Verstandskiezen ellende
+24
Aagje!
luenca
loesje
Sweety
Travel-Addict
Gympie
Bazinga
Discordia
Jade
Curious
Jerry
Stuiterbal
Mida4you
Roza
Happydobby
kajaka88
Puggle
Monte
Rovine
TukTuk
Angela_1986
Ella
Zora
Caramba
28 plaatsers
Pagina 1 van 7
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Verstandskiezen ellende
Pfff....tijdje terug heb ik een verstandskies laten trekken omdat hij schuurde tegen mijn wang (rechts bovenin) en het deed dus super veel pijn. Er zat een hele schaafplek tegen mijn wang.
Nu groeit mijn onderste verstandskies weer scheef...het tandvlees/wang gedeelte groeit er gewoon omheen! De kies groeit dus in feite in mijn wang. En zeer dat het doet...ik had net gekeken en ik zag al iets van een ontsteking ofzo zitten. Echt, wat een ellende....ik ben al best bang voor de tandarts en ik gok dat dit geen makkelijke is om te trekken, aangezien hij half in mijn wang aan het groeien is.
Maar ja ik heb pijn en dat ding moet toch weg. Morgen maar even de tandarts bellen
Nu groeit mijn onderste verstandskies weer scheef...het tandvlees/wang gedeelte groeit er gewoon omheen! De kies groeit dus in feite in mijn wang. En zeer dat het doet...ik had net gekeken en ik zag al iets van een ontsteking ofzo zitten. Echt, wat een ellende....ik ben al best bang voor de tandarts en ik gok dat dit geen makkelijke is om te trekken, aangezien hij half in mijn wang aan het groeien is.
Maar ja ik heb pijn en dat ding moet toch weg. Morgen maar even de tandarts bellen
Gast- Gast
Re: Verstandskiezen ellende
Tijd dat dat kreng eruit gaat idd. Zyllen ze moeten snijden en trekken, denk ik.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ohhh brr, dat is echt mijn grootste angst, dat die dingen er bij mij uitmoeten. Maar goed, als je er nu al last van hebt dan is het alleen maar beter natuurlijk
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
oh ellendige dingen zijn het. hoop dat het meevalt voor je
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Oh dat klinkt inderdaad niet helemaal goed! Zou morgen toch maar even de tandarts bellen, zeker als je al iets van 'n ontsteking denkt te zien.
Hij moet er hoe dan ook toch uit, kun je het maar beter nu meteen laten doen dan wanneer ie nog verder in je wang zit en de ontsteking flink is want dan wordt het écht heel vervelend om 'm eruit te laten halen lijkt me.
Zora, het hoeft helemaal niet zo vervelend te zijn hoor! Bij mij zijn er al 3 verwijderd en *klopt af* ik heb er helemaal niet veel last van gehad. De eerste gebeurde bij de tandarts; ik kreeg 'n verdoving, hij deed even wat in m'n mond dus ik dacht dat ie aan 't kijken was of iets aan het voorbereiden ofzo, zette me recht en zei 'Zo'. Ik dacht dus dat ik in de wachtkamer moest gaan wachten tot de verdoving verder ingewerkt was ofzo maar toen had ie 'm er al uit gehaald!
De andere 2 zijn bij de kaakchirurg eruit gesneden en daar heb ik ook weinig last van gehad. Ben die dag wel thuis gebleven en verwachtte veel pijn aangezien mijn broertje 'n maand of wat ervoor 'n verstandskies had laten snijden en toen 'n paar dagen thuis is gebleven maar bij mij viel dit ontzettend mee!
Hij moet er hoe dan ook toch uit, kun je het maar beter nu meteen laten doen dan wanneer ie nog verder in je wang zit en de ontsteking flink is want dan wordt het écht heel vervelend om 'm eruit te laten halen lijkt me.
Zora, het hoeft helemaal niet zo vervelend te zijn hoor! Bij mij zijn er al 3 verwijderd en *klopt af* ik heb er helemaal niet veel last van gehad. De eerste gebeurde bij de tandarts; ik kreeg 'n verdoving, hij deed even wat in m'n mond dus ik dacht dat ie aan 't kijken was of iets aan het voorbereiden ofzo, zette me recht en zei 'Zo'. Ik dacht dus dat ik in de wachtkamer moest gaan wachten tot de verdoving verder ingewerkt was ofzo maar toen had ie 'm er al uit gehaald!
De andere 2 zijn bij de kaakchirurg eruit gesneden en daar heb ik ook weinig last van gehad. Ben die dag wel thuis gebleven en verwachtte veel pijn aangezien mijn broertje 'n maand of wat ervoor 'n verstandskies had laten snijden en toen 'n paar dagen thuis is gebleven maar bij mij viel dit ontzettend mee!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Angela_1986 schreef:Oh dat klinkt inderdaad niet helemaal goed! Zou morgen toch maar even de tandarts bellen, zeker als je al iets van 'n ontsteking denkt te zien.
Inderdaad, want een onsteking kan je schijnbaar niet verdoven, dus dan word het erg pijnlijk..
Sterkte er mee! Ik heb er ook nog 2 onder die er uit moeten, maar die mogen nog even blijven zitten van de tandarts, tot dat ze voldoende omhoog gegroeid zijn, zodat het iets makkelijker gaat..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Oh da's een succesverhaal die ik even moet onthouden!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Zelda schreef:Zonder verdoving wat zie ik er tegenop zeg....
Kan ook goed zijn dat je eerst een AB kuur dan krijgt tegen die ontsteking, of dat de ontsteking mee valt en het nog wel verdoofd kan worden, het was meer dat je er inderdaad niet te lang mee moeten blijven rondlopen en wachten tot de ontsteking echt te erg is
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Zelda schreef:Zonder verdoving wat zie ik er tegenop zeg....
Kan ook goed zijn dat je eerst een AB kuur dan krijgt tegen die ontsteking, of dat de ontsteking mee valt en het nog wel verdoofd kan worden, het was meer dat je er inderdaad niet te lang mee moeten blijven rondlopen en wachten tot de ontsteking echt te erg is
Juist, nu zal het waarschijnlijk nog mét verdoving kunnen dus reden genoeg om morgen meteen te bellen!
Ja je hoort altijd van die horrorverhalen over verstandskiezen maar d'r zijn dus ook succesverhalen
Zora schreef:Ohhh brr, dat is echt mijn grootste angst, dat die dingen er bij mij uitmoeten. Maar goed, als je er nu al last van hebt dan is het alleen maar beter natuurlijk
Bij mij ook een succes verhaal hoor, voor de bovenste dan, onder zitten ze er nog.
Ik was DOOD bang, was al heel lang niet bij de tandarts geweest en nouja er moest best wat gedaan worden, onderandere mijn verstandskiezen.. En lag helemaal te shaken op die stoel. Nouja verdoving, die was niet heel erg prettig, maar mijn tandarts wist dat ik heel bang was, dus verdoofde ook heel rustig, niet gelijk die spuit in mijn gehemelte etc, dus die verdoving viel mij eigenlijk ook wel heel erg mee, want mijn zus had me al voorbereid er op dat die onprettig kon zijn.
Nouja ik zie die tang in mijn mond gaan, paar seconden wroeten, ik had mijn ogen dicht gedaan, en ik voel die tang weer uit mijn mond gaan, dus dacht dat het niet lukte, en dat hij iets anders ging pakken, moed zonk me al in de schoenen, en toen was het al "zo dat was de eerste!"
Binnen een minuut waren beide kiezen er uit, hij was meer kwijt met het goed plaatsen van de tang (omdat ze zo ver zitten komen ze er moeilijk bij), dan het trekken zelf
Het is de eerste paar uur een heeeel klein beetje dik geweest, ijspak op gedaan thuis, en na een dag kon ik al best goed weer eten, heb er verder totaal geen last van gehad. Alleen even oppassen dat je geen harde dingen achter in het gat duwt, maar ze zijn op dinsdag getrokken, en op vrijdag gingen we een weekendje weg en heb gewoon harde broodjes kunnen eten etc.
TukTuk- Ratel
Angela_1986 schreef:AngelNyn schreef:Zelda schreef:Zonder verdoving wat zie ik er tegenop zeg....
Juist, nu zal het waarschijnlijk nog mét verdoving kunnen dus reden genoeg om morgen meteen te bellen!
Ja je hoort altijd van die horrorverhalen over verstandskiezen maar d'r zijn dus ook succesverhalen
Bij mijn vriend werken de verdovingen sowieso niet, toen met zijn verstandskiezen bij de kaakchirurg hebben ze meerdere spuiten gezet, zonder effect. Laatst bij de tandarts ook, wortelkanaal behandeling, werkte de verdoving ook niet, meerdere keren geprobeerd.. Gelukkig hebben we een hele relaxte tandarts, dus toen ging het ook echt van "ok ik moet nu zo even dat staafje er in duwen, dat is een paar seconden heel pijnlijk, en dan gaat het weer", en dan telde hij af, en dan ff snel doorduwen. Had echt medelijden met mijn vriend toen hij dat vertelde
TukTuk- Ratel
Bij mij was de boel ook gaan ontsteken. Ik had de afspraak al staan binnen een paar weken, maar het ging al eerder fout. Eerste dagen in bed gelegen van de pijn (was weekend), tot iemand de tip gaf te spoelen met zout water. Dat deed ik toen een aantal keer per dag en de pijn trok weg, had niet eens pijnstillers meer nodig en heb die weken nog uitgezeten.
Verstandskiezen waren er ook zo uit. Ik vroeg hoelang het ging duren zodat ik me mentaal even voor kon bereiden. 20 minuten zei ze. 4 minuten later stond ik al stomverbaasd in de parkeergarage om mijn fiets te pakken. 1 dagje voorzichtig met eten gedaan en daarna was het al gedaan. Bij mij zijn ze er allevier uitgehaald, eerst links, paar weken later rechts.
Verstandskiezen waren er ook zo uit. Ik vroeg hoelang het ging duren zodat ik me mentaal even voor kon bereiden. 20 minuten zei ze. 4 minuten later stond ik al stomverbaasd in de parkeergarage om mijn fiets te pakken. 1 dagje voorzichtig met eten gedaan en daarna was het al gedaan. Bij mij zijn ze er allevier uitgehaald, eerst links, paar weken later rechts.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Spoelen met zout water, dat ga ik zo even doen. Dank voor de tip Rovine
Gast- Gast
AngelNyn schreef:Angela_1986 schreef:AngelNyn schreef:Zelda schreef:Zonder verdoving wat zie ik er tegenop zeg....
Bij mijn vriend werken de verdovingen sowieso niet, toen met zijn verstandskiezen bij de kaakchirurg hebben ze meerdere spuiten gezet, zonder effect. Laatst bij de tandarts ook, wortelkanaal behandeling, werkte de verdoving ook niet, meerdere keren geprobeerd.. Gelukkig hebben we een hele relaxte tandarts, dus toen ging het ook echt van "ok ik moet nu zo even dat staafje er in duwen, dat is een paar seconden heel pijnlijk, en dan gaat het weer", en dan telde hij af, en dan ff snel doorduwen. Had echt medelijden met mijn vriend toen hij dat vertelde
Dat is écht niet grappig, als je verdovingen niet werken...
Ik heb afgelopen jaar ook 'n wortelkanaalbehandeling gehad, mét verdoving en dat vond ik veel vervelender dan die verstandskiezen. Al viel het de tweede keer mee!
Ik had ook iets soortgelijks. Bij mij rechtsboven groeide ook tegen mijn wang scheef en 1,5 week voordat ik de afspraak had bij de kaakchirurg(daar moet je heen als ze onder nog niet door zijn en/of ze scheef liggen) kreeg ik pijn boven en kon ik mijn mond nauwelijks meer opendoen. Was waarschijnlijk ook een ontsteking. Tijdens het trekken gingen ze dus verdoven(vond ik echt hele nare prikken) en hij wilde beginnen, maar ik voelde nog van alles, dus nog en serie prikken erbij. En toen voelde ik niets meer en zijn ze er netjes uitgehaald. Daarna wel veel pijn en een dikke wang, maar dan moet je er op staan dat je ibuprofen meekrijgt, dat helpt het beste. Na 5 dagen was het weer minder. Helaas kreeg ik in de nacht van dag 5 op 6 enorme pijn(ging door de ibuprofen heen) en werd me hele wang weer dikker. Bleek er dus een abces te zijn ontstaan op die plek en alles moest weer open. Daarna is het wel weer goedgekomen en ik zag heel erg op tegen de linkerkant die ook nog moest. Maar dat is me echt totaal meegevallen, veel minder pijn en zwelling dan de eerste keer.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Zelda schreef:Spoelen met zout water, dat ga ik zo even doen. Dank voor de tip Rovine
Daar was toch iets mee? Ik gaf een tijdje terug ook deze tip maar toen kreeg ik te horen dat het juist niet goed was? Of is het alleen een risico als je binnen de 24 uur zit nadat de verstandkies getrokken is? Iets met een bloedprop?
Gast- Gast
Wat vervelend dat hij zo in je wang groeit. Zeker morgen de tandarts even bellen. Wat logisch dat je er tegen op ziet, zijn nou niet echt de leukste dingen.
Ik ben zelf echt een schijterd, heb al 1,5 jaar een verwijsbrief liggen voor de kaakchirurg. Ik durfde niet en toen werd ik zwanger. Maar zal er na de bevalling ook aan moeten geloven helaas. Veel succes!
Ik ben zelf echt een schijterd, heb al 1,5 jaar een verwijsbrief liggen voor de kaakchirurg. Ik durfde niet en toen werd ik zwanger. Maar zal er na de bevalling ook aan moeten geloven helaas. Veel succes!
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Cimic schreef:Zelda schreef:Spoelen met zout water, dat ga ik zo even doen. Dank voor de tip Rovine
Daar was toch iets mee? Ik gaf een tijdje terug ook deze tip maar toen kreeg ik te horen dat het juist niet goed was? Of is het alleen een risico als je binnen de 24 uur zit nadat de verstandkies getrokken is? Iets met een bloedprop?
Inderdaad na het trekken niet gaan spoelen, omdat je dan inderdaad kans hebt dat de wond weer open gaat.
TukTuk- Ratel
Nee dan kan je zonder problemen spoelen idd:)
TukTuk- Ratel
Ik ben zo ontzettend bang dat ik mijn verstandskiezen onder algehele narcose heb laten trekken. Zo'n 2 jaar geleden.
Heb echt angst voor die spuiten in mijn mond, op mijn twaalfde moesten er ook 4 kiezen uit ivm mijn beugel. Ook toen ben ik onder algehele narcose geweest.
Heb echt angst voor die spuiten in mijn mond, op mijn twaalfde moesten er ook 4 kiezen uit ivm mijn beugel. Ook toen ben ik onder algehele narcose geweest.
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
kajaka88 schreef:Ik ben zo ontzettend bang dat ik mijn verstandskiezen onder algehele narcose heb laten trekken. Zo'n 2 jaar geleden.
Hoe heb je dat geregeld? Ik ben namelijk net zo'n schijterd en mijn tandarts adviseerde om eerste eens een afspr te maken bij de kaakchirurg om te kijken hoe of wat. Maar toen ik belde voor een afspr ging dat dus niet. Het was 1 afspr en ze zouden gelijk getrokken worden.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Yvette schreef:kajaka88 schreef:Ik ben zo ontzettend bang dat ik mijn verstandskiezen onder algehele narcose heb laten trekken. Zo'n 2 jaar geleden.
Hoe heb je dat geregeld? Ik ben namelijk net zo'n schijterd en mijn tandarts adviseerde om eerste eens een afspr te maken bij de kaakchirurg om te kijken hoe of wat. Maar toen ik belde voor een afspr ging dat dus niet. Het was 1 afspr en ze zouden gelijk getrokken worden.
Die eerste keer toen ik 12 was.. De eerste keer was ik dus zo in paniek dat het niet ging lukken, kreeg ik voor een dag later pilletjes mee zodat ik rustiger zou zijn. De tandarts zei dat een volwassen persoon er ontzettend suf van zou zijn, maar bij mij geen resultaat, zo bang was ik. Toen heeft hij dus besloten dat ie mij door ging sturen naar een tandarts die het onder narcose deed. Verder weet ik toen niet meer precies hoe dat ging. Maar 2 jaar geleden heb ik eerst wel heel dapper de afspraak gemaakt om ze te laten trekken gewoon bij de tandarts, alleen een week van te voren sliep ik al niet meer, toen de tandarts gebeld, ik moest wel komen ze keken wel wat ze gingen doen. Natuurlijk probeerden ze me om te praten; maar uiteindelijk hebben ze me toch doorgestuurd. Moest wel allerlei angstlijsten ed invullen, en uiteindelijk hebben ze toen ook weer onder narcose gedaan. Ze doen dan wel alle vier in 1 keer omdat het natuurlijk niets niks is zo'n narcose..
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
Ik mag morgenvroeg bij de tandarts komen. Ik denk dat hij me gaat doorsturen naar een kaakchirurg. Ben benieuwd...
Gast- Gast
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Verstandskiezen
» Nog meer verstandskiezen?
» Verstandskiezen trekken
» Hoeveel verstandskiezen?
» Verstandskiezen verwijderen
» Nog meer verstandskiezen?
» Verstandskiezen trekken
» Hoeveel verstandskiezen?
» Verstandskiezen verwijderen