Denken jullie dit weleens?
+39
jena
_Cyn_
Tinus
CCC
Paper Crown
girli
Kowalski
Tania
Bacio
Minx
Lejow
Bolleke
Lavendel
Océane
Le Chat Noir
Blair
_Nina
Snoes
Lousanne
Rovine
Lonely Goatherd
Rush
Blond
Toet
Antibes
kajaka88
Mari
Susan
RioolSpook
Bazinga
Poubelle
Arwyn
SuperGrover
SoGood
Guus
Jeanette
Atelier Madame
Red Velvet
Sugarfall
43 plaatsers
Pagina 8 van 8
Pagina 8 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Denken jullie dit weleens?
Maar om terug te komen bij het onderzoek waar Luce mee kwam: ik blijf bij mijn geloof wanneer het gaat om oerinstinct betreffende het hebben van een normaal gezond lichaam.
De mens is m.i. gemaakt om te kunnen vluchten, te vechten en om zelf voedsel te zoeken.
Ik begrijp niet waarom anorexia er bij wordt gehaald, want zoals gezegd, hebben mensen met anorexia niet zozeer het idee 'zo mager mogelijk = mooi', maar juist de controle als uitgangspunt. Ik zie dit als iets dat totaal los staat van de discussie of mensen vanuit de evolutie slank het beste tot hun recht komen.
Bovendien is anorexia niet een ziekte van alle tijden. Ja, het gaat goed ver terug in de geschiedenis, maar in de tijd van de jagers en boeren waren er GEEN anorexia of obesitas patiënten. Toen was de mens zoals hij geschapen is: klaar om te jagen, te verdedigen en te overleven. Het lichaam op zijn best.
De mens is m.i. gemaakt om te kunnen vluchten, te vechten en om zelf voedsel te zoeken.
Ik begrijp niet waarom anorexia er bij wordt gehaald, want zoals gezegd, hebben mensen met anorexia niet zozeer het idee 'zo mager mogelijk = mooi', maar juist de controle als uitgangspunt. Ik zie dit als iets dat totaal los staat van de discussie of mensen vanuit de evolutie slank het beste tot hun recht komen.
Bovendien is anorexia niet een ziekte van alle tijden. Ja, het gaat goed ver terug in de geschiedenis, maar in de tijd van de jagers en boeren waren er GEEN anorexia of obesitas patiënten. Toen was de mens zoals hij geschapen is: klaar om te jagen, te verdedigen en te overleven. Het lichaam op zijn best.
Gast- Gast
Youandi, dit is voornamelijk zo in de Westerse wereld. Er is ook onderzoek gedaan naar verschil in culturen. En in andere culturen is dit niet het geval. Daar is het namelijk veel
normaler om dik te zijn. Het wordt in sommige landen ook als mooi gezien.
Dus ik geloof er niet in dat het een oerinstinctief iets is. Want waarom zou dat gevoel dan voornamelijk alleen in de westerse wereld aanwezig zijn?
Dus ik geloof er niet in dat het een oerinstinctief iets is. Want waarom zou dat gevoel dan voornamelijk alleen in de westerse wereld aanwezig zijn?
Gast- Gast
Omdat het hier wordt gevoed door het modebeeld en de media en in overige landen niet. Weet niet of dit zo is, maar dat zou een aanleiding kunnen zijn.Luce schreef:Youandi, dit is voornamelijk zo in de Westerse wereld. Er is ook onderzoek gedaan naar verschil in culturen. En in andere culturen is dit niet het geval. Daar is het namelijk veel
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Bacio schreef:Omdat het hier wordt gevoed door het modebeeld en de media en in overige landen niet. Weet niet of dit zo is, maar dat zou een aanleiding kunnen zijn.Luce schreef:
Wat jij nu noemt (dat het gevoed wordt door modebeeld en media) is juist geen verklaring voor een oerinstinct.
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Ik werk in een snoepjeswinkel en de dikker mensen scheppen altijd heel weinig snoep. Meestal staan ze ook met blozende kaken aan de kassa en zeggen ze standaard dat het niet voor hen is.
Alsofhet een misdaad is om je af ertoe te laten gaan. Sommige mensen zijn nu eenmaal gezet en daar kunnen niets aandoen. Vindniet dat ze zich dan moeten schamen om in het openbaar te eten.
Alsofhet een misdaad is om je af ertoe te laten gaan. Sommige mensen zijn nu eenmaal gezet en daar kunnen niets aandoen. Vindniet dat ze zich dan moeten schamen om in het openbaar te eten.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Nee maar wel een verklaring waarom het vaker voorkomt in westerse landen. Anorexia is een ziekte over de hele wereld, maar komt veel vaker voor in westerse landen omdat het gevoed wordt door het modebeeld en de media in westerse landen.jena schreef:Bacio schreef:Omdat het hier wordt gevoed door het modebeeld en de media en in overige landen niet. Weet niet of dit zo is, maar dat zou een aanleiding kunnen zijn.Luce schreef:
Wat jij nu noemt (dat het gevoed wordt door modebeeld en media) is juist geen verklaring voor een oerinstinct.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Bacio schreef:Nee maar wel een verklaring waarom het vaker voorkomt in westerse landen. Anorexia is een ziekte over de hele wereld, maar komt veel vaker voor in westerse landen omdat het gevoed wordt door het modebeeld en de media in westerse landen.jena schreef:Bacio schreef:Omdat het hier wordt gevoed door het modebeeld en de media en in overige landen niet. Weet niet of dit zo is, maar dat zou een aanleiding kunnen zijn.Luce schreef:
Bron?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik stond gisteren in de supermarkt achter een zwaarlijvig gezin dat 12 flessen cola en 12 flessen sinas kocht. Oké, het zou voor een feestje kunnen zijn natuurlijk, maar ik denk dan: 'als je nou gewoon water gaat drinken in plaats van frisdrank, dat scheelt al zo veel!'
Ben het verder met Slakje eens. Ook als je wat zwaarder bent mag je jezelf wel eens een paar snoepjes of een ijsje gunnen. En dan is het natuurlijk niet leuk als mensen naar je kijken alsof je dagelijks ijsjes eet.
Ben het verder met Slakje eens. Ook als je wat zwaarder bent mag je jezelf wel eens een paar snoepjes of een ijsje gunnen. En dan is het natuurlijk niet leuk als mensen naar je kijken alsof je dagelijks ijsjes eet.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Babydoll schreef:Jeanette schreef:Als ik iemand zie schranzen bij de Mac die heel stevig is, denk ik dat ook. Dan denk ik echt op dat moment dat die persoon dan niet moet zeuren dat hij/zij dik is. Op andere momenten heb ik er geen last van, maar wel als iemand zich vol loop te vreten bij een fastfoodketen.
Dit dus. Ik vind het gewoon geen aanzicht hoe iemand eigenlijk niet eens meer op de mc stoel past maar dan wel ongegeneerd 5 big mc's naar binnen werkt.
Ook mee eens.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Maar hoe vaak zie je nou überhaupt iemand die zo dik is, laat staan dat die persoon op dat moment toevallig ook nog heel veel en ongezond aan het eten is? Ik heb het dan niet over 'een' patatje, maar echt vijf Bic Macs, of iets in die orde.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Nog nooit gezien inderdaad.
Geen idee of het zo is, maar ik heb het idee dat mensen dikker worden van bepaalde dingen die ze thuis structureel eten dan van fastfood dat ze soms eten. Denk dat je beter thuis gezond kan eten en soms naar MacDonalds, dan dat je MacDonalds overslaat maar thuis flessen cola, zakken chips en potten mayonaise wegwerkt.
Dat mensen dik worden van MacDonalds is in Amerika een groter probleem dan hier denk ik. Buiten de deur eten is daar normaler. Hier ontbijten, lunchen en dineren we vooral thuis.
Geen idee of het zo is, maar ik heb het idee dat mensen dikker worden van bepaalde dingen die ze thuis structureel eten dan van fastfood dat ze soms eten. Denk dat je beter thuis gezond kan eten en soms naar MacDonalds, dan dat je MacDonalds overslaat maar thuis flessen cola, zakken chips en potten mayonaise wegwerkt.
Dat mensen dik worden van MacDonalds is in Amerika een groter probleem dan hier denk ik. Buiten de deur eten is daar normaler. Hier ontbijten, lunchen en dineren we vooral thuis.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Susan schreef:Maar hoe vaak zie je nou überhaupt iemand die zo dik is, laat staan dat die persoon op dat moment toevallig ook nog heel veel en ongezond aan het eten is? Ik heb het dan niet over 'een' patatje, maar echt vijf Bic Macs, of iets in die orde.
Exactly my point.. Volgens mij is dat ook meer een mening, voor het überhaupt gezien wordt.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Volgens mij is een hamburger van McDonalds ook niet zo dikmakend. De burger is gegrild, er zitten augurkjes op, ketchup, dat is allemaal niet zo heel vet. Ik denk dat het eerder de milkshakes, ijsjes en grote bekers frisdrank zijn dan de broodjes daar. Patat is meestal ook een vrij bescheiden versie, en het is vrij droge patat, niet zo vet als bij de snackbar.
Susan- Lady Post-a-lot
Eens.Antibes schreef:Susan schreef:Maar hoe vaak zie je nou überhaupt iemand die zo dik is, laat staan dat die persoon op dat moment toevallig ook nog heel veel en ongezond aan het eten is? Ik heb het dan niet over 'een' patatje, maar echt vijf Bic Macs, of iets in die orde.
Exactly my point.. Volgens mij is dat ook meer een mening, voor het überhaupt gezien wordt.
Gast- Gast
Filoria schreef:Nog nooit gezien inderdaad.
Klopt dat ze daar veel meer buiten de deur eten, maar erg weinig Mc hoor. Wat mij opviel was dat echt de "lagere Klasse" daar zat. Echt een beetje de paupers van de maatschappij. Ze gaan veel eerder naar wendy's en taco bell enzo.
Lenster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 452
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Volgens mij is een hamburger van McDonalds ook niet zo dikmakend. De burger is gegrild, er zitten augurkjes op, ketchup, dat is allemaal niet zo heel vet. Ik denk dat het eerder de milkshakes, ijsjes en grote bekers frisdrank zijn dan de broodjes daar. Patat is meestal ook een vrij bescheiden versie, en het is vrij droge patat, niet zo vet als bij de snackbar.
Naja, als je de big tasty pakt zit je al op 1000 kcal..
(nu vraag ik me wel af wie er daar in godsnaam 5 van op krijgt)
Volgens mij is het de kaas, sausjes, bacon etc. op de burgers.. En de frietsaus bij de patat uiteraard.
Antibes- Ratel
De Big Tasty ken ik eigenlijk niet, is dat net zoiets als de Big Mac?
Ik vond de gewone hamburger altijd het lekkerst, daar zit volgens mij niet zoveel ongezonds op.
Ik vond de gewone hamburger altijd het lekkerst, daar zit volgens mij niet zoveel ongezonds op.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb trouwens wel eens twee cheeseburgers gegeten als avondeten (met patat en drinken erbij) en toen was ik die nacht wel ziek, maar ik vraag me af of dat daardoor kwam, ik denk dat ik anders ook wel ziek was geweest.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:De Big Tasty ken ik eigenlijk niet, is dat net zoiets als de Big Mac?
Nee, Big Tasty is enkele burger (wel een grote), met kaas, bacon en saus enzo.. Wel heel lekker, maar echt gigaaaaaaaantisch machtig. Big mac is geloof ik 500-600 kcal ofzo. Zit ook een flinke dosis bic-mac-saus op natuurlijk.
Antibes- Ratel
de hamburgerbroodjes zelf zijn ook gezoet met suiker, daar zit ook vaak heel wat in.
Lenster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 452
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Maar hoe vaak zie je nou überhaupt iemand die zo dik is, laat staan dat die persoon op dat moment toevallig ook nog heel veel en ongezond aan het eten is? Ik heb het dan niet over 'een' patatje, maar echt vijf Bic Macs, of iets in die orde.
Hier in NL niet maar in Amerika wel een keer. In univers Studio een mevrouw gezien die serieus zo dik was dat ze zeker meer dan 150 kilo woog op haar bovenbeen lag eeen kindje van een jaar of 8 te slapen terwijl ze zelf een hele grote pizza aan het eten was. Dat was de eerste keer in mijn leven dat ik vol verbazing naar deze vrouw heb kunnen kijken. Je hebt dik en dik. Dik door medicatie en dik door ongezond eten. Haar lichaam zag er uit alsof ze al die jaren geen meter bewogen heeft van al dat ongezonde eten. Ik denk normaal niet zo veel, mij maakt het niet uit wat mensen eten maar bij deze vrouw had ik toch echt zoiets van, damn hoelang kun jij hiermee nog doorgaan. Ik vraag mij dan ook af of deze mevrouw ooit een keer aan de lijn heeft gedaan?
Gast- Gast
Pagina 8 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Denken jullie weleens aan forummers in je dagelijks leven?
» Wat denken jullie?
» Wat denken jullie hiervan?
» Denken jullie nog vaak aan je ex?
» Hebben jullie dat ook weleens?
» Wat denken jullie?
» Wat denken jullie hiervan?
» Denken jullie nog vaak aan je ex?
» Hebben jullie dat ook weleens?
Pagina 8 van 8
Permissies van dit forum: