'gezonde' voorkeur..
+52
Annie24
Snoes
Thunder
Happinaz
Bloem86
Viva
Ezzer
Jazzlyn
Makamba
Sanne
Clapperdie
vlinder-19
woezel
koNijntje
_Lana_
Laced
Marin
Roodkapje
Coco
PapillonRose
Paper Crown
Lavendel
Discordia
Novalee
Muppetje
loesje
Aggi
Smaragdje
Sophiee
SarahKey
Linda
Annemie
MissD
Parisienne
Muis
CCC
Fearie
Filoria
Blue flower
Slakje
mystery mom
Darius
M-G
Flower_L
Lejow
Ayla
kwak
Highway
Monnie
Tania
mickey
Printje
56 plaatsers
Pagina 7 van 12
Pagina 7 van 12 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12
Re: 'gezonde' voorkeur..
Mn vriend hoopt overigens nu wel op een meisje...'dan hebben we van beide wat'. Wel leuk, normaal reageert hij nooit zo op dit soort dingen en vandaag ineens die reactie en ook 'ik weet zeker dat het een meisje is...dat gevoel had ik meteen bij de echo'....
Volgens mij heeft hij ook last vd hormonen....
Volgens mij heeft hij ook last vd hormonen....
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
mickey schreef:Leest iedereen er nu volkomen overheen dat Slakje daarna zegt, dat als het een jongetje wordt, hij helemaal welkom is? Dat ze zelfs al de naam klaar hebben?
Het is inderdaad ongelukkig geformuleerd, maar het feit dat zij snel zwanger raakt, heeft helemaal niks te maken met een ander die minder makkelijk zwanger raakt. Das appels met peren vergelijken.
Dat wil nog steeds niet zeggen dat je daarom maar zulke uitspraken kan en mag doen! Als je zelf in een situatie zou zitten waarin je niet makkelijk kinderen zou kunnen krijgen, zou je er misschien ook wel anders over denken.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Filoria schreef:Jolicious: nee, ik snap het zelf ook niet helemaal. Daarom wil ik er ook mee stoppen nu
Makamba: lees mijn laatste reactie even.
Gedaan! In sommige dingen kan ik me vinden, maar andere dingen weer niet.
Makamba- Kletskop
Dat is je goed rechtMakamba schreef:Filoria schreef:Jolicious: nee, ik snap het zelf ook niet helemaal. Daarom wil ik er ook mee stoppen nu
Makamba: lees mijn laatste reactie even.
Gedaan! In sommige dingen kan ik me vinden, maar andere dingen weer niet.
Ik ga de vaatwasser uitruimen en slapen dames! Ik wens jullie allemaal veel gezonde jongens en meisjes toe.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Punk'd schreef:
Wel lijkt de verzorging van een jongetje mij in het begin wat onwennig. Hoe moet je zo'n minipiemel nou schoonmaken bijv. Bij een meid is het toch wat bekender haha.
Doekje/washandje erover en klaar. Vooral niet de voorhuid terugtrekken. Eigenlijk dus gewon net zoals je bv je vinger schoon zou maken. (Goede vergelijking )
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Makamba schreef:mickey schreef:Leest iedereen er nu volkomen overheen dat Slakje daarna zegt, dat als het een jongetje wordt, hij helemaal welkom is? Dat ze zelfs al de naam klaar hebben?
Het is inderdaad ongelukkig geformuleerd, maar het feit dat zij snel zwanger raakt, heeft helemaal niks te maken met een ander die minder makkelijk zwanger raakt. Das appels met peren vergelijken.
Dat wil nog steeds niet zeggen dat je daarom maar zulke uitspraken kan en mag doen! Als je zelf in een situatie zou zitten waarin je niet makkelijk kinderen zou kunnen krijgen, zou je er misschien ook wel anders over denken.
Daar heb je wel gelijk in ja, maar ik denk niet dat Slakje het echt zo hard heeft bedoeld, als dat er nu op gereageerd wordt. Ik denk dat het meer als onwennig bedoeld was, i.p.v. echt vies.
Ik heb me overigens ook heeeeeeel schuldig gevoeld toen ik na een half jaar en met een zeer onregelmatige cyclus toch zwanger bleek te zijn, terwijl een instructrice op de sportschool al 4x een mislukte IVF poging had ondergaan en inmiddels al een jaar of 6 bezig was om zwanger te worden. Mijn zoon is nu bijna een half jaar en haar 5e poging is ook mislukt. Maar wat heeft zij eraan dat ik me schuldig voel? Dat zei ze trouwens zelf hoor! Ik had er echt enorm veel moeite mee toen ik haar weer zag na de bevalling.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Annie24 schreef:Punk'd schreef:
Wel lijkt de verzorging van een jongetje mij in het begin wat onwennig. Hoe moet je zo'n minipiemel nou schoonmaken bijv. Bij een meid is het toch wat bekender haha.
Doekje/washandje erover en klaar. Vooral niet de voorhuid terugtrekken. Eigenlijk dus gewon net zoals je bv je vinger schoon zou maken. (Goede vergelijking )
Dat deed de arts op het CB bij de 4-maanden check! Ik was wel een beetje beduusd... Mij was inderdaad verteld om dat niet te doen, maar de boel gewoon goed schoon te houden met een doekje/washandje. Zij deed het om te kijken of het schoon was, maar mij lukt het niet eens. Heb het daarna ook geprobeerd, om het schoon te maken, maar het lukte niet, dus heb het ook niet meer geprobeerd. Arm kind toch van mij
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Bij mezelf heeft het anderhalf jaar geduurd, bij al mijn vriendinnen gaat het zwanger worden moeizaam (en in één geval zelfs niet) en mijn eigen zus heeft endometriose en haar vriend heeft 0,0 zaadcellen dus ik weet heus wel dat zwanger worden niet vanzelfsprekend is. Maar, even los van de formulering, waarom moet er bij Slakje dan wel over gevallen worden terwijl zoveel anderen ook een voorkeur uitspreken? Ik vind de opmerking "zij lust er wel pap van" een onnodige steek onder water.Makamba schreef:mickey schreef:Leest iedereen er nu volkomen overheen dat Slakje daarna zegt, dat als het een jongetje wordt, hij helemaal welkom is? Dat ze zelfs al de naam klaar hebben?
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Bij ons is het ook allemaal niet vanzelf gegaan, maar ik voel me absoluut niet aangevallen o.i.d. door de reactie van Slakje. Ik denk dat het gewoon geheel ongelukkig geformuleerd is. Net als wat Mickey zegt, staat er ook gewoon dat ze heel blij zou zijn met een jongetje.Makamba schreef:mickey schreef:Leest iedereen er nu volkomen overheen dat Slakje daarna zegt, dat als het een jongetje wordt, hij helemaal welkom is? Dat ze zelfs al de naam klaar hebben?
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
mickey schreef:Makamba schreef:mickey schreef:Leest iedereen er nu volkomen overheen dat Slakje daarna zegt, dat als het een jongetje wordt, hij helemaal welkom is? Dat ze zelfs al de naam klaar hebben?
Daar heb je wel gelijk in ja, maar ik denk niet dat Slakje het echt zo hard heeft bedoeld, als dat er nu op gereageerd wordt. Ik denk dat het meer als onwennig bedoeld was, i.p.v. echt vies.
Ik heb me overigens ook heeeeeeel schuldig gevoeld toen ik na een half jaar en met een zeer onregelmatige cyclus toch zwanger bleek te zijn, terwijl een instructrice op de sportschool al 4x een mislukte IVF poging had ondergaan en inmiddels al een jaar of 6 bezig was om zwanger te worden. Mijn zoon is nu bijna een half jaar en haar 5e poging is ook mislukt. Maar wat heeft zij eraan dat ik me schuldig voel? Dat zei ze trouwens zelf hoor! Ik had er echt enorm veel moeite mee toen ik haar weer zag na de bevalling.
Maar ze had toch wel kunnen indenken dat dat hier in Nederland heel anders begrepen wordt?? Over dat schuld gevoel dat je had, dat herken ik wel want dat heb ik vorig jaar in mijn situatie ook gehad. Schaamde me zelfs dood hier op het forum vanwege mijn beslissing terwijl andere meiden er hier keihard voor vochten. Al stond ik zoals ik al vaker zei met mijn hart niet achter deze beslissing. Had het allemaal veel liever anders gezien.
Het feit dat je je schuldig voelt geeft gewoon aan dat je er erg mee zit dat het die ander niet lukt omdat je zo mee leeft. Snap wel wat zij ermee bedoelt als ze zegt dat ze er niks aan heeft, maar het is altijd fijn als mensen met je meeleven natuurlijk.
Makamba- Kletskop
Ik heb en had heel duidelijk een voorkeû voor een meisje. Waarschijnlijk puur omdat ik dat van huis uit gewend ben, meidengezinnen. Daarom willen wij ook altijd het geslacht weten, puur ter voorbereiding, zal heus niet minder blij zijn met een jongen maar moet zeker omschakelen!
De volgende keer hoop ik weer op een meisje, ben gek op frutsels, roze en glitters.
De volgende keer hoop ik weer op een meisje, ben gek op frutsels, roze en glitters.
Gast- Gast
Oh nou Makamba, ik denk dat jij wel net één van de laatste mensen moet zijn die zich hier schuldig moet voelen over de beslissing die je hebt moeten nemen. Niemand moet zich hier overigens schuldig voelen, bij de één gaat het zwanger worden nou éénmaal vlotter dan bij de ander.Makamba schreef:
Maar ze had toch wel kunnen indenken dat dat hier in Nederland heel anders begrepen wordt?? Over dat schuld gevoel dat je had, dat herken ik wel want dat heb ik vorig jaar in mijn situatie ook gehad. Schaamde me zelfs dood hier op het forum vanwege mijn beslissing terwijl andere meiden er hier keihard voor vochten. Al stond ik zoals ik al vaker zei met mijn hart niet achter deze beslissing. Had het allemaal veel liever anders gezien.
Het feit dat je je schuldig voelt geeft gewoon aan dat je er erg mee zit dat het die ander niet lukt omdat je zo mee leeft. Snap wel wat zij ermee bedoelt als ze zegt dat ze er niks aan heeft, maar het is altijd fijn als mensen met je meeleven natuurlijk.
Maar met het dikgedrukte ben ik het niet eens. Ik typ hier soms ook woorden waarbij me achteraf gevraagd wordt wat ik er precies mee bedoel. Ik ga écht niet bij elk woord nadenken of het hier in Nederland wel eens een andere betekenis zou kunnen hebben.
Snoes- Lady Post-a-lot
Novalee schreef:Bij mezelf heeft het anderhalf jaar geduurd, bij al mijn vriendinnen gaat het zwanger worden moeizaam (en in één geval zelfs niet) en mijn eigen zus heeft endometriose en haar vriend heeft 0,0 zaadcellen dus ik weet heus wel dat zwanger worden niet vanzelfsprekend is. Maar, even los van de formulering, waarom moet er bij Slakje dan wel over gevallen worden terwijl zoveel anderen ook een voorkeur uitspreken? Ik vind de opmerking "zij lust er wel pap van" een onnodige steek onder water.Makamba schreef:mickey schreef:Leest iedereen er nu volkomen overheen dat Slakje daarna zegt, dat als het een jongetje wordt, hij helemaal welkom is? Dat ze zelfs al de naam klaar hebben?
Je mag zeker een voorkeur hebben! Dat is ieder voor zich. Maar je hoeft toch niet te zeggen dat je en nu even in het algemeen.. minder blij zou zijn met een jongen?? Waarom zou je dat doen?
Over de reactie van CKC.. ik ken haar verder niet dus ga geen dingen voor haar invullen, maar ik kan me wel goed voorstellen dat de reactie van Slakje kwetsend kan zijn en dat daar een reactie uit voort is gekomen van CKC. (Wilde gok).
Makamba- Kletskop
Snoes schreef:Oh nou Makamba, ik denk dat jij wel net één van de laatste mensen moet zijn die zich hier schuldig moet voelen over de beslissing die je hebt moeten nemen. Niemand moet zich hier overigens schuldig voelen, bij de één gaat het zwanger worden nou éénmaal vlotter dan bij de ander.Makamba schreef:
Maar met het dikgedrukte ben ik het niet eens. Ik typ hier soms ook woorden waarbij me achteraf gevraagd wordt wat ik er precies mee bedoel. Ik ga écht niet bij elk woord nadenken of het hier in Nederland wel eens een andere betekenis zou kunnen hebben.
Daar heb je ook wel weer een punt, maar dit is toch wel een woord waarvan je eigenlijk kan verwachten dat het meteen zo opgenomen wordt zoals het er staat.
Over je eerste zin, ik voel het toch. Nog steeds overigens. Krijg dat gevoel er ook maar niet uit en heb ook heel lang getwijfeld of ik het hier moest vertellen of niet, want het was nogal een hele heftige beslissing. Maar goed..
Makamba- Kletskop
Ik denk dat er hier op het forum niemand is die je veroordeeld om je beslissing, maar dat iedereen je volledig begrijpt. Je stond zowat met je rug tegen de muur en je wilde zowel je dochter, je ongeboren kind en jezelf niet in gevaar brengen. Ik hoop daarom ook van harte dat je ooit weer een partner mag tegenkomen die het wél goed met je meent en waar je ooit nog een broertje of zusje voor je docher mee mag krijgen.Makamba schreef:
Daar heb je ook wel weer een punt, maar dit is toch wel een woord waarvan je eigenlijk kan verwachten dat het meteen zo opgenomen wordt zoals het er staat.
Over je eerste zin, ik voel het toch. Nog steeds overigens. Krijg dat gevoel er ook maar niet uit en heb ook heel lang getwijfeld of ik het hier moest vertellen of niet, want het was nogal een hele heftige beslissing. Maar goed..
Ik snap overigens wel wat je bedoelt met het feit dat het een redelijk letterlijk woord is. Maar anderzijds, als dit haar dialect is (ik weet het niet natuurlijk, het zou kunnen) heeft ze er verder misschien ook niet bij stilgestaan dat het in andere regio's/landen een andere betekenis kan hebben.
Snoes- Lady Post-a-lot
Snoes schreef:Ik denk dat er hier op het forum niemand is die je veroordeeld om je beslissing, maar dat iedereen je volledig begrijpt. Je stond zowat met je rug tegen de muur en je wilde zowel je dochter, je ongeboren kind en jezelf niet in gevaar brengen. Ik hoop daarom ook van harte dat je ooit weer een partner mag tegenkomen die het wél goed met je meent en waar je ooit nog een broertje of zusje voor je docher mee mag krijgen.Makamba schreef:
Ik snap overigens wel wat je bedoelt met het feit dat het een redelijk letterlijk woord is. Maar anderzijds, als dit haar dialect is (ik weet het niet natuurlijk, het zou kunnen) heeft ze er verder misschien ook niet bij stilgestaan dat het in andere regio's/landen een andere betekenis kan hebben.
Wat ontzettend lief van je dat je dat zegt. Ik hoop ook oprecht dat die droom een keer kan en mag uitkomen.
Wat je zegt in je laatste stukje is ook wel weer waar! Denk dat we niks anders kunnen doen dan afwachten totdat ze zelf reageert en uitlegt hoe ze het dan wel bedoelde.
Laatst aangepast door Makamba op ma 4 jun 2012 - 8:16; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba- Kletskop
Ik vind het niet zo heel gek dat je die gedachte had toen je daar zat. Jij stond immers gevoelsmatig niet achter je beslissing en hoorde daar ook niet thuis voor je gevoel. Natuurlijk weet je de achtergrond van die andere mensen die daar zaten niet, maar ik kan me wel voorstellen dat je daar vreemde gedachtes bij kreeg. Ik hoop met je mee dat die droom voor jou uit mag komen.
Snoes- Lady Post-a-lot
Ik vond het ook een rare reactie van Slakje.
Maar dacht, zal idd wel een ander woord voor iets zijn in het vlaams ofzo.
Maar jongentjes zijn juist hilarisch met hun kleine pistooltje. Een meisje krijgt het niet voor elkaar om in dr eigen mondje te plassen Of zo met een boogje de douche inplassen.
En ik kan precies zien wanneer meneer het koud heeft na het badje
Maar jongentjes zijn juist hilarisch met hun kleine pistooltje. Een meisje krijgt het niet voor elkaar om in dr eigen mondje te plassen Of zo met een boogje de douche inplassen.
Makamba ik kan alleen maar zeggen dat ik ongelooflijk veel respect heb voor jou!!
Gast- Gast
Jetje schreef:Makamba ik kan alleen maar zeggen dat ik ongelooflijk veel respect heb voor jou!!
+1!!!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
SarahKey, dankjewel! Om je laatste post moet ik dan wel weer erg lachen.
Snoes, dat is inderdaad ook zo en ik denk ook dat ik daardoor die gedachtes had.
Snoes, dat is inderdaad ook zo en ik denk ook dat ik daardoor die gedachtes had.
Laatst aangepast door Makamba op ma 4 jun 2012 - 8:42; in totaal 2 keer bewerkt
Makamba- Kletskop
Printje schreef:Jetje schreef:Makamba ik kan alleen maar zeggen dat ik ongelooflijk veel respect heb voor jou!!
+1!!!
Ik weet helemaal niet wat ik hierop moet zeggen, maar dankjewel!
Makamba- Kletskop
Ik zou op dit moment, maar ik ben niet zwanger en wil dat ook nog niet voorlopig, een voorkeur hebben voor een jongetje. Ik ben peettante van een ontzettend lief jongetje en ik wil er zelf ook zo een! Voor een jongetje zijn we ook al uit de naam
Ik dacht altijd dat ik een meisjesmama zou zijn, maar ik ben eerder een jongensmama denk ik. Ik ben wel vrouwelijk hoor, maar mijn manier van denken is toch wel heel erg rationeel, ik heb eerder een mannelijk brein. Dat lijkt me voor een jongetje makkelijker dan voor een meisje! Al zou ik een meisje natuurlijk ook heel leuk vinden, dat wilde ik eerst altijd heel graag. Bottom line is denk ik dat ik met alletwee heel blij ga zijn.
Ik dacht altijd dat ik een meisjesmama zou zijn, maar ik ben eerder een jongensmama denk ik. Ik ben wel vrouwelijk hoor, maar mijn manier van denken is toch wel heel erg rationeel, ik heb eerder een mannelijk brein. Dat lijkt me voor een jongetje makkelijker dan voor een meisje! Al zou ik een meisje natuurlijk ook heel leuk vinden, dat wilde ik eerst altijd heel graag. Bottom line is denk ik dat ik met alletwee heel blij ga zijn.
Gast- Gast
SarahKey schreef:Ik vond het ook een rare reactie van Slakje.
Hahaha, en ik weet precies wanneer hij gaat plassen , maar toch ben ik heeeeel vaak nét te laat, haha.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Pagina 7 van 12 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12
Soortgelijke onderwerpen
» Voorkeur papa...
» voorkeur ouder?
» Voorkeur jongen of meisje?
» Voorkeur voor mama
» Voorkeur jongen /meisje?
» voorkeur ouder?