Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke uitspraken erger jij je aan?

+44
Lenthe
Monte
Ibbeltje
Caroow
SuperGrover
Dennenappel
SarahKey
Sweety
TukTuk
Lima
Shisha
Pien
Mermaid
Minx
Zora
Sushi
SoGood
Caro
Sarah1985
RYW
bolus26
Lady4
Blond
Supertalentje
Rebecca
Tazz
loura
Tinus
Angela_1986
Rapunzel
Japie
Caresses
sanskie
Sorella
ijsjemeisje
Lady Starstruck
Twellie
Rush
Rose
Susan
Bubbelicious
Beachgirl
Lejow
SparklingEyes
48 plaatsers

Pagina 9 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden

Welke uitspraken erger jij je aan? - Pagina 9 Empty Re: Welke uitspraken erger jij je aan?

Bericht  RYW zo 15 apr 2012 - 6:56

Lejow schreef:
Susan schreef:Het was de eerste ronde raak.

Of ook heel erg: slagroomtieten.

Hoe zou je het dan noemen dan?

Ik denk gewoon 'ik was de eerste maand zwanger'? Ik vind het woord 'raak' ook zo raar. Alsof het de andere keren mis was.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraken erger jij je aan? - Pagina 9 Empty Re: Welke uitspraken erger jij je aan?

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 6:59

Mijn moeder ergert zich heel erg als mijn vader zegt: 'Mijn kleinzoon is een autist.' Zelf zegt ze altijd: 'Mijn kleinzoon heeft autisme.' Ik vind dat ook wel mooier, maar ik erger me niet heel erg aan het woord autist (mits gebruikt in een respectvolle context natuurlijk).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:01

Dinnetje, klussen, 'ach jij hebt geld zat', 'ik heb ook altijd veel moeten werken', 'jij hebt zo'n makkelijke baan'..

Gast
Gast

Bericht  Filoria zo 15 apr 2012 - 7:02

Ah nu snap ik je Susan.

Ik vind die cyclustickers trouwens ook stom Laughing Ik heb er een omdat ik het handig vind voor mezelf, en omdat je dan in de 'zwanger worden' topics niet steeds aan elkaar hoeft te vertellen wanneer je weer mag testen. Maar voor de rest van het forum is het too much information, dat snap ik.

Waar ik me hier aan erger: dat er in het boekentopic bijna alleen maar dezelfde chicklit en thrillers worden uitgewisseld. Maar das ook al niet echt een uitspraak.

Vervelende uitspraken hmm. Oja deze:

'het is een stukje verantwoordelijkheidsgevoel'

blegh.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 7:03

Oh ja, 'we werken er hard genoeg voor', als mensen het breed hebben. Alsof er een direct verband is tussen hard werken en inkomen. Er zijn ook zat mensen die keihard werken en toch nooit veel zullen verdienen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:03

RYW schreef:
Lejow schreef:
Susan schreef:Het was de eerste ronde raak.

Of ook heel erg: slagroomtieten.

Hoe zou je het dan noemen dan?

Ik denk gewoon 'ik was de eerste maand zwanger'? Ik vind het woord 'raak' ook zo raar. Alsof het de andere keren mis was.

Ik heb me daar denk ik wel eens schuldig aan gemaakt maar ik vind in de eerste maand zwanger zijn ook beter klinken.

En n.a.v. de slagroomtieten: je leest heel vaak dat moeders zeggen "Pietje was al binnen x dagen op z'n geboortegewicht, mama heeft slagroom!" dat vind ik ook irritant.

En enten, wat hier ook al eens genoemd werd. Enten doe je met planten.

Verder weet ik even geen dingen die ik irritant vind.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:08

Susan schreef:Oh ja, 'we werken er hard genoeg voor', als mensen het breed hebben. Alsof er een direct verband is tussen hard werken en inkomen. Er zijn ook zat mensen die keihard werken en toch nooit veel zullen verdienen.

Nou ik moet zeggen dat ik en mijn vriend die wel eens gebruiken en onze ouders tegen ons.
Als we bv een nieuwe auto, vakantie, ipad of weet ik wat hebben gekocht voelen we ons daar wel eens 'schuldig' of bezwaard over tegenover familieleden. Maar dan horen we idd dat we er hard genoeg voor werken en t kunnen betalen, dus waarom niet..

Maar kan jouw strekking ook wel begrijpen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:09

Ohja 'had je maar een vak moeten leren' en 'het gemiddelde iq ligt hier niet zo hoog'.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:09

Susan schreef:Oh ja, 'we werken er hard genoeg voor', als mensen het breed hebben. Alsof er een direct verband is tussen hard werken en inkomen. Er zijn ook zat mensen die keihard werken en toch nooit veel zullen verdienen.
Maar wat moet je dan zeggen? Meestal zeg ik dit wel als iemand iets zegt over bepaalde dingen in mijn leven. Ik heb vroeger nou eenmaal keihard voor mn studie en later mijn werk geknokt en daar kan ik nu rustiger leven ivm studie. Ik bedoel met hard werken overigens veel verantwoordelijkheden en lange dagen maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:10

PrinsesBo schreef:Ohja 'had je maar een vak moeten leren'.

Haha mijn vriend gebruikt dat altijd om mij te pesten als ik geen zin heb om in het weekend te werken. Detail, het is mijn vak angel

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 7:10

Ik snap het op zich ook wel, maar eigenlijk is het bij een aankoop toch niet relevant of je er hard voor werkt of niet? Als je de hele week geen r**t uitvoert, maar je hebt toevallig een dikke spaarrekening omdat je uit een rijke familie komt dan heb je net zoveel recht op een iPad, vakantie of auto als iemand die dag en nacht aan het werk is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:12

Susan schreef:Ik snap het op zich ook wel, maar eigenlijk is het bij een aankoop toch niet relevant of je er hard voor werkt of niet? Als je de hele week geen r**t uitvoert, maar je hebt toevallig een dikke spaarrekening omdat je uit een rijke familie komt dan heb je net zoveel recht op een iPad, vakantie of auto als iemand die dag en nacht aan het werk is.

Inderdaad, alsof iemand het meer verdiend omdat die er (veel meer) voor werkt. Dat doet mijn zus ook altijd als ze iets duurs (voor haar doen) koopt, "maar ik heb er voor gespaard en ik verdien het dus". Ik hoef er niet voor te sparen, verdien ik het dan minder? Zo'n onzin.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:19

Eens met jullie.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 7:21

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het voor jezelf meer als een beloning voelt en dat je er daardoor meer van geniet als je er hard voor hebt gewerkt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  RYW zo 15 apr 2012 - 7:29

Als je mijn ex vraagt hoe het gaat, dan zegt hij 'hard voor weinig, nooit chagrijnig!'

Brrr.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 7:30

Ik ken iemand en die zegt altijd: 'Met mooie jongens gaat het altijd goed.' Maar daar erger ik me op zich niet aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk zo 15 apr 2012 - 7:36

Susan schreef:Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het voor jezelf meer als een beloning voelt en dat je er daardoor meer van geniet als je er hard voor hebt gewerkt.

Zo zou ik het inderdaad ook eerder gebruiken. Bijvoorbeeld als je juist niet veel te besteden hebt, maar ergens lang voor gespaard, en als mensen dan een opmerking maken van "oh kan je dat wel missen?" dat je dan zegt "nouja we hebben er hard genoeg voor gewerkt"
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  RYW zo 15 apr 2012 - 7:39

Oh, en naar aanleiding van het topic over borstvoeding: de verschillende benamingen voor borsten. En dan van die platte, zoals koplampen of jetsers of uiers ofzo. Gatver.

Ik heb best grote borsten en ik kom bij het uitgaan wel eens kerels tegen die naar mijn borsten staren en zeggen 'Zo! Dag dames!' Rolling Eyes smakeloos.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk zo 15 apr 2012 - 7:41

RYW schreef:Oh, en naar aanleiding van het topic over borstvoeding: de verschillende benamingen voor borsten. En dan van die platte, zoals koplampen of jetsers of uiers ofzo. Gatver.

Ik heb best grote borsten en ik kom bij het uitgaan wel eens kerels tegen die naar mijn borsten staren en zeggen 'Zo! Dag dames!' Rolling Eyes smakeloos.

Het ergste is nog dat ze vaak nog denken dat ze daarmee indruk kunnen maken op je..

Ben blij dat ik een minimaal cupmaatje heb, heb ik die ellende tenminste niet Laughing
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:42

Susan schreef:Ik snap het op zich ook wel, maar eigenlijk is het bij een aankoop toch niet relevant of je er hard voor werkt of niet? Als je de hele week geen r**t uitvoert, maar je hebt toevallig een dikke spaarrekening omdat je uit een rijke familie komt dan heb je net zoveel recht op een iPad, vakantie of auto als iemand die dag en nacht aan het werk is.
Ik zeg het dus niet zelf maar als iemand een rotopmerking maakt zeg ik het wel. Het kapt ook lekker af want anders wordt het weer een discussie.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 7:44

Lorna mercedez schreef:Ik zeg het dus niet zelf maar als iemand een rotopmerking maakt zeg ik het wel. Het kapt ook lekker af want anders wordt het weer een discussie.

Dan is het ook wel begrijpelijk, ja. Ik vind het ook vrij ongepast om met iemand in discussie te gaan over wat diegene van haar eigen geld koopt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk zo 15 apr 2012 - 7:47

Susan schreef:
Lorna mercedez schreef:Ik zeg het dus niet zelf maar als iemand een rotopmerking maakt zeg ik het wel. Het kapt ook lekker af want anders wordt het weer een discussie.

Dan is het ook wel begrijpelijk, ja. Ik vind het ook vrij ongepast om met iemand in discussie te gaan over wat diegene van haar eigen geld koopt.

Vorig jaar wel eens opmerking gehad van studiegenoot/vriendin. Die wilde graag samen naar pretpark, ik opzich ook wel maar ik vond 30 euro op dat moment teveel geld om te moeten missen, omdat ik in die maand ook al een weekendje weg ging met mijn beste vriendin (wat al maanden gepland stond) en dus echt even zuinig aan moest doen. Dus zei dat ik dat geld op dat moment er echt niet voor had. Kreeg ik ook een opmerking in de trant van "ja het is maar 30 euro, je kan toch ook dat weekendje weg doen? Dan kan je die 30 euro toch ook wel missen?" Rolling Eyes
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 7:48

AngelNyn schreef:
Susan schreef:

Vorig jaar wel eens opmerking gehad van studiegenoot/vriendin. Die wilde graag samen naar pretpark, ik opzich ook wel maar ik vond 30 euro op dat moment teveel geld om te moeten missen, omdat ik in die maand ook al een weekendje weg ging met mijn beste vriendin (wat al maanden gepland stond) en dus echt even zuinig aan moest doen. Dus zei dat ik dat geld op dat moment er echt niet voor had. Kreeg ik ook een opmerking in de trant van "ja het is maar 30 euro, je kan toch ook dat weekendje weg doen? Dan kan je die 30 euro toch ook wel missen?" Rolling Eyes

Vind ik ook ongepast.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:48

Susan schreef:Ik ken iemand en die zegt altijd: 'Met mooie jongens gaat het altijd goed.' Maar daar erger ik me op zich niet aan.
Whaha een dirigent met wie ik samenwerk, zegt altijd 'Met slechte mensen gaat het altijd goed.' Het enige wat ik daar irritant aan vind, is dat ik het gevoel heb dat het geen zin heeft om te vragen hoe het gaat, omdat je altijd zo'n stom, nietszeggend antwoord terugkrijgt dat hij zelf supergrappig vindt Welke uitspraken erger jij je aan? - Pagina 9 394967

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 7:50

Bruce schreef:
Susan schreef:Ik ken iemand en die zegt altijd: 'Met mooie jongens gaat het altijd goed.' Maar daar erger ik me op zich niet aan.
Whaha een dirigent met wie ik samenwerk, zegt altijd 'Met slechte mensen gaat het altijd goed.' Het enige wat ik daar irritant aan vind, is dat ik het gevoel heb dat het geen zin heeft om te vragen hoe het gaat, omdat je altijd zo'n stom, nietszeggend antwoord terugkrijgt dat hij zelf supergrappig vindt Welke uitspraken erger jij je aan? - Pagina 9 394967

Ja, diegene die ik ken vertelt ook niet zoveel over zichzelf, maar andersom is hij altijd wel heel geïnteresseerd in hoe het echt gaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 10 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: