Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorkeur jongen /meisje?

+28
Huppekee
SarahKey
Thunder
Jelin
Limburg85
pitbullgup
Happy
tess05
nina
Lavendel
JD
Monnie
MamaCa
Parisienne
Dolphinne
bella
Darius
Tazz
Annie24
Bruintje Beer
Blue flower
Happydobby
Flip Fluitketel
Bloempjuh23
Novalee
Susan
Lindsya
missmarm
32 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  missmarm wo 8 dec 2010 - 3:08

Het is zo erg na 2 jongens vind iedereen dat wij wel een meisje moeten willen.

Aan de ene kant lijkt me dat best leuk een meid maar we hebben al 2 jongens ik houd van stoere kleding dus waarom geen 3e jongen. Zou ik niet erg vinden het belangrijkste is dat het gezond mag zijn.

Hebben jullie of je omgeving echt een voorkeur?

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Lindsya wo 8 dec 2010 - 3:13

Ik moet zeggen dat mijn omgeving een voorkeur had voor een meisje. Ons maakte het echt niet uit. We waren al lang blij dat we zwanger waren door een behandeling dat voor ons alleen belangrijk was dat het gezond was.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 3:25


Ik had heel stiekem bij beide zwangerschappen de voorkeur voor een meisje. Bij Fenne was ik dus heel blij met de 20 weken echo. Bij Thije was ik eerlijk gezegd teleurgesteld toen we hoorden dat het een jongen zou zijn (al heb ik dat nooit hardop gezegd).

En nu ben ik zó blij met mijn zoon! Ik vind het heerlijk zo'n lief klein manneke, en die kleertjes zijn minstens net zo leuk als voor meisjes. Achteraf snap ik ook niet meer waarom ik teleurgesteld was Embarassed Hormonen?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Susan wo 8 dec 2010 - 3:28

Ik had altijd het gevoel dat mijn eerste kindje een meisje zou zijn en moest dus echt even omschakelen, maar ik vond en vind het wel superleuk om een jongetje te hebben. De tweede keer dacht ik dat het weer een jongetje werd en daar hoopte ik stiekem ook op omdat een broertje me zo leuk leek voor Ezra, maar toen ik bij de 20 weken echo hoorde dat ik een meisje kreeg, was ik zo superverrast. Mijn moeder was bij die echo en we hebben echt gegild toen we het hoorden. Ik vind het echt super om een jongen en een meisje te hebben.

Verder denk ik, je moet willen wat je krijgt. Je mag best een voorkeur hebben, als je ook maar blij kunt zijn als het anders is. Een blijvende teleurstelling lijkt me niet goed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Novalee wo 8 dec 2010 - 3:30

Ik denk dat ik zelf wel een lichte voorkeur voor een meisje heb. Maar dat is puur mijn gevoel nu. Een meisje is gewoon vertrouwder omdat ik zelf een meisje ben (goh) en ik ben opgegroeid met 3 zussen. Daarnaast vind ik meisjeskleren wat leuker. Maar als we over een aantal weken zouden horen dat we een jongetje krijgen dan ben ik daar ongetwijfeld net zo blij mee. Het went vast snel genoeg en voor jongetjes zijn er ook zat leuke kleertjes en spulletjes. Ik heb trouwens zo'n voorgevoel dat het een jongetje is, dus we zullen zien Very Happy Uiteindelijk zou ik toch graag zowel een jongetje als een meisje krijgen, welke dan eerst is maakt me niet uit Wink
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 3:39

Ik heb en had totaal geen voorkeur.
Ik vind een meisje ook niet leuker dan een jongen of andersom.
Maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen van beiden willen, ze zijn allebei leuk en hebben zo hun eigen ding wat er zo leuk aan is, denk ik.
Maar anderzijds lijkt mij een meisjesgezin of een jongensgezin ook hardstikke leuk.
Lekkere dooddoener, maar voor mij geldt toch echt, als het maar gezond is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Bloempjuh23 wo 8 dec 2010 - 3:40

Ik had heel sterk het gevoel dat ik een dochtertje zou krijgen en dat klopte ook.
Daar had ik zelf ook wel een voorkeur voor.

Ik had wel heel raar opgekeken als het een jongentje was geweest maar daar was ik (na even wennen denk ik) net zo blij mee geweest.

Voor evt andere kinderen maakt het me echt niet uit. Als het maar gezond is!
Toch lijkt het me ook erg leuk om van ieder geslacht een kindje te hebben.
Maar goed dat heb je niet voor het zeggen.


Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Flip Fluitketel wo 8 dec 2010 - 3:43

Ik had in het begin van de zwangerschap een lichte voorkeur voor een jongetje. Mede doordat wij aan beide kanten bijna alleen maar meisjes hebben. Ook de omgeving gaf aan dat ze wel dachten dat het een jongetje zou zijn. Rond de 20wkn echo was de voorkeur naar een jongetje eigenlijk omgedraaid naar een meisje. Later tijdens echo's bleken we inderdaad een meisje te krijgen. We zijn dolblij met ons meisje(zouden we ook zijn als het een jongetje zou zijn) en onze omgeving ook. We hebben een echte meidenfamilie!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 3:56

t zou me niet zoveel uitmaken smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Happydobby wo 8 dec 2010 - 4:02

Ik kom uit een meisjes familie en mijn vriend uit een jongens, mijn zwager een schoonzus hebben een zoontje op komst dus wij hopen een beetje op een meisje, ik droom al jaren ervan dat ik een dochter krijg.
Maargoed we hebben al een jongens naam maar nog geen meisjesnaam. Verder wil ik het niet weten wat het word en mijn vriend wel.
Ach als het maar gezond is toch!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 4:18

Ik had wel 2 keer een voorkeur voor een meisje en we hebben nu ook 2 meisjes, bij een derde kindje hebben we weer een voorkeur voor een meisje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 4:29

Ik had bij de 1e een lichte voorkeur voor een meisje, en dat is het dus ook geworden.
Bij de 2e maakte het me eigenlijk niks uit, maar toen hij eenmaal op mijn buik lag, en ik mocht kijken wat het nou was, en ik zag het, was ik helemaal gelukkig. Kon alleen maar uitbrengen: Een jongen, een jongen! Al was een meisje ook goed geweest hoor, maar vind het wel erg leuk, allebei.

Met de oudste lekker tutten, met de jongste lekker knuffelen, ik merk wel dat hij veel aanhankelijker is. Echt een knuffelkont.

Nu laten we ons weer verrassen, en maakt het me weer niks uit. Ok, een jongen en een meisje zou super zijn, maar 2 jongens of 2 meisjes zou ik ook erg leuk vinden. We zullen het zien!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 4:45

Ik heb tijdens de zwangerschap geen voorkeur gehad voor een jongen of een meisje. Ik had wel heel sterk het gevoel dat het een meisje zou worden, dus des te groter was de verrassing dat we te horen kregen bij de echo dat het een jochie was! Moest wel ff omschakelen maar dat was niet omdat ik liever een meid zou hebben.. dat was dus omdat ik zo'n sterk gevoel voor een meisje had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Blue flower wo 8 dec 2010 - 5:08

Ik had geen duidelijke voorkeur maar aan de andere kant stiekem wel een beetje een wens...

Mijn man heeft uit een eerdere relatie een zoon van en heeft inmiddels van zijn moeders kant 2 zusjes erbij gekregen, en voor een jongen 2 meiden is leuk maar hij heeft liever een broertje waar die stoere dingen mee kan doen, voetballen, gamen, klimmen en dat soort dingen..

Dus voor hem wilde ik heeeel graag een jongen, dus toen met de 20 weken echo bleek dat het een jongen was ik zoo gelukkig (had ook heel sterk voor gevoel voor een jongen) maar of ik minder blij was geweest als het een meisje zou zijn, absoluut niet. Het lijkt me allebei helemaal geweldig smile Ik ben al blij als hij straks goed en wel gezond op de wereld staat, want mamma haar suikerziekte is wel pittig voor ons kleine jongetje.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Bruintje Beer wo 8 dec 2010 - 5:12

Ik had een lichte voorkeur voor een meisje en dat is het geworden ook. Nu heb ik niet echt een voorkeur ben met allebei heel erg blij.
In mijn familie hopen ze op een jongen nu maar dat komt omdat mijn moeder nu 5 kleindochters heeft. Maar ze zijn even blij met weer een meisje.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 5:23

ik had niet echt een duidelijke voorkeur, dat kon namelijk met het uur wisselen. Ik vond het wel helemaal geweldig toen we hoorden dat het een meisje was, maar ik denk dat ik hetzelfde had gereageerd op een jongen. Mocht er ooit een tweede komen, lijkt me een jongetje wel heel leuk, van allebei één, maar met een meisje zou ik natuurlijk ook heel blij zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Annie24 wo 8 dec 2010 - 5:30

Wij hadden een lichte voorkeur voor een jongen. Mijn vriend wist op een gegeven moment zeker dat het een meisje zou zijn en bleef dat maar zeggen, terwijl ik vasthield aan het idee dat het een jongen zou zijn. Uiteindelijk bleek het dus ook een jongen te zijn en had ik gelijk :P

Wat bij ons ook nog meespeelt is dat ik een spierziekte heb en die vaker aan meisjes overgedragen wordt dan aan jongens. Misschien dat ik ook daarom stiekem bleef vasthouden aan het idee van een jongen.

Mijn schoonfamilie had liever dat het een meisje zou worden: mijn vriend heeft 1 broertje en verder alleen maar neefjes. Geen 1 nichtje (goh, zal het daardoor komen dat ook wij een jongetje krijgen?) Mijn ouders maakte het niets uit, maar mijn vader had stiekem een voorkeur voor een jongen (lees: racebaan, treintje rijden e.d.)
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Tazz wo 8 dec 2010 - 5:32

Ik had de eerste keer een voorkeur voor een jongen omdat ik mezelf meer als een jongens-mama zag, ik hield totaal niet van roze en meisjesdingen. Toen ik de horen kreeg dat we een dochter kregen was ik geen seconde teleurgesteld, en na een maand vond ik alle roze kleertjes etc toch wel erg schattig en ben ik helemaal bijgedraagd, alhoewel onze dochter ook vaak stoere kleding draagt.

Bij de tweede hoopte ik ook wel weer een beetje op een jongen, omdat dat 'anders' zou zijn maar een meisje had ik net zo leuk gevonden, dan kon ik al die lieve babyjurkjes etc weer uit de kast halen daar keek ik ook wel naar uit. Al zou ik bij een jongen weer opnieuw kunnen gaan shoppen. Het maakte me eigenlijk niet zo veel uit.

Waar ik me wel aan geïrriteerd heb is aan mijn ouders en broertje, al bij de eerste zwangerschap riepen ze vanaf de eerste echo dat het een jongen werd. Met de 6 weken echo zeiden ze al: oh kijk ik zie een piemeltje! En ze bleven dat soort opmerkingen maar maken. Ik heb een paar keer gezegd dat ze wel erg teleurgesteld zouden zijn als het een meisje werd. Ze waren wel erg blij dat we uiteindelijk een gezond meisje kregen. Maar bij deze zwangerschap deden ze weer precies hetzelfde, mijn broertje zei tegen vreemden, kijk hier is mijn neefje, terwijl hij naar mijn buik wees. Waarop die mensen reageerde, oh wat leuk krijg je een jongen? En ik moest dan weer gaan uitleggen dat we dat nog helemaal niet wisten en het ook een meisje kon zijn. Die mensen snapte daar dan ook vaak niks van.

Ook heeft mijn schoonvader toen hij te horen kreeg dat het een jongen werd een boek over de stamboom van zijn familie erbij gehaald en dat onze zoon stamhouder werd en dat hij dan dezelfde naam moest krijgen als zijn opa. Dat vond ik ook zo stom. A. kan tegenwoordig net zo goed stamhouder worden als zij haar kinderen haar eigen achternaam geeft. Plus dat we onze zoon helemaal niet naar hem gaan vernoemen want zo goed is de band niet. Het lijkt wel alsof hij nu meer interesse toont in de zwangerschap omdat we een zoon krijgen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Darius wo 8 dec 2010 - 8:01

Ik had ook voorkeur voor een meisje. Ik was ook wel een beetje 'bang' dat het een jongen was. Want help, daar weet ik toch niets vanaf? Moet ik dan met Lego spelen? Ik heb namelijk twee zusjes en alleen maar nichtjes, dus alleen maar meiden om mee heen gehad. Daarbij stond ik toendertijd voor groep 3 met een paar minder leuke jongetjes in de klas, dus ik moest even flink slikken toen we bij de echo hoorden dat het een jongetje was.
En nu ben ik helemaal gek op mijn ventje.....Ik heb bij deze zwangerschap eigenlijk geen voorkeur. Een jongetje lijkt me leuk voor L, maar een meisje zou wel weer praktisch zijn, aangezien we het al voor 1 jongen moeilijk genoeg vonden om een naam te bedenken! Ik ben wel super nieuwsgierig, maar het maakt me niet uit welk geslacht. Cliche, als het maar gezond is.

Overigens is mijn zoon nu wel de enige die onze achternaam (en dus die van mijn schoonvader) kan doorgeven. (mits hij natuurlijk later niet de achternaam van zijn toekomstige vrouw aanneemt!) Dat vind ik wel weer leuk voor mijn schoonvader, maar speelt verder geen rol. Geen hele verhalen van stamhouders enzo, die zijn hier niet voorbij gekomen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  bella wo 8 dec 2010 - 8:10

Voorkeur, nee!
Bij mijn eerste was ik dolblij dat het een meisje bleek te zijn!
Opgegroeid met allemaal broers, en nu eindelijk wat versterking (voor mijn gevoel)
De tweede een jongetje dus, geweldig!! Na al die meisjes (nichtjes) nu dan eindelijk een jongetje!
Maar vind beide heel bijzonder om te hebben!! Alleen even omschakelen na al het roze spul smile
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Dolphinne wo 8 dec 2010 - 9:21

Het lijkt mij wel heel leuk om als tweede nog een keer een meisje te krijgen, maar mocht het een jongen zijn dan ben ik daar net zo blij mee. Maar heb dus wel een voorkeur.
Bij de eerste had ik niet echt voorkeur. In mijn omgeving kende ik vooral jongetjes, dus dat leek mij wel makkelijker omdat ik er wat meer ervaring mee heb.
En dat is nu ook wel handig met af en toe speelgoed doorgeven of kleding.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Parisienne wo 8 dec 2010 - 10:17

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een kleine voorkeur had voor een meisje. Een jongen zou ik ook geweldig gevonden hebben, maar als ik zou mogen kiezen had ik voor een meisje gekozen. Ik vind mezelf ook echt een meisjes-mama.

Ik kom zelf uit een gezin met drie meiden, wij hebben het altijd geweldig gehad met elkaar. Ondanks de ruzies e.d. zou ik niet anders gewild hebben! Mijn vriend heeft een broertje en het was bij hun een echt jongensgezin met heel veel voetbal. Ik hou niet van die echte jongensdingen, alhoewel ik denk dat je daar wel in groeit.

Als we voor een tweede kindje zouden gaan denk ik dat mijn voorkeur toch weer gaat naar een meisje, gewoonweg omdat ik het nu geweldig vind met mijn kleine meid en ik het super zou vinden om een echt meisjesgezin te vormen. Een jongen zou ik ook heel leuk vinden hoor, het belangrijkste blijft toch dat we überhaupt ooit een tweede kindje mogen krijgen en dat het gezond is!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  MamaCa wo 8 dec 2010 - 10:25

Bij onze eerste maakte het me echt helemaal niks uit. Toen het bij de geboorte een jongen bleek waren we dolgelukkig en nu nog steeds. Kvind een jongetje helemaal geweldig!
Maar voor de verandering lijkt het me erg euk om nu een meisje te krijgen, gewoon om te weten hoe het is om een dochter te hebben. Alles weer anders. Geen tracktors, koeien, gereedschap en bob de bouwer, maar poppen, keukentje, knutselen, tutten, roze etc. Om beide te ervaren lijkt me heel leuk, maar als het een jongen word zijn we natuurlijk net zo blij!
Zoveel mensen om me heen die ontzettend moeite moeten doen om uberhaupt zwanger te worden of waarbij het misgaat etc. als ik aan hun denk dan voel ik me zo rijk dat ik een 2e kindje ga krijgen. Wat het dan ook is als het maar gezond is.
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Monnie wo 8 dec 2010 - 10:31

Ik had toch wel een lichte voorkeur voor een meisje. Iedereen in onze omgeving had dat eigenlijk ook en dacht ook dat we een meisje zouden krijgen. Het was wel een verrassing dat het een jongen was, maar uiteindelijk maakt het toch niks uit. We zijn hartstikke gek met ons kereltje!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 10:52

Ik had geen voorkeur bij Dylan en was volledig in mijn nopjes met een jongen, bij Lynn had ik echter echt het gevoel dat het weer een vent zou zijn.. bij de echo's werd al snel duidelijk dat dit niet het geval was en moest de eerste paar dagen echt omschakelen.. Slaat nergens op maar was wel het geval. Daarna was het helemaal super natuurlijk en vind ik het nu heel mooi om een jongen en een meid te hebben! Echte voorkeur had ik niet maar wel een gevoel, alleen liet die me even in de steek Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen /meisje? Empty Re: Voorkeur jongen /meisje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum