Verstandskiezen ellende
+24
Aagje!
luenca
loesje
Sweety
Travel-Addict
Gympie
Bazinga
Discordia
Jade
Curious
Jerry
Stuiterbal
Mida4you
Roza
Happydobby
kajaka88
Puggle
Monte
Rovine
TukTuk
Angela_1986
Ella
Zora
Caramba
28 plaatsers
Pagina 2 van 7
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Verstandskiezen ellende
kajaka88 schreef:Yvette schreef:kajaka88 schreef:Ik ben zo ontzettend bang dat ik mijn verstandskiezen onder algehele narcose heb laten trekken. Zo'n 2 jaar geleden.
Heb echt angst voor die spuiten in mijn mond, op mijn twaalfde moesten er ook 4 kiezen uit ivm mijn beugel. Ook toen ben ik onder algehele narcose geweest.
Hoe heb je dat geregeld? Ik ben namelijk net zo'n schijterd en mijn tandarts adviseerde om eerste eens een afspr te maken bij de kaakchirurg om te kijken hoe of wat. Maar toen ik belde voor een afspr ging dat dus niet. Het was 1 afspr en ze zouden gelijk getrokken worden.
Die eerste keer toen ik 12 was.. De eerste keer was ik dus zo in paniek dat het niet ging lukken, kreeg ik voor een dag later pilletjes mee zodat ik rustiger zou zijn. De tandarts zei dat een volwassen persoon er ontzettend suf van zou zijn, maar bij mij geen resultaat, zo bang was ik. Toen heeft hij dus besloten dat ie mij door ging sturen naar een tandarts die het onder narcose deed. Verder weet ik toen niet meer precies hoe dat ging. Maar 2 jaar geleden heb ik eerst wel heel dapper de afspraak gemaakt om ze te laten trekken gewoon bij de tandarts, alleen een week van te voren sliep ik al niet meer, toen de tandarts gebeld, ik moest wel komen ze keken wel wat ze gingen doen. Natuurlijk probeerden ze me om te praten; maar uiteindelijk hebben ze me toch doorgestuurd. Moest wel allerlei angstlijsten ed invullen, en uiteindelijk hebben ze toen ook weer onder narcose gedaan. Ze doen dan wel alle vier in 1 keer omdat het natuurlijk niets niks is zo'n narcose..
Nee ik weet ook dat het geen voorkeur heeft narcose, hoop dat ze er bij mij nog heel lang niet uit hoeven.
Zelda: succes!
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Yvette schreef:kajaka88 schreef:Yvette schreef:kajaka88 schreef:Ik ben zo ontzettend bang dat ik mijn verstandskiezen onder algehele narcose heb laten trekken. Zo'n 2 jaar geleden.
Heb echt angst voor die spuiten in mijn mond, op mijn twaalfde moesten er ook 4 kiezen uit ivm mijn beugel. Ook toen ben ik onder algehele narcose geweest.
Hoe heb je dat geregeld? Ik ben namelijk net zo'n schijterd en mijn tandarts adviseerde om eerste eens een afspr te maken bij de kaakchirurg om te kijken hoe of wat. Maar toen ik belde voor een afspr ging dat dus niet. Het was 1 afspr en ze zouden gelijk getrokken worden.
Die eerste keer toen ik 12 was.. De eerste keer was ik dus zo in paniek dat het niet ging lukken, kreeg ik voor een dag later pilletjes mee zodat ik rustiger zou zijn. De tandarts zei dat een volwassen persoon er ontzettend suf van zou zijn, maar bij mij geen resultaat, zo bang was ik. Toen heeft hij dus besloten dat ie mij door ging sturen naar een tandarts die het onder narcose deed. Verder weet ik toen niet meer precies hoe dat ging. Maar 2 jaar geleden heb ik eerst wel heel dapper de afspraak gemaakt om ze te laten trekken gewoon bij de tandarts, alleen een week van te voren sliep ik al niet meer, toen de tandarts gebeld, ik moest wel komen ze keken wel wat ze gingen doen. Natuurlijk probeerden ze me om te praten; maar uiteindelijk hebben ze me toch doorgestuurd. Moest wel allerlei angstlijsten ed invullen, en uiteindelijk hebben ze toen ook weer onder narcose gedaan. Ze doen dan wel alle vier in 1 keer omdat het natuurlijk niets niks is zo'n narcose..
Nee ik weet ook dat het geen voorkeur heeft narcose, hoop dat ze er bij mij nog heel lang niet uit hoeven.
Ik weet niet hoe ver je van de Belgische grens af woont, maar wat ik heb begrepen van medestudenten is dat het hier in België redelijk normaal is om verstandskiezen onder narcose te laten trekken.
Vaak vergoeden de zorgverzekeringen de bedragen die in NL ook maximaal vergoed worden, en vaak zijn de tarieven hier ook nog lager.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik vond mijn verstandskies eruit laten snijden helemaal niet erg, deed geen pijn, maar vanaf de volgende dag en dat 4 weken lang toch aardig op ibruprofen geleefd.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Hoera, ik mag donderdag naar de kaakchirurg.
Op dit moment doet mijn mond zo´n pijn dat ik niet eens fatsoenlijk kan eten en slapen. De tandarts heeft me Ibuprofen 600 gegeven.
Op dit moment doet mijn mond zo´n pijn dat ik niet eens fatsoenlijk kan eten en slapen. De tandarts heeft me Ibuprofen 600 gegeven.
Gast- Gast
Na zoveel ellende wordt een bezoekje kaakchirurg ineens een feest.
Dat wordt aftellen iig... heel veel sterkte de komende 48 uur.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
AngelNyn schreef:Yvette schreef:kajaka88 schreef:Yvette schreef:kajaka88 schreef:Ik ben zo ontzettend bang dat ik mijn verstandskiezen onder algehele narcose heb laten trekken. Zo'n 2 jaar geleden.
Ik weet niet hoe ver je van de Belgische grens af woont, maar wat ik heb begrepen van medestudenten is dat het hier in België redelijk normaal is om verstandskiezen onder narcose te laten trekken.
Vaak vergoeden de zorgverzekeringen de bedragen die in NL ook maximaal vergoed worden, en vaak zijn de tarieven hier ook nog lager.
Worden ze nog vergoed dan? Ik dacht dat dat ook niet meer vergoed werd
Ella- Ratel
Dank jeRovine schreef:Na zoveel ellende wordt een bezoekje kaakchirurg ineens een feest.
En ja ik zal echt opgelucht zijn als ik van die ellendige, zeurderige pijn af ben. Heel mijn tandvlees waar de verstandskies omheen zit is helemaal ontstoken en opgezwollen.
Toen ik belde naar de kaakchirurg wist ze me gerust te stellen dat de ingreep met een kwartiertje klaar was, maar toch ben ik bang..
Gast- Gast
veel beterschap en ik hoop dat de kaakchirurg donderdag al iets wil doen. Niet dat dat gewoon een afspraak is en dat je dan nog eens een nieuwe afspraak moet maken voor de behandeling.
Gast- Gast
Nee hoor, ze gaan 'm donderdag eruit halen. Dat móet wel.Lily schreef:veel beterschap en ik hoop dat de kaakchirurg donderdag al iets wil doen. Niet dat dat gewoon een afspraak is en dat je dan nog eens een nieuwe afspraak moet maken voor de behandeling.
Gast- Gast
Tegenwoordig kunnen ze veel hoor. Toen ze bij mij getrokken werden kende ik alleen het verhaal van mijn moeder, die heeft echt een dag op de bank gelegen van de pijn. Maar dat was wel 20 jaar eerder, tegenwoordig stelt het bij de meesten niks voor. Kwartiertje valt best mee, ze verdoven het goed en naderhand krijg je zo nodig goede pijnstilling.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Wel fijn, dan ben er vanaf en kun je daar ook geen ontstekingen meer door krijgen. Laten ze de andere 3 wel zitten? Of gaan die er ook nog uit?Zelda schreef:Nee hoor, ze gaan 'm donderdag eruit halen. Dat móet wel.Lily schreef:veel beterschap en ik hoop dat de kaakchirurg donderdag al iets wil doen. Niet dat dat gewoon een afspraak is en dat je dan nog eens een nieuwe afspraak moet maken voor de behandeling.
Wel ibuprofen vragen hoor, ze willen soms eerst paracetamol met codeïne geven, maar ibu werkt een stuk beter.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Volgens mij zijn die andere 3 er al uit, en Ibuprofen heb ik idd al meegekregenMonte schreef:Wel fijn, dan ben er vanaf en kun je daar ook geen ontstekingen meer door krijgen. Laten ze de andere 3 wel zitten? Of gaan die er ook nog uit?Zelda schreef:Nee hoor, ze gaan 'm donderdag eruit halen. Dat móet wel.Lily schreef:veel beterschap en ik hoop dat de kaakchirurg donderdag al iets wil doen. Niet dat dat gewoon een afspraak is en dat je dan nog eens een nieuwe afspraak moet maken voor de behandeling.
Wel ibuprofen vragen hoor, ze willen soms eerst paracetamol met codeïne geven, maar ibu werkt een stuk beter.
Gast- Gast
oke fijn dat ie er donderdag dan meteen uitgaat Dan is hopelijk de ergste pijn wel weg.
Gast- Gast
Hier even mijn succesverhaal:
2 jaar geleden heb ik 2 verstandskiezen laten trekken. In mijn beleving was het allemaal vreselijk pijnlijk en doodeng. Met als gevolg; enorme angst voor de tandarts. Een jaar geleden moesten de andere 2 er ook uit. Een week van te voren sliep ik al niet.. Eenmaal bij de tandarts in de stoel een gigantische paniekaanval gehad. Kokhalzen, zweet brak me uit, huilen, hyperventileren.. En uiteindelijk ben ik gewoon weggerend.
4 weken geleden werd ik wakker met ontzettende pijn aan mijn mond. Tandarts gebeld, die natuurlijk vrij had die dag. Vrijwillig een andere tandarts gebeld, want ik hield het niet van de pijn. Ik mocht direct komen. Wat bleek; tandvlees, wang, kraakbeen en de zenuwen/wortels van mijn verstandskies ontstoken. Omdat ik zo'n pijn had moest hij er met spoed uit, bij de kaakchirurg. Helaas doen ze hier in het ziekehuis moeilijk over spoed, dus 5 dagen later kon ik terecht. Na slapeloze nachten er toch maar heen gegaan. Aan de kaakchirurg uitgelegd dat ik ontzettend bang was voor de spuiten, voor het trekken en de pijn (bang voor alles dus eigenlijk). Hij heeft mij echt gerust gesteld. Achteraf stelde het geen reet voor. Ja 1 spuit deed erg pijn; recht in de ontsteking. Maar het trekken? Niets van gemerkt. Hij heeft ze maar direct allebei getrokken, zo dat ik nu van alle verstandskiezen af ben.
Het is niet dik geworden, ik heb geen pijn gehad, geen nabloedingen gehad, geen misselijkheid.. Helemaal niets! Ik ben 's avonds gewoon weer naar een vergadering van het werk gegaan, heb gewoon gegeten en de dag erna ook weer gewoon gewerkt.
Als ik dit alles van te voren geweten had, pfoee.. Dat had me veel tranen en slapeloze nachten bespaard!
*Edit; ik heb ook geen pijstilling genomen. En ik moest de wonden 'gewoon' poetsen. Vanaf die avond al... Klinkt heel eng, maar stelde niets voor. Zachtjes de tandenborstel erop zetten (geen electrische!) en een beetje wiebelen.. Na een paar dagen kun je echt op en neer bewegen. Zo voorkom je ontstekingen..
2 jaar geleden heb ik 2 verstandskiezen laten trekken. In mijn beleving was het allemaal vreselijk pijnlijk en doodeng. Met als gevolg; enorme angst voor de tandarts. Een jaar geleden moesten de andere 2 er ook uit. Een week van te voren sliep ik al niet.. Eenmaal bij de tandarts in de stoel een gigantische paniekaanval gehad. Kokhalzen, zweet brak me uit, huilen, hyperventileren.. En uiteindelijk ben ik gewoon weggerend.
4 weken geleden werd ik wakker met ontzettende pijn aan mijn mond. Tandarts gebeld, die natuurlijk vrij had die dag. Vrijwillig een andere tandarts gebeld, want ik hield het niet van de pijn. Ik mocht direct komen. Wat bleek; tandvlees, wang, kraakbeen en de zenuwen/wortels van mijn verstandskies ontstoken. Omdat ik zo'n pijn had moest hij er met spoed uit, bij de kaakchirurg. Helaas doen ze hier in het ziekehuis moeilijk over spoed, dus 5 dagen later kon ik terecht. Na slapeloze nachten er toch maar heen gegaan. Aan de kaakchirurg uitgelegd dat ik ontzettend bang was voor de spuiten, voor het trekken en de pijn (bang voor alles dus eigenlijk). Hij heeft mij echt gerust gesteld. Achteraf stelde het geen reet voor. Ja 1 spuit deed erg pijn; recht in de ontsteking. Maar het trekken? Niets van gemerkt. Hij heeft ze maar direct allebei getrokken, zo dat ik nu van alle verstandskiezen af ben.
Het is niet dik geworden, ik heb geen pijn gehad, geen nabloedingen gehad, geen misselijkheid.. Helemaal niets! Ik ben 's avonds gewoon weer naar een vergadering van het werk gegaan, heb gewoon gegeten en de dag erna ook weer gewoon gewerkt.
Als ik dit alles van te voren geweten had, pfoee.. Dat had me veel tranen en slapeloze nachten bespaard!
*Edit; ik heb ook geen pijstilling genomen. En ik moest de wonden 'gewoon' poetsen. Vanaf die avond al... Klinkt heel eng, maar stelde niets voor. Zachtjes de tandenborstel erop zetten (geen electrische!) en een beetje wiebelen.. Na een paar dagen kun je echt op en neer bewegen. Zo voorkom je ontstekingen..
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Even een upje heb inmiddels mijn verstandskies laten trekken bij de kaakchirurg maar ik heb nu echt veel pijn. Ze hebben flink lopen trekken en duwen en het voelt nu aan alsof ik keihard op mijn kaak ben gerost
Gelukkig goede pijnstillers gekregen, dat scheelt al een hoop.
Ik was wel echt bang zeg, gelukkig werkt mijn moeder in het ziekenhuis en die was net klaar met haar dienst. Ze stelde voor om met mij mee naar binnen te gaan, dat vond ik erg fijn. Ik had een rustgevend pilletje genomen van te voren maar ik merkte er niets van, ik lag werkelijk te trillen in de stoel. De ingreep zelf viel wel mee maar erg prettig was het niet.
Gelukkig goede pijnstillers gekregen, dat scheelt al een hoop.
Ik was wel echt bang zeg, gelukkig werkt mijn moeder in het ziekenhuis en die was net klaar met haar dienst. Ze stelde voor om met mij mee naar binnen te gaan, dat vond ik erg fijn. Ik had een rustgevend pilletje genomen van te voren maar ik merkte er niets van, ik lag werkelijk te trillen in de stoel. De ingreep zelf viel wel mee maar erg prettig was het niet.
Gast- Gast
Fijn dat je verstandskies eruit is Zelda. Je zal misschien nog een paar dagen last hebben, dat had ik maar scheelt per persoon natuurlijk, maar daarna ben je blij dat je het gedaan hebt.
Gast- Gast
Fijn dat ie eruit is! Je hebt het in ieder geval achter de rug
Ella- Ratel
Zelda schreef:Oh bah Eline! Bij de tandarts of kaakchirurg? Sterkte!
Ik ga naar de kaakchirurg. Ben pas voor mijn andere geweest en het was een hele aardige man dus ik zie er (nog) niet zo tegenop. De verdoving viel me reuze mee en de napijn ook. Ik vond het alleen vervelend dat er een hele doek over mijn gezicht werd gedaan en dat ik niets meer kon zien, daar kreeg ik het maar benauwd van.
Gast- Gast
Ik hoop echt dat het deze keer ook mee gaat vallen Eline.
Ik heb al 2x moeten huilen van de pijn als ik geen pijnstillers neem is de pijn echt ondraaglijk. Vooral s' nachts en s' morgens dus. Ook heb ik een hele nare vieze smaak in mijn mond elke keer.
Ik heb al 2x moeten huilen van de pijn als ik geen pijnstillers neem is de pijn echt ondraaglijk. Vooral s' nachts en s' morgens dus. Ook heb ik een hele nare vieze smaak in mijn mond elke keer.
Gast- Gast
Wat vervelend Zelda! Zou je ontsteking nog niet helemaal weg zijn? En die vieze smaak had ik ook steeds, heb je niets gekregen om mee te spoelen?
Gast- Gast
Ik heb het ook gehad in oktober en ik had een soort spoeling. Een spoeling om ipv te tandenpoetsen aan die ene kant. Het was niet een hele lekkere spoeling maar ik kreeg er wel even weer een fris gevoel van. Mijn verstandskies was half weggesneden en heb een week met een dikke ontsteking gelopen. Wat voelde ik mij toen ongelukkig zeg en ik had ook zoveel pijn.
Nu is het april en ik ben bang dat mijn andere verstandskies ook weer doorkomt. Het wordt al gevoelig maar ik durf ook echt gewoon niet meer heen. Ik heb ook echt zoveel pijn gehad de vorige keer
Nu is het april en ik ben bang dat mijn andere verstandskies ook weer doorkomt. Het wordt al gevoelig maar ik durf ook echt gewoon niet meer heen. Ik heb ook echt zoveel pijn gehad de vorige keer
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Dikke knuffel lieverd hopelijk is het snel over !!!
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Zelda, naar dat je nog zoveel pijn hebt...
Ik heb in februari een verstandskies laten trekken (was niet ontstoken ofzo, beleid van m'n tandarts om ze eruit te trekken voordat ze kunnen gaan ontsteken...).
Op zich een supersimpel karweitje en stond snel weer buiten, maar eenmaal thuis bleek ik een 'antrumperforatie' te hebben, wat de tandarts even gemist had (=een verbinding tussen je neusholte en je mond nadat er een kies is getrokken, dus als ik m'n neus dichthield en blies, kwam er lucht uit 't gat van m'n verstandskies). Dus de spoeddienst gebeld (kies laten trekken om half 5, om half 6 ontdekte ik het gat), die heeft de boel met 'n soort stopje volgestopt en vervolgens dichtgenaaid. Had de dag erna vooral wat last van het tandvlees dat ze helemaal los hadden gesneden om over het gat heen te trekken, maar voor de rest weinig pijn (mocht alleen 3 weken geen druk op m'n holtes zetten: neus snuiten, bukken, te zwaar tillen, niezen...)
Ik heb in februari een verstandskies laten trekken (was niet ontstoken ofzo, beleid van m'n tandarts om ze eruit te trekken voordat ze kunnen gaan ontsteken...).
Op zich een supersimpel karweitje en stond snel weer buiten, maar eenmaal thuis bleek ik een 'antrumperforatie' te hebben, wat de tandarts even gemist had (=een verbinding tussen je neusholte en je mond nadat er een kies is getrokken, dus als ik m'n neus dichthield en blies, kwam er lucht uit 't gat van m'n verstandskies). Dus de spoeddienst gebeld (kies laten trekken om half 5, om half 6 ontdekte ik het gat), die heeft de boel met 'n soort stopje volgestopt en vervolgens dichtgenaaid. Had de dag erna vooral wat last van het tandvlees dat ze helemaal los hadden gesneden om over het gat heen te trekken, maar voor de rest weinig pijn (mocht alleen 3 weken geen druk op m'n holtes zetten: neus snuiten, bukken, te zwaar tillen, niezen...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Verstandskiezen
» Nog meer verstandskiezen?
» Verstandskiezen trekken
» Hoeveel verstandskiezen?
» Verstandskiezen verwijderen
» Nog meer verstandskiezen?