Fotografie topic #1
+18
TGR
Caro
Marin
Catwoman79
Cherry Darling
Lejow
CaptainSpectacular
Zora
Sjaantje
Caresses
Sarah1985
Tinkie
Chocolate Cookie
Kabouter
Jellybean
Sterre
_Muppit
Cherique
22 plaatsers
Pagina 4 van 9
Pagina 4 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Fotografie topic #1
Haha mooi! Ik vind ze ook leuk! Echt een leuke bewerking!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het ook bij wat foto's uitgeprobeerd. Een paar zijn gelukt, maar sommige ook helemaal niet. Het is niet zo simpel als het lijkt . Ga ze morgen wel uploaden, ben nu een beetje moe.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Haha leuk Marin! Met name met huisjes werkt het erg goed inderdaad!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
grrr, mijn camera en lens doen niet wat ze moeten doen.. grrr! Dat wordt dus ook opsturen maar dat kost weer veel tijd (en geld)... IK BAAL!
Gast- Gast
wat irritant Wol. Wat is er mee?
Ik ben vandaag in Mestreech m'n lensdop kwijtgeraakt! Oeps.
Wel leuk foto's gemaakt...300 in een uurtje (maar wel HDR ook).
Ik ben vandaag in Mestreech m'n lensdop kwijtgeraakt! Oeps.
Wel leuk foto's gemaakt...300 in een uurtje (maar wel HDR ook).
Gast- Gast
Haha, ik was helemaal vol van mijn tiltshiftjes, en dan zie ik die van Marin weer voorbij komen Moet dus nog even flink oefenen... Ik merk wel dat het met de foto's die nu op mijn laptop staan, niet echt lukt. Heb een leuke gemaakt, volgens mij met wolletjes ouderlijk huis op de achtergrond en verder probeer ik het nu met plaatjes van internet.
Vind deze eigenlijk nog het geinigst (ook van internet, en dan bewerkt):
Vind deze eigenlijk nog het geinigst (ook van internet, en dan bewerkt):
Gast- Gast
Haha sukkel..die van mij zijn helemaal niet allemaal goed hoor. Zijn maar een paar die echt goed zijn.
Die van jou is ook grappig, al is het denk ik nog leuker wanneer het wat meer mensen die toch al wat kleiner zijn.
Die van jou is ook grappig, al is het denk ik nog leuker wanneer het wat meer mensen die toch al wat kleiner zijn.
Gast- Gast
oooh, Maple, ik ben benieuwd! Kan je 'm sturen?
Marin, mijn camera doet stom. Volgens HAFO is de sensor verschoven en dat is zichtbaar op de foto's. Nasty, lelijk en vooral vervelend. Dus moet 'm ook opsturen en dat kost tijd en geld
Marin, mijn camera doet stom. Volgens HAFO is de sensor verschoven en dat is zichtbaar op de foto's. Nasty, lelijk en vooral vervelend. Dus moet 'm ook opsturen en dat kost tijd en geld
Gast- Gast
Balen Wolletjes
Iets dat geld kost is nooit grappig :S
Iets dat geld kost is nooit grappig :S
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
nee. idd Lejow! En ik wil niet met de camera van mijn vriend fotograferen.. die is minder prettig (nu ik de 40D gewend ben, that is)
Gast- Gast
ik heb ook even geprobeert
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Hier mijn mini's:
Vooral over de laatste ben ik niet helemaal tevreden... maar toch is het leuk
Vooral over de laatste ben ik niet helemaal tevreden... maar toch is het leuk
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Weet je hoe dat komt met die laatste? De objecten op de foto zijn te hoog voor deze techniek.
Kijk bijvoorbeeld maar naar de brommer/scooter/whatever helemaal rechts. Die zou in z'n geheel dezelfde scherpte moeten hebben, maar dat gebeurt niet met deze naïeve methode.
Als je verder geen handmatig werk wil verrichten (objecten op diepte scheiden en apart blurren), is het vooral een kweste van de juiste foto's kiezen.
Kijk bijvoorbeeld maar naar de brommer/scooter/whatever helemaal rechts. Die zou in z'n geheel dezelfde scherpte moeten hebben, maar dat gebeurt niet met deze naïeve methode.
Als je verder geen handmatig werk wil verrichten (objecten op diepte scheiden en apart blurren), is het vooral een kweste van de juiste foto's kiezen.
CaptainSpectacular- Fluisteraar
- Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10
Advies nodig!
Ik wil graag mijn Nikon D3000 uitbreiden met een lens met meer zoom.. (noem je dat zo?)
Maar wil ook liever niet de hele tijd van lens moeten wisselen.
Iemand een idee welke ik dan het beste kan kopen?
Ik wil graag mijn Nikon D3000 uitbreiden met een lens met meer zoom.. (noem je dat zo?)
Maar wil ook liever niet de hele tijd van lens moeten wisselen.
Iemand een idee welke ik dan het beste kan kopen?
Gast- Gast
PrinsesBo, dan zou je naar een 18-200 lens moeten gaan. Nikon/Nikor heeft daar wel een aantal goede varianten in, maar ik ben er persoonlijk niet zo kapot van. Die lenzen zijn vrij zwaar en groot, dus dat is niet fijn als het om je nek hangt!
Gast- Gast
PrinsesBo dan kom je inderdaad uit op zo'n grote 'uitschuifbare' lens, van 18-200 mm. Dan heb je zeg maar drie lenzen in 1.
'Speciaal' voor Wolletjes foto's van mijn uurtje in Maastricht gisteren
'Speciaal' voor Wolletjes foto's van mijn uurtje in Maastricht gisteren
Gast- Gast
wolletjes schreef:PrinsesBo, dan zou je naar een 18-200 lens moeten gaan. Nikon/Nikor heeft daar wel een aantal goede varianten in, maar ik ben er persoonlijk niet zo kapot van. Die lenzen zijn vrij zwaar en groot, dus dat is niet fijn als het om je nek hangt!
Wat zou jij me aanraden dan?
Erg mooie foto's Marin!
Gast- Gast
Marin, aaaaaaaaah JALOERS! Ik wil zooo graag naar Maastricht. Menn, dat moet ik toch echt gaan regelen met O.!
Mooie plaatjes, hier past het HDR erg goed in!
PrincessBo, ik ken de nikonlenzen niet zo goed eigenlijk omdat ik zelf met canon werk. Maar op www.dpreview.com zou je wel veel informatie over lenzen moeten kunnen vinden! Ik werk persoonlijk liever met twee losse lenzen, een 17-85 en een 55-250.
Hier nog twee van mijn plaatjes. De lens en camera werken nog wel, maar niet naar behoren. ben er -helaas- ook nog niet achter of het de lens is of de body. (tot overmaat van ramp lijkt de camera van vriend hetzelfde "euvel" te hebben als de camera van Marin)
Mooie plaatjes, hier past het HDR erg goed in!
PrincessBo, ik ken de nikonlenzen niet zo goed eigenlijk omdat ik zelf met canon werk. Maar op www.dpreview.com zou je wel veel informatie over lenzen moeten kunnen vinden! Ik werk persoonlijk liever met twee losse lenzen, een 17-85 en een 55-250.
Hier nog twee van mijn plaatjes. De lens en camera werken nog wel, maar niet naar behoren. ben er -helaas- ook nog niet achter of het de lens is of de body. (tot overmaat van ramp lijkt de camera van vriend hetzelfde "euvel" te hebben als de camera van Marin)
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:wolletjes schreef:PrinsesBo, dan zou je naar een 18-200 lens moeten gaan. Nikon/Nikor heeft daar wel een aantal goede varianten in, maar ik ben er persoonlijk niet zo kapot van. Die lenzen zijn vrij zwaar en groot, dus dat is niet fijn als het om je nek hangt!
Wat zou jij me aanraden dan?
Ik heb zelf vorig jaar een 70-300mm lens aangeschaft en ben er erg blij mee. Oké hij is best zwaar...maar ik vind dat niet zo heel storend. Het enige nadeel vind ik dat als je een soort overzichtsfoto wilt maken, je de voorgrond mist, en dan zou moeten wisselen van lens. Maar goed...als ik m gebruik ben ik er op uit om dieren op de foto te krijgen! Heb deze foto's er onderandere meegemaakt. (niet quoten...wil ze later weer weg kunnen halen)
(sorry....beetje veel foto's..ben er gewoon trots op!)
Februari 2010
Voorjaar 2010
En 20 december 2010
Gast- Gast
Mooie foto's Jip, zijn die hier in Nederland genomen?
Cherry Darling- Fluisteraar
- Aantal berichten : 57
Punten : 74
Registratiedatum : 16-12-10
Cherry Darling schreef:Mooie foto's Jip, zijn die hier in Nederland genomen?
Ja, in de Oostvaardersplassen.
Gast- Gast
Nope, maar jij hebt sommigen al wat groter gezien ivm ninja ruis weghaalding. (Die ik overigens niet meer fanatiek gebruik, omdat ik toch nooit meer wat doen met de foto's). Ze staan wel op mijn Hyves en FB.
Gast- Gast
Pagina 4 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Fotografie Topic 2013
» Nieuw Fotografie Topic
» fotografie tips
» Basis-boek fotografie
» vraag voor de fotografie dames
» Nieuw Fotografie Topic
» fotografie tips
» Basis-boek fotografie
» vraag voor de fotografie dames