Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotografie topic #1

+18
TGR
Caro
Marin
Catwoman79
Cherry Darling
Lejow
CaptainSpectacular
Zora
Sjaantje
Caresses
Sarah1985
Tinkie
Chocolate Cookie
Kabouter
Jellybean
Sterre
_Muppit
Cherique
22 plaatsers

Pagina 2 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 5:25

Mijn hobby is ook fotografie smile
heb een nikon d3000
sinds een paar weken heb k nu een flitserset erbij en een rol achtergrondpapier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 10:03

Kabouter schreef:Dat is ook wel weer zo ja. Ik zal eens kijken voor foto's. Daar heb ik dus vooral wat zitten spelen met instellingen enzo en geprobeerd er wat leuks van te maken.

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Foto-ECL6EIMG

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Foto-BDDBLR3V

Kabouter, leuke foto's! Mijn mening is alleen dat mijnalbum.nl niet de meest geweldige site is om je foto's van te plaatsen smile Misscien is het beter om je foto's op een site als photobucket en/of Flickr te plaatsen. Dan blijft de kwaliteit beter en zijn de foto's beter te beoordelen.

Je foto's zijn een leuk idee. Maar naar mijn idee is de eerste foto niet scherp, bovendien vind ik die foto erg donker, té donker!
Foto twee is erg grijsachtig en ook vrij onderbelicht.

Bewerk je je foto's ook? Ik denk dat je je foto's een stuk beter kunt maken als je ze gaat bewerken! Picasa is een gratis programma, picnic (ofzo) ook. Misschien kan je daar wat mee?

Anousch, leuk, welkom!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 10:08

--


Laatst aangepast door Anousch op vr 14 jan 2011 - 4:40; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 10:24

Anousch, is die foto met je flitsset en je achtergrond gemaakt?
Vind de foto leuk, de pose ook, maar zéér onderbelicht. In welk programma doe jij nabewerking?
en welke flitsset heb je, als ik vragen mag?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Kabouter wo 8 dec 2010 - 10:32

Bedankt voor je reactie wolletjes. Ik bewerk mijn foto's niet. Dat wil ik nog wel doen, dus zal eens kijken naar Picasa ofzo.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 10:38

Kabouter, foto-bewerking kan ik je echt aanraden! Maakt je foto's heel veel beter van!

Je eerste foto die je hier plaatste, die van dat rieten "bolletje", hoe heb je die gemaakt? Want ik vind het idee erg leuk, erg gaaf gedaan, maar ik denk dat het nog beter uitgevoerd kan worden smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Kabouter wo 8 dec 2010 - 10:44

wolletjes schreef:Kabouter, foto-bewerking kan ik je echt aanraden! Maakt je foto's heel veel beter van!

Je eerste foto die je hier plaatste, die van dat rieten "bolletje", hoe heb je die gemaakt? Want ik vind het idee erg leuk, erg gaaf gedaan, maar ik denk dat het nog beter uitgevoerd kan worden smile

Het is inderdaad zo'n rieten hart. Die hang bij ons voor een raampje tussen onze woonkamer en slaapkamer. Daar scheen de zon heel mooi op en daar wilde ik wat mee doen. Ik ben dus vanuit alle hoeken foto's gaan maken..inzoomen, weer uitzoomen, met flits, zonder flits. Naja, was waarschijnlijk meer uitgekomen als ik wat beter zou zijn geweest.

Edit: Bedankt voor het compliment trouwens dat je het idee zo gaaf vindt.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 10:50

Kabouter schreef:
wolletjes schreef:Kabouter, foto-bewerking kan ik je echt aanraden! Maakt je foto's heel veel beter van!

Je eerste foto die je hier plaatste, die van dat rieten "bolletje", hoe heb je die gemaakt? Want ik vind het idee erg leuk, erg gaaf gedaan, maar ik denk dat het nog beter uitgevoerd kan worden smile

Het is inderdaad zo'n rieten hart. Die hang bij ons voor een raampje tussen onze woonkamer en slaapkamer. Daar scheen de zon heel mooi op en daar wilde ik wat mee doen. Ik ben dus vanuit alle hoeken foto's gaan maken..inzoomen, weer uitzoomen, met flits, zonder flits. Naja, was waarschijnlijk meer uitgekomen als ik wat beter zou zijn geweest.

Edit: Bedankt voor het compliment trouwens dat je het idee zo gaaf vindt.

oke, leuk idee idd! Misschien de volgende keer een statief gebruiken? Of iets minder dicht op het onderwerp focussen? Als je trouwens wat van mijn foto's wilt zien, moet je me even een PM sturen, dan stuur ik je een link!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 10:53

wolletjes schreef:Anousch, is die foto met je flitsset en je achtergrond gemaakt?
Vind de foto leuk, de pose ook, maar zéér onderbelicht. In welk programma doe jij nabewerking?
en welke flitsset heb je, als ik vragen mag?

Ja klopt!
Dit is de niet bewerkte versie.
maar normaal bewerk ik met paint shop pro, maar ik moet nog heeeel veel oefenen met bewerken. jij nog tips toevallig?smile

Het is ook nog allemaal heeel erg wennen.

Ik heb de ProLine Luminus 180W

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 11:09

ik kan zelf (nog) niet zo goed omgaan met flitskoppen, maar het lijkt alsof je je nichtje alleen op het gezicht hebt uitgelicht ipv helemaal. Misschien een rare vraag, maar heb je al wel eens een cursus portret/studiofotografie gevolgd?

onderstaande foto heb ik trouwens een paar maanden geleden tijdens een cursus gemaakt. En de foto daaronder heb ik in mijn eigen "studio" gemaakt (ik heb geen flitslampen, maar steeds dezelfde voltage schijnende lampen en een achtergrond rol).

Fotografie topic #1 - Pagina 2 5044588542_bfc41ed73b

Fotografie topic #1 - Pagina 2 4827083059_1fab65d172

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Tinkie wo 8 dec 2010 - 11:10

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb een Canon 50D.

Dit is 1 van de laatste foto's die ik heb gemaakt, helaas is het met 2 kinderen erg druk en blijft er niet heel veel tijd over voor het fotograferen.
Fotografie topic #1 - Pagina 2 IMG_0527copy
Baal wel van de ruis, heb al een deel weg gereduceerd, maar als ik verder ging vond ik de foto zo vlak worden.
Tinkie
Tinkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 113
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 11:17

wow erg mooi wolletjes!
Je hebt een prive bericht!smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 11:21

Tinkie, gaaf! Wat is het precies, behalve een "brandende wolk"
heb je noise ninja al geprobeerd om de ruis te verminderen? De 50D staat er -helaas- een beetje om bekend om veel ruis te produceren, daarom ben ik voor een 40D gegaan smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Tinkie wo 8 dec 2010 - 11:30

Wolletjes: Het is een waxinelichtje.
Noise ninja ken ik niet, zal er morgen eens naar gaan zoeken. Bedankt voor de tip.
De 40D was helaas niet meer te verkrijgen in de winkel, en de 50D kwam met een mooie aanbieding.

Jij hebt toch ook de foto's van Mas en Lise van Doedell gemaakt met de roze muisjes?
Wat ik tot nu toe van je werk heb gezien vind ik erg mooi.
Hoop zelf ooit aan portret/studio fotografie toe te komen.

Ik ben nu vooral nog bezig met alles goed door te krijgen.
Tinkie
Tinkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 113
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 11:39

Wolletjes, ik heb de 70-300 lens met IS en was er erg tevreden over hoor. Eigenlijk gewoon hetzelfde als de 18-55. Maar ik ben het verder wel met je eens dat je zo'n ding echt met een doel moet kopen. Ik was erg blij met deze lens want anders had ik amper foto's kunnen maken van de dieren die ik heb gezien tijdens mijn reis dit jaar. Ik had hem gekocht op aanraden van mijn vriend en toen ik hem eenmaal had schaamde ik me trouwens dood. Men, ik zou opvallen daar met die toeter op mijn toestel... Dat was dus niet het geval, ik had eerder voor joker gelopen met minder Wink. Ik vind natuurfotografie wel echt geweldig. Als ik weer wat meer geld heb wil ik me daar wel in gaan verdiepen Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 11:40

gaaf effect dan van het waxinelichtje! Heel erg gaaf!
Noise Ninja is -helaas- niet zomaar te krijgen. 't Is een plugin voor in Photoshop, maar werkt wel erg erg goed!

Ja, ik heb foto's van Doedell gemaakt. Ze waren echt super gaaf geworden, ben ook erg blij met het resultaat (en het geboortekaartje, want dat heb ik uiteindelijk ook helemaal gemaakt en ontworpen smile)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 11:46

Lagom schreef:Wolletjes, ik heb de 70-300 lens met IS en was er erg tevreden over hoor. Eigenlijk gewoon hetzelfde als de 18-55. Maar ik ben het verder wel met je eens dat je zo'n ding echt met een doel moet kopen. Ik was erg blij met deze lens want anders had ik amper foto's kunnen maken van de dieren die ik heb gezien tijdens mijn reis dit jaar. Ik had hem gekocht op aanraden van mijn vriend en toen ik hem eenmaal had schaamde ik me trouwens dood. Men, ik zou opvallen daar met die toeter op mijn toestel... Dat was dus niet het geval, ik had eerder voor joker gelopen met minder Wink. Ik vind natuurfotografie wel echt geweldig. Als ik weer wat meer geld heb wil ik me daar wel in gaan verdiepen Very Happy.

misschien is de 70-300 inmiddels verbeterd smile Anderhalf jaar geleden waren de recensies erg slecht namelijk!
Maar, jij had echt een gericht doel, je ging op safari! Come on, dan heb je nooooooooooit genoeg zoom smile Dus dan heb je die 50mm extra zeker nodig! Maar als je "gewoon" op vakantie gaat en natuurfoto's wilt maken, dan kan je ook prima vooruit met een 55-250. Eigenlijk nog gewoon beter met je 18-55 omdat je van de natuur meer overzicht wilt dan close-ups smile

Je foto's van je vakantie zijn ook écht gaaf!

Als je trouwens nog een leuke cursus zoekt in DH, ik ken er eentje die erg goed en leuk is! Niet goedkoop (150 euro voor 3 avonden) maar het is echt super chill (heb nu 3 cursussen bij hem gevolgd). www.digitaalfotograferen.net is zijn site!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 11:58

Bedankt voor de tip maar voor drie lessen vind ik het eerlijk gezegd duurder dan wat ik verder heb gezien? Of zijn het speciale lessen? Mss is hij verbeterd inderdaad, ik heb geen idee. Ik kocht ook maar wat mijn vriend zei haha. Dan nog heb je inderdaad een 'normale' lens nodig. Ik heb niet alleen maar dieren gezien natuurlijk maar ook mijn vriendin, landschappen en bv een spookstad op de foto gezet. Ook waren dieren soms te dichtbij om met de zoom te fotograferen. Dat gebeurde alleen niet zo vaak maar dan wil je wel net je goede lens bij je hebben :P.

Sorry, ik zie nu dat je ook al aangeeft dat hij niet goedkoop is... Ik heb denk ik een bril nodig Wink. Ik wil sowieso meer dan drie lessen dus ik denk niet dat het wat wordt, sorry Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 1:58

Lagom, ik snap dat je het niet goedkoop vindt, maar in die drie avonden (van kwart voor 8 tot 10 ofzo) leer je echt je camera compleet kennen. Daar heb je geen ellen lange avonden voor nodig! Daarbij is de groep klein (max 10 personen). Maar 't is heel persoonlijk hoor! Heb mijn vriend nu opgegeven voor de basiscursus in februari.

Je hebt gelijk dat je met lenzen soms de verkeerde er op hebt zitten. Dat is echt nasty. Daarom ben ik nu ook zo blij met mijn 17-85 lens. Heb je toch wat zoom, maar ook wat "groothoek". En als ik naar de dierentuin ga, zet ik de 55-250 erop, werkt ideaal smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 4:32

Ik zag net een tv programma die tips en zo lieten zen mbt fotograferen. Misschien is het wat:

Vrijetijd tv: digitale fotografie op ned. 2 van 16.10 tot 16.35

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 6:11

Ja ik had er eentje gezien van 16 avonden. Natuurlijk is dat lang maar ik vind het niet erg om er tijd aan te besteden Very Happy. Maar goed, nu nog even niet. Ik wil eerst in januari de semi gevorderden les van salsa doen. Als ik dan uitzicht heb op vaster werk ga ik verder kijken voor fotografie. Ik moet overigens wel zeggen dat ik in Namibie ontzettend snel ben geworden met het wisselen, pakken en inpakken van mijn camera haha Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 23:46

Ik verveelde me dus ik heb een aantal oude foto's van de afgelopen jaren bewerkt tot miniatuurtjes smile


Fotografie topic #1 - Pagina 2 165183_10150359287055156_570495155_16297318_7259830_n

Fotografie topic #1 - Pagina 2 162704_10150359287450156_570495155_16297347_4933530_n

Fotografie topic #1 - Pagina 2 164337_10150359288140156_570495155_16297392_8217778_n

Fotografie topic #1 - Pagina 2 69765_10150359288300156_570495155_16297402_305500_n

Fotografie topic #1 - Pagina 2 156758_10150359288530156_570495155_16297420_4343648_n

Fotografie topic #1 - Pagina 2 165587_10150359286650156_570495155_16297289_3145411_n


Fotografie topic #1 - Pagina 2 163208_10150359286700156_570495155_16297293_2313123_n

Fotografie topic #1 - Pagina 2 63617_10150359286750156_570495155_16297296_6213333_n


Fotografie topic #1 - Pagina 2 162693_10150359286925156_570495155_16297308_797921_n

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 23:57

Wat leuk Marin!

Ik had van mijn vriend een grote bos bloemen gekregen, omdat ik aangenomen was smile :
Fotografie topic #1 - Pagina 2 DSC_0874

Fotografie topic #1 - Pagina 2 DSC_0887

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 0:10

Mooi! En wat lief van je vriend.

Je zou die bovenste nog wat lichter kunnen maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 0:13

Marin schreef:Mooi! En wat lief van je vriend.

Je zou die bovenste nog wat lichter kunnen maken.

Dat had ik me bedacht, maar geen idee hoe ik dat moet doen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 2 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum