Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotografie Topic 2013

+16
lente
Bazinga
Sjaantje
munk
Cato
schuddebuikje
Chocolate Cookie
Punk'd
Jules
VeryCherry
Pommes
SoGood
Middleme
Snoopy
Susan
Capt'n Zero
20 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Fotografie Topic 2013

Bericht  Capt'n Zero zo 2 jun 2013 - 23:42



Dames,

Ik kan me niet heugen dat ik het fotografietopic voorbij heb zien komen.
Nu ben ik zelf ook een tijdje niet actief geweest, maar in de afgelopen weken dat ik hier weer ben heb ik hem niet omhoog zien springen.
Een nieuwe dus!

Ook even voor de duidelijkheid ; dit topic is om je fotografie te showen/bespreken en/of advies te vragen over camera's, fotobewerking etc... dus iedereen die vragen heeft over aanschaf van camera's kan hier ook terecht!!!

Zelf ben ik druk bezig met de bruiloften - heb pas nog een bruiloft samen met Marin gedaan, en het blijft hartstikke leuk! Daarnaast hebben we twee scholen er bij geboekt, dus het seizoen begint echt goed voor mij!
Mijn eigen werk laat alleen een beetje afweten hierdoor Neutral Ik zit ook nog steeds te kwijlen over de EOS M, en ik heb al een berekening gemaakt dat ik hem misschien ga kopen als ik van mijn ouders mijn verjaardag en kerstcadeau in 1 krijg en dan zelf nog de helft bij leg.
Maar dan alsnog moet ik wachten tot jan/feb om hem aan te schaffen. Ik wil hem nu Evil or Very Mad


Hoe is het met jullie dames? :cheering:
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Susan ma 3 jun 2013 - 0:16

Ik doe een fotografiecursus, maar die vind ik eigenlijk niet zo leuk. Heb in maart wel een heel leuke cursus portret- en modelfotografie gedaan met ook modellen erbij, maar dat was helaas maar twee keer. Zoiets wil ik in de toekomst wel vaker gaan doen. Er is een korte workshop op 21 juni, 's avonds, maar ik weet nog niet of dat haalbaar is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Marin ma 3 jun 2013 - 2:08

Leuk, weer een fotografie topic! Ik heb iig alweer heel wat te kletsen smile

Helaas ben ik weinig met persoonlijke fotografie bezig, het is meer voor m'n werk. Nou ja da's eigenlijk alleen maar leuk en goed voor de bankrekening (nou ja goed.. Beter dan niets natuurlijk en het gaat best redelijk). Inderdaad laatst met Zero een bruiloft samen gedaan, super leuk! Lekkere samenwerking Very Happy

Ik had afgelopen vrijdag een super geweldige bruiloft, met een lesbisch paar, dus twee bruidjes. Heb echt zo genoten, die twee meiden zijn zo verliefd en ik heb moeten janken bij alle mooie momenten!

Kleine ramp tijdens de bruiloft: M'n flitser vloog op straat zo floep door de lucht en patsboem kapot op de grond. Shiiiiiiiit. En ik heb van alles altijd een backup bij me natuurlijk, maar niet een flitser..Gelukkig was het nog vroeg op de dag, dus had geen flitser nodig overdag, maar 's avonds had ik 'm wel nodig voor het feest. M'n vriend is er toen met spoed eentje gaan huren en is 'm helemaal naar mij toe komen brengen. Hij was de held van het feest en natuurlijk van mij! Nou maar gauw een nieuwe flitser kopen.


Zero, gaaf dat je de EOS M wilt gaan kopen! Heb je er nou al mee gewerkt? Ik ben zo benieuwd. Ik zag 'm laatst in de winkel, maar hij heeft geen zoeker. Toen ben ik beetje afgehaakt.

Susan, jammer dat je cursus niet bevalt. Komt dat door de opdrachten of de instructeur of wat? Leer je er wel van? Dat is ook belangrijk natuurlijk, maar het moet ook leuk zijn.



(Alle foto's niet quoten graag)


Laatst aangepast door Marin op ma 3 jun 2013 - 9:01; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Snoopy ma 3 jun 2013 - 2:55

Leuk Marin!

Ik vind het alleen jammer/opvallen dat het model wat donkere beharing heeft op haar armen. Op die eerste foto valt dat erg op, omdat de focus natuurlijk op de armband ligt. Maar ja dat is uiteraard niet iets waar jij iets aan kon doen!

Ik heb laatst wat foto's gemaakt, volledig op de manuele stand. Was erg bewolkt, dus belichting viel niet mee. Heb overigens nog niks bewerkt, wat bij een paar wel zou moeten. Maar ben toch wel blij met het resultaat!
Wil ook nog wel op zoek naar een goede cursus om eindelijk wat meer te gaan doen!



Fotografie Topic 2013 GroteFoto-E73TXN3C

Deze beestjes zaten bijna niet stil!

Fotografie Topic 2013 GroteFoto-OHC4WGN6

Door gaas heen gefotografeerd. Wil onder andere zijn oog bewerken, de rechter is wat donker geworden.

Fotografie Topic 2013 GroteFoto-O6GQCZJB

Ook door het hek heen. Erg leuk om te ontdekken hoe je het hek kan laten 'verdwijnen'

Fotografie Topic 2013 GroteFoto-7RHZUMWQ

Door het glas en in een onmogelijk hoek, dus ben er wel blij mee!

Maar ben zeker ook benieuwd naar jullie meningen!

Ps. kan je foto's ook kleiner maken zonder dat de verhoudingen verloren gaan? Normaal doe je dat met shift, maar dat werkte nu niet. Dus hoop niet dat ik ze te veel uit porportie heb getrokken!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Marin ma 3 jun 2013 - 3:08

Snoopy schreef:
Ik vind het alleen jammer/opvallen dat het model wat donkere beharing heeft op haar armen. Op die eerste foto valt dat erg op, omdat de focus natuurlijk op de armband ligt. Maar ja dat is uiteraard niet iets waar jij iets aan kon doen!

Haha tja daar kan ik natuurlijk niks aan doen nee. Valt mij eigenlijk ook niet op, alleen wat haarpuntjes ofzo, van die poriën of hoe je dat ook noemt.

Leuke mooie foto's ook! Mooie bokeh bij die kat (wat voor beest is dat? Hele dikke civet ofzo?).

En bij die water beestjes op de eerste foto (ooh mijn dierenkennis is echt enorm, je merkt het al), ook leuk dat er juist wat bewegingsonscherpte in de foto zit.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Snoopy ma 3 jun 2013 - 3:24

Marin schreef:
Snoopy schreef:
Ik vind het alleen jammer/opvallen dat het model wat donkere beharing heeft op haar armen. Op die eerste foto valt dat erg op, omdat de focus natuurlijk op de armband ligt. Maar ja dat is uiteraard niet iets waar jij iets aan kon doen!

Haha tja daar kan ik natuurlijk niks aan doen nee. Valt mij eigenlijk ook niet op, alleen wat haarpuntjes ofzo, van die poriën of hoe je dat ook noemt.

Leuke mooie foto's ook! Mooie bokeh bij die kat (wat voor beest is dat? Hele dikke civet ofzo?).

En bij die water beestjes op de eerste foto (ooh mijn dierenkennis is echt enorm, je merkt het al), ook leuk dat er juist wat bewegingsonscherpte in de foto zit.



Thanks. Mijn dierenkennis valt mij ook tegen. Wist toen wat het waren, maar nu... Die eerste zijn volgens mij gewoon bevers. Die groot uitgevallen kat weet ik niet wat het was. Even opzoeken Very Happy

Moest even opzoeken wat bokeh is, maar inderdaad vond ik dat ook mooi op die foto! Weer wat geleerd Very Happy



Edit: Een beverrat en een lynx. Die andere een sneeuwuil en witte tijger, maar dat was wel duidelijk Laughing
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Middleme ma 3 jun 2013 - 4:08

Ik ga zaterdag op mijn vriend zn werk zo'n startersdag doen! Is van Nikon terwijl hij meer Canon heeft, maar mn zus gaat mee en die heeft een Nikon.. Toch is het een algemeen dagje, we zien wel.

Ga eind van de maand nog op schoolreis en hoop dan via vriend zn werk de Eos M te kunnen lenen, anders moet het met mn eigen toestel...
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Capt'n Zero ma 3 jun 2013 - 4:19



@ Marin ; het is nog niet zeker hoor, maar ik ben in elk geval een spaarplan aan het uit zetten. Ik ben het gesleep van mijn 7D van werk naar huis gewoon spuugzat, waardoor ik thuis/in mijn vrije tijd haast niet meer fotografeer. Zo jammer! Ik wil weer verder gaan met mijn surrealisme en documentaire.
Of de EOS M nu echt het meest geschikt is... ik zal ook zeker een zoeker missen, maar aan de andere kant, die heb ik nu ook niet op de compact camera's die thuis liggen.

@ Susan ; jammer dat de cursus je niet aan spreekt! Ligt dat aan het onderwerp?

@ Snoopy : ik vind je foto composities leuk, ik zou zelf de foto nog ietsjes meer nabewerken zodat ze meer er uit poppen maar verder hartstikke leuk gedaan!
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Susan ma 3 jun 2013 - 4:23

Nee, vooral aan de gehele opzet, ik vind het gewoon niet boeiend.

Ik zou ook wel een systeemcamera willen voor erbij, maar te duur en mijn man is ook tegen omdat ik dan weer een extra set lenzen moet hebben. Wat ik ook een nadeel vind is dat er geen zoeker is en je dus op het scherm moet kijken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Capt'n Zero ma 3 jun 2013 - 4:27



Ik heb ook naar de EOS 100D zitten loeren, maar die vind ik dan eigenlijk weer to much.
Hoewel hij met een 40 mm lens echt super compact is (en ik dan niet andere lenzen hoef te sparen), vind ik hem toch echt te duur voor een 'bij' camera. Ik heb dat geld gewoon niet.
Maar hij schuift toch stiekem wel aan als alternatief op de M vanwege de zoeker...


Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Snoopy ma 3 jun 2013 - 4:33

Capt'n Zero schreef:

@ Marin ; het is nog niet zeker hoor, maar ik ben in elk geval een spaarplan aan het uit zetten. Ik ben het gesleep van mijn 7D van werk naar huis gewoon spuugzat, waardoor ik thuis/in mijn vrije tijd haast niet meer fotografeer. Zo jammer! Ik wil weer verder gaan met mijn surrealisme en documentaire.
Of de EOS M nu echt het meest geschikt is... ik zal ook zeker een zoeker missen, maar aan de andere kant, die heb ik nu ook niet op de compact camera's die thuis liggen.

@ Susan ; jammer dat de cursus je niet aan spreekt! Ligt dat aan het onderwerp?

@ Snoopy : ik vind je foto composities leuk, ik zou zelf de foto nog ietsjes meer nabewerken zodat ze meer er uit poppen maar verder hartstikke leuk gedaan!

Thanks! Nabewerken is de volgende stap. Dat doe ik eigenlijk nooit. Heb een introductie gehad in Lightroom. Misschien dat ik die aanschaf of zo, zag er wel goed uit. Heb nu wel photoshop, maar een oude gekopieerde versie die niet alles goed doet. Dus op dit moment kan ik alleen standaard bewerkingen doen met iPhoto.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Marin ma 3 jun 2013 - 4:37

Lightroom is heerlijk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  SoGood ma 3 jun 2013 - 4:43

Wauw, dat lesbisch paar! Trots op Nederland en op jou Marin!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Pommes ma 3 jun 2013 - 5:37

Marin, die bovenste van het lesbisch bruidspaar is supermooi. Je zou eens kunnen kijken of je die op kan geven voor de bruidsfotografie award.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Capt'n Zero ma 3 jun 2013 - 7:00


Doe je daar ook altijd aan mee? Soms zitten daar echt super platen tussen, maar ook een aantal dat ik echt denk van nou... dat is zo ontzettend nep confused (maar volgens mij zijn trash your dress shoots ook geaccepteerd)
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Marin ma 3 jun 2013 - 9:01

Vandaag was toevallig de uitreiking, maar ik was niet genomineerd. Had wel paar foto's ingezonden ja, maar ook weer niet zoveel, want per foto moet je iets van €15 betalen. Misschien volgend jaar weer. Zal morgen eens kijken wie er allemaal gewonnen hebben. Jouw fotograaf volgens mij iig weer, Pommes, en nog wat anderen die ik ken vast ook wel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Marin ma 3 jun 2013 - 9:02

SoGood schreef:Wauw, dat lesbisch paar! Trots op Nederland en op jou Marin!

Lief!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  VeryCherry ma 3 jun 2013 - 9:06

Ik vind lightroom echt he-le-maal niks trouwens, ik kan er gewoon níet meer overweg.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Capt'n Zero ma 3 jun 2013 - 9:53


Ik zie nu pas dat een oud-klasgenoot van me een prijs heeft gewonnen :O

Ik doe ook wel elk jaar mee, maar nog nooit echt 'vol overtuiging'. Ik moet mijn foto's ook eigenlijk nog meer bewerken om hier voor in aanmerking te komen...


Ik vind Lightroom ook niks, maar dat kwam voornamelijk omdat het (vroeger?) je hele computer door ging spitten naar foto's.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Snoopy ma 3 jun 2013 - 10:42

Maar gebruik je dan photoshop? Of iets anders?
Wat ik aan zal schaffen hangt ook wel van de prijs af. Ik doe er te weinig mee om honderden euro's uit te geven.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Capt'n Zero ma 3 jun 2013 - 11:40



Photoshop in combinatie met Bridge. Het is zeker duur in aanschaf, maar ik gebruik het bedrijfsmatig dus ik kan het niet illegaal gaan zitten downloaden.
Misschien dat ik wel weer een keer een trial van Lightroom download. Het zou nu toch wel verbeterd moeten zijn sinds 2007...
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Jules ma 3 jun 2013 - 21:22

Ik weet niet of het helemaal in dit topic hoort, maar ik denk dat mijn vraag hier het beste op z'n plaats is.. ik heb een zoomlens van Canon (55-250) die ik vrijwel nooit meer gebruik. Ik wil 'm graag verkopen, maar wat kan ik ervoor vragen? Ik heb zelf bijna 300 euro betaald, de lens is een keer of twee gebruikt Embarassed en er zit een uv filter op. Iemand een idee wat redelijk is?
Jules
Jules
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 179
Punten : 210
Registratiedatum : 26-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Marin ma 3 jun 2013 - 21:30

Jules schreef:Ik weet niet of het helemaal in dit topic hoort, maar ik denk dat mijn vraag hier het beste op z'n plaats is.. ik heb een zoomlens van Canon (55-250) die ik vrijwel nooit meer gebruik. Ik wil 'm graag verkopen, maar wat kan ik ervoor vragen? Ik heb zelf bijna 300 euro betaald, de lens is een keer of twee gebruikt Embarassed en er zit een uv filter op. Iemand een idee wat redelijk is?

Ik zou even op Marktplaats kijken wat de gemiddelde persoon er voor vraagt. Mijn ervaring met tweedehands verkoop/koop is dat de prijzen niet heel sterk uiteen liggen. Het is eentje met f/4-5.6 neem ik aan? Die krijgen nooit de hoofdprijs, maar zijn prima als beginnerslenzen. Zoiets zou ik er dan zeker bij zetten, dat het een goede lens is voor de beginnende fotograaf oid, voor als iemand net z'n kit wil uitbreiden naar meer zoombereik. Ik gok dat je er zo'n 150 voor kunt krijgen.



@ Lightroom: Ik vind het echt een heerlijk programma omdat je makkelijk tussen de foto's kunt wisselen. In Photoshop moet je elke foto afzonderlijk openen. Als ik 1000 foto's achter elkaar bewerk, is dat geen doen. Ik wil makkelijk met één pijltje tussen de foto's kunnen wisselen om ze zo te doorlopen. Bovendien kan je volgens mij bijna alle bewerking die je met PS ook kunt wel doen, alleen werk je niet met layers, dat is wel heel anders. Het is even wennen, maar ik zou absoluut niet overstappen zelf meer. En het is zo veel goedkoper ten opzichte van Photoshop, maar iets van 150 euro legaal ofzo.

Ik zou overigens wél weer beter Photoshop willen leren. Ik kon het ooit wel vrij goed, maar dat is jaren geleden. Hoewel ik eigenlijk ook niet zou weten wat voor bewerking ik dan zou willen kunnen, want ik heb aan Lightroom meer dan voldoende, maar toch..

Tips voor tutorials kan je trouwens heeeeel veel op YouTube vinden, voor zowel PS als LR. Ik kijk er heel veel naar.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Pommes ma 3 jun 2013 - 21:44

Marin, ik zag inderdaad op facebook zat ze weer in de prijzen is gevallen.

En hier is mijn man voornamelijk de fotografieheld. Hij kan ook gerust een half uur voor een bloemetje zitten om een vliegje o.i.d. er mooi op te krijgen. Ook heeft hij een keer `s nachts gefotografeerd (sterren enzo) was ook heel mooi.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Punk'd wo 5 jun 2013 - 2:01

Wie kan mij helpen met het volgende.

Mijn compactcamera is kapot en het was trouwens ook echt een rotding en ik ben nu op zoek naar een nieuwe. Ik vroeg mij af of er compacts bestaan (of formaat compact, misschien noem je het anders haha) waar je zelf de sluitertijd en die F/5.1 (ik noem maar wat) functie op hebt zitten. Of automatische standen waarbij je die effecten kunt krijgen die je met de bovenste standen kunt maken.

Het budget is maximaal €250,- en ik wil hem dus gewoon fijn in mijn tas kunnen gooien. (Een van de redenen dat een spiegelreflex geen optie is).

Mijn dank is groot Very Happy

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum