Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verstandskiezen ellende

+24
Aagje!
luenca
loesje
Sweety
Travel-Addict
Gympie
Bazinga
Discordia
Jade
Curious
Jerry
Stuiterbal
Mida4you
Roza
Happydobby
kajaka88
Puggle
Monte
Rovine
TukTuk
Angela_1986
Ella
Zora
Caramba
28 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Verstandskiezen ellende - Pagina 6 Empty Re: Verstandskiezen ellende

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 22:05

Yvette schreef:
Dolcis_ schreef:Ikheb hetzelfde als jij. mijn verstandskies groeit links achterin scheef richting mijn wang. Hij is echt enorm groot! Ik kan hem ook niet schoon houden doordat er stuk wang omheen zit.

Ik ga morgen de tandarts bellen en wil onder narcose om die kies eruit te laten halen. Ze moeten dan namelijk ook mijn andere kies onder mijn tandvlees weg snijden. Kan het ook echt niet verdragen om met plaatselijke verdoving de kies eruit te laten halen. Ik ben niet bang voor de ingreep. Maar krijg echt een paniek aanval met alles erop en er aan. Zat de laatste keer al met huilend met een emmertje op schoot. Trillent, stoel moest recht op blijven.. Even ervoor had ik al met braak neigingen bij de wc gezeten. Embarassed Verstandskiezen ellende - Pagina 6 394967 Schaam me dood man. En dat was voor een heel klein kiesje eruit te halen. Met maar 1 wortel. De ingreep duurde wel geteld 2 sec Rolling Eyes lol!

Ik ben benieuwd of je dat zo geregelt hebt om ze onder narcose weg te laten halen. daar heb ik ook wel oren naar. Laat eens weten hoe dat gegaan is? als hij/zij weer terug is

Joan: fijn dat je het achter de rug hebt. hopelijk zakt snel de pijn

Ik weet van een vriendin vn mij dat hij er niet moeilijk over doet. Zij is ook vreselijk bang voor de tandarts, bij haar moesten er ook kiezen uit. Hij heeft haar zo zonder problemen door gestuurd naar het ziekenhuis. Gezien mijn paniek aanval van de vorige keer verwacht ik eigenlijk dat hij bij mij ook niet moeilijk doet. Die kies moet er toch uit. Het is een hele fijne en lieve tandarts, met veel geduld en begrip. Denk niet dat hij mij al die stress aan wil doen om die kies er zelf uit te halen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Ella wo 2 mei 2012 - 23:43

Dolcis_ schreef:
Yvette schreef:
Dolcis_ schreef:Ikheb hetzelfde als jij. mijn verstandskies groeit links achterin scheef richting mijn wang. Hij is echt enorm groot! Ik kan hem ook niet schoon houden doordat er stuk wang omheen zit.

Ik ga morgen de tandarts bellen en wil onder narcose om die kies eruit te laten halen. Ze moeten dan namelijk ook mijn andere kies onder mijn tandvlees weg snijden. Kan het ook echt niet verdragen om met plaatselijke verdoving de kies eruit te laten halen. Ik ben niet bang voor de ingreep. Maar krijg echt een paniek aanval met alles erop en er aan. Zat de laatste keer al met huilend met een emmertje op schoot. Trillent, stoel moest recht op blijven.. Even ervoor had ik al met braak neigingen bij de wc gezeten. Embarassed Verstandskiezen ellende - Pagina 6 394967 Schaam me dood man. En dat was voor een heel klein kiesje eruit te halen. Met maar 1 wortel. De ingreep duurde wel geteld 2 sec Rolling Eyes lol!

Ik ben benieuwd of je dat zo geregelt hebt om ze onder narcose weg te laten halen. daar heb ik ook wel oren naar. Laat eens weten hoe dat gegaan is? als hij/zij weer terug is

Joan: fijn dat je het achter de rug hebt. hopelijk zakt snel de pijn

Ik weet van een vriendin vn mij dat hij er niet moeilijk over doet. Zij is ook vreselijk bang voor de tandarts, bij haar moesten er ook kiezen uit. Hij heeft haar zo zonder problemen door gestuurd naar het ziekenhuis. Gezien mijn paniek aanval van de vorige keer verwacht ik eigenlijk dat hij bij mij ook niet moeilijk doet. Die kies moet er toch uit. Het is een hele fijne en lieve tandarts, met veel geduld en begrip. Denk niet dat hij mij al die stress aan wil doen om die kies er zelf uit te halen.

Door sturen naar de kaakchirurg lijkt me inderdaad geen probleem. Maar ben eerder benieuwd hoe de kaakchirurg dan reageerd. Of hij er zo mee in stemt. Omdat er natuurlijk ook wel risico's aan verbonden zijn
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aagje! do 3 mei 2012 - 1:38

Ik heb ze er vorig jaar alle vier uit laten halen bij de kaak chirurg! De eerste keer was ik echt zoooo zenuwachtig!! Maar na 5 min stond ik alweer in de wachtkamer en waren er twee uit.

Paar weken later de andere twee en dat ging net zo makkelijk!

Van allemaal geen last gehad. Heb 20 zakjes ibuprofen 600 meegekregen, maar heb er totaal Bij elke keer maar 1 gebruikt!
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  luenca do 3 mei 2012 - 9:50

Joan schreef:Boehoe, m'n gezicht is zo opgezwollen en slikken doet heel erg pijn. Nog tips anders dan ijs? Ik heb trouwens van het ziekenhuis Ibuprofen Actavis 600 meegekregen maar ik krijg hier ontzettende maag klachten van. Nu heb ik dat erg snel net medicatie dus Omeprazol (maagbeschermer) heb ik wel in huis maar het helpt niet! Ik blijf maagpijn houden. Denken jullie dat ik een andere pijnstiller mag slikken zoals patacetamol of moet ik dit overleggen met een arts?

heb je 20 of 40 mg omeprazol ingenomen? als je 20 heb ingenomen mag je er nog 1 nemen. en idd paracetamol!
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 18:18

shygirl87 schreef:
Joan schreef:Boehoe, m'n gezicht is zo opgezwollen en slikken doet heel erg pijn. Nog tips anders dan ijs? Ik heb trouwens van het ziekenhuis Ibuprofen Actavis 600 meegekregen maar ik krijg hier ontzettende maag klachten van. Nu heb ik dat erg snel net medicatie dus Omeprazol (maagbeschermer) heb ik wel in huis maar het helpt niet! Ik blijf maagpijn houden. Denken jullie dat ik een andere pijnstiller mag slikken zoals patacetamol of moet ik dit overleggen met een arts?

heb je 20 of 40 mg omeprazol ingenomen? als je 20 heb ingenomen mag je er nog 1 nemen. en idd paracetamol!
Mja 20 idd, maar dat hielp niet echt. Ik ben nu overgestapt op paracetamol alleen je mag er maar 6 in 24uur. Ik heb dat niet genoeg aan, want ik blijf pijn houden. Mag ik meer in nemen gezien mijn toestand?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 19:35

Ik mocht 8 paracetamol met andere sterke pijnstillers toen ik extreme pijn had.

Is je gezicht nog opgezwollen dan Joan?

Gast
Gast

Bericht  Rose do 3 mei 2012 - 20:02

Bij paracetemol kan/mag je om de 2 uren een tablet (500mg) nemen!
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 1:17

Ik heb uiteindelijk voor het weekend nog tramadol voorgeschreven gekregen maar dit heb ik niet meer gebruikt! Was niet nodig. De zwelling is afgezakt, gelukkig wat is was echt een bolletje haha! M'n wang is nu geel, en het voelt allemaal nog wat stijf aan bij m'n kaak. Is dat normaal? Pijn waar de kies weg is gehaald heb ik helemaal niet.. Ik heb wel een nare smaak in m'n mond steeds, beetje zurig. Moet ik me daar zorgen over maken?

Gast
Gast

Bericht  Jade ma 7 mei 2012 - 1:22

XXAnnieXX schreef:Ik heb ze er vorig jaar alle vier uit laten halen bij de kaak chirurg! De eerste keer was ik echt zoooo zenuwachtig!! Maar na 5 min stond ik alweer in de wachtkamer en waren er twee uit.

Paar weken later de andere twee en dat ging net zo makkelijk!

Van allemaal geen last gehad. Heb 20 zakjes ibuprofen 600 meegekregen, maar heb er totaal Bij elke keer maar 1 gebruikt!

Ik hoop dat het bij mij ook zo zal gaan! Volgende week maandag gaan de eerste 2 eruit.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 6:13

Ik heb toch nog even gebeld over de smaak in mijn mond, ze wilden me graag zien omdat dat kan duiden op een ontsteking. Ze hebben de hechtingen er uit gehaald en ik heb een spuit meegekregen. Ik moet de holte (die best diep is) 4 keer daags schoonspuiten met zout water! Ik vond het eerst een beetje eng omdat de spuit er wel een cm in moet maar het ging gelukkig goed! Verder zag het er prima uit smile

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 6:14

Joan dat heb ik inderdaad ook gemoeten, eerst met zout water maar toen met waterstofperoxide.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 1:16

Hoe is het zelda? Nog last?

Ik heb net gebeld voor een afspraak, verteld dat er 2 verstandskiezen uit moeten. 1 kan ik niet verzorgen omdat er vel/wang omheen zit (en ook al een gat), andere komt net door. Ook gelijk aan gegeven dat ik niet wil dat de tandarts die zelf eruit trekt, want heb vorige keer een paniek aanval gehad en dat red ik niet nog een keer met zo'n enorme kies. Dus kan woensdag de verwijzing op komen halen.

Gast
Gast

Bericht  Lien wo 9 mei 2012 - 1:54

Ooow ik durf geen horrorverhalen te lezen! Bij mij is hij er vanochtend door de tandarts zelf uitgetrokken. Verdoving is nu wel uitgewerkt en vooral mijn gehemelte waar de spuiten gezet zijn en mijn wang doen zeer. De wond eigenlijk niet!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 1:56

Gelukkig heb je nu niet teveel pijn aan de wond! Hoop dat het zo blijft smile

Gast
Gast

Bericht  Jade do 10 mei 2012 - 3:50

Ik heb even een vraagje..

maandag moet ik naar het ziekenhuis afdeling kaakchirurgie.. nu vraag ik me ineens af of dit alleen is om een foto te maken.. of gaan de eerste 2 kiezen er meteen uit?

Hoe ging dit bij jullie?

Ik dacht dat de kiezen er na het maken van een foto meteen uitgehaald zouden worden. In mijn omgeving hoorde ik echter een ander verhaal.

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Lien do 10 mei 2012 - 5:38

Bij mij gaat het gelukkig nog steeds goed! Ben er zo gelukkig mee want had vooraf zoooooveel angst!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:43

Jade schreef:Ik heb even een vraagje..

maandag moet ik naar het ziekenhuis afdeling kaakchirurgie.. nu vraag ik me ineens af of dit alleen is om een foto te maken.. of gaan de eerste 2 kiezen er meteen uit?

Hoe ging dit bij jullie?

Ik dacht dat de kiezen er na het maken van een foto meteen uitgehaald zouden worden. In mijn omgeving hoorde ik echter een ander verhaal.

Bij mij was het zo dat ik eerst foto's moest maken, heel even moest wachten in de wachtkamer en daarna werd ik geroepen zodat ze meteen getrokken konden worden.

Gast
Gast

Bericht  troela di 15 mei 2012 - 2:12

Eline schreef:
Jade schreef:Ik heb even een vraagje..

Hoe ging dit bij jullie?

Bij mij was het zo dat ik eerst foto's moest maken, heel even moest wachten in de wachtkamer en daarna werd ik geroepen zodat ze meteen getrokken konden worden.

+1

troela
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 32
Punten : 39
Registratiedatum : 06-02-12

Bericht  Jade di 15 mei 2012 - 3:40

De eerste 2 zijn er inmiddels uit! Ik vond het trekken zelf meevallen! Alleen de spuit in mijn verhemelte was gevoelig. Ik heb vanacht wel veel pijn gehad en nu is het ook helemaal beurs en pijnlijk! Ik vind vooral onder pijnlijk (daar zat een ontsteking onder). 18 juni gaan de andere 2 eruit.

Het lijkt net of ik een extra onderkin/hals heb gekregen, dat is helemaal opgezwollen. Verder kan mijn mond niet ver open. tandenpoetsen vind ik best eng:oops:, ik doe elke keer heel voorzichtig.

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 22:16

Ik ben bij de tandarts geweest. En heb een verwijzing gekregen voor het verwijderen van de kiezen onder narcose. Hij heeft niet eens gekeken. Geweldige tandarts ook. Dinsdag eerste gesprek met de kaakchirurg.. Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 22:18

Jade, dapper hoor!

Gast
Gast

Bericht  Jade di 15 mei 2012 - 22:35

Dolcis_ schreef:Ik ben bij de tandarts geweest. En heb een verwijzing gekregen voor het verwijderen van de kiezen onder narcose. Hij heeft niet eens gekeken. Geweldige tandarts ook. Dinsdag eerste gesprek met de kaakchirurg.. Rolling Eyes

heeeeel veeel succes! Ik hoop dat het deze keer meevalt voor jou!

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 22:41

Gelukkig dat het mee viel Jade! Hebben ze bij jou niet geboord? Goed koelen! Helpt niet alleen tegen de zwelling, ik vond het zelf ook wel lekker voelen op m'n wang!

Gast
Gast

Bericht  Jade di 15 mei 2012 - 22:46

Joan schreef:Gelukkig dat het mee viel Jade! Hebben ze bij jou niet geboord? Goed koelen! Helpt niet alleen tegen de zwelling, ik vond het zelf ook wel lekker voelen op m'n wang!

Ik heb geen idee:oops: . Ik heb mijn ogen stijf dicht gehouden! Koelen is inderdaad wel fijn! Very Happy

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  May wo 16 mei 2012 - 3:35

Ik heb gisteren ook een verstandkies laten verwijderen, nu alleen nog wat wondpijn. De kies was er gewoon binnen 20 seconden uit :shock: Ik dacht eerst het lukt hem niet hij moet even ander gereedschap pakken, maar toen zei hij nou dat was hem. Ik was helemaal verbaasd haha. De vorige is hij wel een paar minuten mee bezig geweest toen, dus deze viel reuze mee!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud