Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic 4

+106
Polly
Bazinga
Thunder
Theeleut
Bacio
Lousanne
Océane
kippiee
Benthe
Antibes
Toet
Lady1984
Jerry
Lady4
Aardbei
Tazz
Darius
Liz
blondje1313
Sylvana
Phileine
Lenthe
Alex
nina
Pussycat
_Nina
Sterre
ellibre
Discordia
Rumble
Rose
PrimaBella
SparklingEyes
Paper Crown
June
Pompoen
MAS
Tiana
Steep
Happinaz
Rovine
Gympie
Atelier Madame
Angela_1986
Lavendel
Rush
Makamba
Novalee
Carra
Jasmine
frolic
Arwyn
studiebol
Oasis
Inge
Travelgurly
Esperanza
Curious
Rebecca
woezel
Tania
loesje
May
Bolleke
Marin
Parisienne
Blond
Sugarfall
Caro
Caresses
Snoes
Kerel
Pien
Winegum
Leine
juffie001
Viva
mzcharlotte
Ayla
CCC
Takkie
Lejow
Filoria
Mamsie
RYW
Ibbeltje
Zwerver
Krullebol
SuperGrover
bolus26
Supertalentje
Kaboutertje
Ella
Cheesegirl
Zora
Minx
Stuiterbal
Muis
Siem
SoGood
Poubelle
slaatje
Twellie
Susan
MADDIE
Sweety
110 plaatsers

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic 4 - Pagina 10 Empty Re: Biechttopic 4

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 0:26

Sweety schreef:
Biechtje01 schreef:Ik moet even mijn verhaal kwijt.

Gisteravond heb ik een gesprek gehad met mijn vriend. Tijdens dit gesprek kwam ik erachter dat zijn rookgedrag al tijden niet is wat hij me doet geloven. Hij blijkt nl. gewoon 'stiekem' sigaretten te kopen en die op zijn werk op te roken. 1 á 2 pakjes per week. Hij heeft al zovaak belooft te stoppen en het minstens zo vaak niet gedaan. En ik maar denken dat hij alleen maar af en toe een sigaret bietste bij een collega.

Wij willen graag samen een kindje en zijn daar ook al even voor bezig. Daarom is het gewoon beter niet te roken. Dat weet hij ook. Helemaal om de kans op bijv. een miskraam zo klein mogelijk te houden.

Het doet me pijn dat hij me hierover voor de zoveelste keer heeft voorgelogen. Ik heb hem er zo vaak mee geconfronteert, maar altijd wel een excuus. Omdat hij zich schaamt zegt 'ie zelf. Maar nu voel ik mij zo gekwetst, ik ben zo teleurgesteld. Is het voor hem niet belangrijk? Hij wilt zelf ook stoppen zegt ie. Maar ondertussen confused

Waarom is het beter om niet te roken als je bezig bent voor kinderen? ( oh ik las eroverheen ) Mijn vriendin en haar man hebben ook gerookt en die hebben nu 3 kinderen, de aanstaande van mijn nicht rookt ook en die hebben nu ook een dochtertje, mijn andere nichtje die pas zwanger was rookt niet en haar vriend ook niet, maar die heeft nu toch te horen gekregen dat haar kindje al 5 weken overleden is. Ik zou er niet teveel aan hangen of het de kans voor een miskraam erger maakt of niet. Roken is nu eenmaal een verslaving en ik ben er zelf nu een aantal jaar mee gestopt. Maar ik weet van mezelf dat als ik een sigaret zou roken dat ik weer verslaafd ben. Hij kan alleen stoppen als er iets gebeurd waarvan hij zegt: nu stop ik. Eerdere pogingen werken niet, je moet er zelf 100% achter staan, het voor iemand anders doen is moeilijk. Je moet het ook niet op jezelf betrekken, je zegt dat je nu zo gekwetst bent, maar voor hem is het ook lastig om ermee te stoppen. Niet dat ik je punt niet snap, maar die van hem snap ik ook wel. Heeft er helemaal niet mee te maken dat het voor hem niet belangrijk is, maar hij moet zijn grens nog vinden daarin. Succes in ieder geval.
Ik vind dat je er nogal luchtig over doet. Roken is slecht, verslaving of niet. Ik vind dat Biechtje gelijk heeft, ik zou ook gekwetst zijn over dat liegen.
Je bent samen bezig voor een kindje, dan vind ik ook dat haar vriend iets meer zijn best mag doen om van het roken af te komen. Roken verkleint de kans op een zwangerschap meestal, dus als hij niet stopt, is zij ook de pineut.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sweety za 19 mei 2012 - 0:31

Zelda schreef:
Sweety schreef:
Biechtje01 schreef:Ik moet even mijn verhaal kwijt.

Gisteravond heb ik een gesprek gehad met mijn vriend. Tijdens dit gesprek kwam ik erachter dat zijn rookgedrag al tijden niet is wat hij me doet geloven. Hij blijkt nl. gewoon 'stiekem' sigaretten te kopen en die op zijn werk op te roken. 1 á 2 pakjes per week. Hij heeft al zovaak belooft te stoppen en het minstens zo vaak niet gedaan. En ik maar denken dat hij alleen maar af en toe een sigaret bietste bij een collega.

Wij willen graag samen een kindje en zijn daar ook al even voor bezig. Daarom is het gewoon beter niet te roken. Dat weet hij ook. Helemaal om de kans op bijv. een miskraam zo klein mogelijk te houden.

Het doet me pijn dat hij me hierover voor de zoveelste keer heeft voorgelogen. Ik heb hem er zo vaak mee geconfronteert, maar altijd wel een excuus. Omdat hij zich schaamt zegt 'ie zelf. Maar nu voel ik mij zo gekwetst, ik ben zo teleurgesteld. Is het voor hem niet belangrijk? Hij wilt zelf ook stoppen zegt ie. Maar ondertussen confused

Waarom is het beter om niet te roken als je bezig bent voor kinderen? ( oh ik las eroverheen ) Mijn vriendin en haar man hebben ook gerookt en die hebben nu 3 kinderen, de aanstaande van mijn nicht rookt ook en die hebben nu ook een dochtertje, mijn andere nichtje die pas zwanger was rookt niet en haar vriend ook niet, maar die heeft nu toch te horen gekregen dat haar kindje al 5 weken overleden is. Ik zou er niet teveel aan hangen of het de kans voor een miskraam erger maakt of niet. Roken is nu eenmaal een verslaving en ik ben er zelf nu een aantal jaar mee gestopt. Maar ik weet van mezelf dat als ik een sigaret zou roken dat ik weer verslaafd ben. Hij kan alleen stoppen als er iets gebeurd waarvan hij zegt: nu stop ik. Eerdere pogingen werken niet, je moet er zelf 100% achter staan, het voor iemand anders doen is moeilijk. Je moet het ook niet op jezelf betrekken, je zegt dat je nu zo gekwetst bent, maar voor hem is het ook lastig om ermee te stoppen. Niet dat ik je punt niet snap, maar die van hem snap ik ook wel. Heeft er helemaal niet mee te maken dat het voor hem niet belangrijk is, maar hij moet zijn grens nog vinden daarin. Succes in ieder geval.
Ik vind dat je er nogal luchtig over doet. Roken is slecht, verslaving of niet. Ik vind dat Biechtje gelijk heeft, ik zou ook gekwetst zijn over dat liegen.
Je bent samen bezig voor een kindje, dan vind ik ook dat haar vriend iets meer zijn best mag doen om van het roken af te komen. Roken verkleint de kans op een zwangerschap meestal, dus als hij niet stopt, is zij ook de pineut.
Ik doe er inderdaad luchtig over, het is inderdaad slecht. Maar het is ook een verslaving. Ik snap ook wel dat ze gekwetst is daar niet van, het is toch iets waar hij over liegt door het niet eerlijk tegen haar te zeggen dat hij nog steeds rookt. Misschien kan hij gaan minderen, maar je kan niet van iemand verwachten dat diegene er direct mee ophoudt omdat het de ander kwetst.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  SuperGrover za 19 mei 2012 - 0:55

Sweety, die argumenten slaan natuurlijk als een tang op een varken. Dat er mensen zijn die ondanks dat ze roken een (schijnbaar) gezond kind op de wereld zetten en iemand die niet rookt een miskraam krijgt, is geen enkel bewijs voor hoe slecht roken is. Er zijn vast ook mensen die als kettingroker met obesitas en een drugsverslaving 80 worden.

Dat roken een verslaving is, vind ik geen reden om er zo luchtig over te denken. Het is ongetwijfeld ontzettend moeilijk om te stoppen, maar is dat het waard om je relatie voor te schaden? Ik vind het dan ook zeker niet raar dat Biechtje boos en teleurgesteld is, zeker omdat hij hier ook nog over liegt.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sweety za 19 mei 2012 - 1:03

Ik zeg ook niet dat ik het niet snap dat ze boos is en gekwetst is, dat snap ik goed. Nogmaals, hij heeft erover gelogen dat hij nog steeds rookt, dus hij is gewoon aan het liegen. Maar ik zeg alleen het is een verslaving, dus stoppen is gewoon moeilijk. Ik geef ook aan dat ik weet dat roken slecht is voor je, zelf heb ik elke dag bijna 20 tot 25 sigaretten gerookt, kocht elke dag een nieuw pakje. En ik geef alleen voorbeelden wat er in mijn omgeving is gebeurd. Dat betekend helemaal niet dat dit overal hetzelfde is, daar ben ik me zeker van bewust. Maar ik geef alleen mijn kijk erop en nogmaals alleen wat ik heb meegemaakt in mijn omgeving.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover za 19 mei 2012 - 1:08

Nou ja, je geeft die voorbeelden als argument dat roken en de kans op een miskraam los van elkaar staat. Ik geloof je gelijk dat dit in jouw omgeving is voorgekomen, maar om daarmee maar de ernst van roken te bagatelliseren... Je zegt dat niet overal hetzelfde is, maar het is wél overal hetzelfde: roken heeft een nadelig effect op de vruchtbaarheid. Dat betekent niet dat je bij het roken van een sigaret gelijk steriel bent en nooit van je leven kinderen zal krijgen, het betekent ook niet dat niet-rokers geen problemen zullen ervaren bij de zwangerschap.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  May za 19 mei 2012 - 1:09

Roken heeft echt wel invloed op de kwaliteit van het zaad. Mijn neef had telkens maar 1 of 2 levende zaadcellen per lozing, toen hij gestopt was met roken, waren dat er rond de 15. Dus het heeft zeker wel een groot effect.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169

Bericht  Sweety za 19 mei 2012 - 1:14

Ik bedoelde mijn voorbeelden, dat dit niet overal hetzelfde is. Maar ik bagatelliseer de ernst van het roken niet. Nogmaals ik weet heel goed dat het slecht is, zelf gemerkt dat als ik de trap opliep even moest bijkomen.

Een losstaand iets van dit hoor, maar ik merk voor mezelf dat ik luchtiger met dingen omga omdat ik dat prettig vind, dus misschien dat ik nu ook wel luchtiger reageer.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 1:15

Mijn vader rookte 2 pakjes shag per week toen ik werd ontwikkeld. Ik zeg niet dat het zijn beste 'spruit' was. Maar het is niet onmogelijk om zwanger te worden, terwijl de man rookt.

Pas later stopte hij ermee en kreeg er een afkeer van. Had ie dat maar eerder gedaan. Dan was zijn 'spruit' vast beter geweest. :P

Maar meiden, die eeuwige discussie over roken, zwangerschap en het algeheel slecht zijn is toch al zo vaak gevoerd? Het is bewezen dat roken slecht is, maar voor zover ik weet niet dat het op invloed is van het zaad van de man.

Gast
Gast

Bericht  Marin za 19 mei 2012 - 1:29

Dat is dus wel degelijk bewezen maura en ik geef Biechtje groot gelijk. Je gaat samen voor een kindje, dan wil je toch allebei dat de kansen zo groot en gezond mogelijk zijn?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  SuperGrover za 19 mei 2012 - 1:36

Maura schreef:Mijn vader rookte 2 pakjes shag per week toen ik werd ontwikkeld. Ik zeg niet dat het zijn beste 'spruit' was. Maar het is niet onmogelijk om zwanger te worden, terwijl de man rookt.

Pas later stopte hij ermee en kreeg er een afkeer van. Had ie dat maar eerder gedaan. Dan was zijn 'spruit' vast beter geweest. Biechttopic 4 - Pagina 10 253468018

Maar meiden, die eeuwige discussie over roken, zwangerschap en het algeheel slecht zijn is toch al zo vaak gevoerd? Het is bewezen dat roken slecht is, maar voor zover ik weet niet dat het op invloed is van het zaad van de man.

Maar ik bedoel dus juist te zeggen dat dit soort voorbeelden echt useless zijn als argumenten. Heroïne is niet slecht, want Pietje van de buren spuit 4 keer per dag en is nu al 80. Ik beweer absoluut niet dat het onmogelijk is om als roker een kind te verwekken, maar het is absoluut bewezen dat roken een negatieve invloed heeft op vrijwel alle aspecten van zwangerschap. Het heeft invloed op de vruchtbaarheid van zowel de man als de vrouw, op de kans op miskramen, op de kans op misvormingen en afwijkingen van het kind, op de kans op problemen tijdens de bevalling.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 1:37

SuperGrover schreef:Sweety, die argumenten slaan natuurlijk als een tang op een varken.

laughcry

Gast
Gast

Bericht  Marin za 19 mei 2012 - 1:41

Mijn vriend rookt ook en zeker wanneer ik zwanger ben, wil ik graag dat ie stopt met roken (maar heeft ie zelf ook aangegeven dat dat goed moment is), maar ik zou toch ook wel zeker overwegen om eerder te stoppen, zeker als het zwnger worden wat moeilijker gaat.
En zeker in geval van Biechtje dat ie gezegd heeft te stoppen en t dan toch doet, lijkt me niet helemaal eerlijk tegenover haar. Je hebt toch een afspraak samen en weet waar je t voor doet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 6:26

Hier het biechtje met de rokende vriend.

Sweety: ik begrijp wel wat je bedoelt, maar bij hem is het gewoon een gemakzucht, een gewoonte. Dat geeft hij zelf ook toe. Maar de argumenten als: die rookt wel en heeft een gezond kindje en die rookt niet en daar gaat het mis: natuurlijk, dat kan altijd. Er zijn ook vrouwen die de hele zwangerschap drugs gebruiken en een gezond kindje op de wereld zetten.

Mijn vriend is al meerdere malen gestopt. Telkens stond hij er zelf ook achter. Alhoewel ik nu ook wel twijfel in hoeverre hij altijd echt gestopt is, maar dat terzijde. Het is voor mij gewoon enorm belangrijk dat hij echt stopt, in elk geval tot ik weer zwanger ben, omdat ik al meerdere miskramen heb gehad. En nog een miskraam wil ik echt niet (wie wel). Ik heb hem een hele tijd geleden al met tranen in mijn ogen gevraagd alsjeblieft geen sigaretten meer te scoren bij collega's. In elk geval tot ik opnieuw zwanger ben. Roken is immers ook van invloed op de zaadkwaliteit en dat kan ook tot miskramen leiden.

Ik snap ook best dat het voor hem moeilijk is, maar thuis rookt hij ook niet. Hij kan dus best zonder, ook dat geeft hij gewoon toe. En het is ook niet zozeer het roken dat mij kwetst (die enkele sigaret per week had ik nog zoiets bij van, nou ja, ik vind het niet leuk en zou wel heel graag willen dat hij daar al dan niet tijdelijk mee stopt), maar het liegen erover.

Ik hoop in elk geval dat hij dit keer wel zijn woord houdt. Heb er op zich wel een goed gevoel over, dus komt vast goed.

Gast
Gast

Bericht  loesje zo 20 mei 2012 - 0:18

@ biechtje met de rokende vriend.

Ik had jou berichtje bijna zelf kunnen schrijven want ook ik baal ervan dat mijn man rookt (en niet schijnt te kunnen stoppen/minderen, volgens hem) nu ik zwanger ben.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania zo 20 mei 2012 - 0:21

loesje schreef:@ biechtje met de rokende vriend.

Ik had jou berichtje bijna zelf kunnen schrijven want ook ik baal ervan dat mijn man rookt (en niet schijnt te kunnen stoppen/minderen, volgens hem) nu ik zwanger ben.

Toch wel buiten hoop ik voor jou (en je kindjes)?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  loesje zo 20 mei 2012 - 0:28

Tania schreef:

ja, dat gelukkig wel. Maar het blijft vervelend, zeker nu het mooi weer is en we veel buiten zijn.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Tania zo 20 mei 2012 - 0:41

loesje schreef:
Tania schreef:

ja, dat gelukkig wel. Maar het blijft vervelend, zeker nu het mooi weer is en we veel buiten zijn.

Ja, dat snap ik. Ik zou er ook niet zo blij van worden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  woezel zo 20 mei 2012 - 2:26

loesje schreef:
Tania schreef:

Mijn man rookte tijdens de zwangerschap vd 1e en dat hij geboren was. Wel buiten inderdaad. Maar bij hem ging gelukkig na 6 maanden de knop om en is hij gestopt met roken. Nu dus alweer 5 jaar. Bij hem klopte het dus wel dat hij er echt zelf achter moest staan.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 3:07

Mijn man was ook verstokte roker. Toen ik zwanger werd baalde ik er wel van, en ging bij hem de knop ook om. Toch bleef het moeilijk. Het is uiteindelijk gelukt met behulp van het middel Champix.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 20 mei 2012 - 5:03

Hier rookt mijn vriend nog steeds Sad Hij zei altijd dat hij stopte als ik zwanger zou raken, toen was ik zwanger toen zou hij stoppen als ze geboren werd, toen kwam ze zo plotseling dat hij doorrookte vanwege de 'stres' en nu rookt hij nog steeds...
Mad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 5:56

Pfieuw, de mijne rookt gelukkig niet. Ik ben er ook op tegen. Ik ken zelfs vrouwen die stiekem doorrookten, terwijl ze zwanger waren. Ongelooflijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 5:57

Youandi schreef:Pfieuw, de mijne rookt gelukkig niet. Ik ben er ook op tegen. Ik ken zelfs vrouwen die stiekem doorrookten, terwijl ze zwanger waren. Ongelooflijk.

Inderdaad ongelofelijk. Sorry maar ik heb daar echt geen goed woord voor over.

Gast
Gast

Bericht  loesje zo 20 mei 2012 - 6:19

Zelda schreef:
Youandi schreef:Pfieuw, de mijne rookt gelukkig niet. Ik ben er ook op tegen. Ik ken zelfs vrouwen die stiekem doorrookten, terwijl ze zwanger waren. Ongelooflijk.

Inderdaad ongelofelijk. Sorry maar ik heb daar echt geen goed woord voor over.

ja en dan ook nog gek vinden dat hun kind astma heeft....
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Siem zo 20 mei 2012 - 6:24

Als je al niet voor je kind stopt, dan wil je ook niet stoppen m.i. en dat het niet gaat ivm stress etc. zijn gewoon smoesjes m.i. Het gaat wel om de gezondheid van je kind en als je daarvoor niet kunt of beter gezegd wilt stoppen dan vind ik dat een zeer egoistische en onbegrijpelijke keuze zowel voor de moeder als voor de vader.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Rebecca zo 20 mei 2012 - 7:03

Mijn buurvrouw doet dat ook, maar dan niet stiekem... We kunnen niet echt met die buren overweg, hebben een hele tijd getwijfeld of ze nou wel of niet zwanger was. Ik zei nog 'nee vast niet, ze heeft in de ene hand een peuk en in de andere hand een blikje bier, dat doe je toch niet', maar het blijkt toch zo te zijn!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud