Volgende maand stemmen!
+51
Lonely Goatherd
Mari
Schaapke
Travelgurly
Ilargi
Sterre
Caramba
Printje
Tania
Zininzon
Rush
ThinkPink
Stuiterbal
loesje
Sarah1985
_Nina
Jezzie
nijntje4
flower
Lavendel
Marin
girli
M-G
kwak
Roxi3
Atelier Madame
Tinus
Jeanette
Reeza
Caulfield
Susan
Antibes
SuperGrover
TukTuk
Tazz
June
RYW
Gympie
Mermaid
Highway
ellibre
SnowWhite
Dennenappel
Oasis
Shisha
Janelie
luenca
Blond
Minx
Parisienne
Bazinga
55 plaatsers
Pagina 6 van 12
Pagina 6 van 12 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12
Re: Volgende maand stemmen!
Ik zie oprecht niet in waarom een gezamenlijk regiobestuur gelijk staat aan "bij elkaar horen". Hoeveel krijg je überhaupt mee van het huidige provinciale bestuur van Friesland?
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Geen idee, daar liggen mijn interesses niet. Maar ik weet wel zeker dat de Friezen zo gaan reageren.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
shygirl87 schreef:ik begrijp het alweer....de mensen zonder uitkering hebben er geen last van dus schijt aan de mensen die straks naar de voedselbank moeten of op straat komen te staan.
als ik 10.000 pm zou verdienen en het word 8000 zou ik daar veel minder mee zitten dan wat ik nu maar heb en dat word 200 euro minder.ik kan nu al amper rondkomen.
de armen worden steeds vaker genegeerd.
Ik denk niet dat jij je beseft dat die mensen ook een hypotheek en wellicht een gezin en dergelijke hebben om te moeten onderhouden. Als dan ineens 40% van je salaris wegvalt, ben je evengoed de lul hoor.
Ik vind jou erg zwart wit blaten. Linkse argumenten kan ik best begrijpen, mits goed beargumenteerd.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Dat geloof ik meteen. Ik heb zelf jarenlang in Zuid-Limburg gewoond en daar wil de ene stad niks met de andere te maken hebben, laat staan met de rest van Nederland. Aan Brabanders hebben ze echt een hekel. Als een dergelijk plan met betrekking tot Limburg en Noord-Brabant bekend gemaakt zou worden zouden er heel wat mensen in opstand komen. Als het echter doorgevoerd zou worden zonder dat het in het nieuws komt zou niemand er iets van merken..
Mensen lezen (of onthouden) wat dat betreft alleen wat ze willen lezen, zonder zich te verdiepen in wat er nou daadwerkelijk voorgesteld wordt. En dat vind ik op zich ook logisch, want de rest van het verhaal staat zo ver van de mensen af dat ze zich er niet voor interesseren of er niets van begrijpen.
Mensen krijgen mee wat er in de Tweede Kamer gebeurt via TV, de krant en internet. Wat er in je gemeente gebeurt zie je om je heen. Maar provinciaal niveau.. Ik zou niet weten waar het provinciebestuur nou precies verantwoordelijk voor is. En met mij vele anderen, denk ik.
Mensen lezen (of onthouden) wat dat betreft alleen wat ze willen lezen, zonder zich te verdiepen in wat er nou daadwerkelijk voorgesteld wordt. En dat vind ik op zich ook logisch, want de rest van het verhaal staat zo ver van de mensen af dat ze zich er niet voor interesseren of er niets van begrijpen.
Mensen krijgen mee wat er in de Tweede Kamer gebeurt via TV, de krant en internet. Wat er in je gemeente gebeurt zie je om je heen. Maar provinciaal niveau.. Ik zou niet weten waar het provinciebestuur nou precies verantwoordelijk voor is. En met mij vele anderen, denk ik.
ellibre- Prater
Oasis schreef:AngelNyn schreef:Ik kom eerst op PVV en daarna op SP uit.
+1. Ik heb mij er verder nog niet veel in verdiept, dus ik kan nu nog niet zeggen waar ik op ga stemmen.
+1 ga me er vande week even in verdiepen.
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Ook ik kom uit bij PVV 1 en SP 2. Vind het alleen zo lastig. Zou wel op de PVV willen stemmen, gewoon als een soort tactische stem, maar ik weet ook dat er een hoop geblaat uit die hoek komt en er niet veel van waar gemaakt wordt. Daarnaast wie gaat er een coalitie vormen met de PVV?
Ik denk dus dat ik ga stemmen op de SP. Zij hebben, voor mij, goede punten voor onderwijs, zorg en studiefinanciering.
Ik denk dus dat ik ga stemmen op de SP. Zij hebben, voor mij, goede punten voor onderwijs, zorg en studiefinanciering.
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Waarom wil je tactisch op de PVV stemmen? Is er een mogelijke coalitie waar je op hoopt? Ik denk niet dat die er nog gaat komen met de PVV dus tactisch zal je stem dan niet echt zijn.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
shygirl87 schreef:ik begrijp het alweer....de mensen zonder uitkering hebben er geen last van dus schijt aan de mensen die straks naar de voedselbank moeten of op straat komen te staan.
als ik 10.000 pm zou verdienen en het word 8000 zou ik daar veel minder mee zitten dan wat ik nu maar heb en dat word 200 euro minder.ik kan nu al amper rondkomen.
Ik vind dit echt zo ontzettend simpel.
Gast- Gast
Heb je uberhaupt ooit wel eens gewerkt voor je geld?
Ik ken ook iemand met Wajong, ze krijgt er ook nog Stufi bij, €1500 per maand samen! Nou daar moet ik 36u voor werken hoor.. Dus wat nou de armen worden genegeerd!
(Ter aanvulling: als mensen om lichamelijke redenen niet kunnen werken is het terecht dat ze een uitkering krijgen, maar al die mensen met psychische klachten, daar mogen ze van mij veel strenger in worden)
Laatst aangepast door Reeza op ma 13 aug 2012 - 22:24; in totaal 1 keer bewerkt
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Lavendel schreef:Waarom wil je tactisch op de PVV stemmen? Is er een mogelijke coalitie waar je op hoopt? Ik denk niet dat die er nog gaat komen met de PVV dus tactisch zal je stem dan niet echt zijn.
Ja, niet echt tactisch, maar meer om een statement te maken. Zo van: mensen het kan zo niet langer! Hoewel is veel uitspraken niet vind kunnen van meneer Wilders.
Ik hoop dat er een coalitie komt die écht wat doen met hun standpunten (hierbij denk ik vooral aan stufi, eigen risico en onderwijs).
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Chance schreef:Ik ga wel de Stemwijzer doen, maar weet al bijna zeker dat ik VVD stem.
+1 want ik zou wel gek zijn om met mijn koophuis op een linkse partij te stemmen
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Mari schreef:Chance schreef:Ik ga wel de Stemwijzer doen, maar weet al bijna zeker dat ik VVD stem.
+1 want ik zou wel gek zijn om met mijn koophuis op een linkse partij te stemmen
Dus dat er andere mensen wellicht veel meer op achteruit gaan staat per definitie niet in verhouding tot de hogere kosten die jij anders misschien moet maken? Ik vind het best opvallen dat veel mensen blind 'voor het eigen hachje gaan'. Verbinden jullie niet een soort verantwoordelijk aan de positie die je in de maatschappij inneemt?
Ja ik weet dat ik deze discussie net in een ander topic op gang wilde brengen maar daar wordt niet echt op gereageert.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ik hoor in dit topic een heleboel 'ik', 'ik', 'ik'. Denken jullie dan niet na over hoe de balans voor iedereen het beste zou kunnen uitpakken, en wat jij dan wilt opgeven voor je naaste? Het individualisme van onze tijd+plaats laat zich prachtig zien in de twee grootste partijen van ons land. VVD: 'Mijn luxe mag niet verdwijnen.' SP: 'Geef mij luxe!'
En het verbaast me, zoals elk jaar weer, dat jullie het partijprogramma's lezen, maar je laten leiden door zo'n stemwijzer. Daar zakt m'n hele jurk van af.
En het verbaast me, zoals elk jaar weer, dat jullie het partijprogramma's lezen, maar je laten leiden door zo'n stemwijzer. Daar zakt m'n hele jurk van af.
Gast- Gast
Wat kan zo niet langer?Schaapke schreef:Lavendel schreef:Waarom wil je tactisch op de PVV stemmen? Is er een mogelijke coalitie waar je op hoopt? Ik denk niet dat die er nog gaat komen met de PVV dus tactisch zal je stem dan niet echt zijn.
Ja, niet echt tactisch, maar meer om een statement te maken. Zo van: mensen het kan zo niet langer! Hoewel is veel uitspraken niet vind kunnen van meneer Wilders.
Ik hoop dat er een coalitie komt die écht wat doen met hun standpunten (hierbij denk ik vooral aan stufi, eigen risico en onderwijs).
En er wordt nu ook van alles gedaan met deze standpunten, alleen niet datgene dat jij zou willen, blijkbaar.
ellibre- Prater
Lavendel schreef:Mari schreef:Chance schreef:Ik ga wel de Stemwijzer doen, maar weet al bijna zeker dat ik VVD stem.
Dus dat er andere mensen wellicht veel meer op achteruit gaan staat per definitie niet in verhouding tot de hogere kosten die jij anders misschien moet maken? Ik vind het best opvallen dat veel mensen blind 'voor het eigen hachje gaan'. Verbinden jullie niet een soort verantwoordelijk aan de positie die je in de maatschappij inneemt?
Ja ik weet dat ik deze discussie net in een ander topic op gang wilde brengen maar daar wordt niet echt op gereageert.
Ik ga inderdaad voor mezelf. Wij hebben net voor de crisis een huis gekocht, als op korte termijn (5-10 jaar) er iets met de hypotheekrente aftrek gebeurd hebben wij een groot probleem. (huis staat dan vanaf deze week wel in de verkoop maar kan jaren duren voor het verkocht is). Liever egoistisch dan arm. (normaal ben ik heel lief hoor voor mijn medemens, maar kom niet aan mijn hardverdiende geld).
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Schaapke schreef:Lavendel schreef:Waarom wil je tactisch op de PVV stemmen? Is er een mogelijke coalitie waar je op hoopt? Ik denk niet dat die er nog gaat komen met de PVV dus tactisch zal je stem dan niet echt zijn.
Je denkt dat de PVV haar standpunten niet waar maakt maar 'blaat', maar toch wil je er tactisch op stemmen, en dan maar hopen dat er een regering komt die wel wat doen met hun standpunten. Come again?
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Ik leef nog liever in een doos onder een brug dan dat ik zou denken zoals jij.Mari schreef:Lavendel schreef:Mari schreef:Chance schreef:Ik ga wel de Stemwijzer doen, maar weet al bijna zeker dat ik VVD stem.
Ik ga inderdaad voor mezelf. Wij hebben net voor de crisis een huis gekocht, als op korte termijn (5-10 jaar) er iets met de hypotheekrente aftrek gebeurd hebben wij een groot probleem. (huis staat dan vanaf deze week wel in de verkoop maar kan jaren duren voor het verkocht is). Liever egoistisch dan arm. (normaal ben ik heel lief hoor voor mijn medemens, maar kom niet aan mijn hardverdiende geld).
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb vanmorgen de stemwijzer gedaan en ben me aan de hand daarvan nu wat verder aan het verdiepen in partijprogramma's. Het wordt hoogstwaarschijnlijk PvdA of GroenLinks, even kijken naar wie m.i. de beste plannen heeft op punten die ik heel belangrijk vind zoals begrotingstekort, zorg, onderwijs en hypotheekrenteaftrek.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Rood schreef:Ik hoor in dit topic een heleboel 'ik', 'ik', 'ik'. Denken jullie dan niet na over hoe de balans voor iedereen het beste zou kunnen uitpakken, en wat jij dan wilt opgeven voor je naaste? Het individualisme van onze tijd+plaats laat zich prachtig zien in de twee grootste partijen van ons land. VVD: 'Mijn luxe mag niet verdwijnen.' SP: 'Geef mij luxe!'
+1. Plus dat ik een hekel heb aan termen als 'mijn hard verdiende geld' of 'wij hard werkende mensen'. Asjeblieft zeg..
Gast- Gast
Francaise schreef:shygirl87 schreef:ik begrijp het alweer....de mensen zonder uitkering hebben er geen last van dus schijt aan de mensen die straks naar de voedselbank moeten of op straat komen te staan.
Ik vind dit echt zo ontzettend simpel.
Ik ook.
Gast- Gast
Luce schreef:Rood schreef:Ik hoor in dit topic een heleboel 'ik', 'ik', 'ik'. Denken jullie dan niet na over hoe de balans voor iedereen het beste zou kunnen uitpakken, en wat jij dan wilt opgeven voor je naaste? Het individualisme van onze tijd+plaats laat zich prachtig zien in de twee grootste partijen van ons land. VVD: 'Mijn luxe mag niet verdwijnen.' SP: 'Geef mij luxe!'
+1. Plus dat ik een hekel heb aan termen als 'mijn hard verdiende geld' of 'wij hard werkende mensen'. Asjeblieft zeg..
Inderdaad. Alsof andere mensen met een minder hoog salaris niet hard werken, alsof hard werken automatisch veel geld oplevert en mensen met minder geld het dus aan zichzelf te danken hebben.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Sterker nog, ik denk dat veel van de 'minimumloonbanen' een stuk zwaarder zijn dan de 'ik-heb-een-driedubbelmodaal-salaris-banen'.RYW schreef:Luce schreef:Rood schreef:Ik hoor in dit topic een heleboel 'ik', 'ik', 'ik'. Denken jullie dan niet na over hoe de balans voor iedereen het beste zou kunnen uitpakken, en wat jij dan wilt opgeven voor je naaste? Het individualisme van onze tijd+plaats laat zich prachtig zien in de twee grootste partijen van ons land. VVD: 'Mijn luxe mag niet verdwijnen.' SP: 'Geef mij luxe!'
Inderdaad. Alsof andere mensen met een minder hoog salaris niet hard werken, alsof hard werken automatisch veel geld oplevert en mensen met minder geld het dus aan zichzelf te danken hebben.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Fysiek zwaarder misschien bij sommige minimumloonbanen, maar je kan natuurlijk niet alle minimum loonbanen en alle topbanen over één kam scheren. Vind dat niet echt een vergelijking die je kunt maken. Bij hoge salarissen horen vaak ook hoge verantwoordelijkheden, zoals bijvoorbeeld het leven van iemand anders in je handen hebben (arts), of 100 man onder je hebben van wie het brood ook op de plank moet komen (directeur). Fysiek misschien minder zwaar, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat de één harder werkt dan de ander, die vergelijking kan je gewoon niet maken.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Fysiek zwaarder misschien bij sommige minimumloonbanen, maar je kan natuurlijk niet alle minimum loonbanen en alle topbanen over één kam scheren. Vind dat niet echt een vergelijking die je kunt maken. Bij hoge salarissen horen vaak ook hoge verantwoordelijkheden, zoals bijvoorbeeld het leven van iemand anders in je handen hebben (arts), of 100 man onder je hebben van wie het brood ook op de plank moet komen (directeur). Fysiek misschien minder zwaar, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat de één harder werkt dan de ander, die vergelijking kan je gewoon niet maken.
Precies. En daarom kan je dus ook niet zeggen dat jij 'tenminste hard werkt' voor je geld. Door jezelf in de club van veel geld hebbende en 'dus' hardwerkende mensen te sluiten, sluit je een hele hoop mensen buiten, die hard werken voor een schijntje. En door dat soort uitspraken van 'ja maar ik heb ook hard gewerkt voor mijn geld' diskwalificeer je meteen mensen die dat geld niet hebben.
En dan bedoel ik natuurlijk niet 'jij' als in specifiek jij, maar meer 'men'.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Pagina 6 van 12 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12
Pagina 6 van 12
Permissies van dit forum: