Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verstandskiezen trekken

+7
Lady Starstruck
Springflower
Jerry
Theeleut
kippiee
_Lacey_
TukTuk
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Verstandskiezen trekken Empty Verstandskiezen trekken

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 0:55

Volgende week en de week daarop moet ik, na jaren uitstellen, mijn verstandskiezen laten trekken omdat ze allemaal niet goed zijn doorgebroken.
Ze moeten alle 4 getrokken worden, in 2x.

Heeft iemand hier ervaring mee? Had je er last van en hoe lang duurde dat?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen trekken Empty Re: Verstandskiezen trekken

Bericht  TukTuk vr 21 sep 2012 - 1:03

Heb tot nu toe alleen de bovenste er uit laten halen (Onder willen ze laten zitten omdat de wortels met hun punten tegen elkaar gegroeid zijn en er een zenuw tussen kan lopen, en grote kans op zenuwschade). Boven was geen probleem, ze waren er binnen een paar minuten uit, thuis heb ik het nog even gekoeld om te voorkomen dat mijn wang dik zou worden en verder geen pijn oid gehad. At na 3 dagen ook alweer pistoletjes etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Lacey_ vr 21 sep 2012 - 1:04

Ik heb ze vorig jaar moeten laten trekken, ook in 2 keer.
De eerste keer was ik bloednerveus, maar dat was helemaal nergens voor nodig: het was zo gepiept en ik heb nergens last van gehad.

De tweede keer verliep net zo voorspoedig.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  kippiee vr 21 sep 2012 - 1:05

Ik heb eerst de 2 rechts weg laten halen.. De bovenste was al wel door maar onderste niet en het is me heel erg meegevallen.

Je krijgt flink wat verdoving (was best pijnlijk) en dan krijg je een groen operatiedoekje over je gezicht dan gaan ze hun gang.

Maar bij mij gingen ze vrij gemakkelijk uit dus ligt eraan hoe ze liggen bij jouw en of ze ze moeten uitboren.

Ze hechten het dicht en klaar bij mij duurde het een kwatiertje zoiets. Je krijgt erna pijnstillers mee en moet je je wang koelen maar ik had geen zwelling en ook geen napijn zowat. Ben ook gewoon weer gaan werken de volgende dag.

Maar goed ken ook andere verhalen maar dat moet je toch afwachten je ziet het wel. Suc 6;)
kippiee
kippiee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 575
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  TukTuk vr 21 sep 2012 - 1:07

kippiee schreef:Ik heb eerst de 2 rechts weg laten halen.. De bovenste was al wel door maar onderste niet en het is me heel erg meegevallen.

Je krijgt flink wat verdoving (was best pijnlijk) en dan krijg je een groen operatiedoekje over je gezicht dan gaan ze hun gang.

Maar bij mij gingen ze vrij gemakkelijk uit dus ligt eraan hoe ze liggen bij jouw en of ze ze moeten uitboren.

Ze hechten het dicht en klaar bij mij duurde het een kwatiertje zoiets. Je krijgt erna pijnstillers mee en moet je je wang koelen maar ik had geen zwelling en ook geen napijn zowat. Ben ook gewoon weer gaan werken de volgende dag.

Maar goed ken ook andere verhalen maar dat moet je toch afwachten je ziet het wel. Suc 6;)

Niet altijd hoor, bij mij is niks gehecht smile Ligt er ook aan of je bij een kaakchirurg bent of bij de tandarts denk ik.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 1:09

Ik vond het echt verschrikkelijk en ik ben geen piepert. Dus ik denk dat ik je niet gerust kan stellen haha.

Gast
Gast

Bericht  Theeleut vr 21 sep 2012 - 1:15

Bij mij is er 1 uitgetrokken afgelopen juni. Tegelijkertijd werd er een gaatje gevuld, ik heb nadat de verdoving was uitgewerkt weken last gehad van het gevulde gaatje en nul last van de plek waar de verstandskies zat.

Trekken duurde 2 minuten, hóóguit! Ik kreeg geloof ik 3 of 4 verdovingsprikken en daarna ging hij wrikken, dit voelt wat vreemd, geen pijn, maar je voelt de druk en het kraakte enorm. Toen haalde hij de tang uit mijn mond en dacht ik dat hij ging zeggen " sorry, hij moet eruit gesneden worden...", maar hij had de kies al getrokken :cheering:

Ik vond het dus meevallen.
Al heb ik natuurlijk maar 1 kies laten trekken.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  kippiee vr 21 sep 2012 - 1:18

AngelNyn schreef:
kippiee schreef:Ik heb eerst de 2 rechts weg laten halen.. De bovenste was al wel door maar onderste niet en het is me heel erg meegevallen.

Niet altijd hoor, bij mij is niks gehecht Verstandskiezen trekken 561177 Ligt er ook aan of je bij een kaakchirurg bent of bij de tandarts denk ik.

Ja das waar ik was bij de kaakchirurg geweest..
kippiee
kippiee
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jerry vr 21 sep 2012 - 1:19

Ik heb er in het voorjaar eentje laten trekken (ik scheen er maar 2 te hebben, in de onderkaak zit helemaal niks :cheering: ).
Op zich een fluitje van een cent: het enige wat een beetje naar was, was het geluid dat het maakt als ze de kies loshalen, dat kraakt een beetje in je schedel :P
Alleen had ik helaas (bleek 's avonds thuis) een 'antrumperforatie' (google maar voor details), waardoor ik binnen een uur bij een spoedtandarts op de stoel lag, ze m'n tandvlees aan gort sneden om als 'lapje' over het gat te kunnen leggen. Vervolgens mocht ik 4 weken lang geen druk op m'n holtes zetten (niet sporten, geen ballonnen opblazen e.d. clown ).. Maar pijn heb ik nauwelijks gehad
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Springflower vr 21 sep 2012 - 1:21

Het trekken van mijn verstandskies duurde iets langer als de tandarts zelf had gedacht, maar dankzij de verdoving heb ik nergens last van gehad.
Daarna nergens last meer van gehad, had alleen een hele dikke wang en eten en drinken was wel lastig. Succes alvast!
Springflower
Springflower
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 169
Punten : 171
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 5:12

Ik heb begin mei mijn onderste verstandskies laten verwijderen. Dit moest bij de kaakchirurg omdat ie scheef in de kaak zat. Ze hebben 'm eruit gesneden en kapot geboord om hem in stukjes te verwijderen. Ik was heel erg nerveus waardoor de verdoving niet voldoende was. Ik ben halverwege de ingreep nog extra verdoofd. Omdat ze eerst in m'n wang en tandvlees hebben gesneden, hebben ze dat gehecht. De holte bleef open. Ik moest op een watje bijten om het bloeden te stoppen en mocht niet spoelen de eerste drie kwartier.

Toen ik thuis kwam had ik wel veel pijn. M'n wang was ook behoorlijk opgezwollen, ondanks het ijs wat ik er tegen aan had gehouden. M'n kaak voelde heel beurs aan en eten ging dan ook erg moeilijk. Ik heb er denk ik een dikke week echt last van gehad. Toen de zwelling afnam, ging het eten ook weer beter. Ik ben na drie dagen teruggegaan omdat ik het idee had dat de wond begon te ruiken. Omdat ze de holte niet gedicht hadden gemaakt en ik van de arts alles mocht eten, waren er voedsel resten ingekomen. Ze hebben het toen schoongemaakt en ik kreeg een spuit mee om zelf te holte na het eten te reinigen. Ik zou de dag van de ingreep verder wel vrij houden, ik voelde me daarna echt niet lekker.

Tip, van die vloeibare ijspacks zijn wel erg fijn! Ik heb een washandje met ijsklontjes gebruikt, maar dat was toch best hard tegen m'n gezicht.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 6:41

Ik heb alleen de bovenste twee er uit. Heeft de tandarts gedaan. Nergens last van.
Er was toen per ongeluk een stuk kaakbot mee uitgerukt, maar daar heb ik niks van gevoeld. Echter, toen ik de kies met bot daarna zag, werd ik even heel licht in mijn hoofd... Verstandskiezen trekken 394967

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck vr 21 sep 2012 - 6:43

Ik heb een maand geleden mijn verstandskies moeten laten trekken bij de kaakchirurg. Deze zat links onder. Hij was flink ontstoken en ik had er pijn aan dus was blij dat hij eruit mocht. Maar ik vond het meevallen. Ik was vreselijk zenuwachtig van de voren, maar ik ben ook een angsthaas eerste klas. De spuiten vielen heel erg mee, en de kies was er ook zo uit. Hij is bij mij wel getrokken, dus ik had vrij weinig napijn, wel dat het een beetje gevoelig was. Linksboven is hij er bij mij ook al uit, die is 4 jaar geleden bij de tandarts getrokken. Viel ook heel erg mee. Had ook geen napijn.

Laatst aangepast door Lady Starstruck op za 22 sep 2012 - 0:11; in totaal 1 keer bewerkt
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  aardbeitje vr 21 sep 2012 - 6:56

Ik had ze alleen onder. Maar ze waren nog niet door en lagen dwars. Daardoor moesten ze eruit worden gesneden bij de kaakchirurg. Ik moest 1,5 maand geleden en was super zenuwachtig. Helaas deden ze ze niet tegelijk. Vorige week ben ik voor de andere geweest. Ik vond de verdoving het ergst. Ze moesten de kiezen bij mij ook doormidden boren. Maar ik vond de behandeling zelf en de napijn 100% meevallen. Ik heb de tweede keer alleen wel een paar dagen een dikke wang gehad. Ik dacht hoe belangrijk kan koelen met ijs nou zijn.... Nou best wel dus.
aardbeitje
aardbeitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Lady Starstruck vr 21 sep 2012 - 6:59

Joan schreef:Ik heb begin mei mijn onderste verstandskies laten verwijderen. Dit moest bij de kaakchirurg omdat ie scheef in de kaak zat. Ze hebben 'm eruit gesneden en kapot geboord om hem in stukjes te verwijderen. Ik was heel erg nerveus waardoor de verdoving niet voldoende was. Ik ben halverwege de ingreep nog extra verdoofd. Omdat ze eerst in m'n wang en tandvlees hebben gesneden, hebben ze dat gehecht. De holte bleef open. Ik moest op een watje bijten om het bloeden te stoppen en mocht niet spoelen de eerste drie kwartier.

Toen ik thuis kwam had ik wel veel pijn. M'n wang was ook behoorlijk opgezwollen, ondanks het ijs wat ik er tegen aan had gehouden. M'n kaak voelde heel beurs aan en eten ging dan ook erg moeilijk. Ik heb er denk ik een dikke week echt last van gehad. Toen de zwelling afnam, ging het eten ook weer beter. Ik ben na drie dagen teruggegaan omdat ik het idee had dat de wond begon te ruiken. Omdat ze de holte niet gedicht hadden gemaakt en ik van de arts alles mocht eten, waren er voedsel resten ingekomen. Ze hebben het toen schoongemaakt en ik kreeg een spuit mee om zelf te holte na het eten te reinigen. Ik zou de dag van de ingreep verder wel vrij houden, ik voelde me daarna echt niet lekker.

Tip, van die vloeibare ijspacks zijn wel erg fijn! Ik heb een washandje met ijsklontjes gebruikt, maar dat was toch best hard tegen m'n gezicht.

Hebben ze jou dan niet gelijk een spuitje meegegeven om het te reinigen dan? Ik kreeg namelijk een spuitje mee. En moest het gat gelijk de volgende dag met zout water 3 keer per dag spoelen.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 19:39

Pfff die verstandskiezen pale

Die van mij is er pas uitgehaald omdat ie door mijn wang naar buiten groeide. Deed ontzettend veel pijn. Het trekken ging een beetje lastig maar op zich wel oké.....maar daarna, wat een hel. Er kwam vuil in de holte zitten dus ging het ontsteken. Ik had zo enorm veel pijn dat ik 2x de huisartsenpost had gebeld, kon er gewoon niet van slapen en moest telkens huilen. Zat op het maximale qua pijnstillers (paracetamol en ibuprofen) en toch voelde ik de pijn er gewoon doorheen. De kaakchirurg heeft toen met een spuitje het vuil eruit gespoten en kreeg ook een spuitje voor thuis mee. Helaas was het toen nog niet over Mad pas toen ik een spuitje meekreeg met chloor achtig spul om het te desinfecteren, toen ging het pas een beetje over.

Wat een ellende, die verstandskiezen.

Gast
Gast

Bericht  Makamba vr 21 sep 2012 - 20:43

Ik heb ze alle vier tegelijk eruit laten halen en heb toen wat vuil in de holtes gekregen waardoor het pijn ging doen. Dit hebben ze toen schoongemaakt met een spuitje en ik kreeg een spuitje mee voor thuis. Daarna ging het een stuk beter. Na een paar dagen was de pijn weg.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Makamba vr 21 sep 2012 - 20:48

kippiee schreef:
AngelNyn schreef:

Niet altijd hoor, bij mij is niks gehecht Verstandskiezen trekken 561177 Ligt er ook aan of je bij een kaakchirurg bent of bij de tandarts denk ik.

Ja das waar ik was bij de kaakchirurg geweest..

Ik ben ook bij de kaakchirurg geweest, maar het is niet gehecht geworden.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Suus za 22 sep 2012 - 0:18

Ik had alleen boven verstandskiezen en die zijn er door de tandarts uitgehaald. Ik zag er erg tegenop, maar het is me beide keren reuze meegevallen. Alleen dat gekraak in mijn schedel vond ik raar, maar het was zo gepiept en ik heb geen napijn gehad.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 22 sep 2012 - 1:38

Lady Starstruck schreef:
Joan schreef:Ik heb begin mei mijn onderste verstandskies laten verwijderen. Dit moest bij de kaakchirurg omdat ie scheef in de kaak zat. Ze hebben 'm eruit gesneden en kapot geboord om hem in stukjes te verwijderen. Ik was heel erg nerveus waardoor de verdoving niet voldoende was. Ik ben halverwege de ingreep nog extra verdoofd. Omdat ze eerst in m'n wang en tandvlees hebben gesneden, hebben ze dat gehecht. De holte bleef open. Ik moest op een watje bijten om het bloeden te stoppen en mocht niet spoelen de eerste drie kwartier.

Hebben ze jou dan niet gelijk een spuitje meegegeven om het te reinigen dan? Ik kreeg namelijk een spuitje mee. En moest het gat gelijk de volgende dag met zout water 3 keer per dag spoelen.

Nee, stom hé. Toen ik eenmaal wist dat de holte gewoon open was, vond het echt maar raar dat ik die spuit niet direct heb meegekregen.

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck za 22 sep 2012 - 1:45

Jaa inderdaad. Gelukkig kreeg je er nog 1 mee dan.
Ik heb hier trouwens nog een hele doos vol zware pijnstillers staan haha. Niet nodig gehad. Maar je weet nooit misschien komt het nog eens van pas.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  kippiee za 22 sep 2012 - 1:54

Makamba schreef:Ik heb ze alle vier tegelijk eruit laten halen en heb toen wat vuil in de holtes gekregen waardoor het pijn ging doen. Dit hebben ze toen schoongemaakt met een spuitje en ik kreeg een spuitje mee voor thuis. Daarna ging het een stuk beter. Na een paar dagen was de pijn weg.

Hmm ok tegen mij zeiden ze dat ze niet allebei tegelijk konden voor met name onder.
Dit was vanwege zwelling en dan heb je anders 2 dikke wangen en kan je niet goed eten.
Dus eerst ene kant boven en onder en dan andere kant.
kippiee
kippiee
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 7:30

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga het zien/voelen vrijdag!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 8:06

Ik heb er ook 4 in 2x laten verwijderen bij de kaakchirurg en het viel mij erg mee. Ik had van tevoren gezegd dat ik de spuit enzo niet wil zien, dus daar hielden ze rekening mee, en bij de tweede keer werd mijn wang wel dik en blauw, maar de pijn viel erg mee. Succes vrijdag!

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck ma 24 sep 2012 - 8:15

Succes vrijdag Pritt!
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel