Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verstandskiezen verwijderen

+14
Steep
Shopelle
Viva
Derpy
Marcellah89
Caroow
Lejow
SparklingEyes
kajaka88
Angel1982
Elliot
Rush
Lady Starstruck
Susan
18 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 22:59

Ik moet binnenkort naar de kaakchirurg om mijn verstandskiezen te laten verwijderen. De twee boven kunnen worden getrokken, maar onder moeten ze worden gesneden. Mijn tandarts gaf aan dat ik waarschijnlijk de keuze krijg tussen 2 aan 2 onder plaatselijke verdoving laten verwijderen of alles tegelijk onder narcose. Heeft iemand ervaring met alle vier tegelijk onder narcose laten verwijderen? Hoe lang duurt het voordat je dan weer enigszins normaal kunt eten? Ik neig zelf sterk naar deze optie als ik die daadwerkelijk krijg, omdat ik echt als de dood ben voor de behandeling, maar de meeste mensen die ik het vraag verklaren me voor gek omdat narcose zo lang nog in je lichaam aanwezig blijft en van invloed kan zijn op je gestel.

Benieuwd naar ervaringen en meningen dus...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 23:02

Het trekken van een verstandskies stelt niet zoveel voor. Ik heb dat laten doen en ging gewoon door naar mijn werk, kon gewoon eten, weinig bijzonders.
Mijn man is wel eens naar de kaakchirurg geweest, om ze te laten wegsnijden, dat was ook een eitje eigenlijk, voelde voor hem als de tandarts en hij at eigenlijk ook vrijwel meteen weer normaal. Ik zou het niet zo snel in 1x laten doen, vanwege de narcose en je hele mond is inens een puinhoop. Maar aan de andere kant: dan ben je er in 1x vanaf.

De kaakchirurg lijkt mij ook wel eng, maar het schijnt echt mee te vallen, mijn man ging iig zelf er naartoe en weer terug, heeft maar weinig last gehad. Is er ook niet voor thuis gebleven verder ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 23:06

Ik heb mijn twee bovenste verstandskiezen laten verwijderen, gewoon trekken en onder verdoving, van de ingreep zelf merkte ik niks, maar ik heb nog wel lang last gehad van die plekken, het is nog steeds gevoelig. De eerste dag kan het ook echt behoorlijk bloeden. Verder moet je ook uitkijken dat er geen etensrestjes in die holte komen te zitten, want dat is echt vervelend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Elliot zo 28 okt 2012 - 23:09

Ik heb zelf geen verstandkiezen dus ik heb geen ervaring met het trekken/verwijderen ervan, maar mijn zus heeft alles in één keer onder narcose weg laten snijden. Zij zat dezelfde avond weer een gehaktbal te eten. Je bent er in één keer vanaf natuurlijk, dus het lijkt mij fijner om het onder narcose te laten doen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Lady Starstruck zo 28 okt 2012 - 23:09

Het trekken zelf valt wel mee. Ik heb er 1 bij de tandarts laten trekken en 1 bij de kaakchirurg. Ik had verder geen napijn. Ik kreeg bij de kaakchirurg wel sterke pijnstillers mee maar die heb ik niet nodig gehad. Ik kon ook gewoon eten. Wel kreeg ik een spuitje mee en moest ik ong. 4 dagen nog 3 keer per dag spuiten met zout lauw water. Snijden heb ik nog niet hoeven doen, maar er zit er helaas nog 1 bij mij onder, en die zal er ooit ook wel uit moeten Neutral
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 23:18

Caroline. schreef:Ik heb zelf geen verstandkiezen dus ik heb geen ervaring met het trekken/verwijderen ervan, maar mijn zus heeft alles in één keer onder narcose weg laten snijden. Zij zat dezelfde avond weer een gehaktbal te eten. Je bent er in één keer vanaf natuurlijk, dus het lijkt mij fijner om het onder narcose te laten doen.

Dat is handig. Ik vraag me altijd af waarom je met zoveel overbodige onzin wordt geboren die je later toch weer weg moet laten halen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Rush zo 28 okt 2012 - 23:20

Susan schreef:
Caroline. schreef:Ik heb zelf geen verstandkiezen dus ik heb geen ervaring met het trekken/verwijderen ervan, maar mijn zus heeft alles in één keer onder narcose weg laten snijden. Zij zat dezelfde avond weer een gehaktbal te eten. Je bent er in één keer vanaf natuurlijk, dus het lijkt mij fijner om het onder narcose te laten doen.

Dat is handig. Ik vraag me altijd af waarom je met zoveel overbodige onzin wordt geboren die je later toch weer weg moet laten halen.
Het schijnt dat steeds meer kinderen zonder verstandskiezen of met maar een paar geboren worden omdat je ze inderdaad niet nodig hebt. Soort revolutie haha.

Ik heb er ook maar 3, dus als ze er uit moeten, dan scheelt dat me weer 1 haha!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Lady Starstruck zo 28 okt 2012 - 23:20

Susan schreef:
Caroline. schreef:Ik heb zelf geen verstandkiezen dus ik heb geen ervaring met het trekken/verwijderen ervan, maar mijn zus heeft alles in één keer onder narcose weg laten snijden. Zij zat dezelfde avond weer een gehaktbal te eten. Je bent er in één keer vanaf natuurlijk, dus het lijkt mij fijner om het onder narcose te laten doen.

Dat is handig. Ik vraag me altijd af waarom je met zoveel overbodige onzin wordt geboren die je later toch weer weg moet laten halen.

Ja inderdaad. Waren ze bij mij ook maar nooit doorgekomen!
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 0:00

Hmmm ik hoor hier een stuk positievere verhalen dan in mijn omgeving. Iedereen komt meteen met horrorverhalen over ontstekingen enzo, heel fijn. Maar fijn om te weten dat er ook mensen zijn die 's avonds al gewoon weer kunnen eten.

Dat zorgen dat er geen stukjes eten in de holtes komen, daar ben ik wel een beetje benauwd voor. Als ik nu al merk hoe vaak er stukjes vlees tussen de verstandskies en die daarnaast blijven hangen, of willekeurige andere stukjes voedsel onder het flapje tandvlees komen te zitten dat nog over de onderste verstandskies heen ligt... Doet dat spoelen met zout water ook geen pijn? En is dat niet ongelooflijk smerig eigenlijk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Rush ma 29 okt 2012 - 0:01

Mijn vriend kon `s avonds ook alweer eten, en 2 dagen later lag hij weer in het ziekenhuis en hebben ze een enorme ontsteking moeten opensnijden. Dus ook hier een horrorverhaal.

Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Elliot ma 29 okt 2012 - 0:06

Ja ik vind het zelf ook wel handig. Ik ben nog een keer bij de kaakchirurg geweest voor een foto omdat de tandarts dacht dat ze dwars onder m'n gebit lagen maar gelukkig zijn ze er gewoon niet. Nadeel is wel dat ik ook één gewone kies mis (rechtsonder) dus ik kauw altijd een beetje moeilijk rechts, haha (groot stuk 'loos' tandvlees).
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Angel1982 ma 29 okt 2012 - 0:12

ik heb vorige week mijn verstandskies laten verwijderen ( bij de tandarts ) ik was heel bang door alle horrorverhalen maar het stelde helemaal niets voor, een tijdje erna toen de verdoving helemaal was uitgewerkt kon ik weer gewoon eten , heb geen pijn of niets gehad.

Angel1982
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 25
Registratiedatum : 22-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  kajaka88 ma 29 okt 2012 - 1:05

Ik heb 2x onder narcose kiezen laten trekken. Een keer toen ik een jaar of 12 was 4 kiezen ivm ruimtegebrek en mijn beugel. En 2 jaar terug mijn 4 verstandskiezen. Ik vind het echt ideaal. Was ook echt doodsbenauwd voor de behandeling bij de tandarts. Vandoor dat ik ben doorverwezen voor onder.narcose. Heb er best wat moeite voor moeten doen. Angstscore formulieren enz. Maar uiteindelijk mocht het onser narcose. Bij de tweede keer wel ontzettend misselijk geweest van het vele bloed dat ik had binnen gekregen. Maar verder nauwelijks last gehad. Natuurlijk is het wel lastig eten. Je hebt wel in elke hoek van je mond een wond. Maar dat is maar even. Dan ben je er helemaal vanaf!
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  SparklingEyes ma 29 okt 2012 - 1:15

Bij mij zijn ze all 4 in een keer onder narcose verwijderd. Geen pretje en ik heb mazzel gehad dat ik geen ontstekingen heb gehad. Ik heb heel bewust iedere dagde toegestane dosering pijnstilling genomen, om het zo goed mogelijk te laten werken ...

Mij is het ontzettend meegevallen!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  SparklingEyes ma 29 okt 2012 - 1:17

kajaka88 schreef:Ik heb 2x onder narcose kiezen laten trekken. Een keer toen ik een jaar of 12 was 4 kiezen ivm ruimtegebrek en mijn beugel. En 2 jaar terug mijn 4 verstandskiezen. Ik vind het echt ideaal. Was ook echt doodsbenauwd voor de behandeling bij de tandarts. Vandoor dat ik ben doorverwezen voor onder.narcose. Heb er best wat moeite voor moeten doen. Angstscore formulieren enz. Maar uiteindelijk mocht het onser narcose. Bij de tweede keer wel ontzettend misselijk geweest van het vele bloed dat ik had binnen gekregen. Maar verder nauwelijks last gehad. Natuurlijk is het wel lastig eten. Je hebt wel in elke hoek van je mond een wond. Maar dat is maar even. Dan ben je er helemaal vanaf!

Wat jij beschrijft van die angst, daar heb ik ook last van.. Ik ben daarom ook doorverwezen. Gelukkig had de assistente bij het maken van de foto dit al in de gaten en die heeft het doorgegeven aan de chirurg. Het eerste wat hij tegen me zei was: SE we gaan het onder algehele narcose doen. En nu gaan we bespreken wat en waarom smile

Heel meelevend gelukkig!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Lejow ma 29 okt 2012 - 1:18

Bij mij zijn ze ook alle 4 onder narcose getrokken, puur omdat ik echt verschrikkelijk bang was.
Het eten was wel even lastig, heb 's avonds toen hutspot gegeten, en dat was zo geprakt en met zoveel jus, dat ik het zo naar binnen kon slurpen haha Very Happy
Met pijnstilling was het best te doen!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Caroow ma 29 okt 2012 - 1:26

Ik zou zo min mogelijk narcose doen. Ik heb mijn enige twee verstandskiezen gewoon laten trekken, en hoewel dit echt geen pretje was (voor de tandarts) heb ik er echt geen last van gehad. Ik word alleen zo moe van de verdoving smile

Het is echt zo'n horrorpraatje dat verstandskies trekken, maar ik heb met veel meer pijn in die stoel gelegen, daar was dat trekken niks bij.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  kajaka88 ma 29 okt 2012 - 1:32

Toen ik 12 was had ik in eerste instantie pillen gekregen van de tandarts daar zou een volwassen persoon plat van liggen en ik was nog hysterisch in de tandarts stoel. Toen heeft hij besloten dat het onder narcose moest. Twee jaar terug dacht was ik heel dapper. Afspraak gemaakt. Maar uiteindelijk sliep ik een week van te voren al niet, zo bang! Geen idee waar de angst vandaan komt. Ben verder ook niet bang voor de tandarts. Ben ook nog nooit geboort. Nog nooit gaatjes gehad.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Marcellah89 ma 29 okt 2012 - 3:43

Ik heb een keer 5 tanden / kiezen moeten laten trekken. Dit onder narcose laten doen. Het grote nadeel daarvan vond ik dat ik heel veel bloed binnen had gekregen en dus enorm misselijk werd! Heb toen weinig pijn gehad en ik kan me ook niet meer herinneren dat het eten heel moeilijk ging.
Later moest ik nog een verstandskies laten trekken. Dit niet onder narcose laten doen. Ik was enorm bang hiervoor en kreeg van de kaakchirurg diazepam om rustig te worden voor de behandeling. Moest de avond van tevoren dit nemen en vlak voor de behandeling. Ik werd wel een beetje wazig hierdoor maar niet minder bang. Toen ik in de stoel lag kreeg ik eerst de verdoving. Dit viel mee. Moest ik meelopen naar een andere stoel. Ik ging liggen, deed mijn mond open en toen ik bang wilde gaan worden want nu ging het toch echt gebeuren was hij er al uit. Helemaal NIKS van gemerkt! Ook geen last gehad na de behandeling.
Ik denk dat het beste is dat je goed je angsten uitspreekt naar de arts. Dan kan hij je wat geven of je gerust stellen. Bij mij scheelde ook wel dat er een assistente bij was die mij aan de praat hield tijdens het inwerken van de verdoving. Hier werd ik ook wat rustiger door.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 4:05

Wat veel positieve verhalen hier!
Ik moest mijn verstandskies laten trekken, maar toen ik bij de kaakchirurg lag kon mijn kies gespaard worden door een stuk tandvlees weg te snijden. Dat hebben ze toen dus gedaan, niet eens getrokken dus. Ik heb 3 dagen lang pijnstillers moeten slikken en ik heb ook bijna een week niet kunnen eten. Wel heel goed als je wilt afvallen Verstandskiezen verwijderen 3079029344

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 4:31

Wat ik vooral zo frappant vind, is dat de een al meteen 's avonds weer kan eten en de ander bijna een week niet of nauwelijks. Hoe weet ik nou waar ik me op moet voorbereiden? Verstandskiezen verwijderen 878948377

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Derpy ma 29 okt 2012 - 4:46

Mijn tandarts zei gelijk al dat hij er nooit zelf aan zou beginnen, dus dat het bij de kaakchirurg moest. Ik kreeg ook de keus om het voor mijn operatie onder plaatselijke verdoving te laten doen, of tijdens de operatie, omdat ik dan toch al onder narcose was.
Ik heb voor het laatste gekozen en ben daar achteraf erg blij mee, want m'n operatie heeft twee uur langer geduurd door twee stomme verstandskiezen.
Ik ben wel een uitzondering, maar als ze er boven uit moeten, kies ik weer voor een narcose. Het is dan maar een korte, dus daar heb je ook minder last van.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  kajaka88 ma 29 okt 2012 - 5:53

It's me schreef:Wat ik vooral zo frappant vind, is dat de een al meteen 's avonds weer kan eten en de ander bijna een week niet of nauwelijks. Hoe weet ik nou waar ik me op moet voorbereiden? Verstandskiezen verwijderen 878948377

Daar kun je je niet op voorbereiden. Als je pech hebt krijg je ontstekingen en duurt het allemaal langer. Maar goed of je dat wel of niet krijgt dat weet natuurlijk niemand!
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 21:14

Volgende week is de afspraak bij de kaakchirurg al! Ben inmiddels wel wat minder zenuwachtig voor het hele gebeuren, heb met veel mensen gepraat en de meesten zeggen dat het allemaal heel erg meevalt. M'n vader raadde me wel aan om m'n vriend te vragen mee te gaan, ook als ik het onder plaatselijke verdoving laat doen, omdat het schijnbaar een familiekwaaltje is om tijdens of na zo'n behandeling gezellig flauw te vallen. Maar goed, eerst maar eens volgende week afwachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Viva wo 7 nov 2012 - 1:41

Wat veel positieve verhalen hier zeg!

Ik heb ze beide onder niet meer.
Deze zijn er omstebeurt uitgehaald.
met een prik kreeg ik op die plek verdoving ingespoten, toen werd mijn kies gebroken en eruit gewrikt.
En het voelde niet veel beter dan het nu klinkt, want je voelde ook flink wat geduw en getrek op die plek.
Bij de ene keer heb ik een week lang pijnstillers gedronken en amper gegeten, had ik een enorme hamsterwang etc.
En bij de 2e keer heb ik 1 dag pijnstillers gebruikt en daarna ging het weer. Mijn wang was ditmaal iets bont gekleurd maar geen hamsterwang.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstandskiezen verwijderen Empty Re: Verstandskiezen verwijderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum