Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic 4

+115
Rizzo
Inge
NoorA
Katjing
VeryCherry
Isis
Aimee
Bazinga
MissBlunt
Pompoen
Feline
Ayla
Samantha
luisa
Pien
Viva
Lavendel
Jerry
*Troela*
Aziraphale
jena
ellibre
Cheesegirl
Twellie
Tiana
Fiwen
MADDIE
Janelie
Flower_L
Tiara
blondje1313
Curious
Jilke
Lousanne
JustMeDaan
Happinaz
smooch
Theeleut
cin-87
Lady1984
Tinus
Highway
sanne-84
Annemoontje
Marin
Esperanza
Bacio
Raindrop
slaatje
Sjaantje
SuperGrover
Caresses
Oasis
Niekske
Siamsa
Bay
Sugarfall
Poisongirl
sonly
litllejoy
Rouge
Kowalski
Vanilla Queen
Atelier Madame
Coco
shadow
M@niek
Sterre
Makamba
Tania
Minx
Benthe
rapa nui
Lenthe
bolus26
loesje
Suus
Arwyn
nina
Ella
Blond
Filoria
Bliss
Gympie
Rumble
Caro
Rush
Poubelle
Snoes
Aletta
Lady4
RYW
Paper Crown
Darius
Bruintje Beer
luenca
FireButterfly
Steep
Stuiterbal
Merai
Alex
_Nina
Mamsie
Kqip
SoGood
Discordia
Lejow
Parisienne
Blair
June
mzcharlotte
Ibbeltje
girli
Susan
Antibes
119 plaatsers

Pagina 40 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 1:38

Lousanne schreef:
Biechtje01 schreef:Ik beken dat ik een serieus alcoholprobleem heb.

In eerste instantie dacht ik dat ik het zelf allemaal wel in de hand had. Wat deels ook wel zo was. Want als ik geen zin had om te drinken, dan dronk ik gewoon niet. Maar het leven lijkt zoveel makkelijker met drank. Tot op het punt dat ik wakker word en me besef wat ik allemaal heb gedaan. En dan drink ik maar weer om dat te vergeten. Om vervolgens nog meer fouten te maken.

Ik heb net de huisarts gebeld. Op deze manier leven is geen leven. Ik kan pas volgende week woensdag terecht. En eigenlijk weet ik niet wat ik van de huisarts wil of wat ik kan verwachten. Maar er moet iets veranderen...

Wat goed dat je inziet dat je een alcoholprobleem hebt en dat je de stap hebt gemaakt om naar de huisarts te gaan en je er iets aan wil doen. De belangrijkste stap is gezet, dat is knap van je! Heel veel succes en sterkte verder!

Hier sluit ik me bij aan. Heel goed van je! Wanneer kan je bij je huisarts terecht?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 1:40

Volgende week woensdag om half negen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Caro wo 5 sep 2012 - 1:45

In hoeverre drink je nu alcohol dan? Drink je gedurende de dag? Of alleen in de avonden..

En misschien nog wel belangrijker? wat zijn de acties die je uithaalt als je dronken bent? Doe je mensen pijn? Doe je jezelf pijn?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 1:57

Meestal alleen in de avond. Al wil ik overdag ook nog weleens drinken, als ik niets gepland heb.

Ik ben van mezelf ontzettend rustig. Ik hou er niet van om gezien/gehoord te worden. Maar op het moment dat ik drink, dan verander ik in iemand die gezien wil worden. Dan wil ik gehoord worden. Iedereen zal horen wat ik te vertellen heb en mijn mening zal ik niet onder stoelen of banken steken, ook al zijn deze uitermate kwetsend. Ik lach daarnaast ook het hardste om mijn eigen grappen. En als ik niet krijg wat ik wil, dan zal ik als een baby beginnen te krijsen om alsnog alle aandacht op mezelf te vestigen.

En dat zijn voor mij twee uitersten. Waardoor, als ik wakker word, me bedenk wat ik heb gedaan/gezegd en me zo ongelofelijk schaam. En soms niet eens weet of ik de straat nog wel opkan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 5:21

Geen drank meer kopen. En als je die neiging wel hebt, vraag jezelf af waarom je wilt drinken. Niet omdat je een leuker mens wilt worden neem ik aan. Want als ik dat zo lees word je echt een puber en schaam je je te pletter als je nuchter bent. Dus zoveel makkelijker word het er niet van met drank op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  LDJ wo 5 sep 2012 - 5:54

Jeetje wat heftig biechtje.
Hopen dat de ha iets voor je kan betekenen.
Goed van je dat je het zelf inziet, alleen wel balen dat je pas volgende week
terecht kunt.
Heb je zoals nu ook weer de neiging om te drinken dan?
Hoef je verder niet te werken of naar school oid?
Kan me voorstellen dat je van de drank niet fitter word?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Twellie wo 5 sep 2012 - 6:39

Het lijkt me inderdaad heel verstandig dat je langs de huisarts gaat. Ik weet zeker dat wanneer je er eenmaal hulp voor gezocht heb, je leven op allerlei vlakken met sprongen vooruit zal gaan. Goed dat je de stap gezet hebt, wel gaan nu ook, ook al denk je morgen misschien weer dat het toch niet zo ernstig is / wel meevalt. Het valt niet mee en het zal echt verder de verkeerde kant op gaan als je nu niet gaat. Veel sterkte de komende tijd Biechttopic 4 - Pagina 40 699888 .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 8:10

Ik kan de hele avond doordrinken, mijn bed induiken en de volgende dag doen wat ik wil doen. Ik zeg niet dat ik me dan echt fit voel. Maar ik ga gewoon door met wat ik moet doen. Dus ook werken. En het is niet iets van de laatste paar weken, het is iets van de laatste jaren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Caro wo 5 sep 2012 - 21:36

Het is goed dat je het zelf inziet, maar wíl je er ook iets aan veranderen? Anders is de kans van slagen natuurlijk niet zo groot..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Jerry do 6 sep 2012 - 6:19

Dolcis_ schreef:Geen drank meer kopen. En als je die neiging wel hebt, vraag jezelf af waarom je wilt drinken. Niet omdat je een leuker mens wilt worden neem ik aan. Want als ik dat zo lees word je echt een puber en schaam je je te pletter als je nuchter bent. Dus zoveel makkelijker word het er niet van met drank op.

Als 't zo gemakkelijk was...


Goed dat je een afspraak bij de huisarts hebt staan!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 6:49

Ik ga trouwen in Oktober, alles is al rond, kaartjes zijn al verstuurd en ik was tot 2 uur geleden dolgelukkig maar nu heeft mijn vriend mij net uitgescholden en geslagen. Dit is nog nooit eerder gebeurd maar ik heb mezelf altijd gezworen dat ik bij mijn partner wegga als hij me zou slaan. We kregen ruzie door persoonlijke problemen van hem. Ik weet echt niet wat ik moet... Ben zo verdrietig. Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  RYW do 6 sep 2012 - 6:55

Zo dan... wat enorm naar voor je, biechtje. Ik kan me voorstellen dat je je rotgeschrokken bent, zeker als dit nooit eerder gebeurd is. Heeft je vriend wel spijt hiervan? Is hij zelf ook geschrokken of vindt hij het 'terecht'?

Hoe makkelijk het ook gezegd is, problemen zijn nooit, nooit, nooit een excuus om te slaan. Echt niet. Hij is altijd nog een mens, jij bent zijn geliefde en hij heeft zo niet met je om te gaan, hoe groot zijn problemen ook zijn. Maar jij hoeft nu niet te beslissen wat je gaat doen. Neem er even een paar dagen de tijd voor, denk er over na, kijk ook naar hem en wat hij doet en zegt na het gebeurde, en neem de beslissing later. Je mag ook kiezen om te blijven; dat je ooit gedacht hebt dat je weggaat als hij slaat wil niet zeggen dat je dat nu tegen je wil 'verplicht' bent.

Sterkte!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  mzcharlotte do 6 sep 2012 - 6:59

Eens met RYW. Wat ontzettend heftig zeg! Hebben jullie er al over gesproken? Kun je (tijdelijk) afstand nemen door bj je ouders te verblijven ofzo. Wat RYW zegt, je hoeft niet direct een beslissing te nemen en je bent ook niet verplicht om je aan je eigen woorden te houden. Veel sterkte en wijsheid biechtje!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 7:04

Hij sloeg me, keek me aan, begon te huilen en liep weg. Geen idee waar hij nu is. Ben nu alleen thuis. Weet niet of ik moet weggaan of op hem moet wachten? Ik wil het echt niet meteen aan m'n ouders vertellen, moet het eerst maar eens laten bezinken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  mzcharlotte do 6 sep 2012 - 7:08

Aan mijn vragenvuur zal je ook niks hebben, ik hoop dat je met hem kan praten of dat nu of morgen of over een paar dagen is.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  RYW do 6 sep 2012 - 7:10

Als je bang bent dat het weer gebeurt, dan denk ik dat je weg moet gaan. Als je denkt dat hij spijt heeft, dan zou ik wachten op hem.

Je hoeft niets te vertellen als je niet wil, he. Je hoeft ook niet óf te trouwen óf uit elkaar te gaan... eerst maar even rustig laten bezinken bij jullie beiden. Heel veel sterkte, ik vind het echt enorm moeilijk voor je. Take your time Biechttopic 4 - Pagina 40 699888

-------

https://yescafe.actieforum.com/viewtopic.forum?t=32749
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 40 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 40 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum