Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic 4

+106
Polly
Bazinga
Thunder
Theeleut
Bacio
Lousanne
Océane
kippiee
Benthe
Antibes
Toet
Lady1984
Jerry
Lady4
Aardbei
Tazz
Darius
Liz
blondje1313
Sylvana
Phileine
Lenthe
Alex
nina
Pussycat
_Nina
Sterre
ellibre
Discordia
Rumble
Rose
PrimaBella
SparklingEyes
Paper Crown
June
Pompoen
MAS
Tiana
Steep
Happinaz
Rovine
Gympie
Atelier Madame
Angela_1986
Lavendel
Rush
Makamba
Novalee
Carra
Jasmine
frolic
Arwyn
studiebol
Oasis
Inge
Travelgurly
Esperanza
Curious
Rebecca
woezel
Tania
loesje
May
Bolleke
Marin
Parisienne
Blond
Sugarfall
Caro
Caresses
Snoes
Kerel
Pien
Winegum
Leine
juffie001
Viva
mzcharlotte
Ayla
CCC
Takkie
Lejow
Filoria
Mamsie
RYW
Ibbeltje
Zwerver
Krullebol
SuperGrover
bolus26
Supertalentje
Kaboutertje
Ella
Cheesegirl
Zora
Minx
Stuiterbal
Muis
Siem
SoGood
Poubelle
slaatje
Twellie
Susan
MADDIE
Sweety
110 plaatsers

Pagina 18 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 18 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:00

Zelda schreef:Ik wil ook iets biechten. Niet quoten, ik wil dit weg kunnen halen.

.

Ik weet niet wat ik er nu mee moet.

Even afstand nemen lijkt me. Als je het weet kun je de vriendschap niet op dezelfde voet doorzetten. Daarmee geef je hem valse hoop en laait de boel alleen maar op. Plus, als je vriend er dan later achter komt heb je een probleem. Dus even afstand en kijken of het overgaat, kun je daarna weer vriendjes worden. Maar vriendschap werkt niet als één van de twee meer wil.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Ayla zo 10 jun 2012 - 23:03

Gelukkig vind ik het niet erg om niet te drinken Very Happy En geen auto hebben als je een kind hebt vind ik niet onverantwoord, ik neem aan dat je vantevoren nadenkt over mogelijkheden om kind in het ziekenhuis/bij de huisarts te krijgen. Maarja, ik ben met sommige dingen wat voorzichtig of denk er te veel over na misschien. Denk dat als er iets met je kind gebeurt dat je dan ook wel in 1 klap nuchter bent (of je zo voelt)
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:16

Ayla schreef:Gelukkig vind ik het niet erg om niet te drinken Very Happy En geen auto hebben als je een kind hebt vind ik niet onverantwoord, ik neem aan dat je vantevoren nadenkt over mogelijkheden om kind in het ziekenhuis/bij de huisarts te krijgen. Maarja, ik ben met sommige dingen wat voorzichtig of denk er te veel over na misschien. Denk dat als er iets met je kind gebeurt dat je dan ook wel in 1 klap nuchter bent (of je zo voelt)

Nooit over nagedacht, mogelijkheden om in het ziekenhuis te komen. Tja, we hadden geen auto en we kregen een kind. En dan red je je prima met fiets en openbaar vervoer. Maar ja, als je 's avonds richting ziekenhuis moet schiet dat niet op. Maar dat is toch gewoon op te lossen?

Daarnaast: Ik vind het ook niet erg om niet te drinken, drink ook helemaal niet zoveel of vaak, maar het is niet zo dat ik daarbij rekening hou met eventueel weg moeten kunnen. Als ik op de fiets ben drink ik gewoon als ik daar zin in heb. Wat als je samen bent en je partner drinkt en jij niet en jij krijgt iets waardoor je naar het ziekenhuis moet? Zelfde situatie toch? Je kunt niet altijd overal rekening mee houden smile

Gast
Gast

Bericht  Rush zo 10 jun 2012 - 23:19

Mijn ouders hebben nooit een auto gehad toen wij klein waren. Toen ik m`n arm op 4 plaatsen brak zijn we met de buurvrouw naar het ziekenhuis gegaan. Er zal altijd wel iemand op de buurt zijn die wil rijden en anders een familielid dat dichtbij woont (het is immers geen spoed, anders zou je wel een ambu bellen) of desnoods ga je met de taxi. Mijn broer is ook al eens met de taxi naar het ziekenhuis gegaan, toen had hij z`n voet gebroken en hij woonde alleen. Je kan niet overal rekening mee houden. Dan zou je ook maar niet meer alleen moeten gaan wonen. Biechttopic 4 - Pagina 18 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:24

Nee, daarom, als je zelf iets overkomt en er is niemand in de buurt kun je ook niets beginnen. Of als je alleen thuis bent met de kinderen en je valt van de trap en raakt bewusteloos ofzo. Of, zoals in mijn omgeving laatst, een partner die buiten westen raakte 's nachts en waarvan de man haar pas uren later vond omdat hij natuurlijk zelf sliep.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:26

Eucalypta schreef:
Zelda schreef:Ik wil ook iets biechten. Niet quoten, ik wil dit weg kunnen halen.

.

Even afstand nemen lijkt me. Als je het weet kun je de vriendschap niet op dezelfde voet doorzetten. Daarmee geef je hem valse hoop en laait de boel alleen maar op. Plus, als je vriend er dan later achter komt heb je een probleem. Dus even afstand en kijken of het overgaat, kun je daarna weer vriendjes worden. Maar vriendschap werkt niet als één van de twee meer wil.
Dank je. Ja even afstand nemen is misschien wel het beste dan...
Dus jij vindt niet dat ik het mijn vriend moet vertellen?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:28

Zelda schreef:
Eucalypta schreef:

.

Dank je. Ja even afstand nemen is misschien wel het beste dan...
Dus jij vindt niet dat ik het mijn vriend moet vertellen?

Nee, dat zou ik in eerste instantie niet doen. Waarom zou je? Het is informatie waar hij niets mee kan, waar hij niets mee te maken heeft, want het is een gevoel van die vriend, dat is nogal persoonlijk en daar heeft je vriend niets mee te maken. Mocht jij er nou door gaan twijfelen of mocht hij zich heel irritant gaan opstellen dán zou ik het vertellen. Maar als dat niet aan de orde is zie ik de meerwaarde van vertellen niet. Dan is je vriendschap sowieso verpest, want dan zit je vriend elke keer dat je met die vriend afspreekt achterdochtig te zijn of er niet toch meer is. Maar dat niet vertellen werkt alleen als je even afstand neemt, want anders is het wel wat dubieus.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 10 jun 2012 - 23:32

@Zelda, ik zou het denk ik ook niet vertellen, ik denk dat je de boel daar alleen maar verder mee op de spits drijft en het héél erg ongemakkelijk, zo niet onmogelijk maakt om de vriendschap met die vriend voort te zetten. Als hij gaat proberen tussen jou en je vriend te komen dan wordt het wel een ander verhaal, zolang hij jullie relatie en het feit dat het nooit iets zal worden nog respecteert, zou ik mijn mond houden.

Wat betreft dat kunnen rijden, er zijn natuurlijk tig situaties denkbaar waarin er niet gereden kan worden, sowieso hebben lang niet alle gezinnen twee auto's en kan het altijd gebeuren dat de ene partner weg is met auto. Afhankelijk van de ernst van de situatie en de mogelijkheden die je hebt kun je met het openbaar vervoer, je buren vragen om met je mee te rijden als je goed met ze overweg kan of een taxi bellen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:32

Zo denk ik er idd ook over. Ik wil het ook niet vertellen, precies om de redenen die jij zegt. Maar ik heb dan het gevoel dat ik iets belangrijks achterhoud voor mijn vriend, terwijl ik normaal gesproken nooit lieg/dingen achterhoud.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 10 jun 2012 - 23:33

Eucalypta schreef:

Nee, dat zou ik in eerste instantie niet doen. Waarom zou je? Het is informatie waar hij niets mee kan, waar hij niets mee te maken heeft, want het is een gevoel van die vriend, dat is nogal persoonlijk en daar heeft je vriend niets mee te maken. Mocht jij er nou door gaan twijfelen of mocht hij zich heel irritant gaan opstellen dán zou ik het vertellen. Maar als dat niet aan de orde is zie ik de meerwaarde van vertellen niet. Dan is je vriendschap sowieso verpest, want dan zit je vriend elke keer dat je met die vriend afspreekt achterdochtig te zijn of er niet toch meer is. Maar dat niet vertellen werkt alleen als je even afstand neemt, want anders is het wel wat dubieus.

Ja precies, ik vind het ook wel binnen de privacy van die vriend vallen. Het zijn dan wel gevoelens voor jou en jij bent dan wel de partner van je vriend, maar dan nog zijn die gevoelens geen publiek bezit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  June zo 10 jun 2012 - 23:34

Als je er echt last van krijgt, kun je dat misschien bespreken met die vriend die het opgebiecht heeft? Misschien heeft hij er dan wel begrip voor dat je het eigenlijk even met je vriend wilt bespreken. Ik zou zelf ook even wat afstand nemen, vervelend ook voor die vriend zeg, lijkt me lastig.

Laatst aangepast door Hadewijch op zo 10 jun 2012 - 23:38; in totaal 1 keer bewerkt
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:34

*

Laatst aangepast door Zelda op ma 11 jun 2012 - 1:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:37

Hadewijch, zou je de quote even willen wissen? Very Happy

Gast
Gast

Bericht  June zo 10 jun 2012 - 23:37

Zelda schreef:
Susan schreef:@Zelda, ik zou het denk ik ook niet vertellen, ik denk dat je de boel daar alleen maar verder mee op de spits drijft en het héél erg ongemakkelijk, zo niet onmogelijk maakt om de vriendschap met die vriend voort te zetten. Als hij gaat proberen tussen jou en je vriend te komen dan wordt het wel een ander verhaal, zolang hij jullie relatie en het feit dat het nooit iets zal worden nog respecteert, zou ik mijn mond houden.
Dat doet hij absoluut, dat heeft hij altijd al gedaan. Hij zal echt niet proberen om tussen ons in te komen, gelukkig maar.

Dat scheelt al een boel.

Ik was net vergeten te zeggen dat ik niet vind dat jij je schuldig hoeft te voelen tegenover je vriend. Die gevoelens zijn niet wederzijds en als hij je iets anders had verteld wat heel persoonlijk was, dan had je het ook niet met je vriend besproken.
June
June
Kletskop
Kletskop

Bericht  June zo 10 jun 2012 - 23:38

Zelda schreef:Hadewijch, zou je de quote even willen wissen? Very Happy

Done.
June
June
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rush zo 10 jun 2012 - 23:38

Ik zou het wel zeggen, maar ik kan dat soort dingen niet voor mezelf houden. Biechttopic 4 - Pagina 18 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:40

*

Laatst aangepast door Zelda op ma 11 jun 2012 - 1:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:41

*

Laatst aangepast door Zelda op ma 11 jun 2012 - 1:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  June zo 10 jun 2012 - 23:44

Oh sorry, ik dacht dat het alleen een goede vriend was van jou, niet goed gelezen. Dat maakt het nog ingewikkelder en dan snap ik je dilemma ook nog beter. Maar zou je vriend boos worden dan denk je? Ik bedoel: hij doet er niets mee en hij respecteert jullie relatie, dan vind je vriend het misschien toch ook gewoon vervelend voor hem of niet? Zou jij boos worden als een goede vriendin toe zou geven dat ze verliefd is op je vriend, maar dat ze er niets mee wil, alleen maar dat je het weet? Ik zou daar heel erg van schrikken, maar ik zou daar wel begrip voor op kunnen brengen denk ik.
June
June
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rush zo 10 jun 2012 - 23:45

Ja, want ik heb vermoedelijk een nog grotere ruzie als m`n vriend er bijv. na 6 maanden alsnog achterkomt op 1 of andere manier en dat ik het dan al die tijd al wist.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:46

*

Laatst aangepast door Zelda op ma 11 jun 2012 - 1:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  June zo 10 jun 2012 - 23:47

En als die vriend het zelf aan hem zou vertellen en er ook meteen bij vertelt dat hij er niets meer wil, maar dat hij het niet voor hem achter wil houden. Dat laat wel zien dat hij er open en eerlijk over is. Anderzijds zou ik ook begrijpen als hij dat niet wil.
June
June
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rush zo 10 jun 2012 - 23:48

Maar Zelda, als een vriendin verliefd zou zijn op je vriend, zou je er dan wel vriendinnen mee kunnen blijven? Ik denk niet dat ik met iemand gezellig op de bank kan zitten in de wetenschap dat ze op m`n vriend geilt. Daarin ben ik ook wel hard denk ik.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan zo 10 jun 2012 - 23:49

Als ik me in die jongen verplaats, ik zou het zelf absoluut niet leuk vinden als ik verliefd zou zijn op een goede vriend, ik zou daar eerlijk voor uitkomen en diegene zou het zonder overleg aan de partner vertellen. Misschien zou ik het uiteindelijk wel kunnen begrijpen omdat het iets is wat je moeilijk voor je kan houden, om de reden die Rush noemt, maar ik zou het niet fijn vinden. Zeker niet als die partner dan ook nog eens ruzie met mij zou maken. Als je weet dat je vriend ruzie met die vriend gaat maken dan zou ik hem daartegen beschermen, dat lijkt mij nogal vernederend en confronterend. Het is zo al pijnlijk genoeg voor hem.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:51

*

Laatst aangepast door Zelda op ma 11 jun 2012 - 1:45; in totaal 1 keer bewerkt