Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotografie topic #1

+18
TGR
Caro
Marin
Catwoman79
Cherry Darling
Lejow
CaptainSpectacular
Zora
Sjaantje
Caresses
Sarah1985
Tinkie
Chocolate Cookie
Kabouter
Jellybean
Sterre
_Muppit
Cherique
22 plaatsers

Pagina 7 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 20:38



Ik snap de frustratie Caro. Ik kan ook niet goed tegen mensen die van de ene op de andere dag fotografe zijn. Geeft me de neiging om dan netjes te vragen wat ze voor beroep doen en dan zeggen dat ik dat vanaf morgen ook ben.

"Nee, geen opleiding, hoezo? Moet dat dan? nerd "

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  TGR wo 12 okt 2011 - 21:08

Zero schreef:

Ik snap de frustratie Caro. Ik kan ook niet goed tegen mensen die van de ene op de andere dag fotografe zijn. Geeft me de neiging om dan netjes te vragen wat ze voor beroep doen en dan zeggen dat ik dat vanaf morgen ook ben.

"Nee, geen opleiding, hoezo? Moet dat dan? nerd "

Fotograaf kun je jezelf altijd noemen het is geen beschermd beroep. Wel bestaat er het QEP-label.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Caro wo 12 okt 2011 - 21:12

TGR schreef:
Zero schreef:

Ik snap de frustratie Caro. Ik kan ook niet goed tegen mensen die van de ene op de andere dag fotografe zijn. Geeft me de neiging om dan netjes te vragen wat ze voor beroep doen en dan zeggen dat ik dat vanaf morgen ook ben.

"Nee, geen opleiding, hoezo? Moet dat dan? nerd "

Fotograaf kun je jezelf altijd noemen het is geen beschermd beroep. Wel bestaat er het QEP-label.

Ik denk dat Zero dat wel weet.

En ik doe ook een beroep dat niet beschermd is, maar hallo: je kan toch niet fotografe zijn van de ene op de andere dag? Ze vindt haar foto's zelf helemaal geweldig... en 'iedereen' is lyrisch over haar fotos. Ze kan nogal overdrijven hoor, maar het steekt ergens wel. Niet dat ik haar kant op zou willen, zij 'richt' zich op portretten en zwangeren, ik kan me dar helemaal niet voor interesseren maar toch.

En Zero: is het nu zo raar dat ik ervan stuiter dat ze mijn foto's op haar FB zet en in haar album propt? Het zijn toch mijn foto's? Ik ben wel een idioot dat ik me door haar laat inperken..

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  TGR wo 12 okt 2011 - 21:16

Caro schreef:


En Zero: is het nu zo raar dat ik ervan stuiter dat ze mijn foto's op haar FB zet en in haar album propt? Het zijn toch mijn foto's? Ik ben wel een idioot dat ik me door haar laat inperken..


Dat heet gewoon jatten. Ze moet jouw naam erbij noemen. Of je gaat een watermerk aanbrengen op je foto's.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Pompoen wo 12 okt 2011 - 21:19

Ik denk dat je niet over je heen moet laten lopen door haar, heb het idee dat dat wel vaker gebeurt namelijk. En ik zou er dus ook van stuiteren als een vriendin (of wie dan ook) dat bij mij zou doen! Maar je moet je er zeker niet door laten tegenhouden.
Ben ik nou heel erg als ik dan zelf een album op facebook zou maken met alleen mijn foto's er in en dat ik dat daar dan groot in zou zetten (MIJN foto's van Istanbul) en het liefst met al haar vrienden willen delen...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 21:21



@ TGR : Het gaat mij om het verschil tussen jezelf iets noemen en iets zijn. Fotograaf is een beroep, wat wil zeggen dat je er geld mee verdient. Ik neem aan dat al die 'vandaag ben ik fotograaf' mensen zich niet hebben ingeschreven bij de KVK. Dus dan zijn ze alsnog gewoon hobbyist.

@ Caro: Nee, dat is heel normaal. Ik zou ook not amused zijn, zeker zonder vragen of even een tekstje er bij dat jij ze heb gemaakt. Het is natuurlijk niet zo dat je perse credit wil hebben voor je foto's, maar het is toch zuur als iemand anders die krijgt en ze niet gemaakt heeft. Dat hoort gewoon niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Caro wo 12 okt 2011 - 21:23

тыквашка schreef:Ik denk dat je niet over je heen moet laten lopen door haar, heb het idee dat dat wel vaker gebeurt namelijk. En ik zou er dus ook van stuiteren als een vriendin (of wie dan ook) dat bij mij zou doen! Maar je moet je er zeker niet door laten tegenhouden.
Ben ik nou heel erg als ik dan zelf een album op facebook zou maken met alleen mijn foto's er in en dat ik dat daar dan groot in zou zetten (MIJN foto's van Istanbul) en het liefst met al haar vrienden willen delen...

Nou, je hebt ergens wel een punt. Op dit moment ben ik tegen bepaalde dingen in protest aan het komen en daardoor zijn er wat verschuivingen in de vriendschap. Is verder niet erg, hoort er ook bij, maar dit heeft ze al vaker geflikt en ik weet soms niet of ik nu niet zo raar moet doen met mijn foto's of dat het een écht iets is..

Maar ik moet me niet tegen laten houden en dat doe ik nu dus wel. Dat is stom van mij.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Caro wo 12 okt 2011 - 21:26

Zero schreef:

@ TGR : Het gaat mij om het verschil tussen jezelf iets noemen en iets zijn. Fotograaf is een beroep, wat wil zeggen dat je er geld mee verdient. Ik neem aan dat al die 'vandaag ben ik fotograaf' mensen zich niet hebben ingeschreven bij de KVK. Dus dan zijn ze alsnog gewoon hobbyist.

@ Caro: Nee, dat is heel normaal. Ik zou ook not amused zijn, zeker zonder vragen of even een tekstje er bij dat jij ze heb gemaakt. Het is natuurlijk niet zo dat je perse credit wil hebben voor je foto's, maar het is toch zuur als iemand anders die krijgt en ze niet gemaakt heeft. Dat hoort gewoon niet!

Nou vooruit, ze heeft dan wel een KvK nummer. Maar goed, ik kan vandaag me inschrijven en ook morgen een KvK nummer hebben. Is geen kunst aan.. Maar ze schept ook zo erover op dat het geweldig is wat ze doet en dat ze echte portretten maakt. Volgens mij heb je daar iets meer voor nodig dan een camera en een wit doek maar goed, wie ben ik?

En ze heeft schijnbaar haar fotos doorgestuurd naar een persfotograaf die helemaal 'lyrisch' was. Maar dat zijn haar woorden, als iemand normaal zegt 'het ziet er wel leuk uit' dan is het direct 'ze zijn lyrisch'

En nu moet ik ophouden met klagen :-). Feit blijft dat ik me eraan erger, en me daardoor laat tegenhouden en dat is niet goed!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Caro wo 12 okt 2011 - 21:28

Ohh ik ben wel blij dat dit topic er weer is :-)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 21:31

Caro schreef:
Zero schreef:

@ TGR : Het gaat mij om het verschil tussen jezelf iets noemen en iets zijn. Fotograaf is een beroep, wat wil zeggen dat je er geld mee verdient. Ik neem aan dat al die 'vandaag ben ik fotograaf' mensen zich niet hebben ingeschreven bij de KVK. Dus dan zijn ze alsnog gewoon hobbyist.

@ Caro: Nee, dat is heel normaal. Ik zou ook not amused zijn, zeker zonder vragen of even een tekstje er bij dat jij ze heb gemaakt. Het is natuurlijk niet zo dat je perse credit wil hebben voor je foto's, maar het is toch zuur als iemand anders die krijgt en ze niet gemaakt heeft. Dat hoort gewoon niet!

Nou vooruit, ze heeft dan wel een KvK nummer. Maar goed, ik kan vandaag me inschrijven en ook morgen een KvK nummer hebben. Is geen kunst aan.. Maar ze schept ook zo erover op dat het geweldig is wat ze doet en dat ze echte portretten maakt. Volgens mij heb je daar iets meer voor nodig dan een camera en een wit doek maar goed, wie ben ik?

En ze heeft schijnbaar haar fotos doorgestuurd naar een persfotograaf die helemaal 'lyrisch' was. Maar dat zijn haar woorden, als iemand normaal zegt 'het ziet er wel leuk uit' dan is het direct 'ze zijn lyrisch'

En nu moet ik ophouden met klagen :-). Feit blijft dat ik me eraan erger, en me daardoor laat tegenhouden en dat is niet goed!


Is ook zo, KVK nummer is zo aangevraagd. Tijdens mijn opleiding heb ik een paar keer een lezing gehad bij de KVK en die heeft aangegeven dat binnen 5 jaar, ongeveer 80% van de 'fotografen' ook weer verdwijnt.
Uiteindelijk kan je het ook niet maken tegenover je klanten (vind ik zelf) als het gaat om bepaalde takken van fotografie.
Studio kan echt niet zonder cursus of opleiding, ik zie zo regelmatig foute belichtingen maar ja... zeg er maar niks van.

Documentaire is dan zo'n vrije tak. Ik ken mensen die gewoon af hebben gestudeerd met onscherpe foto's. Want dat kan, dat is 'documentaire' . Rolling Eyes

Documentaire my ass, ga je schamen! pirat

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Pompoen wo 12 okt 2011 - 21:35

Caro schreef:
Zero schreef:

@ TGR : Het gaat mij om het verschil tussen jezelf iets noemen en iets zijn. Fotograaf is een beroep, wat wil zeggen dat je er geld mee verdient. Ik neem aan dat al die 'vandaag ben ik fotograaf' mensen zich niet hebben ingeschreven bij de KVK. Dus dan zijn ze alsnog gewoon hobbyist.

@ Caro: Nee, dat is heel normaal. Ik zou ook not amused zijn, zeker zonder vragen of even een tekstje er bij dat jij ze heb gemaakt. Het is natuurlijk niet zo dat je perse credit wil hebben voor je foto's, maar het is toch zuur als iemand anders die krijgt en ze niet gemaakt heeft. Dat hoort gewoon niet!

Nou vooruit, ze heeft dan wel een KvK nummer. Maar goed, ik kan vandaag me inschrijven en ook morgen een KvK nummer hebben. Is geen kunst aan.. Maar ze schept ook zo erover op dat het geweldig is wat ze doet en dat ze echte portretten maakt. Volgens mij heb je daar iets meer voor nodig dan een camera en een wit doek maar goed, wie ben ik?

En ze heeft schijnbaar haar fotos doorgestuurd naar een persfotograaf die helemaal 'lyrisch' was. Maar dat zijn haar woorden, als iemand normaal zegt 'het ziet er wel leuk uit' dan is het direct 'ze zijn lyrisch'

En nu moet ik ophouden met klagen :-). Feit blijft dat ik me eraan erger, en me daardoor laat tegenhouden en dat is niet goed!

Op jouw vrijgezellenfeestje schepte ze ook op over dat ze zo veel met fotografie deed en dat dat haar eigenlijke vak was...dat deed ze op het moment dat ik de camera in handen had omdat ik foto's van het vliegeren zou maken. 't voelde bijna alsof ze eigenlijk liever zelf de foto's wilde maken omdat ze vond dat ze beter was maar mij uit medelijden dat maar liet doen... Tenminste, ik neem aan dat we dezelfde persoon voor ogen hebben... En ik heb al vaker dingen over haar gehoord van je waarvan mijn nekharen persoonlijk overeind gingen staan.
Dus ik snap dat je je ergert en ik vind eerlijk gezegd dat het geheel terecht is en dat je helemaal niet raar of pietluttig reageert. Verschuivingen in een vriendschap zijn soms ook gewoon nodig, jij bent zo gegroeid dat je nu niet meer tevreden bent over sommige dingen die ze doet en het is heel goed dat je daar wat aan doet want anders kabbelt het aan tot het ontploft...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Tinkie wo 12 okt 2011 - 21:41

Caro: Ik zou het niet over mijn kant laten gaan dat die "vriendin" met de eer gaat strijken terwijl je foto's hebt gemaakt.
Ik ben een hobbyist maar lever mijn foto's wel altijd met een watermerkje (gaat hoofdzakelijk om paardenfotografie).
Een vriendin van mij maakt ook wel eens foto's van mij en die krijg ik ook met een watermerkje.
Tinkie
Tinkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 113
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Spring wo 12 okt 2011 - 21:44

Gewoon je eigen foto's plaatsen, in een boek zetten!

Jij mag trots zijn op jouw eigen foto's..
Beetje jammer alleen dat je vriendin dat ook doet met jouw foto's
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 21:47


Ik moet zeggen dat ik ook wel last heb van het maken van albums :P


Hoe erg. Niet voor mijn werk (love it, huwelijksalbums maken is een van de leukste dingen die er zijn) maar van mijn reis in 2010 heb ik dus nog niks. En over een maandje of 4 ga ik al weer Rolling Eyes hoe traag ben ik...

Je moet het gewoon ... doen *kamayayayippieyippieyeeee*

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Pompoen wo 12 okt 2011 - 21:55

Zero schreef:
Ik moet zeggen dat ik ook wel last heb van het maken van albums :P


Hoe erg. Niet voor mijn werk (love it, huwelijksalbums maken is een van de leukste dingen die er zijn) maar van mijn reis in 2010 heb ik dus nog niks. En over een maandje of 4 ga ik al weer Rolling Eyes hoe traag ben ik...

Je moet het gewoon ... doen *kamayayayippieyippieyeeee*

Ik wil een album maken van onze reis, maar ik vind het dus eigenlijk helemaal niet leuk om te doen. Wel om foto's te maken en ook om ze afgedrukt te zien. Maar ik háát het organiseren, sorteren en eindeloze bewerken. Hoewel ik het nabewerken ook wel leuk vind hoor, maar het is dan gewoon te veel! En ik vind het echt moeilijk om het te organiseren. Ik heb 980 foto's van onze reis (vind ik nog netjes want we zijn 30 dagen weggeweest) en wat ik nu heb gedaan is ik heb mapjes per stad waar we geweest zijn met de onbewerkte foto's, dan zoek ik in voorvertoning de foto's uit die me de moeite waar lijken, die sleep ik naar photoshop, daar doe ik dan de nabewerking en geef ik ze een naam met eerst het dagnummer (dag 18 bijvoorbeeld is dan gewoon 18) en dan de plaats en dan wat het is en als ik daar dan meer van heb met een nummer er achter. En die sla ik dan op in het bewerkt mapje van die plaats.

En dan moet ik dus straks nog weer gaan uitzoeken welke er in het album komen...moeilijk hoor!! Want dan heb ik van Venetië dus wel 5 prachtige zonsopkomsten en zonsondergangen (naast de 80 gewoon mooie) maar zal ik toch echt de mooiste moeten uitzoeken voor het album want het is natuurlijk geen gezicht om elke keer een andere te laten zien.

En ook stom, ik ben nu bij Istanbul aangeland en dat is halverwege onze reis, maar ben het gewoon een beetje zat. Dat komt omdat ik van Istanbul gewoon veel foto's heb. Van Venetië heb ik trouwens ook heel veel foto's... Dan vind ik het dus minder leuk...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 22:03


Ik pik van de 1000 foto's die ik misschien maak, maar 150 uit voor een album. Max.
Als ik meer doe is het echt overkill, dan wil niemand mijn album meer zien ook. Ik heb een tante die alles er in wil proppen en dus een kruidvat album heeft van 100 pagina's en dan gepikeerd is dat er niet meer bladzijdes in kunnen.
En ik snap het op zich ook wel, je neemt die foto's natuurlijk niet om ze te laten verstoffen op je harde schijf, maar toch... als ik geen selecties zou maken, dan werd ik gek.


Gekker.


Maar ja het album dat ik wil voor mijn reis is rete duur, dus ik wil 100% tevreden zijn met mijn album.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Pompoen wo 12 okt 2011 - 22:10

Ja ik denk dat hij ook behoorlijk duur word bij mij dus ik krijg daar ook een beetje de zenuwen van ;-). En ik maak zeker een selectie. Ik gebruik zeker minder dan de helft, een stuk minder zelfs denk ik maar dat weet ik nog niet. Ik wil eigenlijk in mijn fotoalbum alleen maar mooie foto's. Maar ja soms heb je van die foto's die eigenlijk toch er in moeten. Die foto van A. met 3 Turkse mannen en een kip bijvoorbeeld waarvan de focus verkeerd zit en de belichting prut is. Daar twijfel ik dan heel erg over. Ik wil 'm er niet in eigenlijk, vind het een aanfluiting zo'n slechte foto, maar A. wil dat dan weer wel.
Hmmm misschien als ik daar gewoon een afdruk van bestel voor hem...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 22:14



Ik ben dan een mazzelaar dat afdrukken me vrijwel niks kosten smile canvas en printjes kan ik gewoon op mijn werk maken.
Maar albums...


Ik zal goed door moeten sparen, het album waar ik mijn zinnen op heb gezet kost zo'n 300 euro dus ik ben er nog lang niet Evil or Very Mad Ik heb, om precies te zijn... zero.


Oh Zero, wat ben je toch weer een loser scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Caro wo 12 okt 2011 - 22:43

Zero schreef:
Ik pik van de 1000 foto's die ik misschien maak, maar 150 uit voor een album. Max.
Als ik meer doe is het echt overkill, dan wil niemand mijn album meer zien ook. Ik heb een tante die alles er in wil proppen en dus een kruidvat album heeft van 100 pagina's en dan gepikeerd is dat er niet meer bladzijdes in kunnen.
En ik snap het op zich ook wel, je neemt die foto's natuurlijk niet om ze te laten verstoffen op je harde schijf, maar toch... als ik geen selecties zou maken, dan werd ik gek.


Gekker.


Maar ja het album dat ik wil voor mijn reis is rete duur, dus ik wil 100% tevreden zijn met mijn album.

Ik heb voor Australie ook max 150 foto's gebruikt. Het album is ook niet zo dik, maar niemand wil 100 pagina's doorbladeren. En ja, het risico is dat je foto's mist. Ik heb één mooie foto niet gebruikt, stomme idioot die ik ben.

En Pompoen, ja dat is die vriendin :-). Ze denkt het volgens mij ook echt.. Maar wat Zero ook al zei: je kan het niet maken tegenover je klanten. Zo vroeg ze me van een sessie wat ik ervan vond. Tja, ik vond ze rete-onscherp maar dan zegt ze 'nee da tklopt niet, want die en die heeft er verstand van en die zei van niet'. JA weet je, dan niet. Ik zag duidelijk onscherpte en vond het niet mooi. Zeker niet bij portretten..
Of dat je ziet dat het doek net niet goed hangt.. dat soort dingen. Maar nogmaals: wie ben ik. Ik kan net een camera vasthouden op de juiste manier ;-)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Caro wo 12 okt 2011 - 22:45

Zero schreef:

Ik ben dan een mazzelaar dat afdrukken me vrijwel niks kosten smile canvas en printjes kan ik gewoon op mijn werk maken.
Maar albums...


Ik zal goed door moeten sparen, het album waar ik mijn zinnen op heb gezet kost zo'n 300 euro dus ik ben er nog lang niet Evil or Very Mad Ik heb, om precies te zijn... zero.


Oh Zero, wat ben je toch weer een loser scratch

Doe jij eigenlijk ook op forex of plexiglas? Heb binnenkort iets nodig en dan bestel ik liever bij jou dan ergens online van mensen die ik niet ken en niet leuk vind :-)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Pompoen wo 12 okt 2011 - 22:48

Ik vind inderdaad al helemaal dat je dat niet kan maken tegenover klanten. Je betaald toch voor een bepaalde kwaliteit, anders kan de buurman van om de hoek het wel voor je doen. Ik merk juist dat ik daar als illustrator tegenaan loop. Dat ik niet durf omdat ik bang ben dat ik niet de juiste kwaliteit kan leveren, ik vind dat echt een big issue. Nu is het bij mij gewoon onzekerheid want ik ben echt wel in staat om kwaliteit te leveren en als ik dat niet zeker weet dan maak ik liever een no cure no pay afspraak, ik ben tenslotte een beginner...en ik heb wél een opleiding.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 22:52

Caro schreef:
Zero schreef:

Ik ben dan een mazzelaar dat afdrukken me vrijwel niks kosten smile canvas en printjes kan ik gewoon op mijn werk maken.
Maar albums...


Ik zal goed door moeten sparen, het album waar ik mijn zinnen op heb gezet kost zo'n 300 euro dus ik ben er nog lang niet Evil or Very Mad Ik heb, om precies te zijn... zero.


Oh Zero, wat ben je toch weer een loser scratch

Doe jij eigenlijk ook op forex of plexiglas? Heb binnenkort iets nodig en dan bestel ik liever bij jou dan ergens online van mensen die ik niet ken en niet leuk vind :-)

Niet in de studio zelf, maar dat kan ik wel regelen voor je via mijn leverancier!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Pompoen wo 12 okt 2011 - 22:53

Bij mijn eerste schifting valt er trouwens al enorm veel af, ik ben gewoon een perfectionist... van Athene had ik 110 foto's en daar zijn er nog 23 van over. Van Brasov had ik er 69 en daar zijn er nog 9 van over. Boekarest daar had ik 57 foto's van daar zijn er 12 van over. Budapest zijn er 24 van de 100 over...
Dat vind ik trouwens ook niet moeilijk, kill your darlings...maar om dáár dan weer uit te kiezen vind ik wel moeilijk!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 22:58

тыквашка schreef:Ik vind inderdaad al helemaal dat je dat niet kan maken tegenover klanten. Je betaald toch voor een bepaalde kwaliteit, anders kan de buurman van om de hoek het wel voor je doen. Ik merk juist dat ik daar als illustrator tegenaan loop. Dat ik niet durf omdat ik bang ben dat ik niet de juiste kwaliteit kan leveren, ik vind dat echt een big issue. Nu is het bij mij gewoon onzekerheid want ik ben echt wel in staat om kwaliteit te leveren en als ik dat niet zeker weet dan maak ik liever een no cure no pay afspraak, ik ben tenslotte een beginner...en ik heb wél een opleiding.

Ja het is ook wel zo dat iedereen ook ergens moet beginnen natuurlijk. En sommige mensen (kleine uitzonderingen) hebben ook gewoon talent en zullen er gewoon makkelijker inrollen. Ik vind Joy eigenlijk een goed voorbeeld hoe iemand die geen opleiding heeft, het toch serieus neemt. Ze zoekt informatie op over haar branche, heeft met andere fotografen mee gelopen, en rolt ook van een jarenlange hobby in een beginners positie. Ik vind haar echt 100x geloofwaardiger dan iemand die opeens binnen een maand een fotograaf is geworden. Dat kan gewoon niet in mijn ogen.

Je kan niet wakker worden op een dag en denken dat je fotograaf bent scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Caro wo 12 okt 2011 - 23:04

Zero schreef:
тыквашка schreef:Ik vind inderdaad al helemaal dat je dat niet kan maken tegenover klanten. Je betaald toch voor een bepaalde kwaliteit, anders kan de buurman van om de hoek het wel voor je doen. Ik merk juist dat ik daar als illustrator tegenaan loop. Dat ik niet durf omdat ik bang ben dat ik niet de juiste kwaliteit kan leveren, ik vind dat echt een big issue. Nu is het bij mij gewoon onzekerheid want ik ben echt wel in staat om kwaliteit te leveren en als ik dat niet zeker weet dan maak ik liever een no cure no pay afspraak, ik ben tenslotte een beginner...en ik heb wél een opleiding.

Ja het is ook wel zo dat iedereen ook ergens moet beginnen natuurlijk. En sommige mensen (kleine uitzonderingen) hebben ook gewoon talent en zullen er gewoon makkelijker inrollen. Ik vind Joy eigenlijk een goed voorbeeld hoe iemand die geen opleiding heeft, het toch serieus neemt. Ze zoekt informatie op over haar branche, heeft met andere fotografen mee gelopen, en rolt ook van een jarenlange hobby in een beginners positie. Ik vind haar echt 100x geloofwaardiger dan iemand die opeens binnen een maand een fotograaf is geworden. Dat kan gewoon niet in mijn ogen.

Je kan niet wakker worden op een dag en denken dat je fotograaf bent scratch

Me too :-). Daarom erger ik me ook niet aan Joy, maar wel aan mijn vriendin :-). Het is ook niet zo van poef, ik koop een dSLR en ik ben een fotograaf. Ze kan namelijk ook geen fote herkennen bijvoorbeeld die met een overduidelijke groothoek is genomen of een foto met een 'gewone' lens. Dat soort dingen.. of de verbanden niet zien tussen iso/ diafragma/ sluitertijd. Dat soort dingen die ik na die 2,5 jaar dat ik me erin verdiep wel enigszins kan herkennen en herleiden. Nee joh, we schieten lekker op automatisch en dan lukt het altijd wel..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 7 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum