Volgende maand stemmen!
+51
Lonely Goatherd
Mari
Schaapke
Travelgurly
Ilargi
Sterre
Caramba
Printje
Tania
Zininzon
Rush
ThinkPink
Stuiterbal
loesje
Sarah1985
_Nina
Jezzie
nijntje4
flower
Lavendel
Marin
girli
M-G
kwak
Roxi3
Atelier Madame
Tinus
Jeanette
Reeza
Caulfield
Susan
Antibes
SuperGrover
TukTuk
Tazz
June
RYW
Gympie
Mermaid
Highway
ellibre
SnowWhite
Dennenappel
Oasis
Shisha
Janelie
luenca
Blond
Minx
Parisienne
Bazinga
55 plaatsers
Pagina 2 van 12
Pagina 2 van 12 • 1, 2, 3, ... 10, 11, 12
Re: Volgende maand stemmen!
Ik zou voornamelijk toch echt kijken naar wat jou kijk is op de wereld en welke partij het beste daarbij past. Niet puur naar; bij welke partij krijg ik het meeste even cru gezegd.shygirl87 schreef:Dennenappel schreef:Jou werd aangeraden? Ik zou mij er toch echt zelf in verdiepen en zelf een keuze maken! Mag ik vragen hoe de VVD ervoor heeft gezorgd dat jij nu op boord en water leeft? Ik ben er wel benieuwd naar.shygirl87 schreef:VVD? die ervoor zorgt dat buitenlanders nog meer gediscrimineerd worden en dat de rijken rijker worden en de armen armer? dankzij de VVD leef ik nu op brood en water. Ik stem of SP of PvdA. Weet even niet meer welke van de 2 mij aangeraden werd , geloof dat het SP is , iedereen gelijk...!
ja mensen met verstand die t me aanraden...daar vertrouw ik dan wel op. eigen bijdrage GGZ , meer bezuinigingen in de zorg. Ik heb een wajong en ben afhankelijk van, met name. psychische zorg. Ik heb nu zelfs recht op de voedselbank wat ik al heel lang niet meer had, sparen is er niet meer bij. Sorry als ik het verkeerd heb als deze wijzigingen in de zorg niet doorgevoerd zijn door de VVD maar dat is wel wat ik heb begrepen van mensen uit mijn omgeving met een politieke achtergrond. Het is niet dat ik overal zomaar van uitga natuurlijk.
Ik zou de partijprogramma's en hun standpunten eens goed lezen. Een beslissing qua bezuinigingen of wat dan ook, wordt niet zomaar door een partij bepaald. Er zit/zat een hele tweede kamer (en eerste!) die dit soort zaken bepalen.
Daarbuiten om vind ik ook dat er echt bezuinigd kan worden in de zorg. Wel moet er goed gekeken worden naar hoe. Neem de Wa-jong en WIA. Mensen zijn tientallen jaren gekeurd en hoeven de rest van hun leven niet meer te werken. Iemand zijn leven veranderd in de loop der jaren ook de mogelijkheden, veel kunnen (deels) weer werken. Door middel van een herkeuring kan dit goed bekeken worden. Dit scheelt de overheid veel geld, daarnaast denk ik ook dat je de persoon zelf helpt. Werken, onder de mens zijn, voldoening halen dat is voor iedereen goed. Hierdoor kan de Wa-jong en WIA blijven bestaan voor de mensen die het echt nodig hebben.
Daarnaast vind ik het systeem ook krom, in verhouding 'verdien' je meer als je een bijstand uitkering hebt dan dat je voor het minimum loon werkt. Puur door alle toeslagen, kwijtscheldingen, etc. Hierdoor is het niet echt stimuleren om te gaan werken. Dit gaat echter al jaren zo en zie niet zo snel verandering.
Daarnaast moet er nu op allerlei fronten bezuinigd worden, niet enkel in de zorg. De vraag is hoe dat het beste kan. Natuurlijk heeft ieder idealen en ziet het graag anders. Dit kan in mijn ogen nu echter niet. Belangrijk is nu om weer vooruit te gaan, dit kan enkel door ook te bezuinigingen i.p.v. uit te geven.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
shygirl87 schreef:VVD? die ervoor zorgt dat buitenlanders nog meer gediscrimineerd worden en dat de rijken rijker worden en de armen armer? dankzij de VVD leef ik nu op brood en water. Ik stem of SP of PvdA. Weet even niet meer welke van de 2 mij aangeraden werd , geloof dat het SP is , iedereen gelijk...!
Lekker zwart/wit. Ja hoor, alleen de VVD heeft ervoor gezorgd dat jij op water en brood zit nu.
Als Roemer straks premier is heb jij het heus niet van de ene op de andere dag beter hoor.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zat me gister af te vragen hoe het nu opeens kan dat de SP zoveel stemmen gaat krijgen? En hoe moet ik die peilingen eigenlijk zien? Komen die vaak uit? Misschien een domme vraag hoor maar ik snapte het ff niet.
Gast- Gast
yvonne schreef:Ik zat me gister af te vragen hoe het nu opeens kan dat de SP zoveel stemmen gaat krijgen? En hoe moet ik die peilingen eigenlijk zien? Komen die vaak uit? Misschien een domme vraag hoor maar ik snapte het ff niet.
Volgens mij zijn heel veel PVV stemmers nu van plan om op de SP te gaan stemmen. Peilingen laten altijd wel een redelijk beeld zien van wat er gaat gebeuren uiteindelijk.
Blond- Lady Post-a-lot
shygirl87 schreef:VVD? die ervoor zorgt dat buitenlanders nog meer gediscrimineerd worden en dat de rijken rijker worden en de armen armer? dankzij de VVD leef ik nu op brood en water. Ik stem of SP of PvdA. Weet even niet meer welke van de 2 mij aangeraden werd , geloof dat het SP is , iedereen gelijk...!
PvdA? De partij die er voor zorgt dat al het leuke in Nederland verboden wordt? De betutteling te boven gaat. Die er voor zorgt dat buitenlanders en ander nederlands lui tuig hier niks hoeven te doen behalve hun handje op te houden en waardoor wij, de hard werkende mens, nu dus op water en brood moeten leven?
Ik heb vorige keer op VVD gestemd en zal dat nu waarschijnlijk niet meer doen omdat ze veel van hun afspraken niet nakomen. Maar zij zijn niet de enige reden waardoor de armen armer worden en de rijken rijker.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
RYW schreef:Goed zo Tris, op pagina 1 al discussie!
Ik ben nog zwevende maar dan wel in het linkse segment. Ik moet nog stemwijzeren
Fuckyeah!
En de peilingen is toch gewoon als er polls op websites staan bijv waarbij mensen kunnen invullen wat ze nu zouden stemmen? SP is gewoon heel sociaal (joh) goed voor Nederland, zonder gelijk the bad guy uit te hangen en buitenlanders eruit te kicken. SP is goed voor iedereen en volgens mij spreekt dat de gemiddelde Nederlander wel aan.
PVV probeerde dat ook, maar geloof dat zij iets te agressief zijn, voor de gevoelige stemmers, dan spreekt Roemer met z'n oortjes 't volk misschien beter aan.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Vorige keren kwam ik telkens op de SP uit. Ben benieuwd wat er morgen uit de kieswijzer komt en ga me naar aanleiding daarvan wat meer er in verdiepen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Dit soort zinnen halen echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Sowieso je eigen mening verkondigen alsof het voor iedereen geldt (wij, de hardwerkende mens). En kom dan alsjeblieft met praktische voorbeelden waar dit uit blijkt. Dit is betekenisloze prietpraat.Tazz schreef:shygirl87 schreef:VVD? die ervoor zorgt dat buitenlanders nog meer gediscrimineerd worden en dat de rijken rijker worden en de armen armer? dankzij de VVD leef ik nu op brood en water. Ik stem of SP of PvdA. Weet even niet meer welke van de 2 mij aangeraden werd , geloof dat het SP is , iedereen gelijk...!
PvdA? De partij die er voor zorgt dat al het leuke in Nederland verboden wordt? De betutteling te boven gaat. Die er voor zorgt dat buitenlanders en ander nederlands lui tuig hier niks hoeven te doen behalve hun handje op te houden en waardoor wij, de hard werkende mens, nu dus op water en brood moeten leven?
Ik heb vorige keer op VVD gestemd en zal dat nu waarschijnlijk niet meer doen omdat ze veel van hun afspraken niet nakomen. Maar zij zijn niet de enige reden waardoor de armen armer worden en de rijken rijker.
Ik vind het heel moeilijk. Ik wil stemmen op een linkse partij, maar de SP zie ik absoluut niet zitten. Zij zijn vooral overal tegen, en komen in mijn ogen veel te weinig met plannen om dingen te veranderen. De PvdA stem ik ook liever niet op. Ik ben een beetje klaar met GroenLinks, na alle ellende binnen die partij en de steun aan de missie in Kunduz. Bovendien vind ik 'groen' niet het belangrijkste punt op dit moment. D66 vind ik weer zo rechts en de Partij van de Dieren vind ik geen serieuze partij. Ik ga maar eens de verkiezingsprogramma's doornemen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Waarschijnlijk stem ik SP. Sowieso neig ik naar links, ook omdat ik om me heen zie dat de armen en de zieken het gewoon niet meer redden.
Gast- Gast
Chance schreef:Ik ga wel de Stemwijzer doen, maar weet al bijna zeker dat ik VVD stem.
+1
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
SuperGrover schreef:Dit soort zinnen halen echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Sowieso je eigen mening verkondigen alsof het voor iedereen geldt (wij, de hardwerkende mens). En kom dan alsjeblieft met praktische voorbeelden waar dit uit blijkt. Dit is betekenisloze prietpraat.Tazz schreef:shygirl87 schreef:VVD? die ervoor zorgt dat buitenlanders nog meer gediscrimineerd worden en dat de rijken rijker worden en de armen armer? dankzij de VVD leef ik nu op brood en water. Ik stem of SP of PvdA. Weet even niet meer welke van de 2 mij aangeraden werd , geloof dat het SP is , iedereen gelijk...!
Ik vind het heel moeilijk. Ik wil stemmen op een linkse partij, maar de SP zie ik absoluut niet zitten. Zij zijn vooral overal tegen, en komen in mijn ogen veel te weinig met plannen om dingen te veranderen. De PvdA stem ik ook liever niet op. Ik ben een beetje klaar met GroenLinks, na alle ellende binnen die partij en de steun aan de missie in Kunduz. Bovendien vind ik 'groen' niet het belangrijkste punt op dit moment. D66 vind ik weer zo rechts en de Partij van de Dieren vind ik geen serieuze partij. Ik ga maar eens de verkiezingsprogramma's doornemen.
Oh, ik vond het juist wel verhelderend om eens een dergelijke beschuldiging de andere kant op te zien gaan. Ik lees/hoor namelijk altijd wel de meest ongefundeerde opmerkingen richtingen VVD, maar meestal mag er alleen relativerend/verdedigend op gereageerd worden en mogen er geen linkse stereotypes gebruikt worden.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Voor mij is het het belangrijkst wat de standpunten zijn ten opzichte van onderwijs, met name speciaal onderwijs, PGB, AWBZ, enzovoort. Daar zal ik me dus wel in gaan verdiepen, ik denk dat alleen de Stemwijzer dan niet genoeg is.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik vind discussiëren in stereotypen sowieso belachelijk en stompzinnig. Ik vind het niet verhelderend, wie er dan ook zinloos beledigd wordt. Leuk dat mensen een mening hebben, maar als die enkel bestaat uit stereotyperingen en betekenisloze kreten, dan hoop ik van harte dat die mensen ver weg blijven bij de stembus.Antibes schreef:
Oh, ik vond het juist wel verhelderend om eens een dergelijke beschuldiging de andere kant op te zien gaan. Ik lees/hoor namelijk altijd wel de meest ongefundeerde opmerkingen richtingen VVD, maar meestal mag er alleen relativerend/verdedigend op gereageerd worden en mogen er geen linkse stereotypes gebruikt worden.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik denk dat ik strategisch ga stemmen dit jaar, maar daar ben ik nog niet 100% zeker van. Afgelopen verkiezingen heb ik D66 gestemd, mijn vriend "strategisch" op VVD. Vermoedelijk gaan we dit jaar dus voor strategie, maar dat kan zomaar veranderen als we daar staan
Gast- Gast
Ik ga dit jaar trouwens weer stemmen tellen. Ben benieuwd ik mag ze tellen in mijn eigen wijk. Daar wonen erg veel bejaarden. Ik vraag me af of dat een beetje over een komt met de uitslag. De vorige keer zat ik in een gemixte wijk. Wat rijkere mensen maar ook veel sociale huur.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Antibes schreef:
Heb je nog nooit gehoord van kopjes thee drinken, allochtonen knuffelen, linkse hobby's, grachtengordel-elite, en linkse Gutmenschen dan?
Beide kanten op draagt het niets bij aan een potentieel interessante discussie en zorgt het op internet-discussies doorgaans op pagina's vol moddergooien, waarna een topic sterft, en dezelfde 'discussie' waar oplaait op het moment dat iemand weer een politiek topic opent.
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Gympie schreef:Ik word altijd moe van mensen die van horen zeggen (van de buurman, collega, noem maar op) een mening vormen. Shygirl, eerst luister je naar de mensen die zeggen dat je vvd moet stemmen want zij hebben er verstand van en als het dan anders blijkt te lopen luister je naar de mensen die zeggen dat de vvd slecht is. Niet om je nu zwart te maken, maar dit is volgensmij een probleem in Nederland omdat veel mensen op deze manier stemmen (niet in verdiepen) en vervolgens als het mis gaat de grootste mond hebben hoe dat wel niet komt (van horen zeggen natuurlijk). Ik stel voor of verdiepen in wat je vindt en bij jou past, of blanco stemmen.
Dit is overigens niet specifiek voor jou bedoeld, shygirl. Gewoon in het algemeen. Jouw voorbeeld haal ik er even bij aan.
snap je punt wel, alleen luisteren naar mensen die zeggen dat je op vvd moet stemmen heb ik nooit gedaan
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Ik ga dit jaar strategisch stemmen. Dingen die voor mij belangrijk zijn, zijn de reiskostenvergoeding en de hypotheekrente-aftrek. Eigen risico ook, maar met die verhoging kan ik nog wel leven. Maar die reiskostenvergoeding en hypotheekrente-aftrek, als dat verandert dan heb ik financieel gezien echt een probleem. Ik ga me er binnenkort eens in verdiepen maar ik heb van de SP iig goede dingen gehoord.
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Ik zou het niet weten op dit moment. Ik zit die dag ook in Ibiza, dus kan dit jaar niet eens stemmen. En om eerlijk te zijn vind ik het voor het eerst niet eens erg, want zou het nu toch niet weten.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
SuperGrover schreef:Dit soort zinnen halen echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Sowieso je eigen mening verkondigen alsof het voor iedereen geldt (wij, de hardwerkende mens). En kom dan alsjeblieft met praktische voorbeelden waar dit uit blijkt. Dit is betekenisloze prietpraat.Tazz schreef:shygirl87 schreef:VVD? die ervoor zorgt dat buitenlanders nog meer gediscrimineerd worden en dat de rijken rijker worden en de armen armer? dankzij de VVD leef ik nu op brood en water. Ik stem of SP of PvdA. Weet even niet meer welke van de 2 mij aangeraden werd , geloof dat het SP is , iedereen gelijk...!
Ik verkondig het helemaal niet alsof het voor iedereen geldt, dat maak jij er van. En praktische voorbeelden? Ik stond er twee weken geleden nog met een te praten in de speeltuin, "joh ik ga echt niet werken nu krijg ik allemaal toeslagen en die krijg ik niet meer als ik ga werken. En ik werk daarnaast zwart dus aan geld geen gebrek. Oh en mijn vriendin is vaak alleen op haar werk en kan zo veel geld verduisteren, wel honderden euro's per dag, dat hebben we goed geregeld zo want dat kan allemaal hier in Nederland."
Tazz- Prater
Jeanette schreef:Ik zou het niet weten op dit moment. Ik zit die dag ook in Ibiza, dus kan dit jaar niet eens stemmen. En om eerlijk te zijn vind ik het voor het eerst niet eens erg, want zou het nu toch niet weten.
Je kan ook iemand machtigen om voor jou te stemmen
Blond- Lady Post-a-lot
shygirl87 schreef:Gympie schreef:Ik word altijd moe van mensen die van horen zeggen (van de buurman, collega, noem maar op) een mening vormen. Shygirl, eerst luister je naar de mensen die zeggen dat je vvd moet stemmen want zij hebben er verstand van en als het dan anders blijkt te lopen luister je naar de mensen die zeggen dat de vvd slecht is. Niet om je nu zwart te maken, maar dit is volgensmij een probleem in Nederland omdat veel mensen op deze manier stemmen (niet in verdiepen) en vervolgens als het mis gaat de grootste mond hebben hoe dat wel niet komt (van horen zeggen natuurlijk). Ik stel voor of verdiepen in wat je vindt en bij jou past, of blanco stemmen.
Dit is overigens niet specifiek voor jou bedoeld, shygirl. Gewoon in het algemeen. Jouw voorbeeld haal ik er even bij aan.
snap je punt wel, alleen luisteren naar mensen die zeggen dat je op vvd moet stemmen heb ik nooit gedaan
Sorry, je hebt gelijk. Dat had ik verkeerd gelezen.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ik stem al jaren op dezelfde partij. Die heeft dezelfde waarden en normen als ik en dat vind ik belangrijk. Ik zal om die reden dan ook niet tactisch gaan stemmen.
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
SuperGrover schreef:Ik vind discussiëren in stereotypen sowieso belachelijk en stompzinnig. Ik vind het niet verhelderend, wie er dan ook zinloos beledigd wordt. Leuk dat mensen een mening hebben, maar als die enkel bestaat uit stereotyperingen en betekenisloze kreten, dan hoop ik van harte dat die mensen ver weg blijven bij de stembus.Antibes schreef:
De pot verwijt de ketel. Wie doet er nou aan stereotyperingen en betekenisloze kreten? Ik verdiep me er zeker wel in voor ik ga stemmen. Sterkter nog ik ben al even bezig om op de sites van politieke partijen de programma's door te nemen. Maar dat wil niet zeggen dat ze alles waarmaken wat ze beloven.
En wat ik zei waren geen betekenisloze kregen. De PvdA is de partij die besluit dat je op terrassen niet meer mag staan, en niet meer met een glas drinken in je hand mag lopen, daar krijg je een bekeuring voor? Dat vind ik toch zeker wel betutteling.
Tazz- Prater
ellibre schreef:Ligt misschien ook aan je omgeving, ik zie weer vooral mensen die van links naar rechts gaan (onder de mensen die switchen, de meesten stemmen vrij stabiel).Minx schreef:Mermaid schreef:Ik moet me er nog in verdiepen, maar weet wel dat ik onder andere door mijn vriend wel anders ben gaan denken. Mijn voorkeur ging altijd uit naar een linkse partij, maar dat wordt steeds minder. Ik neig vaak naar D66, maar kijk wel wat voor advies de stemwijzer geeft en verdiep me ook zelf in partijprogramma's en dan met name op punten die ik belangrijk vind.
Hoe komt dat zo, pure interesse hoor je hoort namelijk vaker dat mensen van rechts naar links gaan dan van links naar rechts.
Ik zie overigens wel een tendens om minder op centrum-geörienteerde partijen te stemmen.
Ik heb zelf steeds meer het gevoel dat het sociale, linkse niet werkt. Natuurlijk is het heel idyllisch dat de rijkere voor armen zouden moeten betalen. Maar ik zie niet dat het werkt en begin het ergens ook een oneerlijk systeem te vinden. Mijn vriend heeft bijvoorbeeld een goed inkomen maar werkt daar ook ontzettend hard voor, is zelfs vaak niet in in Nederland te vinden maar betaald hier wel netjes zijn belasting, maar waarom zou hij dan op moeten draaien voor iemand die niet kan/wil werken? (tuurlijk heel veel mensen met een uitkering willen werken en hebben een goede reden dat het niet lukt) die gedachte is misschien heel kort door de bocht even, maar weet het even niet beter uit te leggen. Hij werkt ontzettend hard voor zijn salaris, dan mag hij daar ook van genieten vind ik.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Pagina 2 van 12 • 1, 2, 3, ... 10, 11, 12
Pagina 2 van 12
Permissies van dit forum: