Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Volgende maand stemmen!

+51
Lonely Goatherd
Mari
Schaapke
Travelgurly
Ilargi
Sterre
Caramba
Printje
Tania
Zininzon
Rush
ThinkPink
Stuiterbal
loesje
Sarah1985
_Nina
Jezzie
nijntje4
flower
Lavendel
Marin
girli
M-G
kwak
Roxi3
Atelier Madame
Tinus
Jeanette
Reeza
Caulfield
Susan
Antibes
SuperGrover
TukTuk
Tazz
June
RYW
Gympie
Mermaid
Highway
ellibre
SnowWhite
Dennenappel
Oasis
Shisha
Janelie
luenca
Blond
Minx
Parisienne
Bazinga
55 plaatsers

Pagina 7 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Volgende maand stemmen! - Pagina 7 Empty Re: Volgende maand stemmen!

Bericht  Lavendel ma 13 aug 2012 - 23:51

RYW schreef:
Precies. En daarom kan je dus ook niet zeggen dat jij 'tenminste hard werkt' voor je geld. Door jezelf in de club van veel geld hebbende en 'dus' hardwerkende mensen te sluiten, sluit je een hele hoop mensen buiten, die hard werken voor een schijntje. En door dat soort uitspraken van 'ja maar ik heb ook hard gewerkt voor mijn geld' diskwalificeer je meteen mensen die dat geld niet hebben.

En dan bedoel ik natuurlijk niet 'jij' als in specifiek jij, maar meer 'men'.

+1
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 23:53

Mari schreef:
Lavendel schreef:
Mari schreef:
Chance schreef:Ik ga wel de Stemwijzer doen, maar weet al bijna zeker dat ik VVD stem.

+1 want ik zou wel gek zijn om met mijn koophuis op een linkse partij te stemmen

Dus dat er andere mensen wellicht veel meer op achteruit gaan staat per definitie niet in verhouding tot de hogere kosten die jij anders misschien moet maken? Ik vind het best opvallen dat veel mensen blind 'voor het eigen hachje gaan'. Verbinden jullie niet een soort verantwoordelijk aan de positie die je in de maatschappij inneemt?

Ja ik weet dat ik deze discussie net in een ander topic op gang wilde brengen maar daar wordt niet echt op gereageert.

Ik ga inderdaad voor mezelf. Wij hebben net voor de crisis een huis gekocht, als op korte termijn (5-10 jaar) er iets met de hypotheekrente aftrek gebeurd hebben wij een groot probleem. (huis staat dan vanaf deze week wel in de verkoop maar kan jaren duren voor het verkocht is). Liever egoistisch dan arm. (normaal ben ik heel lief hoor voor mijn medemens, maar kom niet aan mijn hardverdiende geld).

No offence, maar je koopt een huis terwijl je het bruto eigenlijk niet zou kunnen betalen. Dat is toch dom? Als je het geld er straks niet voor op kan brengen als de aftrek er ooit af gaat, dan heb je inderdaad een dik probleem. Maar wel een probleem waar jij zélf wat aan kon doen en dan vind ik het zo ontzettend makkelijk om de overheid aan te wijzen als boosdoener.. Wij hebben ook een huis gekocht, maar bewust geen hoge hypotheek (konden zo 70.000 euro meer opnemen dan we hebben gedaan), omdat we het huis ook moeten kunnen betalen als er geen aftrek meer is. Het is toch mijn eigen verantwoordelijkheid of ik straks dat huis kan betalen of niet?

edit: en arm ben je niet hoor als je een huis kan kopen.

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 13 aug 2012 - 23:54

Ja precies. En mensen die part time werken, werken die dan niet hard voor hun geld?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  June ma 13 aug 2012 - 23:55

Lavendel schreef:
RYW schreef:
Precies. En daarom kan je dus ook niet zeggen dat jij 'tenminste hard werkt' voor je geld. Door jezelf in de club van veel geld hebbende en 'dus' hardwerkende mensen te sluiten, sluit je een hele hoop mensen buiten, die hard werken voor een schijntje. En door dat soort uitspraken van 'ja maar ik heb ook hard gewerkt voor mijn geld' diskwalificeer je meteen mensen die dat geld niet hebben.

En dan bedoel ik natuurlijk niet 'jij' als in specifiek jij, maar meer 'men'.

+1

Helemaal mee eens. Ik krijg daar echt de kriebels van. Alsof mensen met een minder hoge baan er niet hard voor werken Volgende maand stemmen! - Pagina 7 1270000679.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 23:55

ellibre schreef:
Schaapke schreef:
Lavendel schreef:Waarom wil je tactisch op de PVV stemmen? Is er een mogelijke coalitie waar je op hoopt? Ik denk niet dat die er nog gaat komen met de PVV dus tactisch zal je stem dan niet echt zijn.

Ja, niet echt tactisch, maar meer om een statement te maken. Zo van: mensen het kan zo niet langer! Hoewel is veel uitspraken niet vind kunnen van meneer Wilders.
Ik hoop dat er een coalitie komt die écht wat doen met hun standpunten (hierbij denk ik vooral aan stufi, eigen risico en onderwijs).
Wat kan zo niet langer?

En er wordt nu ook van alles gedaan met deze standpunten, alleen niet datgene dat jij zou willen, blijkbaar.

Ik snap het ook niet helemaal geloof ik..

Dat gezeur over 'dan wordt er eindelijk wat gedaan!''. Wat een onzin. Er gebeurt zoveel. Maar als partij kan je gewoon heel veel standpunten niet waar maken. En waarom niet? Omdat je niet in je eentje bent. Je hebt gewoon rekening te houden met andere partijen. Nederland is een democratie namelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 23:58

shygirl87 schreef:ik begrijp het alweer....de mensen zonder uitkering hebben er geen last van dus schijt aan de mensen die straks naar de voedselbank moeten of op straat komen te staan.
als ik 10.000 pm zou verdienen en het word 8000 zou ik daar veel minder mee zitten dan wat ik nu maar heb en dat word 200 euro minder.ik kan nu al amper rondkomen.
de armen worden steeds vaker genegeerd.

Doe asjeblieft niet zo zielig. Armen worden genegeerd? Echt niet. Je mag blij zijn dát je in Nederland wajong krijgt. In andere landen mag je de straat op als je niet kan werken. Ik vind de wajong overigens helemaal niet zo weinig hoor.

En ik vind het ook meer dan logisch dat mensen die werken ook meer inkomen hebben dan iemand die een uitkering krijgt. Het moet ook allemaal maar bekostigd worden. Volgens mij heb jij geen idee wat het allemaal kost. Jouw inkomen dat betaald wordt door de medemens. Ik vind je echt zeuren. Wees blij dat wij in zo'n zorgstaat wonen waar je terug kan vallen op dit soort voorzieningen.

Sorry, wellicht een beetje fel. Maar ik heb zo'n hekel aan dit soort geblaat.

Gast
Gast

Bericht  RYW ma 13 aug 2012 - 23:59

Marin schreef:Ja precies. En mensen die part time werken, werken die dan niet hard voor hun geld?

Inderdaad. Ze werken minder lang, en krijgen dan dus ook naar rato betaald, maar ze werken niet per definitie minder hard. Misschien hebben ze ook kinderen om voor te zorgen, of een studie.

Ik vind dit soort discussies altijd zo polariserend. Of je werkt hard en hebt dus veel geld, en dan stem je VVD, of je bent een klaploper met een uitkering of een makkelijk parttime baantje en houdt dus je hand op, en dan stem je SP. Ik snap die conclusies nooit die daarbij horen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 0:01

Heb eerlijk gezegd alleen ff de laatste pagina van dit topic gelezen, maar ik vind het niet geheel fair dat er gestruikeld wordt over Mari's post. Het is geen grap als je een koophuis hebt en je daarmee in de financiële shit terechtkomt. Dan is het volgens mij vrij menselijk dat je idd eerst aan je eigen hachje denkt.

Op dit forum zitten volgens mij veel forummers die links zijn, maar het valt me altijd zo op dat in dergelijke politieke discussies, het vooral de rechtse stemmers zijn die zich ff mogen verantwoorden over de keuzes die ze maken.

Ik vind het echt appels met peren vergelijken btw over lagere lonen banen t.o.v. drie-keer-modaal banen. Fysieke en mentale inspanning is toch niet te vergelijken? Ik had geen baan waarin ik 3x modaal verdiende (was het maar zo'n feest;-)), maar je kon me na het einde van een werkweek van 50-55 uur wel opvegen, als ik die achter de pc, continu met overvolle Excelbestanden, waarvan ik rapportages moest opstellen en tussendoor nog ff je suf lullen tijdens meeting. Als ik daarin een foutje maakte, door even niet alert te zijn, kostte dat mijn werkgever al snel in de tienduizenden euro's. In die zin sluit ik me dus aan bij wat Marin al aangaf. Ik kan me ook zo voorstellen dat het fysiek enorm zwaar is om bijvoorbeeld in de zorg te werken en mensen in en uit bed te doen als je een vrouw bent die niet zo groot is, om maar eens wat te noemen. Een vriendin van mij heeft daar echt rugklachten van af en toe, maar geestelijk vindt ze haar werk absoluut niet veeleisend.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 0:04

Luce schreef:
shygirl87 schreef:ik begrijp het alweer....de mensen zonder uitkering hebben er geen last van dus schijt aan de mensen die straks naar de voedselbank moeten of op straat komen te staan.
als ik 10.000 pm zou verdienen en het word 8000 zou ik daar veel minder mee zitten dan wat ik nu maar heb en dat word 200 euro minder.ik kan nu al amper rondkomen.
de armen worden steeds vaker genegeerd.

Doe asjeblieft niet zo zielig. Armen worden genegeerd? Echt niet. Je mag blij zijn dát je in Nederland wajong krijgt. In andere landen mag je de straat op als je niet kan werken. Ik vind de wajong overigens helemaal niet zo weinig hoor.

En ik vind het ook meer dan logisch dat mensen die werken ook meer inkomen hebben dan iemand die een uitkering krijgt. Het moet ook allemaal maar bekostigd worden. Volgens mij heb jij geen idee wat het allemaal kost. Jouw inkomen dat betaald wordt door de medemens. Ik vind je echt zeuren. Wees blij dat wij in zo'n zorgstaat wonen waar je terug kan vallen op dit soort voorzieningen.

Sorry, wellicht een beetje fel. Maar ik heb zo'n hekel aan dit soort geblaat.

Fel? Dat vind ik meevallen, hoor.Wink Shygirl, je leeft in een verzorgingsstaat en in die zin heb je zelfs "geluk" dat je in NL tegemoet wordt gekomen middels uitkeringen. Sterker nog: de mensen op wie jij nu zo loopt af te geven, zijn de mensen die momenteel jouw uitkering bekostigen. Je denkt nu wel heel erg vanuit een slachtofferrol.

Gast
Gast

Bericht  June di 14 aug 2012 - 0:07

Nour, ik wil niet beweren dat mensen die een mentaal zware baan hebben niet hard werken, zeer zeker wel. Daar heb ik respect voor en ik weet hoe vermoeiend het is om mentaal uitgeput te zijn. Ik ben zelf ook ontzettend uitgeput na in een week zestig uur studeren, misschien wel meer dan na een week zestig uur hard werken in de horeca. Ik vind het echter geen stijl om te zeggen op zo'n moment "dat jij er wel hard voor werkt". Mensen met een fysiek zware baan werken er in mijn ogen ook hard voor, niet iets om te zeggen "je werkt niet hard" in ieder geval. En wellicht zou een deel van die mensen veel liever een mentaal zware baan aannemen, maar daar heeft nou eenmaal niet iedereen de intelligentie voor.
June
June
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lavendel di 14 aug 2012 - 0:07

Maar dit vind ik weer een heel andere discussie over of en wanneer werkbelasting in verhouding staat en welke financiele gevolgen hieraan vast zitten.

Het ging mij meer om het feit dat zoveel mensen puur en alleen voor zichzelf lijken te kiezen en geen oog hebben voor degenen die lijden onder bepaalde politieke keuzes
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  RYW di 14 aug 2012 - 0:08

Nour schreef:Heb eerlijk gezegd alleen ff de laatste pagina van dit topic gelezen, maar ik vind het niet geheel fair dat er gestruikeld wordt over Mari's post. Het is geen grap als je een koophuis hebt en je daarmee in de financiële shit terechtkomt. Dan is het volgens mij vrij menselijk dat je idd eerst aan je eigen hachje denkt.

Op dit forum zitten volgens mij veel forummers die links zijn, maar het valt me altijd zo op dat in dergelijke politieke discussies, het vooral de rechtse stemmers zijn die zich ff mogen verantwoorden over de keuzes die ze maken.

Ik vind het echt appels met peren vergelijken btw over lagere lonen banen t.o.v. drie-keer-modaal banen. Fysieke en mentale inspanning is toch niet te vergelijken? Ik had geen baan waarin ik 3x modaal verdiende (was het maar zo'n feest;-)), maar je kon me na het einde van een werkweek van 50-55 uur wel opvegen, als ik die achter de pc, continu met overvolle Excelbestanden, waarvan ik rapportages moest opstellen en tussendoor nog ff je suf lullen tijdens meeting. Als ik daarin een foutje maakte, door even niet alert te zijn, kostte dat mijn werkgever al snel in de tienduizenden euro's. In die zin sluit ik me dus aan bij wat Marin al aangaf. Ik kan me ook zo voorstellen dat het fysiek enorm zwaar is om bijvoorbeeld in de zorg te werken en mensen in en uit bed te doen als je een vrouw bent die niet zo groot is, om maar eens wat te noemen. Een vriendin van mij heeft daar echt rugklachten van af en toe, maar geestelijk vindt ze haar werk absoluut niet veeleisend.

Tuurlijk is financiële shit niet fijn, ook niet als je een koophuis hebt, maar zeggen 'er moet bezuinigd worden maar graag niet uit mijn portemonnee' vind ik dan wel weer egoïstisch eigenlijk.

Verder ben ik het met je eens, hoge banen zijn natuurlijk niet automatisch simpele luizenbaantjes omdat je niet urenlang een bloemperk staat te schoffelen. Maar dat geldt natuurlijk 2 kanten op, die bloemperkschoffelaar werkt ongetwijfeld ook enorm hard voor zijn minimumloon.

Van mij hoeft trouwens nooit iemand zich te verantwoorden voor een keuze. Ik vind alleen de clichés zo makkelijk, zoals bijvoorbeeld die van shygirl (die als ik het goed onthouden heb links wil gaan stemmen) die overduidelijk als hardste wordt aangepakt hier. Niet onterecht, maar ook geen rechtsstemmer.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 0:17

Hadewijch schreef:Nour, ik wil niet beweren dat mensen die een mentaal zware baan hebben niet hard werken, zeer zeker wel. Daar heb ik respect voor en ik weet hoe vermoeiend het is om mentaal uitgeput te zijn. Ik ben zelf ook ontzettend uitgeput na in een week zestig uur studeren, misschien wel meer dan na een week zestig uur hard werken in de horeca. Ik vind het echter geen stijl om te zeggen op zo'n moment "dat jij er wel hard voor werkt". Mensen met een fysiek zware baan werken er in mijn ogen ook hard voor, niet iets om te zeggen "je werkt niet hard" in ieder geval. En wellicht zou een deel van die mensen veel liever een mentaal zware baan aannemen, maar daar heeft nou eenmaal niet iedereen de intelligentie voor.

Oh kijk, dan heb ik tijdens scannen van de laatste pagina hier ook overheen gelezen of misschien stond het al ervoor.smile Dat vind ik ook nergens op slaan, idd.

Maar ik vind het ook nergens over gaan om elkaar te bekritiseren op politieke keuzes; ik denk dat de kans namelijk nihil is, dat iemand opeens van de VVD overstapt op Groen Links na een discussie op het forum. Elkaar willen overtuigen van die ene beste partij heeft volgens mij geen zin; standpunten uitwisselen kan wel interessant en leerzaam zijn, maar ik heb dat eerlijk gezegd nog nooit zonder 'gezeik' gezien op dit forum.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 0:20

SuperGrover schreef:
Mari schreef:
Lavendel schreef:
Mari schreef:
Chance schreef:Ik ga wel de Stemwijzer doen, maar weet al bijna zeker dat ik VVD stem.

+1 want ik zou wel gek zijn om met mijn koophuis op een linkse partij te stemmen

Dus dat er andere mensen wellicht veel meer op achteruit gaan staat per definitie niet in verhouding tot de hogere kosten die jij anders misschien moet maken? Ik vind het best opvallen dat veel mensen blind 'voor het eigen hachje gaan'. Verbinden jullie niet een soort verantwoordelijk aan de positie die je in de maatschappij inneemt?

Ja ik weet dat ik deze discussie net in een ander topic op gang wilde brengen maar daar wordt niet echt op gereageert.

Ik ga inderdaad voor mezelf. Wij hebben net voor de crisis een huis gekocht, als op korte termijn (5-10 jaar) er iets met de hypotheekrente aftrek gebeurd hebben wij een groot probleem. (huis staat dan vanaf deze week wel in de verkoop maar kan jaren duren voor het verkocht is). Liever egoistisch dan arm. (normaal ben ik heel lief hoor voor mijn medemens, maar kom niet aan mijn hardverdiende geld).
Ik leef nog liever in een doos onder een brug dan dat ik zou denken zoals jij.

Dat lijkt me dan weer het andere uiterste en heel erg moralistisch. smile

Gast
Gast

Bericht  June di 14 aug 2012 - 0:20

Dat ben ik met je eens, Nour. Over het algemeen heb ik ook niet echt zin om me fanatiek te mengen in dit soort topics over politiek hier, omdat er inderdaad nogal snel 'gezeik' ontstaat hier. In het dagelijks leven maak ik wel mee dat er standpunten worden uitgewisseld, zonder dat er gezeur ontstaat en dat bevalt me vaak beter.
June
June
Kletskop
Kletskop

Bericht  RYW di 14 aug 2012 - 0:23

Hadewijch schreef:Dat ben ik met je eens, Nour. Over het algemeen heb ik ook niet echt zin om me fanatiek te mengen in dit soort topics over politiek hier, omdat er inderdaad nogal snel 'gezeik' ontstaat hier. In het dagelijks leven maak ik wel mee dat er standpunten worden uitgewisseld, zonder dat er gezeur ontstaat en dat bevalt me vaak beter.

Ik ga liever ook niet inhoudelijk op argumenten in, maar vind het wel nuttig om iets te zeggen over inlezen, argumenten onderbouwen, clichés, zwart wit denken en kuddegedrag. Iedereen moet lekker stemmen waar ze achter staan, alleen weet wel waarop je stemt en waarom, denk ik vaak wel.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 0:23

Lavendel schreef:Maar dit vind ik weer een heel andere discussie over of en wanneer werkbelasting in verhouding staat en welke financiele gevolgen hieraan vast zitten.

Het ging mij meer om het feit dat zoveel mensen puur en alleen voor zichzelf lijken te kiezen en geen oog hebben voor degenen die lijden onder bepaalde politieke keuzes

Dit werkt natuurlijk net zo goed twee kanten op. smile

Gast
Gast

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 0:24

Ja ben ik het wel mee eens, Nour en Hadewijch. En RYW gaf het volgens mij ook al aan, maar ik heb het gevoel dat rechtse forummers veel vaker 'mogen' verantwoorden dan linkse. Nou zet ik ook zelf vraagtegens bij de standpunten van sommige partijen en kan me suf ergeren aan de PVV of SP bijvoorbeeld (dat is mij veel te extreem), maar heb wel het gevoel dat bij de topics hier op 't forum het altijd hetzelfde gaat. Ik vind het heel interessant om de standpunten van anderen te lezen, omdat het ook zo kan contrasteren met m'n eigen visie, maar elkaars keuze bekritiseren vind ik zo onnodig. Dat is nou gewoon je stemrecht.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 0:25

Ik vind het eigenlijk wel mee vallen hoe erg mensen bekritiseerd worden op hun keuzes in dit topic.

Gast
Gast

Bericht  June di 14 aug 2012 - 0:27

RYW schreef:
Hadewijch schreef:Dat ben ik met je eens, Nour. Over het algemeen heb ik ook niet echt zin om me fanatiek te mengen in dit soort topics over politiek hier, omdat er inderdaad nogal snel 'gezeik' ontstaat hier. In het dagelijks leven maak ik wel mee dat er standpunten worden uitgewisseld, zonder dat er gezeur ontstaat en dat bevalt me vaak beter.

Ik ga liever ook niet inhoudelijk op argumenten in, maar vind het wel nuttig om iets te zeggen over inlezen, argumenten onderbouwen, clichés, zwart wit denken en kuddegedrag. Iedereen moet lekker stemmen waar ze achter staan, alleen weet wel waarop je stemt en waarom, denk ik vaak wel.

Dat herken ik wel, ik kon nu over dat harde werken het ook echt niet laten om er iets van te zeggen bijvoorbeeld. Dat eindigt overigens in minder irritante discussies. Maar goed: ik kan wel zeggen dat ik het stom vind om maar gewoon te stemmen op wat de stemwijzer zegt, maar ik geloof niet dat die mensen dat gaan laten, omdat ik dat echt dom vind. Ik heb ook het gevoel dat juist dat vaak de mensen zijn die vervolgens overal commentaar op leveren en praten in clichés en zonder daadwerkelijke argumenten. Discussiëren met mensen die niet eens een fatsoenlijk argument kunnen herkennen, heb ik echt al tijden geleden opgegeven. Dit staat hier nou arroganter dan ik het bedoel misschien, maar ik vind die inhoudelijke discussies over politiek hier gewoon niets opleveren, wat Nour eigenlijk ook al zei.
June
June
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 0:28

RYW schreef:

Bovenal vind ik, hier op het forum iig, dat het mensen echt niets aangaat wat ik stem. Ik vind het ook niet zo boeiend van een ander, want wie ben ik om daar iets van te zeggen? Ik vind in beide gevallen (uiterst linkse en uiterst rechtse stemmers) vaak veel te idealistisch ingesteld (tot op het extreme gedachtegoed af) - de ideale wereld bestaat niet. Ik vind het idd wel shocking dat er genoeg mensen zijn die 'maar wat doen'. Vind ik misschien nog wel "enger" dan mensen die weloverwogen PVV/VVD/Groen Links et cetera et cetera stemmen, ook al wil het nog steeds dan niet zeggen dat ik de argumentatie erachter altijd begrijp.

Laatst aangepast door Nour op di 14 aug 2012 - 0:31; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 0:30

Luce schreef:Ik vind het eigenlijk wel mee vallen hoe erg mensen bekritiseerd worden op hun keuzes in dit topic.

In dit topic heb ik nog te weinig gelezen, maar al wel een aantal uitspraken voorbij zien komen waar ik kriegel van word. En aangezien verkiezingen terugkerend item zijn in NL, heb ik al menig discussie hier redelijk zien 'escaleren', omdat er nogal generaliserende uitspraken werden gedaan. Ik vind vooral dat rechtse stemmers worden bekritiseerd in alle topics die ik hierover voorbij heb zien komen.

Gast
Gast

Bericht  Lavendel di 14 aug 2012 - 0:37

Nour schreef:
Lavendel schreef:Maar dit vind ik weer een heel andere discussie over of en wanneer werkbelasting in verhouding staat en welke financiele gevolgen hieraan vast zitten.

Dit werkt natuurlijk net zo goed twee kanten op. Volgende maand stemmen! - Pagina 7 561177

Oh zeker waar ik bedoelde meer dat ik het schokkend vind dat veel mensen het niet lijkt te interesseren wanneer een kind niet zijn benodigde zorg kan krijgen omdat iemand niet een 150 euro per maand meer wil betalen voor zijn, op een veel te hoge hypotheek gekochte huis. (Als extreem voorbeeld uiteraard)
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Lavendel di 14 aug 2012 - 0:39

Nour schreef:
Luce schreef:Ik vind het eigenlijk wel mee vallen hoe erg mensen bekritiseerd worden op hun keuzes in dit topic.

In dit topic heb ik nog te weinig gelezen, maar al wel een aantal uitspraken voorbij zien komen waar ik kriegel van word. En aangezien verkiezingen terugkerend item zijn in NL, heb ik al menig discussie hier redelijk zien 'escaleren', omdat er nogal generaliserende uitspraken werden gedaan. Ik vind vooral dat rechtse stemmers worden bekritiseerd in alle topics die ik hierover voorbij heb zien komen.

Ik vind dat in dit topic wel meevallen eigenlijk. Zijn er zat die hebben aangegeven VVD te stemmen, en daar reageerde niemand op of werd geen waardeoordeel aan gehangen. Er werd eerder gevallen over zogenaamde egoistische uitspraken en keuzes.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover di 14 aug 2012 - 0:43

Marin schreef:Fysiek zwaarder misschien bij sommige minimumloonbanen, maar je kan natuurlijk niet alle minimum loonbanen en alle topbanen over één kam scheren. Vind dat niet echt een vergelijking die je kunt maken. Bij hoge salarissen horen vaak ook hoge verantwoordelijkheden, zoals bijvoorbeeld het leven van iemand anders in je handen hebben (arts), of 100 man onder je hebben van wie het brood ook op de plank moet komen (directeur). Fysiek misschien minder zwaar, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat de één harder werkt dan de ander, die vergelijking kan je gewoon niet maken.
Uiteraard. Ik zeg het alleen omdat hier de indruk gegeven werd dat je met hard werken een goed salaris verdient, alsof mensen zonder goed salaris minder hard werken. Maar daar lijken we het inmiddels over eens Wink
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: