Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Volgende maand stemmen!

+51
Lonely Goatherd
Mari
Schaapke
Travelgurly
Ilargi
Sterre
Caramba
Printje
Tania
Zininzon
Rush
ThinkPink
Stuiterbal
loesje
Sarah1985
_Nina
Jezzie
nijntje4
flower
Lavendel
Marin
girli
M-G
kwak
Roxi3
Atelier Madame
Tinus
Jeanette
Reeza
Caulfield
Susan
Antibes
SuperGrover
TukTuk
Tazz
June
RYW
Gympie
Mermaid
Highway
ellibre
SnowWhite
Dennenappel
Oasis
Shisha
Janelie
luenca
Blond
Minx
Parisienne
Bazinga
55 plaatsers

Pagina 11 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Volgende maand stemmen! - Pagina 11 Empty Re: Volgende maand stemmen!

Bericht  Mermaid di 14 aug 2012 - 21:37

Ik zei al dat harder werken de verkeerde woordkeuze was. dat die vergelijking niet terecht is snap ik ook wel en dat mijn vriend geluk heeft gehad dat hij die keuze heeft kunnen maken ook.

Lavendel: Ik heb geen zin om er te veel op door te gaan maar ik weet wel wat voor werk hij doet en dus dat daar ontzettend veel verantwoordelijkheid bij komt. Net even iets meer dan iemand die de kamers schoonmaakt of die achter de bar staat.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 21:38

Dan ligt dat aan de functie, niet aan het feit dat ie dat ergens op de Cariben doet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Mermaid di 14 aug 2012 - 21:40

Je punt is duidelijk Marin.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Bericht  Atelier Madame di 14 aug 2012 - 22:13

Lavendel schreef:Je hele redenatie is gewoon een beetje onzin Mermaid. Bullshit dat hij harder werkt dan een ander en meer verdiend OMDAT hij 8 maanden weg is. Daar kies je zelf voor en heeft niks met je werkzaamheden an sich te maken.

Bah, ik haat het echt als mensen denken harder te werken dan een ander.
nou niet om het een of her ander, maar ik denk dat er zat mensen zijn die denken dat ze hard werken maar dat echt niet doen. Ambtenaren die al Kate dezelfde functie bekleden en daar blijven zitten omdat het moet, maar ondertussen wel een leuk salaris binnen strijken. Tegenover de schoonmaker die mss wel 10x harder loopt. Hard werken is ook gewoon een uitdrukking met elke dag vroeg je bed uit moeten te werken ipv blijven liggen als je thuis zit.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Pompoen di 14 aug 2012 - 22:14

Carrie schreef:Bij mij komt eruit

-PVV
-Partij voor de dieren
-SP

Wat moet ik daar nou mee? Ik ga me er ook meer in verdiepen, met behulp van Rood smile

Bij mij:
- Pvda
- Partij voor de dieren
- SP
- Groenlinks

Die eerste twee staan op een gedeelde plek. Ik ga sowieso niet op die twee stemmen en als ik mijn antwoorden en de antwoorden van de verschillende partijen op de stellingen bekijk dan ben ik het ook niet helemaal eens met hun redeneringen en bij de SP bijvoorbeeld bij een paar dingen het wel eens met hun redenering terwijl mijn antwoord een andere was dan die van hun.
Ik vind de stemwijzer altijd nuttig om in te vullen omdat er redelijk kernachtig omschreven staat hoe verschillende partijen over bepaalde punten denken, maar het is zeker niet het enige waar ik naar kijk.

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Pompoen di 14 aug 2012 - 22:25

Lavendel schreef:
Mermaid schreef:dan heb ik het misschien niet duidelijk neergezet, maar het ging er voor mij alleen om dat ik het logisch vind dat iemand met werk zoals mijn vriend goed verdiend.

Meer heb ik er niet over te zeggen. Ik kan het blijkbaar niet duidelijker uitleggen en het heeft helemaal niks met het topic onderwerp te maken.

Ik vind dat niet zo logisch, wie weet maakt hij alleen de kamers schoon op die cruise of shaked hij de cocktails. Waarom zou je dan meer verdienen dan iemand die dat in Nl doet? Dat je meer verdiend dan dat je normaal op 8urige basis zou doen, omdat je nu 12 uur werkt is logisch, maar misschien doet iemand die wel 8 uur op een dag werkt wel lichamelijk of psychisch veel zwaarder werk. Je weet het gewoon niet en kunt niet zeggen dat je harder werkt dan een ander.

Volgens mij is het in het geval van Mermaids vriend zo dat het kúnnen uitoefenen van zijn functie inhoud dat hij vaak weg is en dat betekend dus dat er een hoop daarvoor opgeofferd moet worden, o.a. dat hij zijn familie, vrienden en geliefde voor langere tijd achtereen niet ziet en dat hij 4 maanden lang loeihard moet werken. Dan kunnen jullie wel denken: "hij zit lekker op de caraïben, ziet wat van de wereld, dus dat is dan toch de bonus." Maar zo werkt dat natuurlijk ook weer niet, het is wel degelijk zo dat er veel voor opgeofferd moet worden en sinds wanneer zou arbeidsplezier een betaling moeten zijn? Dat zou betekenen dat ik omdat ik tekenen zo leuk vind als illustrator maar gratis moet werken of voor minder (helaas is dit overigens een vrij algemeen gedachtengoed, een leuke opdracht daar wil men minder voor betalen omdat het een leuke opdracht is, alsof er dan minder hard aan gewerkt hoeft te worden en alsof een illustrator brood kan kopen van leukheid).

Werkt hij dan harder dan een stratenmaker? Tja hoe moet je dat vergelijken? Wie mag meer verdienen en waarom? Ik vind het wel terecht dat mensen met een hogere opleiding meer verdienen, ik vind wel dat de verschillen niet te groot moeten worden én dat mensen een fatsoenlijk bestaan moeten kunnen hebben. Ik denk niet dat je alles en iedereen gelijk kunt trekken, er is ook nog zoiets als een bepaalde marktwerking. Mensen met een hoge opleiding die iets doen wat niet veel mensen kunnen, die zijn nu eenmaal schaarser dan mensen die bijvoorbeeld stratenmaken. Er zijn gewoon best veel mensen die straten kunnen maken of die dat kunnen leren. Ik zou dat bij wijze van spreken ook kunnen leren (ware het niet dat het lichamelijk wat te zwaar voor me is). Daardoor zijn stratenmakers niet minder waard dan hoger opgeleiden, en volgens mij is dat ook helemaal niet wat Mermaid bedoeld, maar daardoor zijn stratenmakers wel minder zeldzaam! Goud is duurder dan zilver, niet omdat goud mooier is dan zilver of beter is dan zilver, maar omdat goud schaarser is dan zilver!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lavendel di 14 aug 2012 - 22:39

Atelier Madame schreef:
Lavendel schreef:Je hele redenatie is gewoon een beetje onzin Mermaid. Bullshit dat hij harder werkt dan een ander en meer verdiend OMDAT hij 8 maanden weg is. Daar kies je zelf voor en heeft niks met je werkzaamheden an sich te maken.

nou niet om het een of her ander, maar ik denk dat er zat mensen zijn die denken dat ze hard werken maar dat echt niet doen. Ambtenaren die al Kate dezelfde functie bekleden en daar blijven zitten omdat het moet, maar ondertussen wel een leuk salaris binnen strijken. Tegenover de schoonmaker die mss wel 10x harder loopt. Hard werken is ook gewoon een uitdrukking met elke dag vroeg je bed uit moeten te werken ipv blijven liggen als je thuis zit.

Klopt, en daarom kun je dus niet zeggen dat de een harder werkt dan de ander puur op basis van de functietitel of iets dergelijks.

En Pompoen, ik snap niet helemaal waar jou redenatie over je eigen situatie een reactie op is? Volgens mij zegt niemand hier dat je geen geld hoort te krijgen als je iets doet wat je leuk vindt?

En tuurlijk verdiend de vriend van Mermaid lekker omdat hij blijkbaar een goede functie uitoefend op dat schip. Maar ik vind gewoon niet dat je kunt zeggen dat je harder dan een ander werkt omdat je 8 maanden weg bent. Tuurlijk is het lastig van geliefden en familie weg te zijn, maar hoezo werk je dan harder? En dat je meer verdient dat iemand die dezelfde functie thuis uitvoerd is ook logisch, omdat een schip anders geen personeel meer krijgt. Maar ik vind nou niet dat je dat persee verdiend omdat je harder werkt dan iemand die hetzelfde in zijn eigen land uitvoert. Want zo lang weg gaan blijft over het algemeen gewoon een keuze.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Mermaid di 14 aug 2012 - 22:40

Danku, jij weet inderdaad beter uit te leggen wat ik bedoelde.

En zo heel veel voordelen heeft ie qua reizen niet van zijn werk hoor. Hij zit niet eens in de carib en komt vaak weken achter elkaar het schip niet af en ziet amper daglicht. Ach hij vind zijn werk leuk, daar gaat het om. (ik weet het niet relevant, maar moest het wel even kwijt)
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pompoen di 14 aug 2012 - 22:54

Lavendel schreef:
Atelier Madame schreef:

Klopt, en daarom kun je dus niet zeggen dat de een harder werkt dan de ander puur op basis van de functietitel of iets dergelijks.

En Pompoen, ik snap niet helemaal waar jou redenatie over je eigen situatie een reactie op is? Volgens mij zegt niemand hier dat je geen geld hoort te krijgen als je iets doet wat je leuk vindt?

En tuurlijk verdiend de vriend van Mermaid lekker omdat hij blijkbaar een goede functie uitoefend op dat schip. Maar ik vind gewoon niet dat je kunt zeggen dat je harder dan een ander werkt omdat je 8 maanden weg bent. Tuurlijk is het lastig van geliefden en familie weg te zijn, maar hoezo werk je dan harder? En dat je meer verdient dat iemand die dezelfde functie thuis uitvoerd is ook logisch, omdat een schip anders geen personeel meer krijgt. Maar ik vind nou niet dat je dat persee verdiend omdat je harder werkt dan iemand die hetzelfde in zijn eigen land uitvoert. Want zo lang weg gaan blijft over het algemeen gewoon een keuze.

Ik proef, maar dat staat er niet letterlijk, dat mensen vinden dat de vriend van Mermaid niet moet zeuren dat hij lang van huis weg is omdat ie lekker op de caraïben zit, ik kan me in ieder geval voorstellen dat mensen dat letterlijk denken. Ik lees ook vaak dat mensen het niet helemaal eerlijk vinden als iemand én leuk werk doet én daar (goed) geld mee verdiend. Vandaar dat ik er een voorbeeld bij haalde wat op mijn situatie van betrekking is.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 22:54

Sinds vandaag is het Kieskompas online: http://www.kieskompas.nl/ Voor iedereen die nog twijfelt is het wel handig om (naast het lezen van de programma's) die ook te doen.

Gast
Gast

Bericht  Lavendel di 14 aug 2012 - 22:58

тыквашка schreef:
Ik proef, maar dat staat er niet letterlijk, dat mensen vinden dat de vriend van Mermaid niet moet zeuren dat hij lang van huis weg is omdat ie lekker op de caraïben zit, ik kan me in ieder geval voorstellen dat mensen dat letterlijk denken. Ik lees ook vaak dat mensen het niet helemaal eerlijk vinden als iemand én leuk werk doet én daar (goed) geld mee verdiend. Vandaar dat ik er een voorbeeld bij haalde wat op mijn situatie van betrekking is.

Ohnee joh, denk niet dat iemand dat denkt? Ik weet niet eens of hij op de Caraiben zit. Voor hetzelfde geld zit hij op de noordpool. Volgens mij vielen de meesten puur over het feit dat ze impliceerde dat haar vriend harder werkt dan iemand anders.

Als je EN leuk werk doet EN (goed) verdiend kan ik alleen maar blij voor je zijn. Dat wil toch iedereen? (Je mag alleen niet zeggen dat je harder werkt dan iemand anders Wink)
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 23:02

тыквашка schreef:
Ik proef, maar dat staat er niet letterlijk, dat mensen vinden dat de vriend van Mermaid niet moet zeuren dat hij lang van huis weg is omdat ie lekker op de caraïben zit, ik kan me in ieder geval voorstellen dat mensen dat letterlijk denken.
Ik lees ook vaak dat mensen het niet helemaal eerlijk vinden als iemand én leuk werk doet én daar (goed) geld mee verdiend. Vandaar dat ik er een voorbeeld bij haalde wat op mijn situatie van betrekking is.

Zo bedoelde ik het in elk geval zeker niet. Ik bedoelde meer dat ik niet echt verschil zie in of iemand op de Cariben, Noordzee, kantoor of thuis werkt qua inspanning en hard werken. De een werkt niet harder dan de ander, heeft niets met die afstand te maken. En ik vind niet dat daar een verschil in salaris bij hoort. Wel eventueel in vergoeding (denk aan reisvergoeding bijv), maar ik vind het meer functie afhankelijk dan afhangen van het feit dat hij 8 maanden per jaar van huis is. Dat dat het grote nadeel van die baan is, snap ik wel. Evenals dat ik echt niet denk dat hij elke dag met z'n voetjes in 't zwembad aan de cocktails zit. Hij doet gewoon z'n werk.

Ik ben zelf juist een super voorbeeld van hoe ik net als jij van m'n hobby m'n werk heb gemaakt. Maar dat heeft niets te maken met waar ik het over had. Dat houdt de baan leuk en compenseert wel beetje qua gevoel dat je wat minder verdient, maar dat was totaal niet waar ik het over had.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Lavendel di 14 aug 2012 - 23:04

Juist dat bedoel ik Marin, en verder vond ik ook de post van RYW duidelijk waar het probleem met de opmerking van Mermaid zat.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  RYW di 14 aug 2012 - 23:11

Lavendel schreef:
тыквашка schreef:

Ohnee joh, denk niet dat iemand dat denkt? Ik weet niet eens of hij op de Caraiben zit. Voor hetzelfde geld zit hij op de noordpool. Volgens mij vielen de meesten puur over het feit dat ze impliceerde dat haar vriend harder werkt dan iemand anders.

Als je EN leuk werk doet EN (goed) verdiend kan ik alleen maar blij voor je zijn. Dat wil toch iedereen? (Je mag alleen niet zeggen dat je harder werkt dan iemand anders Wink)

Dit was ook precies wat ik bedoelde, en heb het ook niet over de Carib gehad, dus je gevoel kan ook niet bij mij vandaan komen. Ik heb alleen gezegd dat meneer Mermaid blij mag zijn dat hij met voldoende hersens geboren is om te kunnen kiezen voor deze opleiding en baan, en niet veroordeeld is tot een lager salaris zonder daarin een keuze te hebben.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 23:13

Fijn, as usual ben ik weer links-conservatief en pas ik weer nergens bij (ik ga gewoon verder over waar het topic over gaat, heur).

Gast
Gast

Bericht  RYW di 14 aug 2012 - 23:15

Ik doe trouwens ook én leuk werk én krijg er een mooi salaris voor, maar ik heb nooit de indruk dat ik harder werk voor mijn geld dan anderen of juist minder hard, en ik heb ook nooit het idee dat de voordelen van zowel het leuke werk als het goeie salaris mij door iemand misgund worden, hoor.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 23:29

Ik werk lekker zacht, en ik ben er trots op. Volgende maand stemmen! - Pagina 11 2474380249

Gast
Gast

Bericht  Susan di 14 aug 2012 - 23:34

Eerlijk gezegd denk ik juist dat een hoog salaris en een baan met veel voldoening vaak samengaan, ik denk dat je ook wel een zekere passie voor je beroep nodig hebt om heel ver te komen. De banen die over het algemeen als minder leuk worden gezien betalen vaak ook minder goed, enkele uitzonderingen daargelaten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Tania wo 15 aug 2012 - 0:28

shygirl87 schreef:
Lavendel schreef:Alles volledig willen nivilleren is zeker geen goed idee, velen verliezen dan de motivatie het beste uit zichzelf te halen. Maar de verschillen mogen wel kleiner, daar wordt niemand slechter van. Dat een manager in de top van het bedrijfsleven met exorbiant hoge bedragen naar huis gaat terwijl een ander bij de voedselbank moet aankloppen vind ik absoluut onnodig.

ja dat vind ik ook, helemaal mee eens, maar helaas is het hier in nederland niet zo eerlijk verdeeld. ik vind het op dit moment een steeds groter wordende rotzooi. we sturen allemaal geld naar andere landen maar zelf hebben we nu steeds minder.

Ja laten we vooral geen geld meer steken in ontwikkelingshulp. Laat die mensen daar maar lekker verhongeren en wegteren, daar kijken we gewoon niet meer naar om want ja wij hebben het zo slecht in Nedereland. Dat geld hebben we zelf veel harder nodig Rolling Eyes

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lavendel wo 15 aug 2012 - 0:32

Dat laatste statement van Shygirl ben ik het ook niet mee eens Tania.

Shygirl ook al heb jij een uitkering. Je hebt het alsnog zo ontzettend veel beter dat het gros van de wereld dus klaag niet zo.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Bazinga wo 15 aug 2012 - 0:37

Jaaaa leuk! Laten we Afrika vergelijken met Nederlandse bijstandgezinnen, yeah!

Dude kom op, da's echt niet te vergelijken. Ja, we hebben 't hier beter dan Afrikaanse gezinnen en shizzle, maar da's onze standaard niet. Ik vergelijk mezelf (okee niet mezelf maar m'n moeder) met andere Nederlandse gezinnen, aangezien we, joh, in Nederland wonen. En dan zijn er bijstandgezinnen die 't verdomd moeilijk hebben. 't Is dat m'n moeder mij nog heeft (ja, lees dat maar vol drama en melancholische elementen) anders had ze amper of misschien zelfs niet rond kunnen komen. (En met amper rondkomen bedoel ik, of niet eten of rekeningen naar voren schuiven en jezelf verder de shit in helpen)

All and all; Nederland heeft 't goed, maar ga geen bijstandgezinnen vergelijken met ontwikkelingslanden, want het ís niet te vergelijken.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Bazinga wo 15 aug 2012 - 0:38

Oh and might I add, dat ik mijn onderschrift echt fuck-ing awesome vind, na mijn laatste post? Well done, Tris.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Tania wo 15 aug 2012 - 0:40

Tris schreef:Jaaaa leuk! Laten we Afrika vergelijken met Nederlandse bijstandgezinnen, yeah!

Dude kom op, da's echt niet te vergelijken. Ja, we hebben 't hier beter dan Afrikaanse gezinnen en shizzle, maar da's onze standaard niet. Ik vergelijk mezelf (okee niet mezelf maar m'n moeder) met andere Nederlandse gezinnen, aangezien we, joh, in Nederland wonen. En dan zijn er bijstandgezinnen die 't verdomd moeilijk hebben. 't Is dat m'n moeder mij nog heeft (ja, lees dat maar vol drama en melancholische elementen) anders had ze amper of misschien zelfs niet rond kunnen komen. (En met amper rondkomen bedoel ik, of niet eten of rekeningen naar voren schuiven en jezelf verder de shit in helpen)

All and all; Nederland heeft 't goed, maar ga geen bijstandgezinnen vergelijken met ontwikkelingslanden, want het ís niet te vergelijken.

Dat is toch geen reden om dan maar geen geld meer te geven aan ontwikkelingslanden? Ik snap ook wel dat er mensen zijn in Nederland die het slecht hebben maar ik vind het echt onzin om dan maar te gaan roepen dat er dan maar geen geld moet naar ontwikkelingshulp.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lavendel wo 15 aug 2012 - 0:41

Als zij zo'n achterlijke opmerking maakt vind ik dit wel te rechtvaardigen ja. Het was overigens niet een echte vergelijking eerder een puntje van relativering voor haar. Net als zij het geld nodig heeft hebben ze het daar ook. En hard ook. Ik vind het onbegrijpelijk van haar dat zij juist anderen hun geld wil ontzeggen.

Wij mensen hebben toch een morele plicht voor elkaar te zorgen? Als je er een soort iedereen voor zich situatie van wilt maken ook prima, maar jij krijgt toch ook een uitkering? Of vind je een ieder voor zich situatie alleen goed als het maar buiten je eigen landgrenzen gebeurd?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Bazinga wo 15 aug 2012 - 0:51

Nee, ik zeg niet dat 't een reden om ontwikkelingslanden niet langer te steunen, maar ik vind 't gewoon vreemd om te zeggen dat we 't beter hebben dan 't gros van de wereld. Dan scheer je iedereen over één kam en 't is gewoon niet zo; niet iedereen in Nederland heeft 't goed. Ja, beter dan ontwikkelingslanden, maar da's niet te vergelijken. Iemand in Afrika is rijk als-ie een waterput en een koe heeft; dat geef je toch ook in Nederland als bonus voor een topman? (Ja, vreemde vergelijking, maar daar ga je weer; het is niet te vergelijken)

Ik vind 't behoorlijk overdreven om dan te zeggen dat we zouden moeten stoppen met steun aan ontwikkelingslanden, maar je kan de boel niet vergelijken, dat gaat gewoon niet.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: