Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic 4

+115
Rizzo
Inge
NoorA
Katjing
VeryCherry
Isis
Aimee
Bazinga
MissBlunt
Pompoen
Feline
Ayla
Samantha
luisa
Pien
Viva
Lavendel
Jerry
*Troela*
Aziraphale
jena
ellibre
Cheesegirl
Twellie
Tiana
Fiwen
MADDIE
Janelie
Flower_L
Tiara
blondje1313
Curious
Jilke
Lousanne
JustMeDaan
Happinaz
smooch
Theeleut
cin-87
Lady1984
Tinus
Highway
sanne-84
Annemoontje
Marin
Esperanza
Bacio
Raindrop
slaatje
Sjaantje
SuperGrover
Caresses
Oasis
Niekske
Siamsa
Bay
Sugarfall
Poisongirl
sonly
litllejoy
Rouge
Kowalski
Vanilla Queen
Atelier Madame
Coco
shadow
M@niek
Sterre
Makamba
Tania
Minx
Benthe
rapa nui
Lenthe
bolus26
loesje
Suus
Arwyn
nina
Ella
Blond
Filoria
Bliss
Gympie
Rumble
Caro
Rush
Poubelle
Snoes
Aletta
Lady4
RYW
Paper Crown
Darius
Bruintje Beer
luenca
FireButterfly
Steep
Stuiterbal
Merai
Alex
_Nina
Mamsie
Kqip
SoGood
Discordia
Lejow
Parisienne
Blair
June
mzcharlotte
Ibbeltje
girli
Susan
Antibes
119 plaatsers

Pagina 24 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast do 2 aug 2012 - 21:45

Fiwen schreef:Ik moet gewoon even kwijt dat ik vannacht bij de bevalling van mijn beste vrienden ben geweest en ze na 5 moeilijke jaren wachten eindelijk papa en mama zijn geworden van een prachtige zoon. Ze hebben het nog niet aan iedereen verteld dus kan buiten mijn man nergens mijn blijdschap en emoties kwijt.
Zo mooi en zo bijzonder dat ik hier bij mocht zijn en kon helpen. Ik ben zo trots op ze, ze deden het zo ontzettend goed en beheerst.
Dit moment staat echt op de 2e plek van de mooiste, meest bijzondere en meest emotionele momenten van mijn leven.
Maar oh wat is het moeilijk om langs de zijlijn te staan en niks te mogen doen terwijl er een (voor mijn gevoel) onervaren arts staat te prutsen.
Gefeliciteerd, dat lijkt me inderdaad erg bijzonder!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Aletta za 4 aug 2012 - 5:10

Biechtje01 schreef:

Ik heb afgelopen weekend al een poging gedaan om te praten maar daar is weinig uitgekomen en ik dacht zelfs even dat het aan mij lag dat ik dingen zie die er niet zijn. Maar gisteren was voor mij de maat vol en heb ik gezegd wat ik denk en wat ik voel. Gezegd dat als we op deze voet verder gaan ik dat niet volhoud en dan weg ga, hij schrok daar erg van en uiteindelijk is er een goed gesprek geweest. We zijn het eens dat wij elkaar op deze manier niet gelukkig maken, maar we zijn al ruim 8 jaar samen en dat zijn 8 jaar met veel plezier dus waarom lukt het nu niet meer? We zijn allebei erg verdrietig geweest omdat dit niet is wat we willen, helemaal niet voor ons kindje. Maar na lang praten wisten we nog niet hoe nu verder, we hebben een goed gesprek gehad maar daarmee is niet alles weer zoals het was, dat zal tijdelijk goed gaan maar niet lang. Daarom stelde ik eventueel r.elatietherapie voor en ondanks dat hij daar absoluut niet van houd ging hij meteen akkoord. Dat gaan we eerst proberen en als dat niet lukt dan heb ik meer dan 100 % gegeven en geprobeerd en is het niet anders.

Over het vreemdgaan, Hij die altijd overal zijn spullen, en dus ook zijn telefoon laat slingeren had het ding ineens 24 uur per dag binnen handbereik. Was continu online of f.acebook of w.hatsapp zelfs als hij naar het toilet ging sprong hij op online, en op deze manier heeft hij mij eerder bedrogen dus ik kreeg een deja vu. Maar hij ontkent, en ik heb geen bewijs.. Maar zoals je zegt.. Je eigen gevoel zegt heel wat en de vorige keer had mijn gevoel gelijk maar ik kan het nu niet bewijzen.

Ondanks alles brand mijn vlammetje voor hem nog steeds, op dit moment zachtjes maar hij is er.. En ik hoop dat die weer harden zal branden. Vind dit heel moeilijk en ben ontzettend emotioneel dit is niet wat ik voor ogen had 9 maanden geleden..
Fijn dat jullie hebben kunnen praten en jullie ook relatietherapie overwegen.

Ik sluit me wel bij de vraag van Caro aan: heb je gepraat met hem over je vermoedens dat hij vreemdgaat of is vreemdgegaan? Want als je het niet vertelt blijft dat ook maar tussen jullie inzitten. En bovendien, dat je geen bewijs hebt moet je niet tegenhouden om het erover te praten. Als hij eerder is vreemdgegaan, moet hij er ook begrip voor hebben dat jij het niet vertrouwt.

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 2:42

Ik weet al een tijdje niet zo goed hoe ik me hierbij moet voelen. Mijn zus gaat eind dit jaar trouwen. Nu heeft zij zich een aantal jaren geleden bekeerd tot een andere kerk, maar dat heeft nooit tussen haar en ons gezin in gestaan. Nu kregen we alleen opeens te horen dat we als broers en zus en ouders niet welkom zijn bij de kerkelijke inzegening en daar heb ik eigenlijk heel veel moeite mee. Ik sta achter alle keuzes die ze maakt, maar dit snap ik gewoon niet zo. Hoe gesloten kan een kerk zijn? Als je gewoon je eigen familie niet mag uitnodigen. Het voelt eigenlijk een beetje als een persoonlijke afwijzing. En ik weet ook niet zo goed hoe ik mijn gevoelens hierover bij haar moet overbrengen. Ik sta achter haar relatie en haar huwelijk, maar dat wij bij een deel niet welkom zijn vind ik heel 'naar'. Vooral voor m'n ouders misschien nog wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  girli zo 5 aug 2012 - 4:18

Dat lijkt me moeilijk! Van wie mogen jullie er niet bij zijn?

Ik zou er met haar over praten. Dat jullie achter haar relatie staan en dat ook willen tonen door aanwezig te zijn bij hun bruiloft en dat jullie dit niet begrijipen.

Sterkte!
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Aletta zo 5 aug 2012 - 4:27

Biechtje01 schreef:Ik weet al een tijdje niet zo goed hoe ik me hierbij moet voelen. Mijn zus gaat eind dit jaar trouwen. Nu heeft zij zich een aantal jaren geleden bekeerd tot een andere kerk, maar dat heeft nooit tussen haar en ons gezin in gestaan. Nu kregen we alleen opeens te horen dat we als broers en zus en ouders niet welkom zijn bij de kerkelijke inzegening en daar heb ik eigenlijk heel veel moeite mee. Ik sta achter alle keuzes die ze maakt, maar dit snap ik gewoon niet zo. Hoe gesloten kan een kerk zijn? Als je gewoon je eigen familie niet mag uitnodigen. Het voelt eigenlijk een beetje als een persoonlijke afwijzing. En ik weet ook niet zo goed hoe ik mijn gevoelens hierover bij haar moet overbrengen. Ik sta achter haar relatie en haar huwelijk, maar dat wij bij een deel niet welkom zijn vind ik heel 'naar'. Vooral voor m'n ouders misschien nog wel.
Wat raar zeg. Ik heb echt nooit gehoord van een kerk waar familie uit een andere kerk niet welkom is bij een huwelijksinzegening. Hebben ze ook een reden gegeven?

Mag ik vragen wat voor kerk het is? En zijn er meer van die extreme dingen? Want zeker als het niet de eerste keer is, zou je ook je zus kunnen zeggen dat je je een beetje zorgen maakt omdat het zo gesloten overkomt. Dan komt het op je zus al iets anders over dan als je zegt dat je je afgewezen voelt (ook al snap ik dat best).

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 5:02

Biechtje01 schreef:Ik weet al een tijdje niet zo goed hoe ik me hierbij moet voelen. Mijn zus gaat eind dit jaar trouwen. Nu heeft zij zich een aantal jaren geleden bekeerd tot een andere kerk, maar dat heeft nooit tussen haar en ons gezin in gestaan. Nu kregen we alleen opeens te horen dat we als broers en zus en ouders niet welkom zijn bij de kerkelijke inzegening en daar heb ik eigenlijk heel veel moeite mee. Ik sta achter alle keuzes die ze maakt, maar dit snap ik gewoon niet zo. Hoe gesloten kan een kerk zijn? Als je gewoon je eigen familie niet mag uitnodigen. Het voelt eigenlijk een beetje als een persoonlijke afwijzing. En ik weet ook niet zo goed hoe ik mijn gevoelens hierover bij haar moet overbrengen. Ik sta achter haar relatie en haar huwelijk, maar dat wij bij een deel niet welkom zijn vind ik heel 'naar'. Vooral voor m'n ouders misschien nog wel.

Maar een kerk kan toch geen mensen weigeren? Heeft ze ook uitgelegd waarom?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 6:37

Ik heb alleen begrepen dat het van de kerk niet mag. Geen verdere redenen waarom. Het gaat om de mormoonse kerk. Ik dacht ook altijd dat de kerk altijd openstaat voor iedereen. Als wij er nou negatief tegenover zouden staan, maar dat is juist niet zo. Ik zal sowieso nog met haar in gesprek gaan, maar ik spreek haar niet heel regelmatig (contact is wel goed, maar niet heel veel). Zou het het liefst face to face bespreken.
Broertje heeft al gezegd dat als het echt zo is dat ie dan helemaal niet op de bruiloft zal komen. Vind ik nogal heftig, maar snap het wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Tiana zo 5 aug 2012 - 6:49

Ik snap het wel van je broer dat hij dan helemaal niet zou willen komen hoor. De kerk hoort toch een plek te zijn voor iedereen. Ik weet zelf niet wat de mormoonse kerk in houdt, maar ik hoop dat het gesprek met haar wat meer duidelijkheid oplevert.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Susan zo 5 aug 2012 - 7:07

Maar stel dat zij er niks aan kan doen, dan vind ik het wel erg cru om helemaal niet te komen. Waarschijnlijk voelt zij zich dan ook verscheurd, ik zou haar niet het gevoel geven dat ze echt moet kiezen tussen haar familie en haar geloof. Het is wel haar grote dag, ik kan me voorstellen dat je gekwetst bent maar ik zou het dan toch niet zo hoog gaan spelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Susan zo 5 aug 2012 - 7:08

Ik bedoel, het zou wel erg ver gaan om te verwachten dat ze dan maar niet trouwt voor de kerk van haar keuze.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Aletta zo 5 aug 2012 - 9:07

Ah, dat het de Mormoonse kerk is maakt het al wat duidelijker. Ik ben geen deskundige, maar ik weet wel dat dit geen gewone christelijke kerk is (sommigen menen dat het helemaal niet christelijk is, omdat er wel erg grote verschillen zijn met het 'gewone' christendom). En ik weet ook dat die kerk wel wat meer 'vreemde' trekjes heeft.

Ik snap dat het heel vervelend is als je niet mag komen in de kerk, en ik vind het ook echt heel bizar (ik bedoel, de meeste kerken juichen het volgens mij juist toe als buitenstaanders bij hen op bezoek komen). Maar als het gesprek verder niets oplevert, zou ik me er als ik jou was wel overheen zetten. Om twee redenen: ten eerste is het haar bruiloft, en haar recht om het te vieren zoals ze dat wil, hoe lullig het misschien ook is.

Ten tweede: als je nou niet op de bruiloft komt laat je die kerk een wig drijven tussen jou en je zus. Dat moet je niet toelaten. Het is in mijn ogen erg slecht voor mensen als ze in een geïsoleerde kerk zitten en al het contact met de buitenwereld verliezen. Ik weet niet hoe het met deze kerk zit, misschien valt het daar verder wel mee en gebeurt er verder niks raars. Maar er kunnen in een geïsoleerde gemeenschap ook dingen helemaal mis gaan; er kunnen ook dingen gebeuren of regels opgesteld worden die jouw zus schaden. Het is heel belangrijk dat ze dan jullie heeft om op terug te vallen.

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 9:57

Ja, ik geloof dat mormonen niet echt met het Christendom vergeleken kunnen worden. Maar ik weet er niet zoveel vanaf, heb wel op wiki gezocht. Dit omdat ik uit eten was met mijn vriend en het meisje in de bediening gaf aan dat ze nooit alcohol dronk, omdat ze Christen is. Waarop ik antwoordde dat ik dat ook ben, maar wel alcohol drink. Toen gaf zijn aan dat ze Mormoons was.

Wat jammer dat jullie niet op de kerkelijke inzegening mogen komen, ik zou het ook heel moeilijk vinden daar mee om te gaan. Misschien als je haar vraagt waarom precies niet, dat je het beter begrijpt? (hoewel ik eigenlijk vind dat er geen enkele reden mag zijn om je familie bij zoiets belangrijks buiten te sluiten)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 10:02

Mormonen hebben het niet zo erg op familie en vrienden van buiten de kerk. Wat daar de reden van is, weet ik eigenlijk niet. Maar ze zijn daarin in ieder geval niet de enige.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  rapa nui zo 5 aug 2012 - 19:56

http://www.mvgcontact.org/TempelhuwelijkEnTrouwdag.htm

Hier staat inderdaad dat de tempelverzegeling van het huwelijk alleen kan worden bijgewoond door volwassen leden van de Kerk met een geldige tempelaanbeveling.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 20:11

Hier het biechtje dat bang was voor een zwangerschap... vandaag (op dag 40 dus) dus toch eindelijk ongesteld geworden, pfffff! Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het er nog met mijn vriend over gehad en die maakte zich niet zo druk als ik. Hij was wel erg stellig dat hij op dit moment echt nog geen kinderen wilt. Dus dat als ik nu toch ongewenst zwanger zou worden, dan zou hij willen dat ik het weg zou laten halen. Ik weet niet of ik dat wel zou willen dan... maar goed, dat is nu gelukkig niet aan de orde Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Susan zo 5 aug 2012 - 22:18

Dan is het wel lekker makkelijk voor hem om zich er niet druk om te maken, als hij verwacht dat jij het wel 'even' weg laat halen. Ik kan me goed voorstellen dat dat voor jou niet zo vanzelfsprekend is. Gelukkig is het niet aan de orde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 6:33

Ik kan het nergens lekker kwijt, dus vandaar maar hier even een blij berichtje: ik heb net een geweldige salarisverhoging toegezegd gekregen en ik ben zo blij! Ik heb er hard voor gewerkt en nu heeft het geresulteerd in een fijne beloning.

Mijn week kan niet meer stuk Biechttopic 4 - Pagina 24 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 6:53

Gefeliciteerd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  MADDIE di 7 aug 2012 - 21:38

Wat een fijn nieuws. Gefeliciteerd!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Alex di 7 aug 2012 - 22:04

Wat heerlijk dat je een fijne salarisverhoging hebt gekregen! Gefeliciteerd!
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 11:12

Dag vriendschap van een aantal jaren!

We hadden al een aantal jaren seks met elkaar. Tot ik de vriendin van zijn beste vriend via het forum leerde kennen. We hebben altijd, zij en ik, gezegd dat het forum en het echte leven los van elkaar staan. Toch heb ik het gepresteerd om eerlijk te zijn, hem te vertellen over wat ik tegen haar heb verteld en nu vindt hij me alles behalve leuk.

Dat snap ik. Maar het onderwerp op dat moment was ook niet zo leuk. En ik had het idee hem te moeten verdedigen. En dat deed ik met de niet zo waarheid. Maar hij vindt dat ik sowieso mijn bek dicht had moeten houden. Em nu is het einde oefening....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Rumble wo 8 aug 2012 - 11:15

Ik snap er de ballen van maar dat kan ook aan mij liggen.

Waarom is het sowieso een prestatie om eerlijk tegen iemand te zijn?
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Tiana wo 8 aug 2012 - 11:17

Rumble, ik snap er ook vrij weinig van.. angel
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Susan wo 8 aug 2012 - 11:19

Ik snap het ook niet echt helemaal, maar die vriend komt op mij niet echt leuk over. Hij bepaalt toch niet op wat voor manier je met die vriendin omgaat en of je forum en privé gescheiden moet houden? En je bek houden, heeft hij dat echt zo gezegd, met die bewoordingen?

Ik zou hem maar lekker links laten liggen. Dan maar einde oefening.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Rumble wo 8 aug 2012 - 11:25

Stylegirl schreef:Rumble, ik snap er ook vrij weinig van.. Biechttopic 4 - Pagina 24 2474380249

Gelukkig, ik dacht al dat het aan mijn slaapdronken kop lag. Biechttopic 4 - Pagina 24 394967
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 24 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 24 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum