Strategisch stemmen?
Pagina 1 van 1
Strategisch stemmen?
Ik kom er vandaag echt even niet uit! Ik ben eigenlijk al jaren een trouwe stemmer van een bepaalde oppositiepartij, maar ik vind eigenlijk dat het nu wel aardig goed gaat met het kabinet, ik wil ze eigenlijk wel een kans geven om dit voort te zetten. Ok, de PVV ben ik liever kwijt dan rijk, maar ik denk dat het CDA en de VVD de meest absurde voorstellen van de PVV wel tegen weten te houden, ik zie het CDA bijvoorbeeld nog niet snel meewerken aan de islamhaat en alle bizarre voorstellen die daarover gedaan worden en de eisen die de PVV stelt wat betreft de ouderenzorg zijn eigenlijk helemaal zo slecht nog niet, dus wat dat betreft maak ik me niet zoveel zorgen.
Nu vraag ik me dus af of ik één keer CDA of VVD zal stemmen, deze partijen verschillen op de punten die ik belangrijk vind namelijk niet eens zo gek veel van de partij waar ik normaal altijd op stem. Zal ik deze keer mijn partijtrouw maar even opzij zetten om het hogere doel te dienen?
Ik vind het maar lastig.
Hebben jullie al gestemd? En heb je strategisch gestemd of juist je hart gevolgd?
Geluk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 135
Punten : 174
Registratiedatum : 27-01-11
Re: Strategisch stemmen?
Pff, ik zit een beetje met hetzelfde. Ik kom er echt niet uit.. Ik weet ook niet of ik wel ga stemmen. Hoewel.... Niet stemmen is ook mij eer te na, want ik heb sinds ik stemrecht heb nog nooit een ronde overgeslagen. Ik stem tot aan de waterschapsverkiezingen aan toe..
Ik twijfel tussen VVD en D66. Ik zal zo (voor de tigste x) het kieskompas nog maar eens invullen.
Ik twijfel tussen VVD en D66. Ik zal zo (voor de tigste x) het kieskompas nog maar eens invullen.
Gast- Gast
Ja, ik heb dus hetzelfde + ook nog enigszins sympathie voor het CDA.. Ik vind het echt heel erg lastig en ik moet eigenlijk andere dingen doen (studiedrukte) maar ik blijf hier maar over piekeren!
Bij de stemwijzer voor de Eerste Kamer kom ik op PvdA uit (no way dat ik dat ga stemmen) daarna VVD, CDA en D66.
Kiescompas Provincie zegt CDA, CU, D66.
Dat is dus eigenlijk beide D66 op de laatste plaats, terwijl ik daar normaal altijd op stemde en bovendien vond ik Pechtold tijdens de debatten wel het meest overtuigend, ik ben het ook heel erg eens met zijn onderwijsstandpunten, ik vind goed en degelijk onderwijs belangrijk.
VVD staat bij landelijk bovenaan, bij provinciaal kom ik er niet eens bij in de buurt, maar aan de provinciale zaken hecht ik niet zoveel waarde eigenlijk, ik vind de invloed die mijn stem gaat hebben op de Eerste Kamer belangrijker..
En CDA, tja.. Ik ben christelijk opgevoed, doe er inmiddels niet zoveel meer mee, maar ik kan me opzich wel redelijk in de christelijke normen en waarden vinden (al denk ik bijvoorbeeld wel wat gemakkelijker over abortus en euthenasie dan de gemiddelde CDA-stemmer)
IK WEET HET ECHT NIET!
Bij de stemwijzer voor de Eerste Kamer kom ik op PvdA uit (no way dat ik dat ga stemmen) daarna VVD, CDA en D66.
Dat is dus eigenlijk beide D66 op de laatste plaats, terwijl ik daar normaal altijd op stemde en bovendien vond ik Pechtold tijdens de debatten wel het meest overtuigend, ik ben het ook heel erg eens met zijn onderwijsstandpunten, ik vind goed en degelijk onderwijs belangrijk.
VVD staat bij landelijk bovenaan, bij provinciaal kom ik er niet eens bij in de buurt, maar aan de provinciale zaken hecht ik niet zoveel waarde eigenlijk, ik vind de invloed die mijn stem gaat hebben op de Eerste Kamer belangrijker..
En CDA, tja.. Ik ben christelijk opgevoed, doe er inmiddels niet zoveel meer mee, maar ik kan me opzich wel redelijk in de christelijke normen en waarden vinden (al denk ik bijvoorbeeld wel wat gemakkelijker over abortus en euthenasie dan de gemiddelde CDA-stemmer)
IK WEET HET ECHT NIET!
Geluk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 135
Punten : 174
Registratiedatum : 27-01-11
Geluk schreef:Ja, ik heb dus hetzelfde + ook nog enigszins sympathie voor het CDA.. Ik vind het echt heel erg lastig en ik moet eigenlijk andere dingen doen (studiedrukte) maar ik blijf hier maar over piekeren!
IK WEET HET ECHT NIET!
Ik heb onwijs lang getwijfeld, tot ik voor het stemhokje stond nog . Ik heb er bewust voor gekozen om niet op een coalitie partij te stemmen omdat ik het niet eens ben met de bezuinigingen die zij willen doorvoeren. En daarnaast ben ik ook geen fan van de pvv. Ik heb uiteindelijk D66 gestemd omdat die het meest in de buurt kwamen van wat ik vind. Hopelijk is het uiteindelijk gelukt om te stemmen!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: