Volgende maand stemmen!
+51
Lonely Goatherd
Mari
Schaapke
Travelgurly
Ilargi
Sterre
Caramba
Printje
Tania
Zininzon
Rush
ThinkPink
Stuiterbal
loesje
Sarah1985
_Nina
Jezzie
nijntje4
flower
Lavendel
Marin
girli
M-G
kwak
Roxi3
Atelier Madame
Tinus
Jeanette
Reeza
Caulfield
Susan
Antibes
SuperGrover
TukTuk
Tazz
June
RYW
Gympie
Mermaid
Highway
ellibre
SnowWhite
Dennenappel
Oasis
Shisha
Janelie
luenca
Blond
Minx
Parisienne
Bazinga
55 plaatsers
Pagina 1 van 12
Pagina 1 van 12 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Volgende maand stemmen!
Morgen komt pas de Stemwijzer online, maar weet iemand nu al, op wie hij/zij gaat stemmen? Ga je 'tactisch' stemmen of stem je al jaren 't zelfde?
Ik ga sowieso de Stemwijzer invullen, maar denk dat ik (weer) bij de SP eindig..
Ik ga sowieso de Stemwijzer invullen, maar denk dat ik (weer) bij de SP eindig..
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Re: Volgende maand stemmen!
Ik ga me er wel eens even goed in verdiepen. Heb nog geen idee waar ik op wil stemmen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Telkens als er gestemd moet worden, verdiep ik me opnieuw in alle partijen. En natuurlijk doe ik de stemwijzer. Alleen komt daar op de één of andere vreemde manier telkens de PVV als topper uit en daar ga ik zeer zeker niet op stemmen.
Gast- Gast
Helemaal niet bij stil gestaan
Heb 2 jaar geleden ook niet gestemd, dus geen flauw idee wat ik ga doen... morgen die stemwijzer maar eens er bij pakken.
Gast- Gast
Morgen stemwijzer maar eens invullen. Al denk ik dat ik weer hetzelfde stem.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ga wel de Stemwijzer doen, maar weet al bijna zeker dat ik VVD stem.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
VVD? die ervoor zorgt dat buitenlanders nog meer gediscrimineerd worden en dat de rijken rijker worden en de armen armer? dankzij de VVD leef ik nu op brood en water. Ik stem of SP of PvdA. Weet even niet meer welke van de 2 mij aangeraden werd , geloof dat het SP is , iedereen gelijk...!
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Ik ga ook de stemwijzer doen, want heb nu echt nog geen flauw idee waar ik op ga stemmen. Naar aanleiding daarvan ga ik kijken welke standpunten de partijen hebben die het hoogste bij mij scoren. Ik ga niet blind af op de stemwijzer.
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Ik ga nog wel de stemwijzer doen maar meestal kom ik uit op een linkse partij.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik ga ook de stemwijzer doen, want nu heb ik eigenlijk geen flauw idee welke standpunten de partijen hebben.
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Jou werd aangeraden? Ik zou mij er toch echt zelf in verdiepen en zelf een keuze maken! Mag ik vragen hoe de VVD ervoor heeft gezorgd dat jij nu op boord en water leeft? Ik ben er wel benieuwd naar.shygirl87 schreef:VVD? die ervoor zorgt dat buitenlanders nog meer gediscrimineerd worden en dat de rijken rijker worden en de armen armer? dankzij de VVD leef ik nu op brood en water. Ik stem of SP of PvdA. Weet even niet meer welke van de 2 mij aangeraden werd , geloof dat het SP is , iedereen gelijk...!
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Dennenappel schreef:Jou werd aangeraden? Ik zou mij er toch echt zelf in verdiepen en zelf een keuze maken! Mag ik vragen hoe de VVD ervoor heeft gezorgd dat jij nu op boord en water leeft? Ik ben er wel benieuwd naar.shygirl87 schreef:VVD? die ervoor zorgt dat buitenlanders nog meer gediscrimineerd worden en dat de rijken rijker worden en de armen armer? dankzij de VVD leef ik nu op brood en water. Ik stem of SP of PvdA. Weet even niet meer welke van de 2 mij aangeraden werd , geloof dat het SP is , iedereen gelijk...!
ja mensen met verstand die t me aanraden...daar vertrouw ik dan wel op. eigen bijdrage GGZ , meer bezuinigingen in de zorg. Ik heb een wajong en ben afhankelijk van, met name. psychische zorg. Ik heb nu zelfs recht op de voedselbank wat ik al heel lang niet meer had, sparen is er niet meer bij. Sorry als ik het verkeerd heb als deze wijzigingen in de zorg niet doorgevoerd zijn door de VVD maar dat is wel wat ik heb begrepen van mensen uit mijn omgeving met een politieke achtergrond. Het is niet dat ik overal zomaar van uitga natuurlijk.
luenca- Prater
Goed dat je het zegt Tris! Ga morgen eens de stemwijzer invullen.
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Maar hoe had je het anders gezien dan. Er moest bezuinigd worden. Pvv en CDA zijn daar net zo 'schuldig' aan. Dus om alles maar op de VVD te schuiven vind ik erg makkelijk.
Minx- Lady Post-a-lot
Minx schreef:Maar hoe had je het anders gezien dan. Er moest bezuinigd worden. Pvv en CDA zijn daar net zo 'schuldig' aan. Dus om alles maar op de VVD te schuiven vind ik erg makkelijk.
omdat de mensen die ook afhankelijk zijn van psychische zorg er het meest op achteruit zijn gegaan vanwege hun geringe inkomen. ook veel mensen bij ons die niet meer bij de ggz als client zijn opgenomen omdat ze de eigen bijdrage niet eens kunnen betalen. bezuinigen , prima. maar misschien wat meer op de rijken in ons land. van een kale kip kan je namelijk niet plukken,
luenca- Prater
Het grootste gevaar schuilt naar mijn mening niet in bepaalde partijprogramma's, maar in het onvermogen van kiezers om de gevolgen van deze programma's in te zien - of de onwil om je er in te verdiepen. Dat blijkt in dit topic eens te meer.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Ik moet me nog even verdiepen, vorige keer was het CDA.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik moet me er nog in verdiepen, maar weet wel dat ik onder andere door mijn vriend wel anders ben gaan denken. Mijn voorkeur ging altijd uit naar een linkse partij, maar dat wordt steeds minder. Ik neig vaak naar D66, maar kijk wel wat voor advies de stemwijzer geeft en verdiep me ook zelf in partijprogramma's en dan met name op punten die ik belangrijk vind.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Mermaid schreef:Ik moet me er nog in verdiepen, maar weet wel dat ik onder andere door mijn vriend wel anders ben gaan denken. Mijn voorkeur ging altijd uit naar een linkse partij, maar dat wordt steeds minder. Ik neig vaak naar D66, maar kijk wel wat voor advies de stemwijzer geeft en verdiep me ook zelf in partijprogramma's en dan met name op punten die ik belangrijk vind.
Hoe komt dat zo, pure interesse hoor je hoort namelijk vaker dat mensen van rechts naar links gaan dan van links naar rechts.
Minx- Lady Post-a-lot
Ligt misschien ook aan je omgeving, ik zie weer vooral mensen die van links naar rechts gaan (onder de mensen die switchen, de meesten stemmen vrij stabiel).Minx schreef:Mermaid schreef:Ik moet me er nog in verdiepen, maar weet wel dat ik onder andere door mijn vriend wel anders ben gaan denken. Mijn voorkeur ging altijd uit naar een linkse partij, maar dat wordt steeds minder. Ik neig vaak naar D66, maar kijk wel wat voor advies de stemwijzer geeft en verdiep me ook zelf in partijprogramma's en dan met name op punten die ik belangrijk vind.
Hoe komt dat zo, pure interesse hoor je hoort namelijk vaker dat mensen van rechts naar links gaan dan van links naar rechts.
Ik zie overigens wel een tendens om minder op centrum-geörienteerde partijen te stemmen.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Ik word altijd moe van mensen die van horen zeggen (van de buurman, collega, noem maar op) een mening vormen. Shygirl, eerst luister je naar de mensen die zeggen dat je vvd moet stemmen want zij hebben er verstand van en als het dan anders blijkt te lopen luister je naar de mensen die zeggen dat de vvd slecht is. Niet om je nu zwart te maken, maar dit is volgensmij een probleem in Nederland omdat veel mensen op deze manier stemmen (niet in verdiepen) en vervolgens als het mis gaat de grootste mond hebben hoe dat wel niet komt (van horen zeggen natuurlijk). Ik stel voor of verdiepen in wat je vindt en bij jou past, of blanco stemmen.
Dit is overigens niet specifiek voor jou bedoeld, shygirl. Gewoon in het algemeen. Jouw voorbeeld haal ik er even bij aan.
Dit is overigens niet specifiek voor jou bedoeld, shygirl. Gewoon in het algemeen. Jouw voorbeeld haal ik er even bij aan.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ik weet het nog niet. Il verdiep me er wel altijd in en ik doe ook altijd de stemwijzer.Ik kom de laatste jaren steeds op de PVV uit maar daar ga ik dus echt niet op stemmen.De laatste keer was het de pvda.
Gast- Gast
Goed zo Tris, op pagina 1 al discussie!
Ik ben nog zwevende maar dan wel in het linkse segment. Ik moet nog stemwijzeren
Ik ben nog zwevende maar dan wel in het linkse segment. Ik moet nog stemwijzeren
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
ellibre schreef:Ligt misschien ook aan je omgeving, ik zie weer vooral mensen die van links naar rechts gaan (onder de mensen die switchen, de meesten stemmen vrij stabiel).Minx schreef:Mermaid schreef:Ik moet me er nog in verdiepen, maar weet wel dat ik onder andere door mijn vriend wel anders ben gaan denken. Mijn voorkeur ging altijd uit naar een linkse partij, maar dat wordt steeds minder. Ik neig vaak naar D66, maar kijk wel wat voor advies de stemwijzer geeft en verdiep me ook zelf in partijprogramma's en dan met name op punten die ik belangrijk vind.
In mijn omgeving zie ik ook meer mensen van links naar rechts gaan inderdaad.
Zelf was ik altijd vrij links (groenlinks), maar ik ben zo teleurgesteld in GroenLinks en tegenwoordig deel ik veel meer punten met D66 merk ik. Vaak lees ik wel nog globaal verkiezingsprogramma's door voor ik ga stemmen, maar ik schat in dat het nu D66 zal worden.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Minx schreef:Mermaid schreef:Ik moet me er nog in verdiepen, maar weet wel dat ik onder andere door mijn vriend wel anders ben gaan denken. Mijn voorkeur ging altijd uit naar een linkse partij, maar dat wordt steeds minder. Ik neig vaak naar D66, maar kijk wel wat voor advies de stemwijzer geeft en verdiep me ook zelf in partijprogramma's en dan met name op punten die ik belangrijk vind.
Ik hoor het juist vaak andersom. Mensen die in hun studententijd enorm links en idealistisch zijn, en na hun studie met een dikke baan en bijpassend salaris vaak ineens VVD gaan stemmen.
Maar dat veel mensen zich niet inlezen is volgens mij niet uniek. Hoe vaak hoor je niet dat mensen hetzelfde stemmen als hun ouders? Een buurvrouw van mij is weduwe en leeft van een weduwenpensioen en toeslagen. Haar man had vroeger een eigen bedrijf en daarom stemden ze beiden VVD. Inmiddels is die man al jaren dood en in haar huidige situatie is de VVD niet echt een gunstige keuze. Toch stemt ze er nog altijd op 'want dat zei Kees, dat je VVD moet stemmen'. Tsja.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Pagina 1 van 12 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Pagina 1 van 12
Permissies van dit forum: