Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kunnen jullie al die reizen betalen?

+20
Caro
Raindrop
Beachgirl
mzcharlotte
GeKKiE
Effie_O
Inge
Atelier Madame
Travelgurly
Winegum
Snoopy
Prosecco
Zonnetje
Zora
TNMN
Diesel
Sterre
Polly
rapa nui
ekiaam87
24 plaatsers

Pagina 7 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Hoe kunnen jullie al die reizen betalen? - Pagina 7 Empty Re: Hoe kunnen jullie al die reizen betalen?

Bericht  mzcharlotte di 1 feb 2011 - 6:29

Caribbeanlover schreef:Ja maar dat had je toch kunnen zeggen tegen het personeel achter de incheckbalie of ergens anders aan personeel?

Op een gegeven moment maakt het ook niet meer uit. Bovendien, persoonlijk, zou ik geen verklikker willen zijn. Ik vind dat zelf zo kinderachtig. Er zijn regels en E. en R. zijn beiden streng, maar je kunt gewoon niet alles voorkomen. Het is de energie gewoon niet waard.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kunnen jullie al die reizen betalen? - Pagina 7 Empty Re: Hoe kunnen jullie al die reizen betalen?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 6:32

Bij elke vlucht lijkt Ryanair trouwens strenger te worden of lijkt dat maar zo?

Gast
Gast

Bericht  Polly di 1 feb 2011 - 6:37

Zusje van Bert schreef:Bij elke vlucht lijkt Ryanair trouwens strenger te worden of lijkt dat maar zo?

Dat idee heb ik ook.
Maar ja, bij elke vlucht worden de reizigers ook creatiever. Laatste keer dat ik met Ryanair vloog, afgelopen maand, hadden we bijna drie uur vertraging (flight gap) omdat de mensen maar niet gingen zitten. En maar blijven kloten met die bagage in het gangpad... Sjongejonge, je moet een engelengeduld hebben als je stewardess bij Ryanair bent volgens mij!

Even wat anders trouwens, de laatste twee keer dat ik met Ryanair vloog zat ik een paar rijen van de voor/achterkant af. Ik kon de gesprekken van het cabinepersoneel precies volgen, ze zaten luidkeels te klagen over wat Ryanair voor een shitbedrijf is om voor te werken. Lekker professioneel Very Happy
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 4:18

Mijn man zei ''boek jij maar waar je heen wilt'' alleen wachten we nog een tijd met boeken hoor, maar het maakt hem niet uit als het buiten europa is.
Nou hem nog ff overtuigen voor NY, is maar een week ipv de 2 die wel altijd gaan.
Ach we zien wel, maar ik zal toch een keer een besluit moeten maken, want we kunnen maar naar 1 plek tegelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 4:28

Je zou er nog een weekje Florida in een hotel aan het strand aan kunnen plakken, CL!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 4:39

Ja leuk, maar dat word echt te duur hoor.
Je weet zelf hoe duur 1 week NY is haha. We zien wel.
Maar bedoelde je nou dat ik in dit topic info kan vinden mbt kortingsbonnen of in een andere over NY? Er zijn nl heel veel topics over NY Laughing
Mag ik jou nou raadplegen mochten we echt erheen willen?
Ik heb op expedia heel veel hotels, maar ook appartementen bekeken. Sommigen hadden zelf ontbijt erbij in en bij sommigen hotels was een koelkast aanwezig op de kamer wat ook wel handig is zodat je iig koud drinken hebt.
Zo zag ik een app. in Chelsea? Is dat centraal?
Als ik een hotel zie in een bepaalde wijk weet ik nl niet of het centraal gelegen is t.o.v. de bekende bezienswaardigheden.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 4:46

Ja in dit topic, die NY Pass, NY Explorer Pass of NY City Pass. Werken allemaal net even wat anders, maar geven je veel korting op de attracties.

En ja hoor geef maar een gil als je wilt weten hoe de ligging van iets is. Chelsea is leuk en behoorlijk centraal smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 5:00

Nou dat vind ik heel fijn. Ik heb een app. gezien in Chelsea. Dat vind ik denk ik praktischer dan een hotel, want op die manier kunnen we zelf eens lunchen ipv buiten de deur en sowieso bijna elke dag in ons app. ontbijten (scheelt geld).
Ben niet van plan elke dag 2x uit eten te gaan en al helemaal niet 3x, maar wel elke avond haha.
Nou maar hopen dat er een supermarkt (je) in de buurt zit, want dat zou wel makkelijk zijn.
Die zijn er toch niet zoveel in NYC of wel aardig wat?
Ik ben niet zo van het shoppen, maar daar wil ik wel kijken wat er zoal is met name outlets als die er zijn. Nou maar hopen dat ik me in kan houden haha.
Is er een bepaald aantal wat je wel en niet mag invoeren?

Ik ga gewoon dan Expedia raadplegen wat het goedkoopste is, dus vlucht + app. (eventueel hotel) wat centraal ligt, in de periode dat ik wil. Ik zal jou dan ook wat vragen voordat ik boek oke.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 5:08

thuis ontbijten in zo'n appartement lijkt me ideaal, en soms lukt lunchen ook wel, maar ik denk wel dat je je moet realiseren dat elke keer lunchen heel onhandig is. Dan moet je elke keer de plek waar je op dat moment bent verlaten, en misschien wel een (half) uur in de metro om weer terug te komen naar je appartement, en dan weer terug. Dan vereist wel even een goede planning als je dat praktisch op wilt lossen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 5:10

Marin schreef:thuis ontbijten in zo'n appartement lijkt me ideaal, en soms lukt lunchen ook wel, maar ik denk wel dat je je moet realiseren dat elke keer lunchen heel onhandig is. Dan moet je elke keer de plek waar je op dat moment bent verlaten, en misschien wel een (half) uur in de metro om weer terug te komen naar je appartement, en dan weer terug. Dan vereist wel even een goede planning als je dat praktisch op wilt lossen.

Ja dat van dat lunchen had ik ook wel bedacht Laughing , maar is dan meer als we in de buurt wat gaan bezoeken. Maar ontbijten moet lukken en vind het ook wel fijn dat ik dan drinken kan koud leggen.
Zijn supermarkten daar veel of niet ?

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte wo 2 feb 2011 - 5:11

Gewoon een brooddoosje mee en 's morgens een bammetje voorbereiden. Lekker lunchen in het park, zon op je bol, boek erbij. Heerlijk. En probleem opgelost.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 5:13

Kan ook idd, thanks.

Gast
Gast

Bericht  Inge wo 2 feb 2011 - 5:31

Caribbeanlover schreef:
Marin schreef:thuis ontbijten in zo'n appartement lijkt me ideaal, en soms lukt lunchen ook wel, maar ik denk wel dat je je moet realiseren dat elke keer lunchen heel onhandig is. Dan moet je elke keer de plek waar je op dat moment bent verlaten, en misschien wel een (half) uur in de metro om weer terug te komen naar je appartement, en dan weer terug. Dan vereist wel even een goede planning als je dat praktisch op wilt lossen.

Ja dat van dat lunchen had ik ook wel bedacht Laughing , maar is dan meer als we in de buurt wat gaan bezoeken. Maar ontbijten moet lukken en vind het ook wel fijn dat ik dan drinken kan koud leggen.
Zijn supermarkten daar veel of niet ?

Wij haalde regelmatig iets bij de winkel en gingen in een park lunchen.. ideaal.
mijn ervaring is dat je alleen 's ochtends en 's avonds bij je slaapplek bent en het niet ideaal is om halverwege terug te gaan
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 5:37

Je hebt een aantal grote supermarkten (ik vind zelf de Whole Foods prettig), weet niet precies of die in de buurt zit daar, maar je hebt ook heel veel kleine supermarktjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 8:22

Hoe kan ik aan die kortingsbonnen komen? Kan ik dat in Nederland al kopen/bestellen of beter daar? Bij hotels ed weten ze dat wel toch?!
Oke ik ga dit topic ff van voor naar achter doorspitten en noteer alles anders ben ik het zo weer kwijt/vergeten. nerd

Maar ben wel heel erg benieuwd waar jij je ticket voor € 240,- vandaan hebt? Heb je nog goede nederlandse organisaties die niet alleen tickets verkopen, maar ook pakketten naar NY dus incl. hotel of app. ?

Btw, komt je blonde vriendin hier nog wel eens? Ben haar (nicknaam kwijt)?

ZvB, waar heeft VH dat boekje gekocht?

Gast
Gast

Bericht  Caro wo 2 feb 2011 - 8:40

Wij hebben destijds onze reis naar NYC ook via expedia geboekt. Normaal boek ik alles los, destijds was dat in die periode weer goedkoper. We vlogen op 11 september (jaaa echt) en we bleven een dikke week. Overigens is september niet een hele goedkope periodes om te gaan.

Wij hebben het woogo appartments central park geboekt. Vlakbij 72sd street waar een hele belangrijke noord-zuid lijn ligt voor de metro. Erg handig..ook om. Hoek lagen meerdere supermarkten.

@CL: wij hebben van te voren de ny pass online gekocht. Je kon hem online kopen en laten opsturen (maar dat duurder minimaal twee weken) of hem ter plekke ophalen, vlakbij times square...deze pas kun je voor verschillende dagen afsluiten en scheelt je geld (afhankelijk van hoeveel dingen je ermee doet) maar ook bespaart het je tijd omdat je niet voor ieder musea een apart kaartje hoeft te kopen. Vaak kun je al doorlopen naar een speciale balie voor voorgekochte kaartjes en ben je snel binnen...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 8:48

Caribbeanlover schreef:Hoe kan ik aan die kortingsbonnen komen? Kan ik dat in Nederland al kopen/bestellen of beter daar? Bij hotels ed weten ze dat wel toch?!
Oke ik ga dit topic ff van voor naar achter doorspitten en noteer alles anders ben ik het zo weer kwijt/vergeten. nerd
Misschien moet je het even op de website lezen. Sorry bedoel het niet lullig, maar je kunt het ook allemaal googlen. Maar goed, je kunt het bestellen via internet en dan krijg je het thuis bezorgd, en je kunt het ook ophalen in de stad. Maar je kunt het beste online bestellen, dan is het goedkoper.

Maar ben wel heel erg benieuwd waar jij je ticket voor € 240,- vandaan hebt? Heb je nog goede nederlandse organisaties die niet alleen tickets verkopen, maar ook pakketten naar NY dus incl. hotel of app. ?
Dat ticket was een aanbieding van maar 1 dag via een Duitse website. Goed zoeken dus. En nee ik heb totaal geen verstand van pakketreizen, dat weet jij veel beter dan ik denk ik Wink Nederlandse organisaties doe ik zelf ook niet aan, dus ook daar weet jij meer van

Btw, komt je blonde vriendin hier nog wel eens? Ben haar (nicknaam kwijt)?
Nee ze komt hier niet meer, maar zie haar zaterdag wel smile
ZvB, waar heeft VH dat boekje gekocht?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 11:20

Marin, heb alles even terug gelezen en genoteerd.
Maar wat raar zeg dat een taxi vanaf JFK naar Manhattan standaard 45 dollar is en terug niet. Hoe kan dat? Kijk we kunnen dat wel doen, maar als het hotel niet in Manhattan is schiet dat niet op natuurlijk.
Hoe weet ik nou waar ik moet zijn dan als ik met de taxi ga?

Jij zegt dat sept. prima is om daar heen te gaan, maar Caro zegt weer dat het niet de goedkoopste maand is. Bedoelde je qua weer dat het prima is of ook anders qua prijs bijv.?
Klopt het nou dat stedentrips voordeliger zijn als je ze ruim van te voren boekt (voor mij zeg maar nu voor sept.) of niet?

Ben bang dat we de weg kwijt raken, de verkeerde metro nemen, ergens uitkomen waar we niet willen zijn, ergens te laat aankomen (bijv. voor de boot naar het vrijheidsbeeld daar wil ik sowieso heen) en noem maar op.

Jij vroeg aan mij hoeveel ik denk kwijt te zijn aan 1 week NY? Nou ik denk dat we tussen de €2000,- en € 3000,- zullen zitten en da's dus alles bij elkaar incl. eten, uitstapjes etc.
Klopt dat een beetje of weet jij dat het goedkoper kan?
Zo ja, dan hoor ik dat graag.

Ik heb nou voor in sept. (en allemaal voor dezelfde data) goedkope tickets gezien namelijk;

€ 473, 19 pp bij Ebookers
€ 460, 19 pp bij Cheaptickets
€ 455, 00 pp bij Govolo
€ 468, 00 pp bij Expedia

Al deze vlucht zijn met Swiss en toch verschillen ze iets. Raar hoor!

Nou nog een hotel of app. erbij zoeken, want als ik zocht op hotel + vluchtpakketten, dan waren er veel al vol voor die week die ik in gedachten had.

Wat is slimmer? Eerst een hotel boeken en dan de vlucht of andersom? Stel ik boek een vlucht en is nergens meer een hotel/app. vrij wat ook nog eens centraal ligt. Of ik boek een hotel en er zijn geen vluchten meer.

Caro, 72 sd street zegt me niks. Ligt dat centraal t.o.v de bekende bezienswaardigheden en restaurants? Woogo is wel duur vind ik.

Gekkie, waarom viel je het tegen dat je niet in de rij hoefde te staan omdat je zo pass had? Buiten het feit om dat dat dus wel moest, maar wat je van te voren niet wist.
Lopen naar het hotel zou ik nooit doen, weet de weg geen eens haha.

Gast
Gast

Bericht  Caro do 3 feb 2011 - 6:45

CL: als je bang bent om de weg kwijt te raken: daar hebben ze wegenkaarten voor uitgevonden Wink. Niet lullig bedoeld, maar al die andere toeristen die naar NYC gaan, komen ook echt wel goed terecht Wink Bovendien is NYC heel makkelijk opgebouwd en vind je eenvoudig je weg.

Serieus: pak eens Google Maps erbij en kijk eens hoe NYC eruit ziet. Want ik geloof nog steeds niet helemaal dat je begrijpt dat Manhattan een gedeelte is, in NYC. Manhattan is verder ook een eiland en eigenlijk alle toeristen die naar NYC gaan, logeren en bekijken alleen Manhattan. Als je naar Google Maps gaat, zie je ok waar straten liggen, waar dde bezienswaardigheden liggen etc want ook die liggen niet allemaal netjes op een rij. Metro's zul je toch moeten pakken, of je moet alles met de taxi doen.

Voor de boot naar het vrijheidsbeeld: mocht je er een missen, pak je de volgende. Die dingen gaan e hele dag af en aan en als je er een mist, dan is het geen ramp.

Mijn ervaring is inderdaad dat september niet de goedkoopste maand is. Voor de gein heb ik laatst hetzelfde appartement bekeken met losse vliegtickets en ik was de helft minder kwijt als ik in maart zou gaan. Neemt niet weg dat september qua reizen een prima maand is: niet te warm, niet te vochtig en prima. Misschien heeft Marin een andere ervaring met reizen in september maar dat was mijn ervaring.

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 9:57

Ik ben het helemaal met caro eens. Ga er morgen eens voor zitten zodat je even een beeld hebt van waar je het over hebt. Dat zal al zo veel helpen. Ik vond het eerst ook lastig om te onthouden wat waar was. Maar intussen weet ik t uit m'n hoofd en ik ben er nog niet eens. Je kunt in elk geval makkelijk onthouden dat op Manhattan alle straten van oost naar west nummers hebben en street heten, dus bijvoorbeeld 72nd street, 46th street. En de verticale straten van noord naar zuid heten avenues, dus 5th avenue, avenue of the americas. Etc. Broadway loopt er zo'n beetje schuin door. En in Greenwich Village (wijk van Manhattan) heeft alles wel echte straatnamen en loopt het kriskras door elkaar.

Nou als je t nou niet snapt weet ik t ook niet meer. Maar tip: bestudeer de kaart even.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 21:56

Klinkt nog steeds erg ingewikkels, maar ik zal het eens bekijken Wink.
Ik heb nooit kaart gelezen en denk ook niet dat ik er goed in zal zijn.
Maar we kunnen het ook her en der vragen natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  studiebol vr 4 feb 2011 - 1:12

@caribbeanlover als je bang bent dat je verdwaald(wat echt niet hoeft het is heel makkelijk) dan kan je ook van die hop on hop off bussen pakken. Je gaat er in zitten en je kan bij verschillende plekken uitstappen. Ze stoppen volgens mij bij alle bezienswaardigheden, en als je uit gekeken bent stap je op de precies dezelfde plek weer op. Zo zie je ook alles en kan je echt niet verdwalen. Al kan dat sowieso niet in NY omdat het echt heel eenvoudig is, je moet gewoon je straatnummer onthouden en dan kom je er echt wel weer!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 2:06

Haha oke dank je. Ik neem dan wel een notebook mee zodat ik de straten op kan schrijven zo van ''daar waren we om 13.00 en nu om 15.00 zijn we daar''.
Wil nl niet 911 moeten bellen zo van ''help we weten de weg niet'' haha.
Ga vandaag even vragen wat mijn man ervan vind om dit jaar daarheen te gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 2:20

Zeker als je alleen in Manhatten blijft CL, is het echt simpel. Ik was er helemaal alleen en ben er nog uitgekomen Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 2:21

Jullie zijn dan ook wat slimmer dan ik

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: