Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Denken jullie dit weleens?

+39
jena
_Cyn_
Tinus
CCC
Paper Crown
girli
Kowalski
Tania
Bacio
Minx
Lejow
Bolleke
Lavendel
Océane
Le Chat Noir
Blair
_Nina
Snoes
Lousanne
Rovine
Lonely Goatherd
Rush
Blond
Toet
Antibes
kajaka88
Mari
Susan
RioolSpook
Bazinga
Poubelle
Arwyn
SuperGrover
SoGood
Guus
Jeanette
Atelier Madame
Red Velvet
Sugarfall
43 plaatsers

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Denken jullie dit weleens? - Pagina 5 Empty Re: Denken jullie dit weleens?

Bericht  Blair vr 13 jul 2012 - 3:29

Punk'd schreef:
Antibes schreef:
Sogood schreef:

Ik vind mezelf slanker mooier, denk ik. Zo heb ik bijvoorbeeld echt een prachtige zus, nu wil heel graag wat afvallen Ze is niet heel slank, maar in mijn ogen is ze zo wat perfect.

Maar juist dan moet het toch niet zo lastig zijn om te snappen dat een ander zichzelf slanker ook mooier vindt?

Daar gaat het me om. Het niet erkennen van het feit dat iemand anders ontevreden is met haar gewicht. Het is vaak goedbedoeld, maar ik vind opmerkingen als "je bent zo ook mooi", "ik vind jou niet dik" etc. getuigen van het niet erkennen van het probleem bij een ander. Terwijl sommige meiden in de afvaltopics er bij zichzelf heel kritisch over zijn en het dus wel als een probleem zien bij zichzelf. Die combinatie geeft mij een nare bijsmaak bij dat soort opmerkingen.

Ik vraag me oprecht af of jij dan iemand die 'dikker/zwaarder/voller oogt' dan jijzelf geen compliment over hun uiterlijk/figuur zou kunnen geven als jij zelf bezig zou zijn met afvallen? Het gaat bij afvallen namelijk om jezelf (afvallen is gewoon iets egoistisch). Ik snap ook niet goed wat dat te maken heeft met de complimenten die aan andere personen gegeven worden.

Net als dat ik niet snap als ik zeg 'Oh ik wil nog 3 kg kwijt want ik vind mijn kont te dik' (bij wijze van :P ) dat iemand zegt "Nou dan zul jij mij wel een zeekoe vinden, ik ben minstens 10 kg zwaarder".. I don't give a damn! Ik ga de lat voor iemand anders niet plaatsen. Dat ik hem voor mijzelf (qua lichaam) zo hoog leg, wil nog niet zeggen dat ik dat voor een ander ook doe.

+1
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Antibes vr 13 jul 2012 - 3:34

Punk'd schreef:
Antibes schreef:
Sogood schreef:

Ik vind mezelf slanker mooier, denk ik. Zo heb ik bijvoorbeeld echt een prachtige zus, nu wil heel graag wat afvallen Ze is niet heel slank, maar in mijn ogen is ze zo wat perfect.

Maar juist dan moet het toch niet zo lastig zijn om te snappen dat een ander zichzelf slanker ook mooier vindt?

Daar gaat het me om. Het niet erkennen van het feit dat iemand anders ontevreden is met haar gewicht. Het is vaak goedbedoeld, maar ik vind opmerkingen als "je bent zo ook mooi", "ik vind jou niet dik" etc. getuigen van het niet erkennen van het probleem bij een ander. Terwijl sommige meiden in de afvaltopics er bij zichzelf heel kritisch over zijn en het dus wel als een probleem zien bij zichzelf. Die combinatie geeft mij een nare bijsmaak bij dat soort opmerkingen.

Ik vraag me oprecht af of jij dan iemand die 'dikker/zwaarder/voller oogt' dan jijzelf geen compliment over hun uiterlijk/figuur zou kunnen geven als jij zelf bezig zou zijn met afvallen? Het gaat bij afvallen namelijk om jezelf (afvallen is gewoon iets egoistisch). Ik snap ook niet goed wat dat te maken heeft met de complimenten die aan andere personen gegeven worden.

Net als dat ik niet snap als ik zeg 'Oh ik wil nog 3 kg kwijt want ik vind mijn kont te dik' (bij wijze van :P ) dat iemand zegt "Nou dan zul jij mij wel een zeekoe vinden, ik ben minstens 10 kg zwaarder".. I don't give a damn! Ik ga de lat voor iemand anders niet plaatsen. Dat ik hem voor mijzelf (qua lichaam) zo hoog leg, wil nog niet zeggen dat ik dat voor een ander ook doe.

Ik kan een steviger persoon zeker wel een compliment geven, maar volgens mij is "maar ik vind jou niet dik, je bent zo ook heel mooi" geen compliment, of iig niet het geschikte compliment op dat moment. Ik vind dat op dat moment geen complimentje, maar ik vind dat op dat moment een afzwakking/ontbreken van erkenning van het probleem..

Ik snap niet dat je zo'n opmerking maakt op dat moment, zeker niet ongevraagd. En zeker niet in de context waarin iemand uitspreekt met haar gewicht te zitten. Volgens mij is dat niet het enige dat je kunt zeggen (en kun je dus beter voor iets anders kiezen) en voor mij heeft het gewoon weinig inhoud als je het een zegt (je overgewicht maakt je niet minder mooi) en het ander doet (maar mij wel). Eigenlijk vind ik dat dus juist egoistisch.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 3:39

Antibes schreef:
Punk'd schreef:
Antibes schreef:
Sogood schreef:

Ik kan een steviger persoon zeker wel een compliment geven, maar volgens mij is "maar ik vind jou niet dik, je bent zo ook heel mooi" geen compliment, of iig niet het geschikte compliment op dat moment. Ik vind dat op dat moment geen complimentje, maar ik vind dat op dat moment een afzwakking/ontbreken van erkenning van het probleem..

Ik snap niet dat je zo'n opmerking maakt op dat moment, zeker niet ongevraagd. En zeker niet in de context waarin iemand uitspreekt met haar gewicht te zitten. Volgens mij is dat niet het enige dat je kunt zeggen (en kun je dus beter voor iets anders kiezen) en voor mij heeft het gewoon weinig inhoud als je het een zegt (je overgewicht maakt je niet minder mooi) en het ander doet (maar mij wel). Eigenlijk vind ik dat dus juist egoistisch.

Dat is ook wel echt een verkeerde opmerking :nopompom: .. Worden die echt gemaakt hier op het forum? Ik snap nu wel meer wat je bedoelt. Echt daadwerkelijk opmerkingen maken over het gewicht van iemand die dikker is zou ik ook niet doen. Ik kan het mijzelf niet voorstellen dat ik tegen iemand met overgewicht zal zeggen 'ik vind jou niet dik'. Wel zou ik gewoon kunnen zeggen dat ik iemand er goed uit vindt zien qua kleding, uitstraling en houding. Dat doet in mijn ogen niets af aan iemands gewicht.

Gast
Gast

Bericht  Antibes vr 13 jul 2012 - 3:42

Ik heb het persoonlijk al een heel aantal keer gehoord ja.. Regelmatig dat iemand mij niet dik vindt, of dat het zo zonde is dat ik mezelf niet mooi vind bij dit gewicht (die zie ik ook vaker langskomen) en eigenlijk wel meer van die gewichts-gerelateerde, relativerende "complimentjes".

Denk dan gewoon even na. Hoe zou ik me voelen met dat gewicht? Ook dik? Ook verdrietig? Ook niet mooi? Zou ik ook graag liever het gewicht hebben dat ik nu heb (of zelfs nog slanker)? JA?? Erken dát dan. Dan kun je best daarnaast nog zeggen dat je vindt dat die persoon juist zo'n vrolijke uitstraling/mooi gezicht/goede kledingstijl hebt, maar dan ga je niet voorbij aan de pijn van de persoon. Want ik zie het hier écht te vaak, eigenlijk gebeurt het in ieder persoonlijk/foto-topic wel.

Laatst aangepast door Antibes op vr 13 jul 2012 - 3:44; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 3:44

Antibes schreef:Ik heb het persoonlijk al een heel aantal keer gehoord ja.. Regelmatig dat iemand mij niet dik vindt, of dat het zo zonde is dat ik mezelf niet mooi vind bij dit gewicht (die zie ik ook vaker langskomen) en eigenlijk wel meer van die gewichts-gerelateerde, relativerende "complimentjes".

Maar wat ik dan niet begrijp (Hier is laatst ook een topic over geweest); Zie je dan niet in dat diegene het goed bedoeld? Op deze manier kan je dus niemand meer complimentjes geven. Komt dit niet uit jouw eigen onzekerheid voort?

Gast
Gast

Bericht  Antibes vr 13 jul 2012 - 3:46

Fruity schreef:
Antibes schreef:Ik heb het persoonlijk al een heel aantal keer gehoord ja.. Regelmatig dat iemand mij niet dik vindt, of dat het zo zonde is dat ik mezelf niet mooi vind bij dit gewicht (die zie ik ook vaker langskomen) en eigenlijk wel meer van die gewichts-gerelateerde, relativerende "complimentjes".

Maar wat ik dan niet begrijp (Hier is laatst ook een topic over geweest); Zie je dan niet in dat diegene het goed bedoeld? Op deze manier kan je dus niemand meer complimentjes geven. Komt dit niet uit jouw eigen onzekerheid voort?

Ik zeg meermaals dat ik begrijp dat het goedbedoeld is en ik heb ook al een aantal keer gezegd dat het gewoon ook mijn persoonlijkheid is en dat het voor anderen wellicht wel als een opsteker werkt. Wink

Dit is geen onzekerheid van mij hoor, dat kan ik hier prima van loskoppelen. Het gaat mij om het niet erkennen, of zelfs bagatelliseren van een probleem bij een ander, dat voor jezelf (in mindere mate zelfs) wél belangrijk is. Dat stukje snap ik niet.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 13 jul 2012 - 4:19

Maar wat zou je dan willen horen Antibes, dat je 'inderdaad' dik bent?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Antibes vr 13 jul 2012 - 4:25

Lejow schreef:Maar wat zou je dan willen horen Antibes, dat je 'inderdaad' dik bent?

Dat is toch niet de enige optie? Maar ik zou me een stuk prettiger voelen bij een "goh, ik begrijp dat je onzeker bent, zou ik ook zijn in jouw geval, maar ik vind wel dat je een mooi *vulietsin* hebt". Dat zou ik meer kunnen waarderen dan een "zonde dat je ongelukkig bent, want ik vind je helemaal niet dik, je bent hartstikke mooi zo", waarna die persoon vrolijk verder post in een afvaltopic over hoe naar ze (een fractie van) die kg's bij zichzelf vindt.

Er zijn m.i. meerdere dingen die kunt zeggen, of je kunt eerst emoties van iemand erkennen voor je er overheen walst met (nogmaals, snap ik wel, goedbedoelde) complimentjes. Tussen iemands onzekerheid bagatelliseren en het juist bevestigen, zit een prima middenweg volgens mij.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Blair vr 13 jul 2012 - 4:31

Antibes schreef:
Lejow schreef:Maar wat zou je dan willen horen Antibes, dat je 'inderdaad' dik bent?

Dat is toch niet de enige optie? Maar ik zou me een stuk prettiger voelen bij een "goh, ik begrijp dat je onzeker bent, zou ik ook zijn in jouw geval, maar ik vind wel dat je een mooi *vulietsin* hebt". Dat zou ik meer kunnen waarderen dan een "zonde dat je ongelukkig bent, want ik vind je helemaal niet dik, je bent hartstikke mooi zo", waarna die persoon vrolijk verder post in een afvaltopic over hoe naar ze (een fractie van) die kg's bij zichzelf vindt.

Er zijn m.i. meerdere dingen die kunt zeggen, of je kunt eerst emoties van iemand erkennen voor je er overheen walst met (nogmaals, snap ik wel, goedbedoelde) complimentjes. Tussen iemands onzekerheid bagatelliseren en het juist bevestigen, zit een prima middenweg volgens mij.

"Ik vind je helemaal niet dik" of "Je bent hartstikke mooi zo" vind ik wel 2 totaal verschillende complimentjes.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Minx vr 13 jul 2012 - 6:00

Eerlijk ja ik denk dit wel eens. Helemaal hier. Zitop dit moment in de vs en daar is het best erg.
De parade op 4 juli stond er een klein dik kindje voor ons. Moeder was heel erg aan het aanmoedingen om maar zoveel mogelijk snoepjes te pakken. Kindje was denk ik een jaar of vier en kon amper hardlopen. Toen dacht ik wel even doe dat nou niet.

Ook hebben we een paar dagen in een huis gezeten met een stel Amerikanen. Wij hebben toen een keer gekookt. De meesten waren helemaal verbaasd hoe lekker en simpel het was. Daarnaast vonden ze het ook vreemd dat wij bijna elke dag zelf koken. De meesten waren niet echt dik nog op een uitzondering na. Maar als een Amerikaan met een gezond gewicht het al bijzonder vind om zelf te koken. Dan snap ik wel hoe het komt dat ze daar zoveel dikke mensen hebben.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Bacio vr 13 jul 2012 - 6:04

Ik moet ineens terug denken aan een artikel in de Yes van een meisje/vrouw die overgewicht had. Ze was nu op dieet en enorm trots op zichzelf, ze ging nu namelijk nog maar 1x in de week bij de snackbar eten.

Toen viel ik wel even van mn stoel.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 6:16

Ja, ik betrap mij erop dat ik dit gelijk denk als ik zoiets zie. Ben er niet trots op en zou het ook nooit aan diegene laten merken. Maar als ik dikke mensen iets ongezonds zie eten, denk ik gelijk: Laat staan joh, je bent al te dik.

Gast
Gast

Bericht  _Nina vr 13 jul 2012 - 6:21

Bacio schreef:Ik moet ineens terug denken aan een artikel in de Yes van een meisje/vrouw die overgewicht had. Ze was nu op dieet en enorm trots op zichzelf, ze ging nu namelijk nog maar 1x in de week bij de snackbar eten.

Ik ben opgegroeid met 'zaterdag - patatdag', dus hier zie ik niet zoveel vreemds in. Wel vraag ik me af hoe vaak ze voorheen dan ging.

We kunnen er allemaal wel een oordeel over hebben, maar bij mensen met overgewicht speelt er vaak veel meer dan alleen hun gewicht. Als het zo makkelijk was om die knop om te zetten, dan leefden we wel in een ideale wereld met alleen maar slanke mensen.

Zo wordt er in ons eten trouwens ook allemaal stiekeme 'hongeropwekkers' gestopt. Waarom denk je dat er op de broodje bij de mac sesamzaad zit? Wink
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Bacio vr 13 jul 2012 - 6:23

Statler schreef:
Bacio schreef:Ik moet ineens terug denken aan een artikel in de Yes van een meisje/vrouw die overgewicht had. Ze was nu op dieet en enorm trots op zichzelf, ze ging nu namelijk nog maar 1x in de week bij de snackbar eten.

Ik ben opgegroeid met 'zaterdag - patatdag', dus hier zie ik niet zoveel vreemds in. Wel vraag ik me af hoe vaak ze voorheen dan ging.

We kunnen er allemala wle ene oordele over hebben, maar bij mensen met overgwicht speelt er vaak veel meer dan alleen hun gewicht. Als het zo makkelijk was om die knop om te zetten, dan leefden we wel in een ideale wereld met slanke mensen.

Zo wordt er in ons eten trouwens ook allemaal stiekeme 'hongeropwekkers' gestopt. Waarom denk je dat er op de broodje bij de mac sesamzaad zit? Wink
Als je aan het dieten bent ga je toch niet standaard 1x per week bij de snackbar je eten halen?

Bacio
Prater
Prater

Bericht  _Nina vr 13 jul 2012 - 6:25

Bacio schreef:
Statler schreef:

We kunnen er allemala wle ene oordele over hebben, maar bij mensen met overgwicht speelt er vaak veel meer dan alleen hun gewicht. Als het zo makkelijk was om die knop om te zetten, dan leefden we wel in een ideale wereld met slanke mensen.

Als je aan het dieten bent ga je toch niet standaard 1x per week bij de snackbar je eten halen?
Eh.. wij gingen elke vrijdag even snelle hap eten voordat we boodschappen gingen doen, en meestal was dat idd de snackbar? Ik zie er niet zoveel raars in, zolang het maar niet méér wordt dan die 1x per week en je de overige zes dagen gezond en gevarieerd eet.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  Bacio vr 13 jul 2012 - 6:29

dan verschillen we daarin van mening. Ik vind t gek dat als je geinterviewd wordt over je dieet, je trots vertelt je nog maar 1x per week naar de snackbar gaat. Alles bij de snackbar is natuurlijk hartstikke ongezond en dikmakend. Geen wonder dat het afvallen dan langzaam gaat.

Ieder moet doen waar ze zin in hebben, maar vanwege de aard van het interview kwam t bij mij vreemd over.

Bacio
Prater
Prater

Bericht  _Nina vr 13 jul 2012 - 6:31

Bacio schreef:dan verschillen we daarin van mening. Ik vind t gek dat als je geinterviewd wordt over je dieet, je trots vertelt je nog maar 1x per week naar de snackbar gaat. Alles bij de snackbar is natuurlijk hartstikke ongezond en dikmakend. Geen wonder dat het afvallen dan langzaam gaat.

Ieder moet doen waar ze zin in hebben, maar vanwege de aard van het interview kwam t bij mij vreemd over.
Ik vond 20 kilo in 10 maanden tot een jaar nou niet echt langzaam hoor, in mijn geval. En dan nog, al zóú het langzaam zijn, dit is altijd nog beter dan crashen Wink
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  Tania vr 13 jul 2012 - 6:32

Ik denk dat eigenlijk nooit maar mensen zullen dat vast wel is over mij denken. Daar kan ik me verder niet druk over maken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 6:40

Wow, een keer per week vind ik echt mega vaak, zeker wanneer je wilt afvallen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 6:40

Op mijn werk zie ik iedere week dezelfde persoon die een groot menu komt eten + daarna nog een flink ijsje, ik zie haar ook steeds meer uitdijen. Op zich denk ik niet verkeerd, want ik vind dat iemand dat zelf moet vinden, maar ik vind het wel zonde. Het is vaak niet nodig om er zo uit te zien, en je hoeft echt niet alle slechte dingen te laten. Maar ik ga niet oordelen met 'zou je dat nou wel doen..?'

Gast
Gast

Bericht  _Nina vr 13 jul 2012 - 6:42

Moet er eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat de snackbar waar ik naartoe ging ook gezonde broodjes verkocht en ik die ook geregeld nam ipv patat en een snack.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  Bacio vr 13 jul 2012 - 6:44

Smikkell schreef:Wow, een keer per week vind ik echt mega vaak, zeker wanneer je wilt afvallen.
Blij dat ik niet de enige ben! Ik zat me al te bedenken hoe ontzettend gezond ik dan wel niet moet zijn. Zelfs als ik niet op dieet ben, zou ik dat veel vinden.

Bacio
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 6:44

Statler schreef:Moet er eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat de snackbar waar ik naartoe ging ook gezonde broodjes verkocht en ik die ook geregeld nam ipv patat en een snack.
Wat valt voor jou onder een gezond broodje?

Gast
Gast

Bericht  _Nina vr 13 jul 2012 - 6:49

Smikkell schreef:
Statler schreef:Moet er eerlijkheidshalve wel bij vertellen dat de snackbar waar ik naartoe ging ook gezonde broodjes verkocht en ik die ook geregeld nam ipv patat en een snack.
Wat valt voor jou onder een gezond broodje?

Een vers gebakken bruin broodje (meestal nam ik bruin, je kunt kiezne uit 3 of 4 soorten brood, en niet zo'n zacht bolletje) met filet americain, of kipfilet. Of tenminste, dat nam ik altijd, ze hebben nog wle heel wat meer keus. En er zat altijd veel rauwkost op, in elk geval niet zo'n klef broodje gezond wat je bij de gemiddelde snackbar koopt, als je dat bedoelt. Dit was kwalitatief te vergelijken met de vers belegde broodjes van bakker Bart, qua diversiteit in beleg ook. Ze hadden in elk geval een hele (gekoelde) counter waar alle beleg en rauwkost en alles uitgestald stond.

Edit: ze zijn sinds kort overgenomen, vroeger was de keus nog uitgebreider en hadden ze ander (in mijn ogen beter) brood en kon je kiezen uit 4 soorten brood, maar dit is het idee dus: http://www.kwalitaria.nl/producten-broodjes

Laatst aangepast door Statler op vr 13 jul 2012 - 6:53; in totaal 1 keer bewerkt
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  Toet vr 13 jul 2012 - 6:52

Smikkell schreef:Wow, een keer per week vind ik echt mega vaak, zeker wanneer je wilt afvallen.

Geloof me, er zijn mensen die 3, 4, 5 keer per week eten bij de snackbar komen halen. Jonge mensen met een gezin/kinderen. Belachelijk.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: