Voorkeur voor mama
+8
Parisienne
Pussycat
loesje
diddie
Ibbeltje
TGR
Printje
M@niek
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Voorkeur voor mama
Ons dochtertje heeft een overduidelijke voorkeur voor mij. Papa is lief maar mag haar absoluut niet mee naar boven nemen of al helemaal niet op bed. Ik word hier vaak een beetje verdrietig van. We hebben vaak dingen geprobeerd maar uiteindelijk gaat ze zo hard krijsen en huilen dat ik toch maar weer kom.
Heeft iemand misschien een advies? Of komt dit bij meer mama's voor?
Heeft iemand misschien een advies? Of komt dit bij meer mama's voor?
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Voorkeur voor mama
Hier ook echt vanaf dag 1 al een mama'skindje. Papa is een prima alternatief wanneer ik er niet ben maar anders is het 'bij mama, mij bij mama'
Eerlijk gezegd vind ik het wel heerlijk:oops:
Eerlijk gezegd vind ik het wel heerlijk:oops:
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Hier was het bij onze dochter andersom, die wilde alleen maar papa. Tussen de 1,5 en 2 is dat veranderd en nu maakt het haar niet zoveel meer uit.
Gast- Gast
Hier is het gewoon een obsessie. Al ga ik maar eventje naar boven
M@niek- Ratel
Gewenning lijkt me omdat de meeste mama's hier niet of minder werken.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Denk dat je zoiets kan doorbreken door toch door te zetten en er niet voor te zwichten. Want nu denk ze van oh mama komt toch wel. Snap wel dat dit erg moeilijk is als ze zo tekeer gaat.
Weet ook niet wat je al geprobeerd hebt overigens?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
TGR schreef:Gewenning lijkt me omdat de meeste mama's hier niet of minder werken.
Misschien wel, ik werk idd minder maar kinderen voelen zich vaak ook gewoon toch fijner bij de moeder. Als er kinderen in de klas, of mijn eigen ventje, ziek zijn/is dan vragen ze altijd naar mama. Een mama is toch anders dan een papa
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
J. trekt ook veel meer naar mij toe. Door omstandigheden heb ik 1 1/2 jaar alleen met hem gewoond en kwam zijn vader vooral in het weekend. Nu wonen we wel met zn 3-en.
Hij trekt ook meer naar mij omdat ik hem beter begrijp. Als hij boos/vervelend is, reageer ik anders dan mijn vriend.
Hij trekt ook meer naar mij omdat ik hem beter begrijp. Als hij boos/vervelend is, reageer ik anders dan mijn vriend.
diddie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 174
Punten : 188
Ibbeltje schreef:Denk dat je zoiets kan doorbreken door toch door te zetten en er niet voor te zwichten. Want nu denk ze van oh mama komt toch wel. Snap wel dat dit erg moeilijk is als ze zo tekeer gaat.
hier werkt dat juist averechts. Hoe harder wij ons er tegen verzetten, hoe meer ze om mij roept. Als we er een tijdje geen aandacht aan besteden, dan is papa ook weer prima.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Ibbeltje schreef:Denk dat je zoiets kan doorbreken door toch door te zetten en er niet voor te zwichten. Want nu denk ze van oh mama komt toch wel. Snap wel dat dit erg moeilijk is als ze zo tekeer gaat.
hier werkt dat juist averechts. Hoe harder wij ons er tegen verzetten, hoe meer ze om mij roept. Als we er een tijdje geen aandacht aan besteden, dan is papa ook weer prima.
Bij jou is het dan met momenten of korte tijden?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ze heeft een hele korte tijd een voorkeur voor haar vader gehad (toen ik ineens van 16 werken naar 36 uur werken) ging en de rest van haar leven een voorkeur voor mij gehad, vanaf de geboorte al, dan was ik de enige die haar stil kon krijgen. Later viel ze ook alleen bij mij in slaap en ging ze 's avonds veel sneller slapen als ik haar naar bed bracht. Nu komt ze eigenlijk alleen naar mij toe met boekjes of ander speelgoed en zodra ze wakker wordt roept ze 'mama'. Ze wil alleen haar tanden poetsen bij mij, ze gilt moord en brand als mijn man haar naar bed wil brengen en gaat nog steeds alleen rustig slapen als ik bij haar ben.
Hoe harder wij willen dat mijn man haar naar bed brengt oid, hoe harder zij zich er tegen verzet. Als wij er geen nadruk op leggen, dan is het soms oké als mijn man haar naar bed brengt o.i.d. Maar dan moet ze niet te moe zijn en goed in haar vel zitten, anders kan alleen ik het goed doen.
Hoe harder wij willen dat mijn man haar naar bed brengt oid, hoe harder zij zich er tegen verzet. Als wij er geen nadruk op leggen, dan is het soms oké als mijn man haar naar bed brengt o.i.d. Maar dan moet ze niet te moe zijn en goed in haar vel zitten, anders kan alleen ik het goed doen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Ze heeft een hele korte tijd een voorkeur voor haar vader gehad (toen ik ineens van 16 werken naar 36 uur werken) ging en de rest van haar leven een voorkeur voor mij gehad, vanaf de geboorte al, dan was ik de enige die haar stil kon krijgen. Later viel ze ook alleen bij mij in slaap en ging ze 's avonds veel sneller slapen als ik haar naar bed bracht. Nu komt ze eigenlijk alleen naar mij toe met boekjes of ander speelgoed en zodra ze wakker wordt roept ze 'mama'. Ze wil alleen haar tanden poetsen bij mij, ze gilt moord en brand als mijn man haar naar bed wil brengen en gaat nog steeds alleen rustig slapen als ik bij haar ben.
Nou dit is gewoon precies mijn verhaal. Maar doen je er wel iets aan? Bv dat jouw man alleen met haar weggaat, of dat hij haar in het weekend uit bed haalt.
M@niek- Ratel
hier is het precies andersom. en waarom? wij weten het niet.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
M@niek schreef:Rejoy. schreef:Ze heeft een hele korte tijd een voorkeur voor haar vader gehad (toen ik ineens van 16 werken naar 36 uur werken) ging en de rest van haar leven een voorkeur voor mij gehad, vanaf de geboorte al, dan was ik de enige die haar stil kon krijgen. Later viel ze ook alleen bij mij in slaap en ging ze 's avonds veel sneller slapen als ik haar naar bed bracht. Nu komt ze eigenlijk alleen naar mij toe met boekjes of ander speelgoed en zodra ze wakker wordt roept ze 'mama'. Ze wil alleen haar tanden poetsen bij mij, ze gilt moord en brand als mijn man haar naar bed wil brengen en gaat nog steeds alleen rustig slapen als ik bij haar ben.
Nou dit is gewoon precies mijn verhaal. Maar doen je er wel iets aan? Bv dat jouw man alleen met haar weggaat, of dat hij haar in het weekend uit bed haalt.
nee hoor, waarom? Ze is niet bang voor mijn man ofzo, ze heeft alleen liever mij. Zaterdag is mijn uitslaapdag en dan gaat mijn man met haar naar beneden zodra ze wakker is. Dan komt ze mij even een kusje brengen, dan vertel ik dat ik nog even ga slapen omdat ik nog moe ben en dan is het oké. Verder zijn wij in het weekend gewoon samen bij haar. Als we er geen nadruk op leggen dat mijn man graag wat met haar wil doen, dan loopt ze er zelf wel heen met een boekje. Zodra ik aangeef dat ze met het boekje naar mijn man moet gaan is het 'nee, nee, mama, mama'
Gast- Gast
Rejoy. schreef:M@niek schreef:Rejoy. schreef:Ze heeft een hele korte tijd een voorkeur voor haar vader gehad (toen ik ineens van 16 werken naar 36 uur werken) ging en de rest van haar leven een voorkeur voor mij gehad, vanaf de geboorte al, dan was ik de enige die haar stil kon krijgen. Later viel ze ook alleen bij mij in slaap en ging ze 's avonds veel sneller slapen als ik haar naar bed bracht. Nu komt ze eigenlijk alleen naar mij toe met boekjes of ander speelgoed en zodra ze wakker wordt roept ze 'mama'. Ze wil alleen haar tanden poetsen bij mij, ze gilt moord en brand als mijn man haar naar bed wil brengen en gaat nog steeds alleen rustig slapen als ik bij haar ben.
Mijn man gaat ook weleens naar beneden met haar en dan lig ik nog op bed of ben even bovem bezig, maar zodra ze weet dat ik boven ben dan is het huis gewoon te klein. Ze geeft mijn man wel kusjes en ze geeft hem ook wel dingen zoals speelgoedjes ofzo. Maar soms is het zo'n gevecht bij wijze van spreken.
nee hoor, waarom? Ze is niet bang voor mijn man ofzo, ze heeft alleen liever mij. Zaterdag is mijn uitslaapdag en dan gaat mijn man met haar naar beneden zodra ze wakker is. Dan komt ze mij even een kusje brengen, dan vertel ik dat ik nog even ga slapen omdat ik nog moe ben en dan is het oké. Verder zijn wij in het weekend gewoon samen bij haar. Als we er geen nadruk op leggen dat mijn man graag wat met haar wil doen, dan loopt ze er zelf wel heen met een boekje. Zodra ik aangeef dat ze met het boekje naar mijn man moet gaan is het 'nee, nee, mama, mama'
M@niek- Ratel
Lijkt me op sommige momenten wel lastig zeg. Hier merk ik totaal (nog?) geen verschil.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Hier heeft D. soms liever haar vader en soms liever mij. En andere keren maakt het niets uit. Ik denk inderdaad ook zo min mogelijk aandacht aan besteden als alles verder normaal verloopt. Als je man bijvoorbeeld iets 'verkeerd' zou doen, zoals heel hard praten of iets anders waar ze echt van zou kunnen schrikken, zou het wat anders zijn.
Gast- Gast
Hier heeft ze ook zo haar momenten.
Vanavond struikelde ze en wilde ze niet getroost worden door mijn man.
Morgen kan dat weer totaal anders zijn.
Wij besteden er niet teveel aandacht aan.
Vanavond struikelde ze en wilde ze niet getroost worden door mijn man.
Morgen kan dat weer totaal anders zijn.
Wij besteden er niet teveel aandacht aan.
Gast- Gast
Hier heeft N. ook een zeer grote voorkeur voor mij. Ik ben hele dagen samen met haar, dat is al vanaf haar geboorte. Ze ziet mij zoveel vaker dan mijn vriend, dus ik vind het in haar geval wel begrijpelijk dat ze zich veiliger/fijner/vertrouwder voelt bij mij. Er is niet veel aan te doen, afdwingen om met papa te spelen (bijvoorbeeld) werkt ook alleen maar averechts. Als ik niet in beeld ben is papa ook prima (evenals andere bekende personen), maar zodra ik in de buurt ben of zodra ze mij hoort wil ze alleen maar bij mij.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hier is het andersom, alleen maar papa. Zodra hij naar zijn werk is ben ik weer goed genoeg, maar zodra hij weer thuis is wil hij alleen bij hem zijn.
Gast- Gast
Hier trekken de jongens ook meer naar papa toe als hij thuis is.
Maar net als gister dan wilde M met mij douchen dus dan doen we dat.
Maar net als gister dan wilde M met mij douchen dus dan doen we dat.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Onze dochter heeft niet zo zeer een voorkeur voor 1 van ons, maar zodra je opa zegt, dan is het mis! Het is echt een opa's meisje!
Gast- Gast
A. trekt enorm naar mij toe. De laatste tijd valt het mee, maar voorheen moest ik haar 's ochtends uit bed halen, als mijn man ging riep ze 'Nee, mama! Jij mag niet!' Erg vervelend als ik eens wilde blijven liggen. Ze komt nu ook wel steeds vaker met mijn man kroelen, daar ben ik wel blij om. Hij vond het op een gegeven moment ook heel vervelend dat ze (bijna) niks van hem moest hebben.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Ons zoontje heeft ook lang een voorkeur gehad voor mij. Het is nog een mama's kindje, maar tegenwoordig is papa ook goed genoeg.
Hier kwam het eigenlijk doordat zijn vader niet 'hard genoeg' was. Hij strafte eigenlijk nooit. Sinds zijn vader ook optreedt en de grenzen laat zien gaat het super.
Ook geven we ons zoontje gewoon de keus niet meer. Bijvoorbeeld: vieze luier? papa verschoontje dit keer. Sputtert hij tegen, heeft hij pech.
Ook mocht mijn man hem heel lang niet uit bed halen. Dat was simpel: papa haalt je uit bed of je blijft liggen.
Je moet een hele lange adem hebben, maar zolang je je elke keer toch gaat mengen als je kind tegensputtert, weet ze dat als ze maar lang genoeg doorgaat, ze toch wel krijgt wat ze wil (mama).
Hier kwam het eigenlijk doordat zijn vader niet 'hard genoeg' was. Hij strafte eigenlijk nooit. Sinds zijn vader ook optreedt en de grenzen laat zien gaat het super.
Ook geven we ons zoontje gewoon de keus niet meer. Bijvoorbeeld: vieze luier? papa verschoontje dit keer. Sputtert hij tegen, heeft hij pech.
Ook mocht mijn man hem heel lang niet uit bed halen. Dat was simpel: papa haalt je uit bed of je blijft liggen.
Je moet een hele lange adem hebben, maar zolang je je elke keer toch gaat mengen als je kind tegensputtert, weet ze dat als ze maar lang genoeg doorgaat, ze toch wel krijgt wat ze wil (mama).
Gast- Gast
Ik heb dat zelf een hele tijd gehad, mijn vader mocht niets! Alleen mijn moeder was goed, tot mijn vader aankondigde een stuk te gaan fietsen, alleen. Toen was het " Ikke papa meeeeee" en daarna was het ook over.
Dus misschien proberen de vader iets leuks te laten gaan doen, iets wat je kindje ook heel leuk vind en het zo een beetje "paaien" ?
Dus misschien proberen de vader iets leuks te laten gaan doen, iets wat je kindje ook heel leuk vind en het zo een beetje "paaien" ?
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» voor de mama's: hadden jullie een voorkeur voor geslacht?
» Voorkeur voor een meisje
» Tips voor leuke boeken voor de mama's!
» Dagcafe voor de mama's!
» Buggy voor de kleine mama's
» Voorkeur voor een meisje
» Tips voor leuke boeken voor de mama's!
» Dagcafe voor de mama's!
» Buggy voor de kleine mama's
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: