Volgende maand stemmen!
+51
Lonely Goatherd
Mari
Schaapke
Travelgurly
Ilargi
Sterre
Caramba
Printje
Tania
Zininzon
Rush
ThinkPink
Stuiterbal
loesje
Sarah1985
_Nina
Jezzie
nijntje4
flower
Lavendel
Marin
girli
M-G
kwak
Roxi3
Atelier Madame
Tinus
Jeanette
Reeza
Caulfield
Susan
Antibes
SuperGrover
TukTuk
Tazz
June
RYW
Gympie
Mermaid
Highway
ellibre
SnowWhite
Dennenappel
Oasis
Shisha
Janelie
luenca
Blond
Minx
Parisienne
Bazinga
55 plaatsers
Pagina 12 van 12
Pagina 12 van 12 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Re: Volgende maand stemmen!
Normaal trek ik deze vergelijking ook niet. Zij vindt het nodig te roepen dat er geen geld meer naar het buitenland moet. Dat vind ik een dusdanig stomme opmerking dat ik het voor haar even relativeer.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Lavendel schreef:Normaal trek ik deze vergelijking ook niet. Zij vindt het nodig te roepen dat er geen geld meer naar het buitenland moet. Dat vind ik een dusdanig stomme opmerking dat ik het voor haar even relativeer.
Attent, stelt ze vast op prijs ;-)
Ik weet dat ik er ietwat fel op reageer, maar ik zie hier in de omgeving genoeg gezinnen die niet rondkomen. De kerk gaat hier notabene weer ingrijpen, de kérk! We zijn niet eens een Christelijk dorp of zo... En ik hoor 't steeds vaker, dat we hier nog wel meer kunnen bezuinigen, omdat 'we nog steeds te eten hebben en een dak boven het hoofd', ja allemaal leuk en aardig, maar da's toch allang de standaard niet meer in Nederland? En wat heb je aan 't dak als er constant wordt gedreigd dat je eruit moet, omdat je maandelijks gat met gat probeert te vullen? En ja, we hebben nog te eten, maar hoeveel gezinnen skippen er niet 6x p/w vlees? Tuurlijk, 't is nog steeds beter, dan wat ze in Afrika oid hebben, maar dan nog klopt 't niet, zeker niet omdat er óók zoveel Nederlanders zijn, die biefstuk als tussendoortje eten. (bij wiiijze van, people)
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik begrijp waarom je zo fel reageert Tris en ik begrijp dat het absoluut geen fijne situatie is waarin veel Nederlanders verkeren. Ik ben dan ook niet voor niks voor een politiek klimaat dat hier iets aan kan veranderen. Ik gun het niemand zo te leven.
Daarintegen vind ik wel dat het gros van de Nederlandse samenleving iets vaker mag nadenken over het overgrote deel op de wereld dat het echt veel slechter heeft dan wij. En tuurlijk is dat onze standaard niet, maar misschien moet onze standaard dan wel iets omlaag als we dat niet in kunnen zien.
Daarintegen vind ik wel dat het gros van de Nederlandse samenleving iets vaker mag nadenken over het overgrote deel op de wereld dat het echt veel slechter heeft dan wij. En tuurlijk is dat onze standaard niet, maar misschien moet onze standaard dan wel iets omlaag als we dat niet in kunnen zien.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ik denk dat ik PvdA ga stemmen.
Bij stemwijzer kwam er trouwens op 1, PVV en 2, VVD uit. PVV ga ik sowieso niet stemmen. Ik ben het wel met een aantal punten van de VVD eens (landelijk gezien). Ik zie meer positieve dingen in het verkiezingsprogramma van PvdA dan van VVD (en andere partijen). Haha, het ligt lekker uit elkaar .
Ik ben er nog niet helemaal uit en wil me zeker nog meer gaan verdiepen.
Bij stemwijzer kwam er trouwens op 1, PVV en 2, VVD uit. PVV ga ik sowieso niet stemmen. Ik ben het wel met een aantal punten van de VVD eens (landelijk gezien). Ik zie meer positieve dingen in het verkiezingsprogramma van PvdA dan van VVD (en andere partijen). Haha, het ligt lekker uit elkaar .
Ik ben er nog niet helemaal uit en wil me zeker nog meer gaan verdiepen.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
SP? PvdA?Rood schreef:Fijn, as usual ben ik weer links-conservatief en pas ik weer nergens bij (ik ga gewoon verder over waar het topic over gaat, heur).
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Lavendel schreef:Dat laatste statement van Shygirl ben ik het ook niet mee eens Tania.
Shygirl ook al heb jij een uitkering. Je hebt het alsnog zo ontzettend veel beter dat het gros van de wereld dus klaag niet zo.
ik bepaal zelf wel of ik klaag en mijn situatie vergelijken met ontwikkelingslanden is echt een dooddoener.
dat wat ik zei over geld stoppen in andere landen en nu zelf in crisis zitten zijn niet eens mijn woorden. ik hoor het hier constant om me heen.
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Ik vraag me serieus af als het hier volgend jaar nog slechter wordt hier of iedereen hier dan nog steeds zoveel geld naar ontwikkelingslanden moeten brengen. We hebben het hier verre van slecht en ik zeg ook niet dat er geen geld meer naar die landen moet maar wel anders, concrete dingen bouwen lijkt me veel beter. En er komen hier meer en meer mensen in de schuldsanering en dan vind ik dat ook door eens goed naar gekeken moet worden.
Daarnaast denk ik dat de gemiddelde Nederlander, of welk 'rijker' land dan ook echt wel voor zijn eigen land/gezin kiest.
Maar goed politiek is absoluut niet mijn ding, ik weet de grote lijnen van alles en dat vind ik genoeg. Uiteindelijk doen de partijen toch wat zij willen, zo democratisch vind ik het hier niet altijd gaan.
Daarnaast denk ik dat de gemiddelde Nederlander, of welk 'rijker' land dan ook echt wel voor zijn eigen land/gezin kiest.
Maar goed politiek is absoluut niet mijn ding, ik weet de grote lijnen van alles en dat vind ik genoeg. Uiteindelijk doen de partijen toch wat zij willen, zo democratisch vind ik het hier niet altijd gaan.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
tris, thanks! zo is het!
en ik heb werkelijk nooit maar dan ook nooit gezegd dat er geen geld meer naar ontwikkelingslanden moet!
sterker nog, ik steun ze zelf ook. ik heb nog fotos in mijn mail staan met kinderen erop die uit een arm dorp komen in marokko, met mijn kleding en knuffels en wat waren ze gelukkig.
je kon me oprapen tranen van blijdschap
en ik heb werkelijk nooit maar dan ook nooit gezegd dat er geen geld meer naar ontwikkelingslanden moet!
sterker nog, ik steun ze zelf ook. ik heb nog fotos in mijn mail staan met kinderen erop die uit een arm dorp komen in marokko, met mijn kleding en knuffels en wat waren ze gelukkig.
je kon me oprapen tranen van blijdschap
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Wel handig van de stemwijzer is dat je per stelling de standpunten van verschillende politieke partijen kunt bekijken. Ik zit op dit moment een beetje tussen VVD en CDA in maar twijfel ook over d66. CDA wil de studiefinanciering behouden wat ik heel erg belangrijk vind, ook al ontvang ik die zelf al niet meer. Een ander punt vind ik de HRA, wat mij betreft mogen ze die best wel flink gaan beperken. Maar VVD en CDA willen daar echt niet aan.
Weet je wat het is, en dat klinkt misschien heel erg stom, maar ik ga waarschijnlijk uiteindelijk toch strategisch stemmen. Ik heb namelijk echt geen zin in een links kabinet met SP als grootste partij, dus wat is dan het alternatief? Een rechts kabinet met de VVD. Terwijl ik eigenlijk veel liever een progressief middenkabinet wil (cda, pvda en d66 oid). Maar ja dat lukt waarschijnlijk nooit als iedereen zo denkt al ik.. eigenlijk best bekrompen
Weet je wat het is, en dat klinkt misschien heel erg stom, maar ik ga waarschijnlijk uiteindelijk toch strategisch stemmen. Ik heb namelijk echt geen zin in een links kabinet met SP als grootste partij, dus wat is dan het alternatief? Een rechts kabinet met de VVD. Terwijl ik eigenlijk veel liever een progressief middenkabinet wil (cda, pvda en d66 oid). Maar ja dat lukt waarschijnlijk nooit als iedereen zo denkt al ik.. eigenlijk best bekrompen
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Wij zijn dan op vakantie en aangezien je je paspoort nodig hebt kan het dus niet..........helaas.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Caribbeanlover schreef:Wij zijn dan op vakantie en aangezien je je paspoort nodig hebt kan het dus niet..........helaas.
Kan je niemand voor je machtigen?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Nee, want zoals ik zei hebben ze het paspoort nodig en die heb ik natuurlijk mee he.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Wij zijn dan op vakantie en aangezien je je paspoort nodig hebt kan het dus niet..........helaas.
Anders was het vast partij van de dieren geworden
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ze hebben je paspoort niet nodig hoor, CBL. Een kopie volstaat. Ik heb zo vaak iemand gemachtigd en moet dat dit keer weer doen (ik heb echt pas 1 keer zelf gestemd, ik ben er nooit dus machtig altijd iemand), en dat kan gewoon met kopie en ingevulde stempas.
Een ander voor u laten stemmen (Volmacht)
Bent u niet in de gelegenheid zelf te stemmen, dan kan een andere kiezer uw stem uitbrengen. Geef uw stempas (formulier aan achterzijde invullen en ondertekenen) aan de ander. U moet ook (een kopie van) uw identiteitsbewijs meegeven. Anders mag de andere kiezer (de gemachtigde), uw (volmacht)stem niet uitbrengen!
Voorkom misbruik van uw identiteitsbewijs door de kopie terug te vragen en/of op de kopie te schrijven dat deze alleen bestemd is voor gebruik bij het uitbrengen van uw volmachtstem.
Degene die voor u een stem uitbrengt, kan dit alleen doen op het moment waarop hij of zij zelf stemt en moet woonachtig zijn in dezelfde gemeente als u. Degene die voor stemt (uw gemachtigde) mag maximaal twee stemmen uitbrengen voor anderen.
Een ander voor u laten stemmen (Volmacht)
Bent u niet in de gelegenheid zelf te stemmen, dan kan een andere kiezer uw stem uitbrengen. Geef uw stempas (formulier aan achterzijde invullen en ondertekenen) aan de ander. U moet ook (een kopie van) uw identiteitsbewijs meegeven. Anders mag de andere kiezer (de gemachtigde), uw (volmacht)stem niet uitbrengen!
Voorkom misbruik van uw identiteitsbewijs door de kopie terug te vragen en/of op de kopie te schrijven dat deze alleen bestemd is voor gebruik bij het uitbrengen van uw volmachtstem.
Degene die voor u een stem uitbrengt, kan dit alleen doen op het moment waarop hij of zij zelf stemt en moet woonachtig zijn in dezelfde gemeente als u. Degene die voor stemt (uw gemachtigde) mag maximaal twee stemmen uitbrengen voor anderen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Oke doe ik dat.
Caribbeanlover- Ratel
Pagina 12 van 12 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Pagina 12 van 12