'gezonde' voorkeur..
+52
Annie24
Snoes
Thunder
Happinaz
Bloem86
Viva
Ezzer
Jazzlyn
Makamba
Sanne
Clapperdie
vlinder-19
woezel
koNijntje
_Lana_
Laced
Marin
Roodkapje
Coco
PapillonRose
Paper Crown
Lavendel
Discordia
Novalee
Muppetje
loesje
Aggi
Smaragdje
Sophiee
SarahKey
Linda
Annemie
MissD
Parisienne
Muis
CCC
Fearie
Filoria
Blue flower
Slakje
mystery mom
Darius
M-G
Flower_L
Lejow
Ayla
kwak
Highway
Monnie
Tania
mickey
Printje
56 plaatsers
Pagina 3 van 12
Pagina 3 van 12 • 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12
Re: 'gezonde' voorkeur..
Ik heb voor een tweede een héél lichte voorkeur voor een meisje, puur omdat de kleertjes zoveel leuker vind. Maar mochten we nog een jongen krijgen lijkt me dat ook heel leuk, en om de één of andere reden denk ik dat ik sowieso alleen maar jongens ga krijgen.
Gast- Gast
Freaky: haha de kleertjes zijn leuker. Heb je ergens wel een punt. Sowieso is er altijd veel meer keuze voor een meisje dan voor een jongen. Kan bij c&a en v&d niet slagen, weinig keuze en veel ouderwetse kleding.
h&m vreselijk met van die grote lelijke platen op de voorkant van tshirten.
Phff is soms wel zoeken naar leuke kleding
Lieskuh: oh ja ik vergat de kler roze haha, brrrr. En paars vind ik net zo erg.
En hier juist voetbalhaters allebei... dus hoop ergens stiekem dat siem later denkt: voetbal? neeeujj!!
h&m vreselijk met van die grote lelijke platen op de voorkant van tshirten.
Phff is soms wel zoeken naar leuke kleding
Lieskuh: oh ja ik vergat de kler roze haha, brrrr. En paars vind ik net zo erg.
En hier juist voetbalhaters allebei... dus hoop ergens stiekem dat siem later denkt: voetbal? neeeujj!!
SarahKey schreef:
+ 1, ik hoop ook dat mijn zoontje dat niets gaat vinden
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Ik hoopte stiekem toch wel dat de 2e een jongen was, al was man overtuigd en hij wou graag een meisje! Nu word hij straks een meisjes papa :-)
Gast- Gast
SarahKey schreef:ik snap het wel hoor en vind een voorkeur hebben heel normaal.
Ik had een voorkeur voor een jongen en sprong een gat in de lucht dat het ook een jongen bleek te zijn.
+ 1
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
k heb liever een meisje omdat we al een jongentje hebben. Maar mij gaat het er meer om dat het gezond is, dat vind ik veel belangrijker dan het geslacht. Ik denk overens dat we een jongen krijgen.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
freakielief schreef:Ik heb voor een tweede een héél lichte voorkeur voor een meisje,puur omdat de kleertjes zoveel leuker vind.Maar mochten we nog een jongen krijgen lijkt me dat ook heel leuk, en om de één of andere reden denk ik dat ik sowieso alleen maar jongens ga krijgen.
+1!
Gast- Gast
Jahoor, ik had beide keren een voorkeur voor een meisje. Mocht ik nog een keer een kindje krijgen dan hoop ik weer op een meisje.
Gast- Gast
Smaragdje schreef:SarahKey schreef:
+ 1, ik hoop ook dat mijn zoontje dat niets gaat vinden
Wahaha, ja, dat hebben wij dus ook....
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Ik dacht vorige keer dat ik er blanco instond, en had mezelf zo overtuigd dat het een jongetje zou zijn dat ik echt om moest schakelen toen we het geslacht wisten. En toen was ik eigenlijk toch wel erg blij dus ik denk dat ik stiekem toch een voorkeur voor een meisje had. Voor een tweede kindje heb ik niet echt een voorkeur. Een jongetje lijkt me wel leuk want ik heb zelf alleen maar zussen en N. heeft alleen 2 nichtjes. Maar nog een meisje lijkt me ook geweldig, helemaal omdat ik de perfecte naam heb en ik zou het zonde vinden als ik die nooit kan gebruiken
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn voorkeur zou uitgaan naar jongens. Mannen hebben de "luxe" in het leven om zich oppervlakkig op te stellen zonder hier snel op te worden afgerekend. Vrouwen zullen altijd veel meer moeten doen om zich te bewijzen.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Maar dat gaat meer over wat je zou willen voor je kind dan voor jezelf, toch Discordia?
Ik vind het nogal een discussie hoor. Of het gemakkelijker is om een vrouw te zijn dan om een man te zijn.
Ik vind het nogal een discussie hoor. Of het gemakkelijker is om een vrouw te zijn dan om een man te zijn.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Filoria schreef:Maar dat gaat meer over wat je zou willen voor je kind dan voor jezelf, toch Discordia?
Ik vind een voorkeur gebaseerd op "ik vind de kleertjes voor meisjes zo leuk" enger dan een voorkeur gebaseerd op hoe de maatschappij omgaat met mannen en vrouwen.
Discordia- Prater
Ik ervaar eigenlijk nooit dat de maatschappij anders met mij omgaat of dat ik me meer moet bewijzen dan een man. Ik werd tijdens studie en werk echt niet minder serieus genomen. Merk jij dat wel echt Discordia? Dat je anders behandeld wordt of minder kansen krijgt?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Lavendel schreef:Ik ervaar eigenlijk nooit dat de maatschappij anders met mij omgaat of dat ik me meer moet bewijzen dan een man. Ik werd tijdens studie en werk echt niet minder serieus genomen. Merk jij dat wel echt Discordia? Dat je anders behandeld wordt of minder kansen krijgt?
Mannen verdienen nog steeds meer dan vrouwen in dezelfde functie, er zijn minder leidinggevende functies die worden bekleed door vrouwen enz. Natuurlijk heeft dat ook te maken met vrouwen zelf; veel vrouwen blijven liever thuis bij de kinderen en werken verder parttime of doen vrijwilligerswerk.
Mijn troef is mijn humor (niet lachen). Dat is echter niet een "vakgebied" waar veel vrouwen succesvol in zijn of snel serieus bij worden genomen. Op Twitter houd ik een vrij succesvolle accounts bij en ik vermoed dat niemand weet dat er achter de schermen (ook) een vrouw zit.
Discordia- Prater
Dat je voor een meisje leuke roze kleertjes kunt kopen staat vast, maar hoe ze zich later zal voelen over haar positie in de maatschappij kun je niet weten. En of vrouwen zichzelf meer moeten bewijzen dan mannen vraag ik me ook sterk af.
Ik kan wel merken dat jij dat zo voelt trouwens. In jouw post lees ik toch een soort bewijsdrang. Maar zeg het me als ik het fout heb hoor.
Is er iets mis mee om lekker te mijmeren over babykleertjes als je zwanger bent? Of moeten we altijd diepgaande discussies over de maatschappij voeren?
Ik kan wel merken dat jij dat zo voelt trouwens. In jouw post lees ik toch een soort bewijsdrang. Maar zeg het me als ik het fout heb hoor.
Is er iets mis mee om lekker te mijmeren over babykleertjes als je zwanger bent? Of moeten we altijd diepgaande discussies over de maatschappij voeren?
Laatst aangepast door Filoria op ma 4 jun 2012 - 0:52; in totaal 1 keer bewerkt
Filoria- Ratel
Mijn voorkeur zou overigens uitgaan naar meisjes. Dit komt waarschijnlijk omdat ik uit een meidengezin kom en ik ook zie hoe onze band met mijn moeder is, samen winkelen, kletsen aan de keukentafel, naar de sauna etc. Ik denk dat er in een jongens gezin minder gedaan wordt met de moeder als ze 15+ zijn zegmaar. Dat zou ik jammer vinden want ik hecht altijd wel aan die momenten. Aan de andere kant, als ik een jongen was geweest dan zou ik waarschijnlijk iets meer met mijn vader gedaan hebben, als samen klussen in de schuur etc.
Ik hoop trouwens wel op OF allemaal meiden, OF allemaal jongens omdat ik dan denk dat ze meer aan elkaar hebben en een sterkere band opbouwen.
Ik hoop trouwens wel op OF allemaal meiden, OF allemaal jongens omdat ik dan denk dat ze meer aan elkaar hebben en een sterkere band opbouwen.
Lavendel- Ratel
Discordia schreef:Lavendel schreef:Ik ervaar eigenlijk nooit dat de maatschappij anders met mij omgaat of dat ik me meer moet bewijzen dan een man. Ik werd tijdens studie en werk echt niet minder serieus genomen. Merk jij dat wel echt Discordia? Dat je anders behandeld wordt of minder kansen krijgt?
Mannen verdienen nog steeds meer dan vrouwen in dezelfde functie, er zijn minder leidinggevende functies die worden bekleed door vrouwen enz. Natuurlijk heeft dat ook te maken met vrouwen zelf; veel vrouwen blijven liever thuis bij de kinderen en werken verder parttime of doen vrijwilligerswerk.
Mijn troef is mijn humor (niet lachen). Dat is echter niet een "vakgebied" waar veel vrouwen succesvol in zijn of snel serieus bij worden genomen. Op Twitter houd ik een vrij succesvolle accounts bij en ik vermoed dat niemand weet dat er achter de schermen (ook) een vrouw zit.
Ik denk dat de verschillen die er nog zijn echt voornamelijk in stand worden gehouden door vrouwen zelf. (Parttime willen werken, geen topfuncties ambieren etc). Ik zie juist in mijn omgeving dat het vooral de vrouwen zijn die echt hard carriere maken nu, zij krijgen alle kansen. "Vroeger" was dit verschil zoveel groter, en het wordt alleen maar minder. Ik zou de rol van vrouwen in deze maatschappij echt niet mee laten spelen voor een jongen of meisje voorkeur. Over 20 jaar is er denk ik al helemaal geen verschil meer.
Laatst aangepast door Lavendel op ma 4 jun 2012 - 0:56; in totaal 1 keer bewerkt
Lavendel- Ratel
Ik ben het wel eens met Discordia. Als vrouw moet je 2x zo hard werken om je 1x zo goed te bewijzen als een man. Ik merk het op mijn werk ook.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
wacht misschien even een apart topic voor openen, anders vervuilen we deze
Lavendel- Ratel
Filoria schreef:Dat je voor een meisje leuke roze kleertjes kunt kopen staat vast, maar hoe ze zich later zal voelen over haar positie in de maatschappij kun je niet weten. En of vrouwen zichzelf meer moeten bewijzen dan mannen vraag ik me ook sterk af. Je kunt voor een jongen ook roze kleertjes kopen. Het gaat toch niet om kleding als je een kind krijgt? Al dat getut is van tijdelijke aard. Ik ben er misschien te serieus mee bezig en misschien doe ik te vaak alsof dit topic representatief is voor de vrouwelijke samenleving (want dat is zeker niet zo). Het is namelijk wél zo dat voor mannen veel zaken gemakkelijker gaan dan voor vrouwen. Misschien is het over een aantal jaar anders, maar het feit dat vrouwen kinderen kúnnen krijgen kan al behoorlijk tegen je werken bij het zoeken, vinden en behouden van een baan.
Ik kan wel merken dat jij dat zo voelt trouwens. In jouw post lees ik toch een soort bewijsdrang. Maar zeg het me als ik het fout heb hoor. Ik weet niet of dat bewijsdrang is. Ik discussieer graag en ik schud graag wakker als ik vind dat dat nodig is. Ik heb zelf niet zoveel te bewijzen, want ik weet wat ik vind.
Is er iets mis mee om lekker te mijmeren over babykleertjes als je zwanger bent? Of moeten we altijd diepgaande discussies over de maatschappij voeren? het gaat om een lichte voorkeur voor het ene of het andere geslacht, niet over kleertjes. Het feit dat kleertjes zorgen voor een lichte voorkeur, vind ik een beetje raar. Je hebt een lichte voorkeur voor een meisje omdat je dan roze kleertjes kunt kopen en als blijkt dat ze geen roze kleertjes meer willen dragen baal je ofzo?
Discordia- Prater
Als je je mening toch al gevormd hebt, waarom moet je die dan nog verkondigen? Zonder interesse te tonen in de andere kant van het verhaal? Dat neigt toch naar bewijsdrang vind ik: 'kijk mij eens diepgaander over dingen nadenken dan jullie'.Discordia schreef:Ik heb zelf niet zoveel te bewijzen, want ik weet wat ik vind
Ikzelf heb niet zoveel met roze kleertjes, en inderdaad: die kun je ook best voor jongens kopen. Maar ik begrijp dat vrouwen het leuk vinden om hun dochters aan te kleden en om zich daarop te verheugen. En wat is daar mis mee?
Begrijp ik goed dat je denkt dat meiden teleurgesteld zullen zijn als ze een jongen krijgen? Dat zou ik ook naar vinden. Ik denk dat alle zwangere meiden hier hartstikke dankbaar zijn dát ze zwanger zijn, en dat die voorkeur niet zo zeer betekent dat ze teleurgesteld zijn als het een jongetje is. Als dat wel zo is ben ik daar dan weer teleurgesteld over.
Filoria- Ratel
Filoria schreef:Als je je mening toch al gevormd hebt, waarom moet je die dan nog verkondigen? Zonder interesse te tonen in de andere kant van het verhaal? Dat neigt toch naar bewijsdrang vind ik: 'kijk mij eens diepgaander over dingen nadenken dan jullie'.Discordia schreef:Ik heb zelf niet zoveel te bewijzen, want ik weet wat ik vind
Ikzelf heb niet zoveel met roze kleertjes, en inderdaad: die kun je ook best voor jongens kopen. Maar ik begrijp dat vrouwen het leuk vinden om hun dochters aan te kleden en om zich daarop te verheugen. En wat is daar mis mee?
Begrijp ik goed dat je denkt dat meiden teleurgesteld zullen zijn als ze een jongen krijgen? Dat zou ik ook naar vinden. Ik denk dat alle zwangere meiden hier hartstikke dankbaar zijn dát ze zwanger zijn, en dat die voorkeur niet zo zeer betekent dat ze teleurgesteld zijn als het een jongetje is. Als dat wel zo is ben ik daar dan weer teleurgesteld over.
Ik wil graag overtuigd worden dat er ook wat dieper wordt nagedacht dan "ik vind roze kleertjes leuk". Daarom geef ik mijn kijk op en mening over wat ik lees. Ik vraag me soms af waarom mensen kinderen krijgen
Discordia- Prater
Ik vind dat er niks mis is met een gezonde voorkeur. Zolang het inderdaad wel gezond blijft en je niet teleurgesteld bent wanneer je niet het geslacht van je voorkeur krijgt. Zwanger mogen raken is al bijzonder genoeg, en het krijgen van een gezond kindje al helemaal. Dan mag je daar wel een voorkeur bij hebben, alleen vind ik het zelf erg jammer wanneer mensen oprecht teleurgesteld blijken wanneer deze niet uitkomt.
Als ik naar mezelf kijk had ik wel een lichte voorkeur voor een meisje voordat ik zwanger werd. Toen ik eenmaal zwanger was, besefte ik maar al te goed dat het twee kanten op kon, en het ook best een jongen kon worden. Op dat moment maakte me het niets meer uit. Uiteindelijk bleek het een meisje te zijn en kwam mijn droom van vroeger uit. Maar had het een jongetje geworden, dan weet ik zeker dat ik daar net zo blij mee was geweest.
In de toekomst hoop ik nog een kindje te kunnen krijgen, en dan heb ik denk ik een lichte voorkeur voor een meisje. Niet dat een jongen me niet leuk lijkt, maar het lijkt me zo leuk voor A. om een zusje te hebben. Zelf heb ik twee broertjes en dat was ook prima, maar ik 'miste' soms toch een zusje. Dat wil niet zeggen dat het voor A. ook zal gelden, maar het lijkt me wel bijzonder om te zien hoe het gaat als zusjes opgroeien. Maar mocht ik nog zwanger raken en een jongen krijgen, weet ik nu al dat ik dit ook geweldig zal vinden. Ik vind kinderen sowieso leuk, ongeacht het geslacht.
Als ik naar mezelf kijk had ik wel een lichte voorkeur voor een meisje voordat ik zwanger werd. Toen ik eenmaal zwanger was, besefte ik maar al te goed dat het twee kanten op kon, en het ook best een jongen kon worden. Op dat moment maakte me het niets meer uit. Uiteindelijk bleek het een meisje te zijn en kwam mijn droom van vroeger uit. Maar had het een jongetje geworden, dan weet ik zeker dat ik daar net zo blij mee was geweest.
In de toekomst hoop ik nog een kindje te kunnen krijgen, en dan heb ik denk ik een lichte voorkeur voor een meisje. Niet dat een jongen me niet leuk lijkt, maar het lijkt me zo leuk voor A. om een zusje te hebben. Zelf heb ik twee broertjes en dat was ook prima, maar ik 'miste' soms toch een zusje. Dat wil niet zeggen dat het voor A. ook zal gelden, maar het lijkt me wel bijzonder om te zien hoe het gaat als zusjes opgroeien. Maar mocht ik nog zwanger raken en een jongen krijgen, weet ik nu al dat ik dit ook geweldig zal vinden. Ik vind kinderen sowieso leuk, ongeacht het geslacht.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
God wat ruk je het uit z'n verband. Wat ik wil zeggen is dat het enige dat me leuker lijkt aan een meisje de kleertjes zijn, voor de rest maakt het me geen hol uit. En natuurlijk ken je me niet, maar toch zou je prima moeten kunnen bedenken dat ik evenveel van een jongen als van een meisje zou houden, of hij/zij nou rondloopt in een tutu of een houthakkershemd. Bah.Discordia schreef:het gaat om een lichte voorkeur voor het ene of het andere geslacht, niet over kleertjes. Het feit dat kleertjes zorgen voor een lichte voorkeur, vind ik een beetje raar. Je hebt een lichte voorkeur voor een meisje omdat je dan roze kleertjes kunt kopen en als blijkt dat ze geen roze kleertjes meer willen dragen baal je ofzo?
Gast- Gast
Pagina 3 van 12 • 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12
Soortgelijke onderwerpen
» Voorkeur papa...
» voorkeur ouder?
» Politieke voorkeur: met de paplepel?
» Voorkeur jongen of meisje?
» Voorkeur voor mama
» voorkeur ouder?
» Politieke voorkeur: met de paplepel?
» Voorkeur jongen of meisje?
» Voorkeur voor mama