Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotografie topic #1

+18
TGR
Caro
Marin
Catwoman79
Cherry Darling
Lejow
CaptainSpectacular
Zora
Sjaantje
Caresses
Sarah1985
Tinkie
Chocolate Cookie
Kabouter
Jellybean
Sterre
_Muppit
Cherique
22 plaatsers

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 0:15

wat voor bewerkingsprogramma heb je? In Picasa (Gratis) kan dat makkelijk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 0:15

Fotografie topic #1 - Pagina 3 DSC_0874

Beter zo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Sarah1985 vr 17 dec 2010 - 0:15

Woow marin die foto's zijn mooi hoe heb je die bewerkt?

Ik heb een vraag ik ben op zoek naar een fotografie cursus heeft iemand hier tips. Liefst in friesland Groningen mag eventueel ook

Hieronder een paar foto's zou mn spiegelreflex meenemen maar de accu was leeg. ze zijn maar gewoon met mijn simpele camera gemaakt en onbewerkt. Heb een nikon coolpix s8000 super ding trouwens.

Fotografie topic #1 - Pagina 3 DSCN0862
Fotografie topic #1 - Pagina 3 DSCN0842
Fotografie topic #1 - Pagina 3 DSCN0801
Fotografie topic #1 - Pagina 3 DSCN0826
Fotografie topic #1 - Pagina 3 DSCN0805
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Caresses vr 17 dec 2010 - 0:16

Wauw Marin wat mooi gedaan. Met name de bovenste. Het is dat je zegt dat het eigenlijk geen miniaturen waren. Hoe zag de origineel van de foto met vrachtwagen eruit dan?


Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 0:25

Caresses en Paris: Het zijn tilt shift bewerkingen. Dat kan met een speciale lens (die heeel duur is) maar ook met een website (of iPhone appje, maar die zijn minder mooi). Dan maak je dus 1 lijn scherp en de rest onscherp. Dan krijg je dat miniatuur effect. Het is gewoon grappig.

Het origineel van de vrachtwagenfoto:



Fotografie topic #1 - Pagina 3 6720_233440705155_570495155_7861722_8103982_n



Paris, jammer dat je je spiegelreflex niet mee had. Daar kan je toch net mooiere foto's mee maken. Je ziet gewoon verschil. Maar toch blijven sneeuwlandschappen mooi. Ik vind de overzichtsfoto's met dat laantje het mooist. Voor die macro's had je beter een SLR kunnen gebruiken.

Ik zit nog te bedenken waar ik morgen of zondag heen wil in de sneeuw. Strand is niet zo bijzonder in de sneeuw, gewoon een vlak. Maar ook niet echt zin om 't bos of park in te gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  _Muppit vr 17 dec 2010 - 8:09

Ook ik wil dit topic gaan volgen.
Pas een nieuwe camera gekocht (Nikon coolpix P100).
Hierbij ook meteen een foto:
Fotografie topic #1 - Pagina 3 1174386441_5_YvJc
_Muppit
_Muppit
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Sjaantje vr 17 dec 2010 - 12:49

Marin, ik heb me nog niet heel erg verdiept in tilt-shift, heb er al wel eens een artikel over gelezen in de Zoom.nl geloof ik maar ik heb je 2 vrachtwagen-foto's eens naast elkaar gelegd en goed bekeken. Komt het nou puur door het geringe lijntje aan scherpte dat je dat miniatuur-effect creëert? Is eigenlijk ook maar gezichtsbedrog dan toch?
Echt ik sta ervan te kijken... Heb al meerdere van zulke foto's goed bekeken maar nu origineel en bewerking naast elkaar gelegd. En ik blijf me erover verbazen dat ik (mijn 'verstand') erin tuint dat zo'n grooooooooooooooote truck zo mini kan lijken. Geweldig!

Ik ga eens in mijn foto-archief zoeken of ik ook een geschikte foto heb om te bewerken!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 13:04

Ja dat is wel de basis. Je vergroot het effect nog meer door de kleuren iets te satureren en een iets grotere bokeh aan te brengen (wat bokeh precies is kan je beter even wiki'en). Maar de basis is groot scherpte verschil.

Je kunt het beste een foto uitkiezen die van bovenop genomen is. Iets met huisjes enzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Sjaantje za 18 dec 2010 - 1:08

Bedankt voor je uitleg. Ik was gister al aan t proberen gegaan, met een foto van een gracht maar dat werd idd niet zo mooi, dus ik bedacht al dat een foto van bovenaf mooier zou zijn!
Welk programma gebruik jij hiervoor? Je werkt veel met Picasa toch?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 1:11

Ja maar dat kan je niet met Picasa doen. Op de website www.tiltshiftmaker.com kan je ze maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Sjaantje za 18 dec 2010 - 1:18

Oh ja op die site was ik vannacht ook al terecht gekomen. Wilde ook zelf in Photoshop zelf wat knutselen maar ik was echt té moe dus ben maar lekker gaan slapen. Heb ook niet veel foto's in mijn collectie die geschikt zijn voor deze techniek dus daar zal ik ook eens wat aan gaan doen!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Cherique zo 19 dec 2010 - 8:12

wolletjes schreef:
Cherique schreef:
Wolletjes: die lens waar jij t over hebt. Is dat te vergelijken met die andere? Waarom zou ik die bter aan kunnen schaffen denk je? Ik ga hem overigens niet nu al halen, maar waarschijnlijk ergens in maart ofzo.

De 55-250 is idd te vergelijken met de 70-300 alleen heeft die iets minder bereik (scheelt 50mm in het voordeel van de 70-300). Als je geen safari oid gaat doen, dan heb je in mijn ogen de 70-300 niet nodig. Voor de dierentuin ed werkt de 55-250 voor mij prima en op vakantie naar Australie in de zomer van 2009 heb ik aan de 55-250 ook voldoende gehad!
In mijn ogen is die lens zelfs iets beter, maar dat komt wellicht omdat ik alleen met een 70-300 zonder IS in mijn handen heb gestaan!

Ik wil graag een andere lens hebben, omdat we volgend jaar naar Amerika gaan en dan gaan we naar Yosemite NP, Lake Powell, Zion NP en daarvoor zou ik graag een andere lens willen hebben. Ik heb alleen nog even op internet rond gekeken, maar ik denk dat ik me wel moet redden met de 55-250. De 70-300 heeft dan wel 50mm in zijn voordeel, maar zoveel scheelt het volgens mij niet zo (ik heb er nog niet mee in mn handen gestaan, maar ben me alleen nog even aan het oriënteren). Ik wil er wel graag Image Stabilizer op hebben zitten. Nu heb ik ook een lens van Sigma gezien en dat is de 18-250 en heeft Optical Stabilizer. Weet iemand of dat verschilt met een Image Stabilizer? of is het gewoon een andere naam voor? en is de Sigma ook een goede lens of is het beter om dan voor een Canon te gaan?
Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Zora zo 19 dec 2010 - 8:18

Ik vind dat effect zo fascinerend Marin! Snap ook echt niet hoe dat nou PRECIES kan in mijn hoofd Very Happy

Ga ook eens kijken of ik wat kan knutselen op die site die je gaf!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  CaptainSpectacular zo 19 dec 2010 - 8:32

Het effect werkt nog beter als je stereoscopische foto's maakt, vervolgens diepte-informatie kunt toevoegen aan elke pixel en op basis daarvan gaat blurren. Alleen is de tweede stap zo lastig :P
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Lejow zo 19 dec 2010 - 8:46

Die site is leuk Marin!
Ik heb er ook een 'geprobeerd'
Volgens mij heb ik het niet helemaal goed gedaan hehe

Fotografie topic #1 - Pagina 3 P1090599-tiltshift-1
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 8:56

Leuk lejow! Het effect is idd niet heel sterk maar hoeft ook niet altijd. Niet elk onderwerp is daar ook geschikt voor. Een overzicht van huisjes werkt beter. Ook kan je nog wel kijken of je door de balk te verslepen een ander effect krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Lejow zo 19 dec 2010 - 8:58

Zulke foto's heb ik niet geloof ik haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Zora zo 19 dec 2010 - 9:13

Nou, even geknutseld! Je moet inderdaad even kijken met welk soort foto's het wel lukt, en met welke niet. Wel leuk in ieder geval!

*


Laatst aangepast door Zora op vr 21 jan 2011 - 10:10; in totaal 1 keer bewerkt
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 9:23

Cherique schreef:
wolletjes schreef:
Cherique schreef:
Wolletjes: die lens waar jij t over hebt. Is dat te vergelijken met die andere? Waarom zou ik die bter aan kunnen schaffen denk je? Ik ga hem overigens niet nu al halen, maar waarschijnlijk ergens in maart ofzo.

De 55-250 is idd te vergelijken met de 70-300 alleen heeft die iets minder bereik (scheelt 50mm in het voordeel van de 70-300). Als je geen safari oid gaat doen, dan heb je in mijn ogen de 70-300 niet nodig. Voor de dierentuin ed werkt de 55-250 voor mij prima en op vakantie naar Australie in de zomer van 2009 heb ik aan de 55-250 ook voldoende gehad!
In mijn ogen is die lens zelfs iets beter, maar dat komt wellicht omdat ik alleen met een 70-300 zonder IS in mijn handen heb gestaan!

Ik wil graag een andere lens hebben, omdat we volgend jaar naar Amerika gaan en dan gaan we naar Yosemite NP, Lake Powell, Zion NP en daarvoor zou ik graag een andere lens willen hebben. Ik heb alleen nog even op internet rond gekeken, maar ik denk dat ik me wel moet redden met de 55-250. De 70-300 heeft dan wel 50mm in zijn voordeel, maar zoveel scheelt het volgens mij niet zo (ik heb er nog niet mee in mn handen gestaan, maar ben me alleen nog even aan het oriënteren). Ik wil er wel graag Image Stabilizer op hebben zitten. Nu heb ik ook een lens van Sigma gezien en dat is de 18-250 en heeft Optical Stabilizer. Weet iemand of dat verschilt met een Image Stabilizer? of is het gewoon een andere naam voor? en is de Sigma ook een goede lens of is het beter om dan voor een Canon te gaan?

Het is idd een andere naam van Sigma!
Het nadeel van een 18-200 lens is dat hij erg zwaar is, een grote diameter heeft (en dat eventuele UV-filters dus automatisch een stuk duurder zijn) en je krijgt op de groothoek (18-30mm) vrij veel vertekening. Vraag me niet wat het exact betekent, het heeft er mee te maken dat je rechten lijnen niet meer recht zijn. Mijn vriend heeft een 18-200, hij had er eerst eentje van Sigma, maar die vonden wij helemaal niet chill en die lens maakte véél herrie. Nu heeft hij er eentje van Canon, die vindt hij veel prettiger!

Het nadeel van 70-300 lens, is dat je een stuk lens mist, tussen de 55 en 70mm zeg maar. Dat is erg a-relaxed (vind ik)! Maar goed, da's persoonlijk hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 9:54

Leuk! Volgens mij zijn die van jou goed gelukt Zora, maar ik kan het niet goed zien want de foto's zijn te groot voor het scherm..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Zora zo 19 dec 2010 - 9:58

Haha, ja, ze zijn wat groot, maar ik ben allang blij dat ik ze gepost heb gekregen Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 10:01

Haha ja maar nou kan ik ze niet goed zien Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Zora zo 19 dec 2010 - 10:09

Marin schreef:Haha ja maar nou kan ik ze niet goed zien Sad
Zou het werken als ik ze in PB verklein? smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 10:13

Haha dat kan! Maar je hoeft geen grote moeite te doen hoor Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Zora zo 19 dec 2010 - 10:14

*


Laatst aangepast door Zora op vr 21 jan 2011 - 10:10; in totaal 1 keer bewerkt
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie topic #1 - Pagina 3 Empty Re: Fotografie topic #1

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum