Hoe kunnen jullie al die reizen betalen?
+20
Caro
Raindrop
Beachgirl
mzcharlotte
GeKKiE
Effie_O
Inge
Atelier Madame
Travelgurly
Winegum
Snoopy
Prosecco
Zonnetje
Zora
TNMN
Diesel
Sterre
Polly
rapa nui
ekiaam87
24 plaatsers
Pagina 3 van 13
Pagina 3 van 13 • 1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13
Re: Hoe kunnen jullie al die reizen betalen?
Polly schreef:Ik ga in maart drie weken naar de Caribbean voor minder dan 500 euro. Nu wil je zeker wel weten hoe ik dat doe hè?
Haha Bitch
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Zora schreef:Polly schreef:Ik ga in maart drie weken naar de Caribbean voor minder dan 500 euro. Nu wil je zeker wel weten hoe ik dat doe hè?
Haha Bitch
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Caribbeanlover schreef:ZvB, ik denk niet dat het er echt toe doet hoe duur mijn vakanties zijn.
Je zegt zelf toch dat ik meer geld uit geef aan vakanties het hele jaar door dan jij die ene vakantie? Hoe kun jij dan vergelijken? Jij weet toch ook niet wat ik uitgeef? Als je het niet wilt delen is dat prima hoor maar vraag dan ook niet waar ik het van doe want je weet niet wat ik uitgeef, wat mijn lasten zijn en wat mijn reiskosten zijn.
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Caribbeanlover schreef:Ik lees hier regelmatig verhalen van meiden die redelijk wat reizen en dat vaak in 1 jaar bijv. Marin en ZvB.
Marin gaat dit jaar als ik het goed heb wel 2x naar amerika.
Ben gewoon benieuwd hoor en bedoel er verder niks mee.
Hoe kunnen jullie dat allemaal betalen?
Ik ben al blij als ik gewoon 1x per jaar 2 wkn ga en verder houd het dan op.
Weekendjes weg doen we nooit en telt ook niet mee, want dat is geen vakantie.
Ik heb nog een bon van Kruidvat dat je voor €9,- pp een nacht in een hotel kan verblijven dus daar ben ik al blij mee.
Ik ben niet van de merkkleding ed, maar op vakantie vind ik luxe wel heel erg belangrijk. Kamperen zul je mij nooit zien doen. Dus zijn onze vakanties vrij duur. Hier is wel gezegd dat ik altijd zo duur en ver weg ga, maar als je bijv. de reizen van anderen bij elkaar optelt van 1 jaar is dat bij elkaar veel meer.
Iedereen moet het zelf weten, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Eh nou je noemt mijn naam dat ik heel veel reis maar daar zitten toch echt vaak weekendjes bij hoor. En dat is zeker wel een reis. Op vakantie ga ik sowieso zelden. Ik zie dan ook een verschil tussen vakantie en reizen. Ik reis goedkoop, vaak met Ryanair of Easyjet. 1 Maal per jaar maak ik meestal een grote reis. Vorig jaar was dat naar Namibie. Het ticket kocht ik van mijn spaargeld en terplekke kom ik gewoon rond met mijn salaris, het geld dat ik heb. Soms boek ik een paar honderd euro over van mijn spaar naar mijn betaalrekening. Namibie was in die zin goedkoop te doen voor mij omdat ik door mijn vriendin, die daar vandaan komt, heel veel korting kreeg bij lodges en hotels. Ipv meer dan 100 euro hoefde ik maar 15 euro per nacht te betalen of soms zelfs niets. Soms kreeg ik zelfs 50% korting op mijn souveniers haha. Soms sliepen we bij haar vriend, soms bij haar ouders of oom en tante. Dat zijn allemaal dingen die je moet willen om het goedkoop te houden. Vorig jaar ben ik ook een weekje van Eindhoven naar Dublin gevlogen, daar een paar dagen gebleven. Toen vanuit Dublin naar Liverpool en daar een paar dagen gebleven en vanuit Liverpool weer naar Amsterdam. Bij elkaar was ik 70 euro kwijt aan vliegtickets. Hotel in Dublin kostte 60 euro per nacht voor 2 personen (ik was met mijn nichtje), hostel in Liverpool 17,50 per nacht. Kost allemaal geen drol dus.
Als ik weekendjes weg ga, slaap ik vaak in goedkope hotels of hostels, regel ik zelf vervoer van en naar de luchthaven, ga ik niet luxe uiteten (vaak gewoon Mac, fish & chips of iets anders heel goedkoops). Daarentegen geniet ik van de omgeving, van het ergens anders zijn, van de mensen die ik ontmoet, van de ervaringen, de herinneringen die ik maak. Ik heb de grootste lol en maak leuke tripjes. Van te voren zoek ik gewoon veel uit en ter plekke kijk ik waar ik zin in heb. Soms is het ook leuk om gewone dingen te doen in een ander land zoals naar de bioscoop.
Ik heb trouwens een onwijs leuk boekje gehad van Vruchtenhagel voor mijn verjaardag. Echt een boekje dat antwoord geeft op jouw vraag want je bent niet de eerste die het me vraagt hoor. Ik verdien geen bakken met geld, ik heb gewoon een gemiddeld salaris. Jij wilt daarvan echter 2 weken luxe op de DR verblijven met alle gemakken voorzien. Dat kost dan klauwen vol met geld. Ik pak het dus anders aan. Wil je meer weten, kijk eens of je hieraan kunt komen, daarin staat nog veel meer waarmee je het goedkoop kunt houden. Maar zoals gezegd, dat is dan ook iets dat je moet willen:
Ik heb een vraag over dit boek. Ik zag het namelijk liggen in de winkel en twijfelde of ik het zou kopen voor de verjaardag van een vriendin van mij. Zij heeft al wel wat gereisd, bijv. naar Argentinie en in Azie: Maleisie, India. Ik vroeg me af of je dan het meeste al weet wat in dit boek staat of dat het toch een leuk boek is om te krijgen.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Weet ik niet eerlijk gezegd. Ik weet ook wel hoe ik goedkoop kan reizen enzo dus aan die tips heb ik weinig. Ik zou dus 'nee' zeggen op je vraag of ze er iets aan heeft. Maar eerlijk gezegd vind ik het een heerlijk boekje om te lezen met weer wat nieuwe ideeen voor tripjes en verdere reizen. Ik ben echt blij met dit boek haha . Maar of ik het echt zou aanraden vind ik dus een heel lastige vraag.
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Weet ik niet eerlijk gezegd. Ik weet ook wel hoe ik goedkoop kan reizen enzo dus aan die tips heb ik weinig. Ik zou dus 'nee' zeggen op je vraag of ze er iets aan heeft. Maar eerlijk gezegd vind ik het een heerlijk boekje om te lezen met weer wat nieuwe ideeen voor tripjes en verdere reizen. Ik ben echt blij met dit boek haha . Maar of ik het echt zou aanraden vind ik dus een heel lastige vraag.
Zoals ik haar ken, denk ik dat zij het ook van kan genieten om daarover te lezen, dus in die zin denk ik dat ze het wel een leuk boek zal vinden. Als ik je reactie zo lees, gaat het boek dus niet alleen over hoe je goedkoop kan reizen, maar kun je er ook veel ideeën voor nieuwe reizen uit halen. Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Ja klopt, het staat dan ook nog eens gesorteerd op hoeveelheid vakantiedagen die je ervoor nodig hebt, ideaal .
Gast- Gast
Polly schreef:Ik ga in maart drie weken naar de Caribbean voor minder dan 500 euro. Nu wil je zeker wel weten hoe ik dat doe hè?
Dat doe je echt super netjes! Toen ik ging had ik mazzel met het ticket boeken en was die "maar" 500 euro. Dus inderdaad, hoe doe jij het voor minder dan 500 euro?
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Voor degenen die vaker op vakantie gaan: Gaan jullie altijd met iemand/naar iemand? Of ook wel eens helemaal alleen?
Ik houd er namelijk wel van om spontaan tickets te zoeken, maar ik heb eigenlijk niet iemand die ook heel spontaan met mij mee wil. Nou heb ik wel vrienden in het buitenland die ik dus wel eens bezoek, maar ik wil ook wel graag eens ergens anders heen. Maar iets houd mij nog tegen om alleen een paar daagjes naar een bepaalde stad te gaan.
Ik houd er namelijk wel van om spontaan tickets te zoeken, maar ik heb eigenlijk niet iemand die ook heel spontaan met mij mee wil. Nou heb ik wel vrienden in het buitenland die ik dus wel eens bezoek, maar ik wil ook wel graag eens ergens anders heen. Maar iets houd mij nog tegen om alleen een paar daagjes naar een bepaalde stad te gaan.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Marin, ik ga nooit 2 wkn, maar 2. Die prijs klopt wat jij zegt. Jij slaapt vaak in hostels of bij mensen thuis en ik ken geen mensen in de landen waar ik heen ga. Naar een hostel wil ik niet. Als ik naar NY zou gaan, dan hoef ik geen luxe hotel omdat de reis voor 1 wk al genoeg kost.
Zolang ik maar een eigen badkamer heb wat schoon is en een goed bed vind ik het prima.
Kijken naar deals en alles losboeken wat jij doet heb ik geen ervaring mee. Heb er voor vorig jaar wel naar gekeken, maar kwam duurder uit en er zat geen transfer bij in wat bij pakketreizen wel zo is.
Polly, ik vermoed dat je bij vrienden ofzo slaapt.
Zolang ik maar een eigen badkamer heb wat schoon is en een goed bed vind ik het prima.
Kijken naar deals en alles losboeken wat jij doet heb ik geen ervaring mee. Heb er voor vorig jaar wel naar gekeken, maar kwam duurder uit en er zat geen transfer bij in wat bij pakketreizen wel zo is.
Polly, ik vermoed dat je bij vrienden ofzo slaapt.
Gast- Gast
Geweldig dit topic. Hoe kun je inderdaad nou weten hoeveel iemand voor de reis (reizen) betaalt als er geen bedragen worden genoemd..
Ik ga meestal ook vaker dan 1 keer per jaar op vakantie, maar dat is dan 1 hoofdvakantie (buitenland, duur, paar weken) en dan soms een weekendje weg of een stedentrip, De bedragen varieren enorm. Ik kan echt niet zeggen hoeveel we per jaar kwijt zijn, want dat is elk jaar anders. En waar we dat van betalen? Gewoon sparen.. Je kunt maar 1 keer je geld uitgeven, dus dat moet je goed verdelen zodat je het aan iets uitgeeft waar je je het geld het liefst aan kwijt wilt zijn.
Ik ga meestal ook vaker dan 1 keer per jaar op vakantie, maar dat is dan 1 hoofdvakantie (buitenland, duur, paar weken) en dan soms een weekendje weg of een stedentrip, De bedragen varieren enorm. Ik kan echt niet zeggen hoeveel we per jaar kwijt zijn, want dat is elk jaar anders. En waar we dat van betalen? Gewoon sparen.. Je kunt maar 1 keer je geld uitgeven, dus dat moet je goed verdelen zodat je het aan iets uitgeeft waar je je het geld het liefst aan kwijt wilt zijn.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Maar als je zo vaak wegwilt maar er tegelijkertijd niets qua luxe voor wilt laten, dan zul je denk ik ook gewoon moeten accepteren dat je nu eenmaal minder vaak op vakantie kunt dan iemand die niet zoveel waarde hecht aan luxe.
Gast- Gast
Ik zou ook niet weten hoe het goedkoper kan, want ik denk dat zo pakketreis overal ongeveer even duur zal zijn dus dan betaal je idd veel voor wat ik wil.
Gast- Gast
Ik denk dat DR/Mexico echt wel ene heel stuk goedkoper kan. Je moet alleen dan niet all in willen zitten, geen pakketreis boeken en op zoek gaan naar een goede aanbieding qua vlucht en een leuk en goedkoop hotelletje. Lijkt me opzich nog leuker ook om ergens te overnachten en wat van het land te zien, dan alleen maar in een resort te verblijven en daar niet vanaf te willen komen. Want persoonlijk vind ik dat weer zonde van m'n geld
Gast- Gast
Je hebt het steeds over dat New York zo duur is. Wat denk jij dat zo'n week New York kost dan? Ik ben even benieuwd. Dan kan ik je tips geven waar je op kunt besparen en een realistisch beeld voor je schetsen.
Voor degene die het vroeg: Ik reis met hetzelfde gemak alleen, vind ik juist heel erg lekker.
Voor degene die het vroeg: Ik reis met hetzelfde gemak alleen, vind ik juist heel erg lekker.
Gast- Gast
Ik ga 6-8 x per jaar. van wintersport tot Disney en van zonvakantie tot stedentrip. En van hotel weekendje weg tot nungalowpark.
Via mijn werk krijg ik veel korting en soms zelfs gratis, vandaar dat ik zo vaak kan.
En stedentrips doe ik met Ryanair. Voor Milaan, Barcelona, Londen, Berlijn ben ik tussen de 3,- en 15,- per persoon kwijt voor een vlucht. En bij stedentrips maakt het hotel me niet uit als het maar een bed heeft en een goede ligging.
Zoek je luxe....is het vaak wat duurder, en maakt het je niet uit.....kan je goed en voordelig zitten.
Dit jaar moet ik voor het eerst in de bouwvak op vakantie. In de vakantie periodes krijg ik weinig korting en zijn er minder reisagentenaanbiedingen. Maar door veel te zoeken, even wat tijd in te steken heb ik nu een reis naar Bali geboekt voor 19 dagen € 900,- per persoon incl vlucht 3 hotels en ontbijt. En ik heb super leuke hotels met een buitendouche, hotel met huisje op het strand etc.
Ik denk dat de prijs ligt aan je wensen wat je wilt. En ook wanneer je boekt en verder kijkt dan je neus lang is.
Verder is het mijn passie! ik rook en drink niet.....en als ik dan een reis kan maken cyprus voor 8 dagen voor 150,-.....doe ik dat! en heb het geld ervoor. I love traveling!
Via mijn werk krijg ik veel korting en soms zelfs gratis, vandaar dat ik zo vaak kan.
En stedentrips doe ik met Ryanair. Voor Milaan, Barcelona, Londen, Berlijn ben ik tussen de 3,- en 15,- per persoon kwijt voor een vlucht. En bij stedentrips maakt het hotel me niet uit als het maar een bed heeft en een goede ligging.
Zoek je luxe....is het vaak wat duurder, en maakt het je niet uit.....kan je goed en voordelig zitten.
Dit jaar moet ik voor het eerst in de bouwvak op vakantie. In de vakantie periodes krijg ik weinig korting en zijn er minder reisagentenaanbiedingen. Maar door veel te zoeken, even wat tijd in te steken heb ik nu een reis naar Bali geboekt voor 19 dagen € 900,- per persoon incl vlucht 3 hotels en ontbijt. En ik heb super leuke hotels met een buitendouche, hotel met huisje op het strand etc.
Ik denk dat de prijs ligt aan je wensen wat je wilt. En ook wanneer je boekt en verder kijkt dan je neus lang is.
Verder is het mijn passie! ik rook en drink niet.....en als ik dan een reis kan maken cyprus voor 8 dagen voor 150,-.....doe ik dat! en heb het geld ervoor. I love traveling!
Laatst aangepast door Travelgurly op zo 30 jan 2011 - 23:13; in totaal 1 keer bewerkt
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Ja ik snap ook niet wat me tegenhoud, want ik heb wel gewoon verre reizen alleen gemaakt, dus dat in principe hetzelfde.
Heb nogal de neiging om me aan te trekken wat andere vinden. Als ik namelijk zeg dat ik naar Spanje ga krijg ik een reactie 'met wie?' Met niemand. 'Alleen?'. Ja maar ga naar een vriendin toe. 'Oh ik dacht al helemaal alleen'.
Heb nogal de neiging om me aan te trekken wat andere vinden. Als ik namelijk zeg dat ik naar Spanje ga krijg ik een reactie 'met wie?' Met niemand. 'Alleen?'. Ja maar ga naar een vriendin toe. 'Oh ik dacht al helemaal alleen'.
Snoopy- Prater
Maple schreef:Ik denk dat DR/Mexico echt wel ene heel stuk goedkoper kan. Je moet alleen dan niet all in willen zitten, geen pakketreis boeken en op zoek gaan naar een goede aanbieding qua vlucht en een leuk en goedkoop hotelletje. Lijkt me opzich nog leuker ook om ergens te overnachten en wat van het land te zien, dan alleen maar in een resort te verblijven en daar niet vanaf te willen komen. Want persoonlijk vind ik dat weer zonde van m'n geld
Maar dat is haast geen doen in de DR. Ik weet niet hoe het in Mexico is, daar ben ik nog nooit geweest, maar in de DR wordt bijna alles all in aangeboden. Er is echt niks op straat, dus wat moet je dan? Zeker in de toeristische steden bestaat er amper iets anders dan all in resorts.
Maar je hebt wel degelijk heel veel verschil qua prijs in de resorts. Je hebt relatief goedkopere resorts en duurdere resorts. Dat kan je gauw een paar honderd euro al schelen.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Ik heb ineens het idee opgevat om met RyanAir dit jaar eens naar Londen te gaan. Daar wil ik nog altijd heen. Of Parijs, daar wil mijn man nog eens heen. Prijzen qua vlucht en hotels vallen me egenlijk reuze mee. Toch eens overleggen zo, als m'n man thuiskomt. En maar even kijken of we nog genoeg vrije dagen hebben
Gast- Gast
maple: reizen in februari of maart is Londen va Eindhoven nu 15,99 per persoon!
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Snoopy schreef:Ja ik snap ook niet wat me tegenhoud, want ik heb wel gewoon verre reizen alleen gemaakt, dus dat in principe hetzelfde.
Mensen zijn vaak wat bangig om dingen alleen te doen. Bovendien is reizen op zich ook gezellig om samen te doen. Maar ik vind het juist heerlijk alleen. Zelf je eigen plan trekken, zelf bepalen wat je doet.
Bovendien zit ik met de fotografie. Het is juist heel irritant als er iemand mee gaat want diegene moet dan steeds wachten als ik een kwartier op een straathoek sta voor een perfecte foto, of ik hou me juist in. Daar wordt niemand happy van.
Als jij dus alleen wilt, gewoon doen.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik heb ineens het idee opgevat om met RyanAir dit jaar eens naar Londen te gaan. Daar wil ik nog altijd heen. Of Parijs, daar wil mijn man nog eens heen. Prijzen qua vlucht en hotels vallen me egenlijk reuze mee. Toch eens overleggen zo, als m'n man thuiskomt. En maar even kijken of we nog genoeg vrije dagen hebben
Leuk Maple! Moet je zeker doen! Onthou wel dat Ryanair naar de airports vliegt die ver weg van Londen liggen. Bijv Stansted ben je nog wel even onderweg met de trein of bus en die kosten komen er dan nog wel bij (rond de 15 pond meende ik). Maar goed hartstikke leuk zo'n reisje! Genoeg London experts hier die je kunnen helpen!
Gast- Gast
Prosecco schreef:Polly schreef:Ik ga in maart drie weken naar de Caribbean voor minder dan 500 euro. Nu wil je zeker wel weten hoe ik dat doe hè?
Dat doe je echt super netjes! Toen ik ging had ik mazzel met het ticket boeken en was die "maar" 500 euro. Dus inderdaad, hoe doe jij het voor minder dan 500 euro?
Ik heb inderdaad een ticket geboekt voor iets over de 400 euro, en ik slaap maar 1 nacht in Miami voordat ik die drie weken aan boord ga van het schip waar mijn vriend werkt. De kosten aan boord hoef ik niet te betalen. Dus trek je vooral niks van mij aan Waar ben jij trouwens heen geweest toen?
Polly- Kletskop
Marin schreef:Snoopy schreef:Ja ik snap ook niet wat me tegenhoud, want ik heb wel gewoon verre reizen alleen gemaakt, dus dat in principe hetzelfde.
Mensen zijn vaak wat bangig om dingen alleen te doen. Bovendien is reizen op zich ook gezellig om samen te doen. Maar ik vind het juist heerlijk alleen. Zelf je eigen plan trekken, zelf bepalen wat je doet.
Bovendien zit ik met de fotografie. Het is juist heel irritant als er iemand mee gaat want diegene moet dan steeds wachten als ik een kwartier op een straathoek sta voor een perfecte foto, of ik hou me juist in. Daar wordt niemand happy van.
Als jij dus alleen wilt, gewoon doen.
Ik vind het ook wel fijn hoor alleen, ben ook altijd foto's aan het maken en lekker aan het ronddwalen. Moet moet gewoon iks van van anderen aantrekken
Eerst maar eens een nieuwe camera kopen (heb besloten dat ik eigenlijk wel genoeg spaargeld heb om er nou eens 1 te kopen (dSLR)) en dan kijken waar ik de beste foto's kan gaan maken!
Snoopy- Prater
Winegum schreef:Maple schreef:Ik denk dat DR/Mexico echt wel ene heel stuk goedkoper kan. Je moet alleen dan niet all in willen zitten, geen pakketreis boeken en op zoek gaan naar een goede aanbieding qua vlucht en een leuk en goedkoop hotelletje. Lijkt me opzich nog leuker ook om ergens te overnachten en wat van het land te zien, dan alleen maar in een resort te verblijven en daar niet vanaf te willen komen. Want persoonlijk vind ik dat weer zonde van m'n geld
Maar dat is haast geen doen in de DR. Ik weet niet hoe het in Mexico is, daar ben ik nog nooit geweest, maar in de DR wordt bijna alles all in aangeboden. Er is echt niks op straat, dus wat moet je dan? Zeker in de toeristische steden bestaat er amper iets anders dan all in resorts.
Maar je hebt wel degelijk heel veel verschil qua prijs in de resorts. Je hebt relatief goedkopere resorts en duurdere resorts. Dat kan je gauw een paar honderd euro al schelen.
DR op die manier is inderdaad niet te doen, en in Mexico hangt het ervan af waar je naartoe wilt. Rondreizen kan daar gemakkelijk, maar ik denk dat pakketreizen voordeliger uitkomen als je enkel naar Yucatán gaat.
Polly- Kletskop
Pagina 3 van 13 • 1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13
Soortgelijke onderwerpen
» Help! Kunnen we het wel betalen?
» reizen jullie
» Wat betalen jullie bij de kapper?
» Wat betalen jullie de oppas??
» Wat betalen jullie jouw gastouder?
» reizen jullie