Fotografie topic #1
+18
TGR
Caro
Marin
Catwoman79
Cherry Darling
Lejow
CaptainSpectacular
Zora
Sjaantje
Caresses
Sarah1985
Tinkie
Chocolate Cookie
Kabouter
Jellybean
Sterre
_Muppit
Cherique
22 plaatsers
Pagina 9 van 9
Pagina 9 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Fotografie topic #1
Ik zie wel wat verschil maar vind het origineel mooier inderdaad. Die kleur is ook al gewoon goed, en qua detail komt er niets terug in de HDR en de belichting maakt ook geen verschil.
Kan ook wel goed zijn omdat deze kleur het niet zo heel goed doet bij HDR, het wordt al snel te rood-geel.
Over 't algemeen doen kerken het wel heel goed voor HDR, omdat over 't algemeen de belichting heel slecht is in kerken, en je heel veel detail hebt.
M'n vriend had laatst een mooie HDR gemaakt in een kerk in Brugge:
De kleuren komen hier in elk geval heel sterk uit. De achtergrond (dat beeld daar achter) vind ik niet zo heel mooi uitgewerkt, maar dat blauwgroene komt heel mooi uit.
En deze HDR tiltshifts van hem vond ik ook heel erg goed. Veel beter dan de mijne ook (maar ik ben zo klein dat ik niet eens die gebouwen kon fotograferen want ik kwam er niet boven uit om de foto te maken haha).
(niet quoten hoor)
Kan ook wel goed zijn omdat deze kleur het niet zo heel goed doet bij HDR, het wordt al snel te rood-geel.
Over 't algemeen doen kerken het wel heel goed voor HDR, omdat over 't algemeen de belichting heel slecht is in kerken, en je heel veel detail hebt.
M'n vriend had laatst een mooie HDR gemaakt in een kerk in Brugge:
De kleuren komen hier in elk geval heel sterk uit. De achtergrond (dat beeld daar achter) vind ik niet zo heel mooi uitgewerkt, maar dat blauwgroene komt heel mooi uit.
En deze HDR tiltshifts van hem vond ik ook heel erg goed. Veel beter dan de mijne ook (maar ik ben zo klein dat ik niet eens die gebouwen kon fotograferen want ik kwam er niet boven uit om de foto te maken haha).
(niet quoten hoor)
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik geloof dat ik het lab heb gevonden, nu moet ik nog aan film zien te komen misschien heb ik nog een pakje in mn kelder liggen, maar ik zou het zo stom vinden als die niet meer goed is en we besteden er veel tijd aan...
Gast- Gast
Zero schreef:
Ik geloof dat ik het lab heb gevonden, nu moet ik nog aan film zien te komen misschien heb ik nog een pakje in mn kelder liggen, maar ik zou het zo stom vinden als die niet meer goed is en we besteden er veel tijd aan...
En kun je daar dan ook zelf foto's ontwikkelen? Of moet je het daar gewoon naartoe sturen? Hmm hoe kom je aan film waarvan je zeker weet dat het nog goed is?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Sturen.
Ik contact wel even een vriend van me, die heeft een cambo dus ik neem aan dat hij wel weet waar hij film vandaan kan halen
Gast- Gast
Ik heb volgens mij nog 100 mm film liggen, maar je kunt voor pinhole toch ook gewoon Ilford fotopapier kopen en dat met een plakbandje achterin je pinhole plakken? Of bestaat dat niet meer?
Marin- Lady Post-a-lot
Volgens mij is dat duurder/schaarser dan film, maar dat weet ik niet 100% zeker. Hier werkten ze niet mee op mijn opleiding.
Gast- Gast
Ik heb het jarenlang zien liggen in de fotowinkels, maar de laatste tijd niet (bewust) meer gezien. Zal er eens op letten.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb sinds deze week een spiegelreflexcamera, maar wel met een oldskool rolletje! Ben zo benieuwd naar de foto's haha!
Gast- Gast
Leuk Yoyo! Maar die had je toch al? Heb je er al vaker over gehoord.
Marin- Lady Post-a-lot
Oeh leuk topic! Ik fotografeer zelf ook en verdien er regelmatig ook wat mee.
Heb 2 jaar terug een workshop HDR fotografie gevolgd bij een fotograaf en ik moet zeggen dat mij deze manier van fotografie wel erg charmeert. Ik ga zo'n 3 x per jaar met een klein groepje "fotografen" op pad naar verlaten fabrieken en gebouwen om te fotograferen. In NL is het helaas verboden, maar in België kun je heerlijk op avontuur!
Bij deze een aantal HDR foto's:
Heb 2 jaar terug een workshop HDR fotografie gevolgd bij een fotograaf en ik moet zeggen dat mij deze manier van fotografie wel erg charmeert. Ik ga zo'n 3 x per jaar met een klein groepje "fotografen" op pad naar verlaten fabrieken en gebouwen om te fotograferen. In NL is het helaas verboden, maar in België kun je heerlijk op avontuur!
Bij deze een aantal HDR foto's:
Sjirafje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11
Pagina 9 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Fotografie Topic 2013
» Nieuw Fotografie Topic
» fotografie tips
» Basis-boek fotografie
» vraag voor de fotografie dames