Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorkeur jongen of meisje?

+29
Annemie
M@niek
Monnie
Phileine
duckie
Flip Fluitketel
loesje
smooch
Paper Crown
Parisienne
Jelin
Fearie
Koffieleut
Liadan
Mikki
Pussycat
sabje
pitbullgup
Bloem86
ProudMom
studiebol
koNijntje
blondje1313
Bruintje Beer
Tania
Susan
Mamsie
PapillonRose
Nana
33 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Voorkeur jongen of meisje? Empty Voorkeur jongen of meisje?

Bericht  Nana di 31 mei 2011 - 10:14

Hoi meiden!

Nav het topic over een voorgevoel hebben voor een geslacht vroeg ik me af of jullie een voorkeur hebben voor een geslacht?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeur jongen of meisje? Empty Re: Voorkeur jongen of meisje?

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 10:18

Ja, 2x voor een meisje.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose di 31 mei 2011 - 10:21

Een klein beetje wel, tenminste... Ik zou met beiden even blij geweest zijn, dat weet ik zeker. Maar ik zag mezelf al sinds dat ik een klein meisje was als een echte meisjesmama en dat gevoel is altijd gebleven. Hoewel ik helemaal niks tegen jongetjes heb en ook de leuke dingen van een jongetje zie, vond ik het toch wel speciaal dat mijn droom die ik als klein meisje al had nu uitkwam. Maar toen ik zwanger was zei ik, het maakt me niks uit en dat was ook echt zo. Ik was al blij genoeg dat ik een kindje mocht krijgen!

Wel grappig was dat iedereen op het allerlaatst ging roepen dat ze het misschien wel mis hadden gehad bij de echo (jaja, 3x zeker :P ) en dat het toch misschien een jongetje zou worden. Toen kreeg ik het wel even benauwd, maar dat was puur omdat het kamertje nogal roze is en een hoop kleertjes ook angel Ik zag al beelden voor me van het overschilderen van het kamertje, een hoop klus- en veranderwerkzaamheden in het kamertje en het wegdoen van de roze kleertjes :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Mamsie di 31 mei 2011 - 10:29

Ja, bij de eerste een jongens. Bij de 2e en 3e een meisje.

1x mijn zin gehad dus hahha
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 10:30

Ik niet, mijn man wel Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 10:31

Bij mijn eerste zwangerschap niet. Maar stel dat er een tweede komt zou het wel leuk zijn als het een meisje is. Dan heb je er eentje van allebei smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 10:32

ProudMama schreef:Ik niet, mijn man wel Wink

Weten jullie het geslacht al van beide of blijft het een verassing?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 10:37

Razz_ schreef:
ProudMama schreef:Ik niet, mijn man wel Wink

Weten jullie het geslacht al van beide of blijft het een verassing?
Ja, dat weten we.

Het is 1 eiig, dus altijd hetzelfde geslacht omdat ze qua DNA identiek zijn, de bevruchte eicel is gewoon nog een keer gaan delen. 1 eiig kan nooit een jongen en meisje zijn. En aangezien ze de placenta delen en er in het begin geen tussenschotje was is het zeker 1 eiig.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 10:38

Ik had de voorkeur voor een jongen. Maar nu ik een zoon heb zou ik een eventuele volgende keer wel een voorkeur voor een meisje hebben.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 31 mei 2011 - 10:41

ProudMama schreef:

Het is 1 eiig, dus altijd hetzelfde geslacht omdat ze qua DNA identiek zijn, de bevruchte eicel is gewoon nog een keer gaan delen. 1 eiig kan nooit een jongen en meisje zijn. En aangezien ze de placenta delen en er in het begin geen tussenschotje was is het zeker 1 eiig.

Ik heb een keer een documentaire gezien over tweelingen en het schijnt wel voor te komen dat er eeneiige tweelingen geboren worden van twee verschillende geslachten, maar dat is echt heel erg zeldzaam. Ik weet niet meer precies hoe het zat, het was een vrij ingewikkeld verhaal, ik zal morgen even kijken of ik er iets over kan vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 10:46

Susan schreef:
ProudMama schreef:

Ik heb een keer een documentaire gezien over tweelingen en het schijnt wel voor te komen dat er eeneiige tweelingen geboren worden van twee verschillende geslachten, maar dat is echt heel erg zeldzaam. Ik weet niet meer precies hoe het zat, het was een vrij ingewikkeld verhaal, ik zal morgen even kijken of ik er iets over kan vinden.
Klopt, maar dan is heeft het meisje een bepaald syndroom en is niet vruchtbaar ofzo. Heb het ook ergens gelezen.
Bij mij weet ik het van allebei zeker, ze moeten iedere keer ook de blaas meten ivm risico op TTS, dus kan je er bijna niet omheen Wink

Gast
Gast

Bericht  Susan di 31 mei 2011 - 10:51

De kans is ook wel extreem klein natuurlijk, ook als je geen echo's hebt gezien. Heb toen in die documentaire een foto gezien van zo'n tweeling, dat zag er wel heel bijzonder uit, een jongetje en een meisje met precies hetzelfde gezicht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Tania di 31 mei 2011 - 19:11

Ik had geen voorkeur. Bij de tweede zou ik het leuk vinden als het een meisje wordt, maar met een jongetje ben ik natuurlijk net zo blij!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 19:28

Ja voor een meisje, maar nu ik een zoon heb weet ik hoe super t is en heb ik bij een tweede helemaal geen voorkeur meer!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 19:34

Ik was (en ben) net als PapillonRose enorm dankbaar dat ik een kindje kan krijgen, dus ik had geen voorkeur. Een meisje leek me voor mijn zwangerschap altijd heel leuk, maar op het moment dat ik zwanger bleek te zijn maakte het me niets meer uit, ben allang blij dat ze (voor zover ze nu zien) gezond is.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 19:44

Nee, wij hebben beide geen voorkeur.

Al vraag ik me nu wel af of ik zou weten hoe het allemaal moet bij een jongetje :P

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer di 31 mei 2011 - 19:48

Ja bij de eerste had ik een voorkeur en dat is het ook geworden...Nu heb ik niet echt een voorkeur. Ben met allebei blij.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  blondje1313 di 31 mei 2011 - 19:55

PapillonRose schreef:Een klein beetje wel, tenminste... Ik zou met beiden even blij geweest zijn, dat weet ik zeker. Maar ik zag mezelf al sinds dat ik een klein meisje was als een echte meisjesmama en dat gevoel is altijd gebleven. Hoewel ik helemaal niks tegen jongetjes heb en ook de leuke dingen van een jongetje zie, vond ik het toch wel speciaal dat mijn droom die ik als klein meisje al had nu uitkwam. Maar toen ik zwanger was zei ik, het maakt me niks uit en dat was ook echt zo. Ik was al blij genoeg dat ik een kindje mocht krijgen!

Hier sluit ik me helemaal bij aan, alleen dat net andersom. Ik heb me altijd als jongensmama gezien en wij verwachten een meisje. Maar nu maakt het me echt niets meer uit en zijn we allebei heel blij!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  koNijntje di 31 mei 2011 - 20:03

ik heb een lichte voorkeur voor een meisje en mijn vriend voor een jongen..
we weten niet wat het wordt, maar uiteindelijk zal het geslacht echt niet uit maken!
wordt wel steeds nieuwsgieriger naar wat het is.. nog maximaal 8 weken! :shock:
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  studiebol di 31 mei 2011 - 20:05

Ik heb geen voorkeur... De ene keer denk ik ach het is leuk als ze van het zelfde geslacht zijn, de andere keer denk ik als het nou een jongentje en een meisje is is dat ook leuk Very Happy
Mijn vriend spreekt het niet heel duidelijk uit maar ik denk dat hij het wel heeeel leuk vind als er sowieso eentje een jongentje is.. maar het is nog even afwachten voor we het weten.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  ProudMom di 31 mei 2011 - 20:11

Wij hadden geen voorkeur. Maar nu zou het me wel heel leuk lijken als de 2e (ooit) een meisje zou zijn.
Begrijp me niet verkeerd; ik vind een zoontje echt geweldig! Maar het lijkt me erg leuk om een jongen én een meisje te hebben. Het is weer totaal anders (lijkt me).
Nog een jongetje zou natuurlijk net zo welkom zijn, dat zou ik ook ontzettend leuk vinden.
Maar ik zeg wel eerlijk dat ik toch wel HOOP om ooit een dochter te krijgen.
Wij willen graag 3 kindjes, dus wie weet.. Wink
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 20:24

Ja 2x voor een jongen. Ik ben dus een gezegend mens Wink

Gast
Gast

Bericht  Bloem86 di 31 mei 2011 - 20:26

Diep van binnen had ik een voorkeur voor een meisje. Dit heb ik in het begin nooit uitgesproken en bij mezelf een beetje weggestopt! Achteraf geef ik dit wel eerlijk toe.

Voor een tweede heb ik opzich geen voorkeur.. Maar ook ik ben benieuwd hoe t met een jongetje allemaal zou gaan! Zit zoooo in 't meisjesgebeuren!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 20:29

Bazyle schreef:Ik was (en ben) net als PapillonRose enorm dankbaar dat ik een kindje kan krijgen, dus ik had geen voorkeur. Een meisje leek me voor mijn zwangerschap altijd heel leuk, maar op het moment dat ik zwanger bleek te zijn maakte het me niets meer uit, ben allang blij dat ze (voor zover ze nu zien) gezond is.
Beetje een raar argument, ik ben ook dankbaar dat ik zwanger kan worden maar dat betekend niet dat je dan geen voorkeur mag hebben voor een jongen of meisje. Dat heeft er in mijn ogen niets mee te maken smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 20:29

Ik heb een voorkeur voor een jongen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: