Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Volgende maand stemmen!

+51
Lonely Goatherd
Mari
Schaapke
Travelgurly
Ilargi
Sterre
Caramba
Printje
Tania
Zininzon
Rush
ThinkPink
Stuiterbal
loesje
Sarah1985
_Nina
Jezzie
nijntje4
flower
Lavendel
Marin
girli
M-G
kwak
Roxi3
Atelier Madame
Tinus
Jeanette
Reeza
Caulfield
Susan
Antibes
SuperGrover
TukTuk
Tazz
June
RYW
Gympie
Mermaid
Highway
ellibre
SnowWhite
Dennenappel
Oasis
Shisha
Janelie
luenca
Blond
Minx
Parisienne
Bazinga
55 plaatsers

Pagina 5 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Volgende maand stemmen! - Pagina 5 Empty Re: Volgende maand stemmen!

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 9:37

Ik kom ook uit op de SP. De vorige keer heb ik ook SP gestemd. Nu weet ik het nog niet.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Printje ma 13 aug 2012 - 9:38

Ostara schreef:Door dat je helaas niet alleen genoeg zetels hebt om een regering te vormen moet ze samen met andere partijen tot een besluit komen. Daarin worden nog wel eens punten geschrapt. Dat is inderdaad jammer.

Dat klopt maar ik vind sowieso dat ze het allemaal mooier vertellen als dat het daadwerkelijk wordt. Ze zijn wel zo slim om zichzelf niet te benadelen en het geld lekker bij gewone mensen weg te halen. Ik vind dat de hele kinderopvangtoeslag op de hak genomen wordt echt onvoorstelbaar, ze willen toch dat meer mensen werken? Gaan ze minder vergoeden...

En ondertussen maar geld geven aan allerlei landen terwijl het in eigen land ook hard nodig is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 9:43

Ik heb net de stemwijzer gedaan en kom bij de VVD uit.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 9:44

Printje schreef:
Ostara schreef:Door dat je helaas niet alleen genoeg zetels hebt om een regering te vormen moet ze samen met andere partijen tot een besluit komen. Daarin worden nog wel eens punten geschrapt. Dat is inderdaad jammer.

Dat klopt maar ik vind sowieso dat ze het allemaal mooier vertellen als dat het daadwerkelijk wordt. Ze zijn wel zo slim om zichzelf niet te benadelen en het geld lekker bij gewone mensen weg te halen. Ik vind dat de hele kinderopvangtoeslag op de hak genomen wordt echt onvoorstelbaar, ze willen toch dat meer mensen werken? Gaan ze minder vergoeden...

En ondertussen maar geld geven aan allerlei landen terwijl het in eigen land ook hard nodig is.

Je hebt als partij niet alleen rekening met je eigen partij te houden. Je zit in een regering met meerdere partijen, dat is toch gewoon logisch dat veel punten niet worden waar gemaakt? Ik weet niet hoor, maar ik vind dat vrij logisch. Ik snap niet dat mensen zo snel roepen dat er niks wordt waar gemaakt.

En ik denk dat er overal geld weg wordt gehaald. En daarnaast. we zijn toch allemaal 'gewone' mensen? Wie bedoel je daar zo specifiek mee?

Ik vind het ook niet leuk dat de kinderopvangtoeslag minder word, maar aan de andere kant.. Ik sprak laatst een moeder, een generatie voor mij zeg maar. Die zei: ''Ik snap niet waar al die ouders tegenwoordig zo over miepen. Wij moesten de hele kinderopvang zelf betalen. En dat was een behoorlijke klap geld, dat klopt. Maar het is een paar jaar en daarna ben je er ook vanaf''. Toen dacht ik ook, zitten we niet een beetje te miepen met z'n allen? Het is toch logisch dat er op dat vlak ook bezuinigd moet worden?

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 13 aug 2012 - 9:47

Luce; ik snap ook wel dat het 'overal' vandaan moet komen maar ze geven zichzelf wel bonussen?! Zo kan ik ook wel bezuinigen door mezelf eerst meer salaris te geven.

Misschien ben ik wat dat betreft wel egoïstisch of wat dan ook maar ik denk dan serieus, hou eens wat meer geld in je eigen land ipv allerlei landen te gaan steunen terwijl je het zelf hard nodig hebt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Oasis ma 13 aug 2012 - 9:48

AngelNyn schreef:Ik kom eerst op PVV en daarna op SP uit.

+1. Ik heb mij er verder nog niet veel in verdiept, dus ik kan nu nog niet zeggen waar ik op ga stemmen.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 9:53

Printje schreef:Luce; ik snap ook wel dat het 'overal' vandaan moet komen maar ze geven zichzelf wel bonussen?! Zo kan ik ook wel bezuinigen door mezelf eerst meer salaris te geven.

Misschien ben ik wat dat betreft wel egoïstisch of wat dan ook maar ik denk dan serieus, hou eens wat meer geld in je eigen land ipv allerlei landen te gaan steunen terwijl je het zelf hard nodig hebt.

Wie zijn 'ze'?

Ik lees bij jou meer algemene frustratie als ik eerlijk ben. Ik bedoel, over wie heb je het dan? En hoeveel geld gaat er dan naar andere landen? En hebben wij als Nederland het geld zóveel harder nodig dan in landen die wij helpen? Ik bedoel, is het bij ons zó slecht dan?

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 13 aug 2012 - 9:58

Luce schreef:
Printje schreef:Luce; ik snap ook wel dat het 'overal' vandaan moet komen maar ze geven zichzelf wel bonussen?! Zo kan ik ook wel bezuinigen door mezelf eerst meer salaris te geven.

Wie zijn 'ze'?

Ik lees bij jou meer algemene frustratie als ik eerlijk ben. Ik bedoel, over wie heb je het dan? En hoeveel geld gaat er dan naar andere landen? En hebben wij als Nederland het geld zóveel harder nodig dan in landen die wij helpen? Ik bedoel, is het bij ons zó slecht dan?

Ik vraag me gewoon af hoe een gemiddelde Nederlander alles kan blijven betalen als alles steeds maar duurder wordt, ik snap echt wel dat er bezuinigd moet worden maar ik snap niet waarom er dan bijv in het onderwijs zoveel bezuinigd moet worden, dat is toch iets waar een land beter van Jan worden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 10:01

Natuurlijk. Maar waar zou volgens jou dan wel meer in bezuinigd moeten worden?

Gast
Gast

Bericht  Reeza ma 13 aug 2012 - 10:33

Voor mij wordt het toch PVV of VVD alsmik naar de punten kijk die ik belangrijk vind. Moeilijk, moeilijk!
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  ellibre ma 13 aug 2012 - 10:35

Ik stem VVD. Was ik sowieso al van plan.

Heb ook de Stemwijzer ingevuld omdat ik dat altijd wel grappig vind. Was het op 27 van de 30 punten eens met de VVD. Oneens was ik het met het verder vol bouwen van de Randstad, het afschaffen van de studiebeurs en het verbod op het bouwen van nieuwe Moskeeën.

Stijf onderaan stond bij mij, zoals verwacht, de SP, met slechts op 9 punten overeenstemming.

ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  ellibre ma 13 aug 2012 - 10:36

Reeza schreef:Voor mij wordt het toch PVV of VVD alsmik naar de punten kijk die ik belangrijk vind. Moeilijk, moeilijk!
Dat vind ik toch vrij bijzonder, aangezien de PVV en de VVD het op ontzettend veel punten oneens zijn. Hun programma's staan ongeveer net zo ver van elkaar af als die van de SP en de VVD.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Bericht  Reeza ma 13 aug 2012 - 17:29

ellibre schreef:
Reeza schreef:Voor mij wordt het toch PVV of VVD alsmik naar de punten kijk die ik belangrijk vind. Moeilijk, moeilijk!
Dat vind ik toch vrij bijzonder, aangezien de PVV en de VVD het op ontzettend veel punten oneens zijn. Hun programma's staan ongeveer net zo ver van elkaar af als die van de SP en de VVD.

Ik let dit jaar puur alleen op de dingen die ik belangrijk vind en daarin komen de PVV en VVD wel overeen, de reiskosten en de hypotheekrente-aftrek smile Puur eigen belang, maar dat is even niet anders dit keer.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Caramba ma 13 aug 2012 - 18:18

Ik stem al jaren op dezelfde partij en volgende maand ga ik er weer op stemmen. Stem altijd op een linkse partij.
D66 wil Friesland opheffen? (voorpagina nieuws L'warder Courant) Denk niet dat veel Friezen op D66 zullen gaan stemmen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 18:42

Op stemwijzer komt de PVV er het hoogste uit, daarna pvda. Binnenkort eens verder in verdiepen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 18:53

Die stemwijzer spoort niet. PVV staat bij mij op 1. Nou, ik maak nog eerder gehakt van die blonde hersenloze dan dat ik er op ga stemmen.

Gast
Gast

Bericht  Sterre ma 13 aug 2012 - 19:40

Ik denk dat ik D66 ga stemmen. Eerder stemde ik linkser, maar ik vind de linkse partijen een beetje een slappe hap als het op de toch wel hard nodige bezuiniginen aankomt. D66 vind ik op een verantwoorde wijze, dus niet met de botte bijl bezuinigen. Zij kijken eerst hoe dingen anders en efficienter kunnen in plaats van meteen ergens veel geld weghalen. Dat vind ik zinvol!

Wel baal ik van hun standpunt over de reizigerstax, want zeker met de huidige woningmarkt vind ik echt niet dat je van mensen kunt vragen die wat verder van hun werk wonen om daarvoor extra te gaan betalen. Het is voor veel mensen geen keuze, wees bij dat ze werken.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Minx ma 13 aug 2012 - 20:43

Ik ga weer VVD stemmen denk ik. Kwam er als vierde uit alleen de bovenste drie heb ik weinig vertrouwen in. Als ik het programma zie kont dat op de voor mij belangrijkste punten overeen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Rush ma 13 aug 2012 - 20:47

Spetterdespat schreef:Ik stem al jaren op dezelfde partij en volgende maand ga ik er weer op stemmen. Stem altijd op een linkse partij.
D66 wil Friesland opheffen? (voorpagina nieuws L'warder Courant) Denk niet dat veel Friezen op D66 zullen gaan stemmen.
D66 wordt het dus inderdaad niet.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Ilargi ma 13 aug 2012 - 21:23

Oasis schreef:
AngelNyn schreef:Ik kom eerst op PVV en daarna op SP uit.

+1. Ik heb mij er verder nog niet veel in verdiept, dus ik kan nu nog niet zeggen waar ik op ga stemmen.

Dit heb ik ook..weet ook nog niet waar ik op stem.
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 21:34

Francaise schreef:Die stemwijzer spoort niet. PVV staat bij mij op 1. Nou, ik maak nog eerder gehakt van die blonde hersenloze dan dat ik er op ga stemmen.

Gisteren in half 8 live op Ned. 3 hadden ze het er ook over, dat de stemwijzer helemaal niet betrouwbaar is.

Gast
Gast

Bericht  luenca ma 13 aug 2012 - 21:38

ik begrijp het alweer....de mensen zonder uitkering hebben er geen last van dus schijt aan de mensen die straks naar de voedselbank moeten of op straat komen te staan.
als ik 10.000 pm zou verdienen en het word 8000 zou ik daar veel minder mee zitten dan wat ik nu maar heb en dat word 200 euro minder.ik kan nu al amper rondkomen.
de armen worden steeds vaker genegeerd.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  ellibre ma 13 aug 2012 - 21:39

Rush schreef:
Spetterdespat schreef:Ik stem al jaren op dezelfde partij en volgende maand ga ik er weer op stemmen. Stem altijd op een linkse partij.
Ligt iets genuanceerder. D66 wil het aantal lokale en provinciale overheden terugbrengen om bureaucratie te verminderen en slagvaardigheid te vergroten. Met andere woorden, minder bestuurders, minder verantwoordelijken, en minder regels. Daartoe zou het provinciale bestuur van Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht op kunnen gaan in één bestuurlijk orgaan dat verantwoordelijk is voor het totale gebied. Datzelfde geldt voor Groningen, Friesland en Drenthe. En dat lijkt mij helemaal geen slecht plan.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Bericht  ellibre ma 13 aug 2012 - 21:40

shygirl87 schreef:ik begrijp het alweer....de mensen zonder uitkering hebben er geen last van dus schijt aan de mensen die straks naar de voedselbank moeten of op straat komen te staan.
als ik 10.000 pm zou verdienen en het word 8000 zou ik daar veel minder mee zitten dan wat ik nu maar heb en dat word 200 euro minder.ik kan nu al amper rondkomen.
de armen worden steeds vaker genegeerd.
Lees jij je überhaupt ooit in, of roep je alleen maar dat de overheid jou het leven onmogelijk maakt zonder je ook maar ergens in te verdiepen?
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Bericht  Rush ma 13 aug 2012 - 21:41

ellibre schreef:
Rush schreef:
Ligt iets genuanceerder. D66 wil het aantal lokale en provinciale overheden terugbrengen om bureaucratie te verminderen en slagvaardigheid te vergroten. Met andere woorden, minder bestuurders, minder verantwoordelijken, en minder regels. Daartoe zou het provinciale bestuur van Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht op kunnen gaan in één bestuurlijk orgaan dat verantwoordelijk is voor het totale gebied. Datzelfde geldt voor Groningen, Friesland en Drenthe. En dat lijkt mij helemaal geen slecht plan.
Ga er maar niet vanuit dat de Friezen bij Groningen en Drenthe willen 'horen'.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: