Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kunnen jullie al die reizen betalen?

+20
Caro
Raindrop
Beachgirl
mzcharlotte
GeKKiE
Effie_O
Inge
Atelier Madame
Travelgurly
Winegum
Snoopy
Prosecco
Zonnetje
Zora
TNMN
Diesel
Sterre
Polly
rapa nui
ekiaam87
24 plaatsers

Pagina 6 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Hoe kunnen jullie al die reizen betalen? - Pagina 6 Empty Re: Hoe kunnen jullie al die reizen betalen?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:57

Ik heb echt vreselijke huilpartijen en stress momenten beleefd door Ryanair. Elke keer zweer ik dat ik er niet meer mee ga reizen. Maar toch doe ik het elke keer, omdat het zo goedkoop is Wink

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kunnen jullie al die reizen betalen? - Pagina 6 Empty Re: Hoe kunnen jullie al die reizen betalen?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:57

Vond dat ze wel goede, eigenlijk alleen maar goede reacties hadden op vakantiereiswijzer. Dat het een ''jong'' hotel is maakt me niet uit. Ik bedoel hoe vaak ben je er nou?! Je bent zo jong als je je voelt toch?! Het ligt lekker centraal en op de hotelsite staan ook links van restaurants in de buurt, zelfs een volledig vegaindiaas restaurant, haha leuk als oorspronkelijke indiase Wink.

BA= Big Apple, sorry zal voortaan TBA = The Big Apple zeggen of niet?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:59

ZvB, wat grappig van dat omkleedverhaal. Zolang ze goedkoop zijn maakt het niks uit vind ik en je vliegt nooit echt lang aangezien het alleen in europa is.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:01

Snowflake schreef:Wij hadden vorig jaar ook een all in. Dit jaar weer maar wij vinden het heerlijk om een week niet te hoeven koken etc.
Maar ik heb het er ook met mijn vriend over om bijvoorbeeld het jaar daarop een roadtrip te gaan maken of zoals ZvB en Marin reizen, dat lijkt ons ook heerlijk, veel ontdekken, veel zien en dan lig je inderdaad niet de hele tijd op je luie gat haha.
Ik vind zelf een combinatie van ondernemen en luieren wel erg fijn.

Ik vraag me alleen wel af waar sommigen (die echt heel vaak op vakantie gaan) hun vrije dagen vandaan halen.. wij hebben maar een bepaald aantal dagen/weken per jaar vrij.

Trouwens als we een all in hebben maken we wel uitstapjes en ondernemen we ook zeker dingen!

Maar als je een week niet wilt koken kun je toch ook elke avond uiteten gaan? Vaak vind ik dat toch wel gezelliger maar dan moet de accomodatie daar natuurlijk ook weer op afgestemd zijn.

Een combi van luieren en reizen is heerlijk. Ik ben echt niet alleen maar onderweg hoor. Mijn laatste roadtrip in Namibie heb ik ook heerlijk genoten aan het zwembad op sommige dagen smile. Hier een van mijn uitzichten vanaf mijn bedje aan het zwembad Very Happy.

Hoe kunnen jullie al die reizen betalen? - Pagina 6 71707_446840745641_521545641_5400442_6011706_n

Waarschuwing: als je eenmaal begint met roadtrippen wil je niet anders meer :P

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:04

Mijn word helemaal gek denk ik van die mega burgers zeker na het zien van die filmpjes van ''Man vs Food'', echt niet normaal is dat.

Wauw ik kijk nu naar een link van een echt grillrestaurant en ze hebben een vegakaart, super!
Ja daar denken ze wel aan mij :P .

Laatst aangepast door Caribbeanlover op ma 31 jan 2011 - 9:08; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:05

Marin schreef:Ik heb echt vreselijke huilpartijen en stress momenten beleefd door Ryanair. Elke keer zweer ik dat ik er niet meer mee ga reizen. Maar toch doe ik het elke keer, omdat het zo goedkoop is Wink

Same hier. Tenminste, niet van dat huilen maar soms wel de stress. Gelukkig ga ik altijd wel met mijn nichtje en wij lachen elkaar dan gewoon uit, dat helpt enorm Very Happy. Een keer hadden we ook een handtas die niet mocht. Toen hebben we alles in onze jaszakken gestopt hahaha we stonden helemaal bol Very Happy.

Caribbeanlover schreef:ZvB, wat grappig van dat omkleedverhaal. Zolang ze goedkoop zijn maakt het niks uit vind ik en je vliegt nooit echt lang aangezien het alleen in europa is.

Dat is het zeker. Naar Dublin ben je een uur en een kwartier onderweg, van Dublin naar Liverpool is eigenlijk alleen maar een klein stukje water over en terug naar Amsterdam ook iets van een uur. Nou, dat overleef ik dan wel weer. Wat Marin zegt, soms zeg ik ook dat ik het nooit meer doe maar tis zo goedkoop dat ik het niet kan laten.

Gast
Gast

Bericht  Inge ma 31 jan 2011 - 9:11

Snowflake, wij reizen best veel opzich, 2x per jaar 2 a 3 weken vakantie en dan nog weekendje weg of midweekje.
Ik heb het 1e jaar op mijn werk geen vakantie opgenomen en al die uren meegenomen naar het jaar erop, nu neem ik elk jaar uren mee naar het jaar daarop :p ideaal.
Ook werk in onregelmatig en soms heb ik veel overuren die ik in vrije tijd opneem.

Caribbeanlover schreef:
Inge schreef:
Mimpie schreef:
Punk'd schreef:Mijn antwoord is goed zoeken, en niet settelen voor het eerste beste.

Ik ben samen met mijn vriend 1 maand naar Curacao geweest vorig jaar dec/jan de duurste periode (inclusief vliegticket, appartement en autohuur - ook voor 4 weken, eten (uit eten en boodschappen) en benzine) en wij waren €+/- 1500 euro kwijt p.p voor de hele maand.)

We konden ook "maar" twee weken all in boeken bij een resort en dat was nog duurder.. Toen was de keuze om alles zelf samen te stellen makkelijk gemaakt.

Dat vind ik heel knap!

Ben zelf 2 weken naar Aruba geweest, appartementje en auto gehuurd, en was al meer dan 1500 euro kwijt!
Ticket en verblijf was alleen al 1250 euro!
:o
Wij betaalde voor vakantie Bonaire, 2 weken 650,- voor de vlucht, appartementje en ontbijt elke dag. was een hele mooie aanbieding die we 3 maanden van te voren geboekt hadden

Welke maand was je daar? Hoeveel was je totaal kwijt aan eten ed?
halverwege juni gingen we.
Oei hele goeie vraag, ontbijt zat er bij in, lunch deden we meestal makkelijk ergens of we haalde iets bij de supermarkt, drinken haalde we bij de supermarkt en 's avonds gingen we uit eten. Hadden ook een auto gehuurd, heb je daar wel nodig.
Ik denk dat we in totaal 1200,- kwijt waren voor 2 weken aan vlucht, eten, auto huur

Laatst aangepast door Inge op ma 31 jan 2011 - 9:14; in totaal 1 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:13

Zusje van Bert schreef:
Marin schreef:Ik heb echt vreselijke huilpartijen en stress momenten beleefd door Ryanair. Elke keer zweer ik dat ik er niet meer mee ga reizen. Maar toch doe ik het elke keer, omdat het zo goedkoop is Wink

Same hier. Tenminste, niet van dat huilen maar soms wel de stress. Gelukkig ga ik altijd wel met mijn nichtje en wij lachen elkaar dan gewoon uit, dat helpt enorm Very Happy. Een keer hadden we ook een handtas die niet mocht. Toen hebben we alles in onze jaszakken gestopt hahaha we stonden helemaal bol Very Happy.

Waarom dan die huilbuien en stress?

Gast
Gast

Bericht  Snoopy ma 31 jan 2011 - 9:13

Haha ik ben ook altijd aan het proppen om te zorgen dat ik nog maar 1 tas heb. Laatst had ik terwijl ik in de rij stond alles in m'n trolley en jaszakken gepropt. Vervolgens stond ik in het vliegtuig alles weer in m'n tas te stoppen omdat ik het niet in de locker wilde hebben (portemonnee, fototoestel, leesboek, ipod). Beetje mensen in de weg staan, maar ja moeten ze maar niet zo'n domme regel hebben:D

Lullige alleen is dat ik meestal m'n best doe om 1 tas te hebben en ik vervolgens allerlei mensen zie met te veel tassen, die gewoon zonder bijbetalen door mogen Evil or Very Mad
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:17

Noa schreef:
Zusje van Bert schreef:

Het is gewoon stressen om uberhaupt aan boord te komen. Dikke rijen, dan komen er van die strenge vrouwen langs om te inspecteren of je koffer niet te groot is met hulpstukken, van die kartonnen dingen die ze dan over je koffer heen schuiven. Je moet vaak lang wachten omdat ze je nog wat aan willen smeren. Dan mag je eindelijk lopen maar heb je alsnog de kans er weer uitgepikt te worden. Had ik eens, moest ik nog een keer mijn koffer laten zien en dan moest hij in een stalen omhulsen passen. Dat ging maar net, moest echt proppen. Het slaat allemaal nergens op. Je raakt in de stress omdat je mss bij moet betalen maar goed, die bedragen zijn nu ook eigenlijk weer niet waard om zo gestressed te raken. Ik denk dat reizen op zich al stressig is en de hele poeha die Ryanair er dan nog bij stopt maakt het niet echt gezellig.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:20

Snoopy schreef:Haha ik ben ook altijd aan het proppen om te zorgen dat ik nog maar 1 tas heb. Laatst had ik terwijl ik in de rij stond alles in m'n trolley en jaszakken gepropt. Vervolgens stond ik in het vliegtuig alles weer in m'n tas te stoppen omdat ik het niet in de locker wilde hebben (portemonnee, fototoestel, leesboek, ipod). Beetje mensen in de weg staan, maar ja moeten ze maar niet zo'n domme regel hebben:D

Lullige alleen is dat ik meestal m'n best doe om 1 tas te hebben en ik vervolgens allerlei mensen zie met te veel tassen, die gewoon zonder bijbetalen door mogen Evil or Very Mad

Dat laatste ging dus echt niet bij mijn laatste reisjes hoor. Ze zijn echt nog strenger geworden als eerst. Ik had echt een mini tasje. Er paste precies mijn paspoort, portomonee en telefoon in. Mocht niet... Slaat nergens op want je stopt het in je koffer maar aan boord wil je het er weer uit. Idd, het houdt de boel gewoon op maar ze willen heel duidelijk 1 lijn trekken dus ik doe gewoon een plastic tasje in mijn kontzak en de spullen die ik bij me wil houden in mijn jaszakken. Aan boord doe ik het dan in het plastig zakje en zet ik het bij mijn voeten neer.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:21

Zusje van Bert schreef:
Noa schreef:
Zusje van Bert schreef:

Het is gewoon stressen om uberhaupt aan boord te komen. Dikke rijen, dan komen er van die strenge vrouwen langs om te inspecteren of je koffer niet te groot is met hulpstukken, van die kartonnen dingen die ze dan over je koffer heen schuiven. Je moet vaak lang wachten omdat ze je nog wat aan willen smeren. Dan mag je eindelijk lopen maar heb je alsnog de kans er weer uitgepikt te worden. Had ik eens, moest ik nog een keer mijn koffer laten zien en dan moest hij in een stalen omhulsen passen. Dat ging maar net, moest echt proppen. Het slaat allemaal nergens op. Je raakt in de stress omdat je mss bij moet betalen maar goed, die bedragen zijn nu ook eigenlijk weer niet waard om zo gestressed te raken. Ik denk dat reizen op zich al stressig is en de hele poeha die Ryanair er dan nog bij stopt maakt het niet echt gezellig.

Ah ok, klinkt niet erg leuk nee... maar idd voor de prijs zou ik t wel overhebben en dan maar gewoon wat minder meenemen. Ik heb zelf zo'n standaard koffertje die exact meemag als handbaggage, de laatste keren heb ik steeds die meegenomen. Past niet superveel in, maar dat vind ik ook nooit fijn als ik wegga, liever wat minder mee, dan heb je die keuzestress thuis al achter de rug Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:22

Haha ik reis ook niet graag zwaar en sowieso ga ik altijd shoppen als ik naar mijn familie in Engeland ga dus eigenlijk is het nutteloos om kleding mee te nemen :P.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:28

ZvB, wat hebben jullie gedaan met de handtas zelf?

Inge, da's niet duur zeg.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:36

Caribbeanlover schreef:ZvB, wat hebben jullie gedaan met de handtas zelf?

Inge, da's niet duur zeg.

Die van mij? Dat was een klein dingetje, pastte prima nog in mijn tas. Die van mijn nichtje was veel groter. Een keer heb ik hem gewoon in mijn koffer erbij weten te proppen. Een keer hebben we dus de hele inhoud in onze jaszakken gestopt, de handtas opgerold (het was een zachte) en in de achterkant van haar spijkerbroek gepropt. Leek net of ze een boggel had Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:38

Waar ik zo weg van was en geen genoeg van kon krijgen was pumpkin pie en al die andere supermachtige,maar oh zo lekkere taarten hmmm cheers

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:45

Haha jij bent ook een vreetzak he? :P Ik ook hoor Very Happy. Zeker in Amerika, ik vind het niet gek dat overgewicht daar zo'n probleem is... Ik zou daar ook moddervet worden geloof ik... Maar hetzelfde geldt voor Namibie. Het vlees is er gewoon zo veel lekkerder... Ik eet me daar echt helemaal suf (Namibie/ USA).

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:55

Snoopy schreef:Haha ik ben ook altijd aan het proppen om te zorgen dat ik nog maar 1 tas heb. Laatst had ik terwijl ik in de rij stond alles in m'n trolley en jaszakken gepropt. Vervolgens stond ik in het vliegtuig alles weer in m'n tas te stoppen omdat ik het niet in de locker wilde hebben (portemonnee, fototoestel, leesboek, ipod). Beetje mensen in de weg staan, maar ja moeten ze maar niet zo'n domme regel hebben:D

Dat vind ik wel heel raar hoor, had je best wat van kunnen zeggen toch?!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:57

Zusje van Bert schreef:Haha jij bent ook een vreetzak he? :P Ik ook hoor Very Happy. Zeker in Amerika, ik vind het niet gek dat overgewicht daar zo'n probleem is... Ik zou daar ook moddervet worden geloof ik... Maar hetzelfde geldt voor Namibie. Het vlees is er gewoon zo veel lekkerder... Ik eet me daar echt helemaal suf (Namibie/ USA).

Ja en daarom ben ik ook zo slank Sleep .
Daar wonen word mijn dood. Ja heel veel mensen zijn daar Dikkie Dik en niet voor niks leven daar de dikste vetzakken ter wereld.

Gast
Gast

Bericht  Snoopy ma 31 jan 2011 - 10:07

Caribbeanlover schreef:

Nou daar heb je in zo'n vliegtuig echt geen behoefte aan. Ik laat het maar voor wat het is. Voor een paar euro die ik voor een vlucht betaal kan je moeilijk service verwachten.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Bericht  mzcharlotte ma 31 jan 2011 - 10:11

Snoopy schreef:Lullige alleen is dat ik meestal m'n best doe om 1 tas te hebben en ik vervolgens allerlei mensen zie met te veel tassen, die gewoon zonder bijbetalen door mogen Evil or Very Mad

Ik heb altijd maar 1 tas en ik zie inderdaad genoeg mensen in het vliegtuig met twee tassen. Afgelopen keer zag ik dat veel mensen dus op het moment dat het nodig is, maar 1 tas hebben. Bij Easyjet zijn ze daar ook echt streng in. Maar zodra ze in het vliegtuig zijn, komt de handtas e.d. gewoon weer tevoorschijn. Er was zelfs een vrouw van de cabincrew die zei dat ze het onzin vond dat een (kleine) handtas niet apart gedragen mag worden.

Voor die paar euro kan ik me er inderdaad niet echt druk om maken. Ik vind overigens de prijs/kwaliteit verhouding van E. veel beter dan van R.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 19:18

Ze zijn inderdaad erg streng. Alles wat niet klopt, moet je geld voor betalen. Zo kunnen ze de vluchten ook goedkoop houden. Allemaal prima, en begrijp ik ook, en ik hou er meestal echt wel rekening mee. Lastige is dat toen ik nog studeerde ik toch minstens 4x per jaar heen en weer vloog. Vaak juist dan met veel spullen, omdat ik aan een halve volksverhuizing bezig was. Ik had dus altijd overgewicht. Wederom prima, kon niet anders, en ik heb echt zo vaak 100 euro bij betaald. En dan was ik altijd heel begripvol, maakte ik een praatje met de grondstewardess en legde ik uit dat ik ging verhuizen. Dan moest ik nog wel betalen, maar dan met een glimlach. Is voor hen ook wel zo prettig lijkt me. Ik was daar dan ook altijd al op voorbereid.

Maar vorig jaar was wel echt het toppunt.

Ik ging naar Nederland (vanaf Stansted) om m'n familie te verrassen voor Sinterklaas met een hele koffer vol cadeautjes. Goed eigen schuld dat ie zo zwaar was, dus ik moest bijbetalen. Daar had ik wel op gerekend. Alleen is het bij Ryanair zo veel duurder om kilo's bij te betalen dan andere luchtvaartmaatschappijen. Meestal is het rond de 8 euro, bij Ryanair is het 20 euro per kilo. De vrouw bij de balie (na in een hele lange rij gestaan te hebben) vertelde me dat dit op een bedrag van 120 pond uit zou komen. Ze gaf de tip om dan een nieuwe tas te kopen bij het winkeltje op de luchthaven en die dan voor 30 pond in te checken, een tweede tas kostte 30 pond extra zei ze me. Nou, dat is een stuk goedkoper, dacht ik en ging een goedkope tas kopen. Ik weet het bedrag niet meer exact. Terug naar de balie, na lang wachten eindelijk weer aan de beurt (normaal mag je dan even snel tussendoor), maar nee, ik moest dat bedrag afrekenen bij de hoofdbalie. Had dat dan direct even gezegd! Daar aangekomen, al helemaal verhit en warm, iets waar ik heel slecht tegen kan, zei de vrouw aan deze balie dat ik 70 pond moest betalen voor de extra tas. Wat? Maar de vrouw bij de vorige balie had 30 gezegd. Nee hoor, het is echt 70. Uiteindelijk kwam ik dus op een duurder bedrag uit dan wanneer ik gewoon overgewicht had betaald. Ik had het zo warm, en was zo gestressed en was het zo zat dat ik echt begon te huilen. Credit card mocht niet, dus ik moest ook nog geld pinnen, en kortom: Het was allemaal enorm frustrerend. En dat was niet de eerste keer dat ik zo'n situatie mee maakte.

Ik ben normaal helemaal geen chagrijnige passagier, heb meestal echt wel begrip voor het (grond)personeel en vriendelijk, maar ik stond echt te huilen van frustratie. Dat ik overgewicht had is natuurlijk mijn eigen schuld, maar dit was de zoveelste keer dat er allemaal extra's bovenop kwamen. Op deze manier is het gewoon echt niet prettig reizen. Ik heb afgelopen jaren ontzettend veel gevlogen (soms 2 tot 4 keer per maand) en ben verder altijd relaxed tijdens vluchten, behalve bij Ryanair.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 23:25

Marin, moet ik in dit topic zoeken naar info mbt kortingsbonnen voor dingen te bezoeken in NY of bedoelde je een andere topic? Zo ja, welke? Er zijn er nl nogal wat over NY hier. Heb je nou gelezen wat ik bedoelde met BA?

Ik heb wel eens gehoord dat als je een stedentrip kort van te voren wilt boeken het duurder is dan als je het ruim van te voren boekt.
Klopt dat?

Ik heb nou iets gevonden op vakantiediscounter naar NY, maar wat een hoge en veel kosten komen er bij zeg, sta er van te kijken zeg! Zo word het wel heel duur!

Dit is het;

2x toeslag w-klasse, 2x €64,-
2x brandstof/veilig toeslag, 2x €190,-
2x extra brandstoftoeslag 2x € 20,- (waarom extra en hierboven ook?)
2x luchthavenbelasting 2x € 75,-

Laatst aangepast door Caribbeanlover op di 1 feb 2011 - 0:00; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 23:40

Snoopy schreef:
Caribbeanlover schreef:

Nou daar heb je in zo'n vliegtuig echt geen behoefte aan. Ik laat het maar voor wat het is. Voor een paar euro die ik voor een vlucht betaal kan je moeilijk service verwachten.

Ja maar dat had je toch kunnen zeggen tegen het personeel achter de incheckbalie of ergens anders aan personeel?

Gast
Gast

Bericht  Snoopy di 1 feb 2011 - 0:26

Ja maar je komt er pas achter als je in het vliegtuig zit. Inchecken doe ik online, dus ik zie alleen iemand van de security controle en daarna bij het boarden pas iemand van ryanair. En dan is het echt te druk om daar iets nuttigs mee te kunnen.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: