Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotografie topic #1

+18
TGR
Caro
Marin
Catwoman79
Cherry Darling
Lejow
CaptainSpectacular
Zora
Sjaantje
Caresses
Sarah1985
Tinkie
Chocolate Cookie
Kabouter
Jellybean
Sterre
_Muppit
Cherique
22 plaatsers

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Fotografie topic #1

Bericht  Cherique za 27 nov 2010 - 23:50

Het is misschien wel leuk als het Yesforum er niet meer is, dat we hier ook verder kunnen kletsen over fotografie! Ik had nog geen topic hierover gevonden, dus vandaar dat ik er een open.

Ik heb gister een statief gekocht en ben er heel erg blij mee. Ook snap ik al iets meer van de functies die op mijn 450D zitten. Ik wilde mij daarin verdiepen, voordat we op reis gaan naar de VS.
Nu zoek ik alleen nog een andere lens en zat aan de 70-300mm te denken. Iemand hier ervaring mee of zeg je van: 'Je kan beter deze kopen.' Ik heb nu alleen nog de kitlens (18-55mm)
Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 0:51

Ik ga hier ook mee lezen en mischien ook wel mee te posten (straks)
Ik ben van plan om dit jaar mijn allereerste spiegelreflex camera (Canon 1000D) aan te schaffen en vind dit topic
dan wel zo interessant om in de gaten te houden ! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 1:27

Ik ga ook mee kletsen.
Wil ook binnenkort een nieuwe lens erbij gaan kopen.

Gisteren heel de avond foto's gemaakt van de officiele opening van het cafe van mijn ouders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 3:50

Groetjes van Wolletjes, Sterre en mij vanaf de Zoom fotografie beurs! ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 4:27

Razz_ schreef:Ik ga hier ook mee lezen en mischien ook wel mee te posten (straks)
Ik ben van plan om dit jaar mijn allereerste spiegelreflex camera (Canon 1000D) aan te schaffen en vind dit topic
dan wel zo interessant om in de gaten te houden ! Very Happy
Wat leuk, ik ga er eind december ook 1 aanschaffen. Kunnen we elkaar tips geven :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 5:49

Storm schreef:
Razz_ schreef:Ik ga hier ook mee lezen en mischien ook wel mee te posten (straks)
Ik ben van plan om dit jaar mijn allereerste spiegelreflex camera (Canon 1000D) aan te schaffen en vind dit topic
dan wel zo interessant om in de gaten te houden ! Very Happy
Wat leuk, ik ga er eind december ook 1 aanschaffen. Kunnen we elkaar tips geven :P
Haha is goed ! Ik ga die van mij waarschijnlijk ook rond die tijd halen, of een maandje later. Eerst op m'n centjes wachten Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 5:50

Sodeju, ik ben gaaaaaaar! Zoom Experience was trouwens erg leuk, maar zwáár vermoeiend!
Anyway, leuk dat er weer een fotografietopic is!

@ Cherique: ik zou, als ik jou was, ook eens kijken naar de 55-250 van Canon. Die sluit net iets beter aan op de 18-55, vind ik. Daarnaast, áls je voor de 70-300 gaat, houd dan in de gaten dat die lens bestaat met en zonder IS (image stabilisation). Mét is erg prettig om te hebben, zonder krijg je vooral bewogen beelden!

Hier wel weer leuke foto's gemaakt. Niet van de Zoom Experience, dat was voor mij niks. Maar wel van de dochter van Alex. Die zal ze zelf binnenkort wel posten smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  _Muppit zo 28 nov 2010 - 7:16

Ohh vertel, de zoom experience! Is dat leuk? Misschien wil ik er de volgende keer naartoe. Lijkt me leuk om een keer te zien/doen!
_Muppit
_Muppit
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 7:23

het is grappig en de toegang is gelukkig laag smile Was er nu voor de tweede keer, er is wel veel te zien maar het is er vooral druk en er lopen veel kerels met enorme teletoeters rond die je aan alle kanten wegduwen en in je gezicht flitsen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  _Muppit zo 28 nov 2010 - 7:26

Hmm:P!
Eerst maar even zelf mijn camera leren kennen, en dan iemand vinden die met me mee wil:P.
_Muppit
_Muppit
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 7:40

Allemachtig ik ben ook echt doodop.
Ik vond het leuk, maar ik heb niet zo veel met het technische aspect van fotografie dus dat vond ik minder interessant. Wel vond ik het leuk om zelf wat studio fotografie te proberen. Zal zo nog wel even hier iets plaatsen maar 't is niet veel soeps hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Sterre zo 28 nov 2010 - 8:38

Hmm ik heb ook niet echt geweldige foto's gemaakt. Ik heb ze ook nog niet geupload, want ik ben ook een beetje gaar. De beurs was gezellig maar ik vond het ook niet echt een plek om mooie foto's te maken. Het zou bijvoorbeeld leuker zijn als ze een soort 'tuin' maken met kunst en bloemen en mensen, dat je zelf wat rond kunt lopen en een mooi perspectief kunt kiezen. Nu waren het vooral stands en af en toe een half naakt model waar meteen 50 (vaak oudere, mannelijke) fotografen met mega lenzen voor gaan staan, zodat je niks meer ziet Very Happy .

Ik heb wel een leuk lensje gekocht, de 50mm f1.8. Hiermee kun je niet zoomen, maar door het grote diafragma kun je een hele mooie scherpte/diepte krijgen. Blij mee! Als ik wat meer resultaat heb, ga ik het hier wel even showen.


Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 10:00

Sterre & Marin, jullie hebben mijn flickr, daar staat eea online van afgelopen zaterdag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Cherique ma 6 dec 2010 - 12:46

Wat is dat trouwens zo'n zoom fotografie beurs?! Kan je daar zelf ook dingen fotograferen? Worden er dingen uitgelegd? Ben wel benieuwd!
Wij hebben de kerstboom en het kerstdorp al staan en ga daar binnenkort maar eens foto's van maken. Wil het dorp in het 'donker' doen, zodat je de sfeer op de foto krijgt! Dat wordt denk ik lekker spelen om het goed op de foto te zetten Wink Hoe is t met iedereen? Nog veel aan het fotograferen?

Wolletjes: die lens waar jij t over hebt. Is dat te vergelijken met die andere? Waarom zou ik die bter aan kunnen schaffen denk je? Ik ga hem overigens niet nu al halen, maar waarschijnlijk ergens in maart ofzo.
Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Jellybean ma 6 dec 2010 - 15:32

_Muppit schreef:Ohh vertel, de zoom experience! Is dat leuk? Misschien wil ik er de volgende keer naartoe. Lijkt me leuk om een keer te zien/doen!

Ik ben dit jaar voor de 1e keer geweest en ik vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen Sad De drukte vond ik niet echt storend, maar de harde muziek wel. Ook dat de mensen die de modellen wilden fotograferen midden op het looppad gingen staan vond ik best wel irri. Maja, ik heb sinds 2 maandjes pas mijn spiegelreflex en mssn was daarom de zoomexperience (nog) niet echt wat voor mij.

Jellybean
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 51
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 20:40

Cherique schreef:
Wolletjes: die lens waar jij t over hebt. Is dat te vergelijken met die andere? Waarom zou ik die bter aan kunnen schaffen denk je? Ik ga hem overigens niet nu al halen, maar waarschijnlijk ergens in maart ofzo.

De 55-250 is idd te vergelijken met de 70-300 alleen heeft die iets minder bereik (scheelt 50mm in het voordeel van de 70-300). Als je geen safari oid gaat doen, dan heb je in mijn ogen de 70-300 niet nodig. Voor de dierentuin ed werkt de 55-250 voor mij prima en op vakantie naar Australie in de zomer van 2009 heb ik aan de 55-250 ook voldoende gehad!
In mijn ogen is die lens zelfs iets beter, maar dat komt wellicht omdat ik alleen met een 70-300 zonder IS in mijn handen heb gestaan!

@ Jellybean, je hebt compleet gelijk vwb mensen en modellen. Ik vond dat ook irritant. Maar het was beter opgezet dan vorig jaar, toen kon je je kont niet keren. En ach, voor een tientje entree vond ik het best wel leuk om weer rond te struinen en te kwijlen bij producten smile


Hier geen nieuwe foto's nee, ik probeer een kerstkaart te maken maar het wil van geen kanten. En morgen neem ik in alle vroegte mijn camera mee naar mijn werk, hopelijk is het dan ook nog een beetje mistig zodat ik de sfeer goed vast kan leggen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Kabouter ma 6 dec 2010 - 23:22

Ik ga het hier ook een beetje in de gaten houden. Heb sinds kort ook een spiegelreflex en ben nog druk bezig deze te ontdekken. Erg leuk, maar ook moeilijk. Ik wil graag een cursus gaan doen, maar omdat ik het hele jaar druk ben met stage, wordt het waarschijnlijk pas van de zomer dat ik er tijd voor heb. Ga dan als het goed is met de vriend van mijn zusje. Ondertussen lees ik hier dus mee en misschien plaats ik zelf ook nog wel een keer wat. Al vind ik dat wel eng..
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 1:36

@ Kabouter, niet eng vinden! Nergens voor nodig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Kabouter di 7 dec 2010 - 2:04

wolletjes schreef:@ Kabouter, niet eng vinden! Nergens voor nodig!

Maar ik wil geen Cathy commentaar..en aangezien mijn foto's nog niet goed zijn, ben ik daar een beetje bang voor zeg maar.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Chocolate Cookie di 7 dec 2010 - 2:31

Lang geleden dat ik weer eens foto's heb gemaakt. Ik heb nu gelijk maar kerstfoto-kaarten gemaakt. Of hoe je dat ook maar wilt gaan noemen, haha!

Fotografie topic #1 Foto-KT4MNU3T-D

Fotografie topic #1 Foto-MR33RTHV-D
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Sterre di 7 dec 2010 - 2:35

Kabouter schreef:
wolletjes schreef:@ Kabouter, niet eng vinden! Nergens voor nodig!

Maar ik wil geen Cathy commentaar..en aangezien mijn foto's nog niet goed zijn, ben ik daar een beetje bang voor zeg maar.

In het begin kreeg zij gewoon heel constructief commentaar hoor... pas toen ze zichzelf in allerlei bochten ging wringen als 'ik plaats hier alleen maar foto's die ik zelf ook slecht vind' en vervolgens geen foto's kon laten zien waar ze dan wel tevreden over was, werd men wat minder constructief.

Dus gewoon posten hoor kabouter!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Jellybean di 7 dec 2010 - 5:50

[quote="wolletjes"]
Cherique schreef:
@ Jellybean, je hebt compleet gelijk vwb mensen en modellen. Ik vond dat ook irritant. Maar het was beter opgezet dan vorig jaar, toen kon je je kont niet keren. En ach, voor een tientje entree vond ik het best wel leuk om weer rond te struinen en te kwijlen bij producten smile

Gelukkig dan maar dat het dit jaar beter was dan vorig jaar!
Juist door de lage entree ben ik over de streep getrokken om wel te gaan. Alleen beetje jammer dat ik wel 1,5 uur heen en daarna weer 1,5 uur terug moest rijden... Neutral

@Kabouter: ik vind het ook eng om foto's te plaatsen. Maar ik zal het deze week wel een keer doen, anders kan ik nooit beter worden en dat wil ik wel heel graag!


Ik heb trouwens volgende week zaterdag een fotografiecursus, een aanbieding die volgens mij van Canon uitgaat. Zijn hier al mensen die hier naar toe zijn geweest of van andere mensen de ervaringen hebben gehoord?

Jellybean
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 51
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 1:05

@ Kabouter, wat Sterre zegt! Het ging bij Cathy niet om de tips/opmerkingen, maar om haar eigen gewauwel. Als jij gewoon foto's plaatst waar je eventueel advies over wilt, krijg je dat gewoon hoor smile

@ Chocolate Cookie, het zijn niet mijn soort foto's. Vind het leuk gedaan hoor, maar ik stoor me persoonlijk aan de kreukels in de lakens op de achtergrond en de overbelichting links op je hondje. Wel een schattig beestje trouwens. Bij ons blijven de katten echt niet stil zitten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Kabouter wo 8 dec 2010 - 2:21

Dat is ook wel weer zo ja. Ik zal eens kijken voor foto's. Daar heb ik dus vooral wat zitten spelen met instellingen enzo en geprobeerd er wat leuks van te maken.

Fotografie topic #1 Foto-ECL6EIMG

Fotografie topic #1 Foto-BDDBLR3V
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Chocolate Cookie wo 8 dec 2010 - 3:11

wolletjes schreef:@ Kabouter, wat Sterre zegt! Het ging bij Cathy niet om de tips/opmerkingen, maar om haar eigen gewauwel. Als jij gewoon foto's plaatst waar je eventueel advies over wilt, krijg je dat gewoon hoor smile

@ Chocolate Cookie, het zijn niet mijn soort foto's. Vind het leuk gedaan hoor, maar ik stoor me persoonlijk aan de kreukels in de lakens op de achtergrond en de overbelichting links op je hondje. Wel een schattig beestje trouwens. Bij ons blijven de katten echt niet stil zitten..

Het was dan ook niet als "uber goede" foto bedoeld smile
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum