Biechttopic 4
+106
Polly
Bazinga
Thunder
Theeleut
Bacio
Lousanne
Océane
kippiee
Benthe
Antibes
Toet
Lady1984
Jerry
Lady4
Aardbei
Tazz
Darius
Liz
blondje1313
Sylvana
Phileine
Lenthe
Alex
nina
Pussycat
_Nina
Sterre
ellibre
Discordia
Rumble
Rose
PrimaBella
SparklingEyes
Paper Crown
June
Pompoen
MAS
Tiana
Steep
Happinaz
Rovine
Gympie
Atelier Madame
Angela_1986
Lavendel
Rush
Makamba
Novalee
Carra
Jasmine
frolic
Arwyn
studiebol
Oasis
Inge
Travelgurly
Esperanza
Curious
Rebecca
woezel
Tania
loesje
May
Bolleke
Marin
Parisienne
Blond
Sugarfall
Caro
Caresses
Snoes
Kerel
Pien
Winegum
Leine
juffie001
Viva
mzcharlotte
Ayla
CCC
Takkie
Lejow
Filoria
Mamsie
RYW
Ibbeltje
Zwerver
Krullebol
SuperGrover
bolus26
Supertalentje
Kaboutertje
Ella
Cheesegirl
Zora
Minx
Stuiterbal
Muis
Siem
SoGood
Poubelle
slaatje
Twellie
Susan
MADDIE
Sweety
110 plaatsers
Pagina 6 van 40
Pagina 6 van 40 • 1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40
Re: Biechttopic 4
Fairytale schreef:ach niet te druk over maken, dat heb je in alle beroepen waar je met mensen te maken hebt. Soms heb je gewoon onderling die klik niet.
thanks!
Gast- Gast
Toch juist goed dat je aangeeft als je niet tevreden bent met iemand en liever een ander hebt. Je betaald er wel een service waarvan je mag verwachten dat je naderhand tevreden naar huis gaat.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Joh, ze zegt toch niet dat je het niet mag schrijven? Je mag wel even dimmen, hoor...
Bedenk je maar zo: ze heeft misschien ook wel 15 klanten die juist specifiek naar haar vragen, dus misschien kan ze er helemaal niet mee zitten. Probeer het te relativeren. En bovendien, het is toch jouw haar en jij betaalt er toch voor, dan mag je best wel wat te wensen hebben.
Bedenk je maar zo: ze heeft misschien ook wel 15 klanten die juist specifiek naar haar vragen, dus misschien kan ze er helemaal niet mee zitten. Probeer het te relativeren. En bovendien, het is toch jouw haar en jij betaalt er toch voor, dan mag je best wel wat te wensen hebben.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Hailey_ schreef:Pixie schreef:Ik vind dat je het groter maakt dan nodig is.
Dat kan dat jij dat vind! Dit is toch een biecht account waar je mag schrijven waar je mee zit?
Nou ik zit met dit kleine dingetje.
Ik zeg ook nergens dat dat niet mag hoor. Mag ik dan mijn mening niet geven?
Nu vind ik dat je overdrijft in je reactie naar mij toe
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Ik zit in mijn maag met mijn loopbaan. Ik heb een sociale studie gevolgd die echt aansloot bij wat ik leuk vind en waar ik voldoening uit kon halen en waar ik energie van kreeg. De studie heb ik succesvol afgerond. Helaas kon ik maar geen baan vinden in deze sector.. Omdat ik toch iets wilde doen ben ik gerold in een sector die minder bij me past maar waar ik wel veel kansen kan creeeren voor mezelf en waar ik wel in door kan groeien! Sterker nog, mijn vader heeft een eigen bedrijf, welke heel erg groot gaat worden in deze sector. Hij heeft al te kennen gegeven dat ik 'later' hier misschien in mee kan gaan groeien. Verder ben ik aan het verder studeren in deze sector. Mogelijkheden volop dus!
Alleen.. Mijn hart ligt niet in deze sector die gericht is op presteren en op omzet. Ik ga niet echt met plezier naar mijn werk en krijg er ook niet echt energie van.. Ik moet nu dus kiezen: Of verder zoeken naar een baan die echt bij me past (wordt moeilijk!) en dan maar afwachten of ik een vast contract kan krijgen enz. Of kiezen voor een baan die minder bij me past maar waar ik alle kansen in kan krijgen die ik wil en waarin ik zekerheid heb en een vast inkomen. Ik ben bezig om een huis te kopen dus ook daar moet ik rekening mee houden.
Ik weet dat deze beslissing in mijn handen ligt maar het is fijn om het even te plaatsen en om jullie meningen te lezen. Bedankt daarvoor.
Alleen.. Mijn hart ligt niet in deze sector die gericht is op presteren en op omzet. Ik ga niet echt met plezier naar mijn werk en krijg er ook niet echt energie van.. Ik moet nu dus kiezen: Of verder zoeken naar een baan die echt bij me past (wordt moeilijk!) en dan maar afwachten of ik een vast contract kan krijgen enz. Of kiezen voor een baan die minder bij me past maar waar ik alle kansen in kan krijgen die ik wil en waarin ik zekerheid heb en een vast inkomen. Ik ben bezig om een huis te kopen dus ook daar moet ik rekening mee houden.
Ik weet dat deze beslissing in mijn handen ligt maar het is fijn om het even te plaatsen en om jullie meningen te lezen. Bedankt daarvoor.
Gast- Gast
Ik weet niet welke sector je precies werk zoekt natuurlijk maar een vriendin van mij wordt ongeveer 1 keer per jaar ontslagen in een dergelijke sector vanwege bezuinigingen, inkrimpen en dat soort dingen. Complete onzekerheid en veel stress kan ik je vertellen. Ik zou het persoonlijk wel weten maar dan zou ik het werk wel enigszins leuk moeten vinden. Als je hogerop komt en verder leert in je huidige sector, zit daar dan niet iets in wat je leuk zou vinden? Of is het mss mogelijk vier dagen per week te werken en 1 dag in de week vrijwilligerswerk in die andere sector te gaan doen bijvoorbeeld?
Gast- Gast
Zusje schreef:Ik weet niet welke sector je precies werk zoekt natuurlijk maar een vriendin van mij wordt ongeveer 1 keer per jaar ontslagen in een dergelijke sector vanwege bezuinigingen, inkrimpen en dat soort dingen. Complete onzekerheid en veel stress kan ik je vertellen. Ik zou het persoonlijk wel weten maar dan zou ik het werk wel enigszins leuk moeten vinden. Als je hogerop komt en verder leert in je huidige sector, zit daar dan niet iets in wat je leuk zou vinden? Of is het mss mogelijk vier dagen per week te werken en 1 dag in de week vrijwilligerswerk in die andere sector te gaan doen bijvoorbeeld?
Ja dat is in mijn sector waarvoor ik heb gestudeerd ook.. Ze zijn alleen maar aan het bezuiningen en mensen aan het ontslaan. Er worden dan ook maar weinig mensen aangenomen. Ik weet dat het onzeker is en stressvol! Ik heb heel lang thuis gezeten omdat ik maar geen baan kon vinden en daar werd ik pas echt ongelukkig van. Ik ben dus blij dat ik nu wel een vast inkomen heb en op korte termijn een vast contract.
Ik ben nu dus aan het studeren in mijn huidige sector, je hebt misschien wel gelijk dat wanneer ik beter word in mijn werk ik misschien de werkzaamheden ook leuker ga vinden. Vrijwilligerswerk is een goed idee maar ik denk niet dat ik dat ga doen. Heb het te druk met mijn huidige baan, minder werken is geen optie.
Soms maak ik me wel zorgen, ik werk me helemaal suf voor een paar weken vakantie in het jaar (liever niet ivm drukte, overuren worden dan ook uitbetaald) en doe werk wat ik eigenlijk niet echt zo geweldig vind. Op maandagmorgen kan ik me dan ook maar moeilijk motiveren. Eigenlijk bevind ik me in een luxepositie dat ik deze kansen krijg.. Toch voelt het niet zo. Misschien te verwend.
Gast- Gast
Ik vind het niet verwend hoor. Ik denk dat genoeg mensen een baan hebben die ze niet optimaal geweldig fantastisch vinden. Heb ik ook nooit gehad. Zelfs al vind ik mijn huidige baan wel geweldig, ik zie mezelf dat ook niet nog de rest van mijn leven doen. Ik wist jarenlang niet eens wat ik leuk vond en had ook de tijd niet eens om dat uit te zoeken. In die zin is het geweldig dat jij dat wel weet. Jammer dat de sector zich nu in zo'n baggere positie bevindt.
Gast- Gast
Ik doe dit even onder het biechtaccount, normaal let ik gewoon op op wat ik post maar just incase iemand mij interessant genoeg vind om mee te lezen en niet te zeggen dat ze me kennen... Nou ja... Soit
Mijn vriend heeft sinds een paar maanden bedacht dat hij niet meer hoeft te trouwen maar liever gelijk aan kinderen zou beginnen, hij ziet dat als een veel diepere verbinding die hij het liefste nu met mij zou aangaan. Kijk, laat ik hier nu op twee punten op ingaan...
Punt een: trouwen. Ik begrijp zijn punt, en ik vind het fijn dat hij zo enthousiast is over onze toekomst en dat hij zo graag kinderen wil. Maar we hebben het in de jaren dat we nu samen zijn altijd over trouwen gefantaseerd en ik heb dat gewoon altijd voor me gezien om eerst te trouwen in een mooie jurk en al onze vrienden en familie erbij. Groot feest, het lijkt me heerlijk! En ik ben gewoon teleurgesteld dat hij dat niet meer wil. Ik wil ook gewoon zo graag die stap zetten voor ons, als een soort startsignaal als gezin.
Punt twee: kinderen. Ik zou niets liever willen! Ik heb al een tijdje rammelende eierstokken haha. Ik denk dat mijn vriend een fantastische vader zal zijn en ik weet zeker dat we samen een heel fijn gezin zullen zijn. Het feit is alleen dat ik nu een tijdelijk contract heb en ik eigenlijk weet dat dit niet verlengd zal worden als ik zwanger zou zijn (dit mag niet, maar er worden om mij heen collega's ontslagen door zulke stomme dingen dat ze bij mij ook zoiets zullen vinden) mijn vriend is op dit moment bezig met een baan wat dichterbij huis en zal als dat lukt ook niet gelijk een vast contract krijgen natuurlijk.
Mijn vriend zegt hierop: wanneer is het nou perfect, dat als we moeten wachten op een vast contract voor een van de twee wel jaren kan duren en hij wil niet meer zo lang wachten...
Tsja, dilemma's. We hebben het er veel over.
We vroegen ons gister af, zonder te oordelen over elkaar, wie er volgens een onafhankelijk persoon 'egoïstischer' zou zijn: hij als hij mij 'overhaalt' niet te trouwen of ik als ik hem 'overhaal' om wel te trouwen. Wat vinden jullie?
Hij zegt dat hij weet dat het belangrijk is voor mij en wel zal trouwen voor mij. Ik zou gewoon zo graag willen dat hij niets liever wil dan met mij trouwen. Maarja ik wil ook een miljoen winnen
Hmm ergens zijn het luxe problemen, I know... En toch zit het erg veel in mijn hoofd...
Mijn vriend heeft sinds een paar maanden bedacht dat hij niet meer hoeft te trouwen maar liever gelijk aan kinderen zou beginnen, hij ziet dat als een veel diepere verbinding die hij het liefste nu met mij zou aangaan. Kijk, laat ik hier nu op twee punten op ingaan...
Punt een: trouwen. Ik begrijp zijn punt, en ik vind het fijn dat hij zo enthousiast is over onze toekomst en dat hij zo graag kinderen wil. Maar we hebben het in de jaren dat we nu samen zijn altijd over trouwen gefantaseerd en ik heb dat gewoon altijd voor me gezien om eerst te trouwen in een mooie jurk en al onze vrienden en familie erbij. Groot feest, het lijkt me heerlijk! En ik ben gewoon teleurgesteld dat hij dat niet meer wil. Ik wil ook gewoon zo graag die stap zetten voor ons, als een soort startsignaal als gezin.
Punt twee: kinderen. Ik zou niets liever willen! Ik heb al een tijdje rammelende eierstokken haha. Ik denk dat mijn vriend een fantastische vader zal zijn en ik weet zeker dat we samen een heel fijn gezin zullen zijn. Het feit is alleen dat ik nu een tijdelijk contract heb en ik eigenlijk weet dat dit niet verlengd zal worden als ik zwanger zou zijn (dit mag niet, maar er worden om mij heen collega's ontslagen door zulke stomme dingen dat ze bij mij ook zoiets zullen vinden) mijn vriend is op dit moment bezig met een baan wat dichterbij huis en zal als dat lukt ook niet gelijk een vast contract krijgen natuurlijk.
Mijn vriend zegt hierop: wanneer is het nou perfect, dat als we moeten wachten op een vast contract voor een van de twee wel jaren kan duren en hij wil niet meer zo lang wachten...
Tsja, dilemma's. We hebben het er veel over.
We vroegen ons gister af, zonder te oordelen over elkaar, wie er volgens een onafhankelijk persoon 'egoïstischer' zou zijn: hij als hij mij 'overhaalt' niet te trouwen of ik als ik hem 'overhaal' om wel te trouwen. Wat vinden jullie?
Hij zegt dat hij weet dat het belangrijk is voor mij en wel zal trouwen voor mij. Ik zou gewoon zo graag willen dat hij niets liever wil dan met mij trouwen. Maarja ik wil ook een miljoen winnen
Hmm ergens zijn het luxe problemen, I know... En toch zit het erg veel in mijn hoofd...
Gast- Gast
Biechtje01 schreef:
Ik vind het precies even egoïstisch. Voor zover je over egoïsme kunt spreken dan, aangezien er altijd iemand zal zijn die aan het kortste eind trekt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou hem uitleggen dat het makkelijker is om te trouwen ook voor de kinderen. Geen gedoe met achternamen en voogdij etc. Plus dat jij gewoon nog graag mooi in een trouwjurk of de foto wil waar je later op kan terug kijken en tegen je kinderen kan zeggen: "mooi was mama he!"
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Hier was het omgekeerd: ik wilde jong kinderen, maar mijn man wilde liever wachten tot de omstandigheden helemaal goed waren.Biechtje01 schreef:Mijn vriend zegt hierop: wanneer is het nou perfect, dat als we moeten wachten op een vast contract voor een van de twee wel jaren kan duren en hij wil niet meer zo lang wachten...
Nu zegt hij dat hij blij is dat ik ongepland zwanger ben geworden, want anders was het goede moment er nooit gekomen denkt hij. Er is altijd wel een bezwaar. Terwijl je heus wel een mouw kunt passen aan een onhandige situatie, als je maar een stabiele relatie hebt en een plek waar het bedje van de baby kan staan
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
@Susan, daarom zet ik ook egoïstisch tussen aanhalingstekens. We hebben er even geen goed woord voor. We zitten er wel zo in dat wat we ook besluiten we het elkaar niet kwalijk zullen nemen denk ik. Ik probeer alleen voor mijzelf te bepalen of ik eroverheen kan stappen
@Mamsie haha ja goeie, mijn vriend zijn redenatie is (heb geopperd om dan klein te houden) dat hij denkt dat we altijd nog kunnen trouwen en dat hij het geld liever uitgeeft aan een babykamer en kinderwagen...
Wanneer 'heb' je genoeg oom aan kinderen te beginnen? We hebben nu een baan beide, een huurhuis met genoeg ruimte, en een goede stabiele relatie... Maar geen vast contract, geen dikke spaarrekening en geen koophuis. Pff misschien heeft mijn vriend gelijk en kunnen we als we dat eerst willen nog jaren wachten...
@Mamsie haha ja goeie, mijn vriend zijn redenatie is (heb geopperd om dan klein te houden) dat hij denkt dat we altijd nog kunnen trouwen en dat hij het geld liever uitgeeft aan een babykamer en kinderwagen...
Wanneer 'heb' je genoeg oom aan kinderen te beginnen? We hebben nu een baan beide, een huurhuis met genoeg ruimte, en een goede stabiele relatie... Maar geen vast contract, geen dikke spaarrekening en geen koophuis. Pff misschien heeft mijn vriend gelijk en kunnen we als we dat eerst willen nog jaren wachten...
Gast- Gast
Moet er wel bij zeggen dat mijn vriend een aantal jaar ouder is en vooral als beweegreden heeft dat hij niet te oud vader wil worden (hij heeft zelf een wat oudere vader)
Gast- Gast
Wij hadden ook geen vast contract, ook geen koophuis, en ook geen dikke spaarrekening. Is allemaal nooit een probleem geweest. Meubeltjes konden we makkelijk tweedehands krijgen, de kosten voor de kinderopvang krijg je grotendeels vergoed door de overheid etc.
Hebben jullie eventueel wel iets/iemand om op terug te vallen als een van jullie contracten niet verlengd zou worden?
Hebben jullie eventueel wel iets/iemand om op terug te vallen als een van jullie contracten niet verlengd zou worden?
Filoria- Ratel
Als ik mijn contract niet verlengd krijg zullen we moeten verhuizen (we kunnen veel goedkoper wonen dan we nu doen) maar dan kunnen we het redden van zijn salaris. Maar als we beide werkloos zijn zijn we de sjaak natuurlijk.
En ouders zouden misschien wel iets kunnen helpen, maar niet ons onderhouden.
En ouders zouden misschien wel iets kunnen helpen, maar niet ons onderhouden.
Gast- Gast
Gelukkig bestaat er nog zoiets als een WW-uitkering, maar das ook niet alles natuurlijk.
Is het een optie om voor de zekerheid alvast een goedkoper huurhuis te zoeken zodat je wat meer geld overhoudt per maand?
Is het een optie om voor de zekerheid alvast een goedkoper huurhuis te zoeken zodat je wat meer geld overhoudt per maand?
Filoria- Ratel
Het biechtaccount is er alleen om iets op te biechten, niet om anoniem te gaan roddelen.
Gast- Gast
Burgemeester Yvette schreef:Het biechtaccount is er alleen om iets op te biechten, niet om anoniem te gaan roddelen.
???
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Burgemeester Yvette schreef:Het biechtaccount is er alleen om iets op te biechten, niet om anoniem te gaan roddelen.
Gebeurt dat?
Takkie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12
'Takkie schreef:Burgemeester Yvette schreef:Het biechtaccount is er alleen om iets op te biechten, niet om anoniem te gaan roddelen.
Gebeurt dat?
Blijkbaar...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Zelda schreef: Nu ben ik wel benieuwd wat er stond en over wie het ging.
Dat heb ik ook altijd als ik zoiets lees. Maar we zullen het wel nooit te weten komen.
Gast- Gast
Nee, het is niet voor niets verwijderd natuurlijk..Maura schreef:Zelda schreef: Nu ben ik wel benieuwd wat er stond en over wie het ging.
Dat heb ik ook altijd als ik zoiets lees. Maar we zullen het wel nooit te weten komen.
Gast- Gast
Pagina 6 van 40 • 1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40
Pagina 6 van 40
Permissies van dit forum: