Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verstandskiezen ellende

+24
Aagje!
luenca
loesje
Sweety
Travel-Addict
Gympie
Bazinga
Discordia
Jade
Curious
Jerry
Stuiterbal
Mida4you
Roza
Happydobby
kajaka88
Puggle
Monte
Rovine
TukTuk
Angela_1986
Ella
Zora
Caramba
28 plaatsers

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Verstandskiezen ellende - Pagina 5 Empty Re: Verstandskiezen ellende

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 0:53

Ik mag me ook melden in dit topic! Ik ben vanochtend naar de tandarts geweest omdat ik linksonder bij mijn achterste kies een scherp randje voelde. Het leek me toch verstandig om dit te laten checken omdat het misschien m'n verstandskies zou kunnen zijn, en inderdaad. Op de foto was al te zien dat ze op de zij liggen, dus deze groeit onder mijn achterste kies uit, naar de zijkant. Ik ben dus door verwezen naar de kaakchirurg, ga straks direct bellen voor een afspraak.

Nog even een vraag over de kosten hiervan. Wordt dit überhaupt wel vergoed?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 0:55

De kaakchirurg is gratis, daar hoef je niks voor te betalen. Dat zit in je basisverzekering. Ik kreeg wel gelijk een rekening binnen van 20 euro voor het even in mijn mond laten kijken van de tandarts laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 1:01

zelda, daarom gaf ik al aan dat je misschien eens moet bellen met een andere, kan goed zijn dat die wat anders zegt.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 1:02

Oooh echt? Ik had geen idee joh, dat vind ik wel een opluchting! Dan ga ik nu maar bellen voor een afspraak. Balen dat jij zo'n last hebt van je gebit! Ik vond mondpijn echt heel erg!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 1:03

Joan schreef:Oooh echt? Ik had geen idee joh, dat vind ik wel een opluchting! Dan ga ik nu maar bellen voor een afspraak. Balen dat jij zo'n last hebt van je gebit! Ik vond mondpijn echt heel erg!
Ja smile maar je krijgt dus nog wel een rekening van de tandarts he, omdat je daar bent geweest. Maar die is als het goed is, niet zo hoog.

Gast
Gast

Bericht  Ella vr 27 apr 2012 - 1:37

Zelda: ik zou toch even meten of je koorts hebt. Want als je dat wel hebt dan zou ik dus niet gaan wachten tot na het weekend.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 2:05

Net gebeld, ik kan woensdag al terecht! pale

Gast
Gast

Bericht  Ella vr 27 apr 2012 - 2:07

Joan schreef:Net gebeld, ik kan woensdag al terecht! pale
Je kan er maar vanaf zijn joh! Anders blijf je er ook maar tegen aan hikken
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 2:26

Yvette schreef:
Joan schreef:Net gebeld, ik kan woensdag al terecht! pale
Je kan er maar vanaf zijn joh! Anders blijf je er ook maar tegen aan hikken

Dat is wel waar!

Krijg je pijnstilling mee vanuit het ziekenhuis of moet ik zelf inslaan? laughcry

Gast
Gast

Bericht  Travel-Addict vr 27 apr 2012 - 2:39

Oh verstandskiezen wat een horror. Ik heb er 2 laten trekken. De 1e is 5 jaar geleden verwijderd in het ziekenhuis. Wat had ik een pijn want de verdoving werkte niet. Die vrouw was net een slager ze zat maar te wrikken en het duurde voor mijn gevoel 15 minuten. Ik heb er ook 2 weken last van gehad ofzo.

1 jaar geleden is me andere verstandskies gaan ontsteken. Me wang was 3x zo dik, ik kon niet meer praten en het deed zo'n pijn! Het was ook weekend en heb echt op het punt gestaan om naar de eerste hulp te rijden. Die maandag bij de tandarts kreeg ik alleen antibiotica omdat ze hem niet konden trekken als hij zo ontstoken was. 1 week later was de ontsteking nog niet weg, weer antibiotica. 1 week later is hij dan toch getrokken. Wat was ik bang ik zat echt te trillen op de stoel. Ik heb 4 verdovingen gehad en toen ze hem trokken voelde ik nog pijn. Ik heb daarna nog 3 weken pijn gehad, ik kon niks eten.

Sorry als ik je bang gemaakt heb. Ik lees namelijk altijd dat het bij iedereen geen pijn deed dus ik dacht ik zal mijn ervaring even delen Embarassed
Travel-Addict
Travel-Addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 104
Registratiedatum : 27-03-11

Bericht  Sweety vr 27 apr 2012 - 3:28

Een tijd terug, weet niet meer dit jaar of vorig jaar, heb ik mijn 1ste verstandskies laten trekken. Links onderin, maar sinds een paar dagen voel ik rechts onderin. Ik heb al een beetje met mijn tong geduwd tegen het tandvlees aan de zijkant maar het is nu best rood als ik mijn mond opendoe. Het doet niet pijn maar het is een zeurend (?) gevoel. Als deze eenmaal doorkomt dan denk ik dat ik hem ook laat weghalen, kan er maar beter vanaf zijn denk ik nu.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 22:15

Wederom een kleine update. Ik durf te zeggen dat het langzamerhand beter gaat smile ik heb steeds minder pijn *afkloppen, ik vertrouw het nog steeds niet helemaal* maar het is nog wel super gevoelig en soms doet het nog wel flink zeer.

Er zit nog wel een bult naast mijn kies maar zover ik kan zien is de wond nagenoeg dicht. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 4:44

Hoe gaat het nu met je? Hopelijk een stuk beter. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:19

Oh jongens, ik zie zo vreselijk op tegen morgen! Als ik er aan denk krijg ik spontaan buikpijn. Hoe moet dat morgen dan wel niet als ik in het ziekenhuis ben? pale

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:59

Ikheb hetzelfde als jij. mijn verstandskies groeit links achterin scheef richting mijn wang. Hij is echt enorm groot! Ik kan hem ook niet schoon houden doordat er stuk wang omheen zit.

Ik ga morgen de tandarts bellen en wil onder narcose om die kies eruit te laten halen. Ze moeten dan namelijk ook mijn andere kies onder mijn tandvlees weg snijden. Kan het ook echt niet verdragen om met plaatselijke verdoving de kies eruit te laten halen. Ik ben niet bang voor de ingreep. Maar krijg echt een paniek aanval met alles erop en er aan. Zat de laatste keer al met huilend met een emmertje op schoot. Trillent, stoel moest recht op blijven.. Even ervoor had ik al met braak neigingen bij de wc gezeten. Embarassed Verstandskiezen ellende - Pagina 5 394967 Schaam me dood man. En dat was voor een heel klein kiesje eruit te halen. Met maar 1 wortel. De ingreep duurde wel geteld 2 sec Rolling Eyes lol!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 19:13

:shock: Jeetje Zelda wat een ellende heb je er nog achteraan gekregen.

Sweety, wel dapper dat je hem er dan maar uit laat halen. Ben je er wel mooi van af. Daarom wil ik ook alle 2 de kiezen er meteen uit laten halen. Want sinds ik weet dat ze er zitten zie ik al op tegen de trekdag.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 19:17

Ik durf niet te bellen Verstandskiezen ellende - Pagina 5 394967 lol!

Edti, ze hebben vakantie hahaha

Laatst aangepast door Dolcis_ op di 1 mei 2012 - 19:47; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  loesje di 1 mei 2012 - 19:34

toen mijn verstandkies er door kwam kreeg ik vreselijke diaree net als een baby die tandjes krijgt haha.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 22:09

Zo, ik heb het achter de rug! Verdoving was helaas niet voldoende dus ik had best wat pijn. Hij heeft er uiteindelijk twee spuiten bij gezet, toen ging het goed. Ik zit nu met m'n lamme snuitje in de auto. Mijn moeder brengt me zo thuis. Ik begin wel pijn te voelen nu, dus ik ga het lekker rustig aan doen vandaag!

Laatst aangepast door Joan op wo 2 mei 2012 - 8:40; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Ella wo 2 mei 2012 - 6:58

Dolcis_ schreef:Ikheb hetzelfde als jij. mijn verstandskies groeit links achterin scheef richting mijn wang. Hij is echt enorm groot! Ik kan hem ook niet schoon houden doordat er stuk wang omheen zit.

Ik ga morgen de tandarts bellen en wil onder narcose om die kies eruit te laten halen. Ze moeten dan namelijk ook mijn andere kies onder mijn tandvlees weg snijden. Kan het ook echt niet verdragen om met plaatselijke verdoving de kies eruit te laten halen. Ik ben niet bang voor de ingreep. Maar krijg echt een paniek aanval met alles erop en er aan. Zat de laatste keer al met huilend met een emmertje op schoot. Trillent, stoel moest recht op blijven.. Even ervoor had ik al met braak neigingen bij de wc gezeten. Embarassed Verstandskiezen ellende - Pagina 5 394967 Schaam me dood man. En dat was voor een heel klein kiesje eruit te halen. Met maar 1 wortel. De ingreep duurde wel geteld 2 sec Rolling Eyes lol!

Ik ben benieuwd of je dat zo geregelt hebt om ze onder narcose weg te laten halen. daar heb ik ook wel oren naar. Laat eens weten hoe dat gegaan is? als hij/zij weer terug is

Joan: fijn dat je het achter de rug hebt. hopelijk zakt snel de pijn
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  luenca wo 2 mei 2012 - 10:20

zelda, ik weet hoe je je voelt!(of voelde ) eergisteren wortelkanaalbehandeling gehad, ontstoken zenuw. daarvoor ook 3 dagen met een kloppend gevoel gelopen, het was nog te onderdrukken met ibrufen, maar na de behandeling...men ik ging kapot van de pijn, heb 4000 mg ibrufen ingenomen en nog pijn! ziekenhuis gebeld want zoveel mag je natuurlijk niet slikken Embarassed
gelukkig was de dosering niet zo hoog dat mn maag leeggepompt moest worden.
ik mag nu voorlopig geen ibrufen slikken , alleen paracetamol. nou dat werkt dus normaal niet bij mij, maarja toch maar gedaan...wat denk je, pijn weg! wtf haha

trouwens, wat ook helpt tegen de (kies) pijn is kruidnagel erop leggen of boterhamkorsten op een theedoek leggen, kokend water erop gieten theedoek dichtvouwen en dan tegen je wang aanhouden, werkt bij mij beiden ook!

en dan 4000 mg ibrufen niet laughcry
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Stuiterbal wo 2 mei 2012 - 18:17

Ohhhhh wat een horror verhalen !!!

Ik heb er nog 2 die niet doorgroeien. Ze zitten al zo'n 5 jaar op dezelfde plaats. Ik heb er ook geen last van zo. Mijn tandarts wilde ze eruit laten snijden maar Hell no dat dat gebeurt ! Pas als ik last ga krijgen dan zet ik wel de stap.

De andere 2 zijn eruit getrokken. Ik scheet 7 kleuren maar naar 5 min stond ik buiten. 1 dag last gehad en de dag erna stond ik weer te werken. Dus dat viel reuze mee !!
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 18:27

Boehoe, m'n gezicht is zo opgezwollen en slikken doet heel erg pijn. Nog tips anders dan ijs? Ik heb trouwens van het ziekenhuis Ibuprofen Actavis 600 meegekregen maar ik krijg hier ontzettende maag klachten van. Nu heb ik dat erg snel net medicatie dus Omeprazol (maagbeschermer) heb ik wel in huis maar het helpt niet! Ik blijf maagpijn houden. Denken jullie dat ik een andere pijnstiller mag slikken zoals patacetamol of moet ik dit overleggen met een arts?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 19:03

Als je veel pijn hebt Joan dan mag je paracetamol erbij slikken. Dat is gewoon veilig.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 19:06

Ik heb trouwens nog steeds last (een drukkend, pijnlijk gevoel op mijn kies) maar het is niet zo ernstig meer als voorheen. Wel zit er nog een gekke bult naast mijn kies die vreemd aanvoelt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: