Welke uitspraken erger jij je aan?
+44
Lenthe
Monte
Ibbeltje
Caroow
SuperGrover
Dennenappel
SarahKey
Sweety
TukTuk
Lima
Shisha
Pien
Mermaid
Minx
Zora
Sushi
SoGood
Caro
Sarah1985
RYW
bolus26
Lady4
Blond
Supertalentje
Rebecca
Tazz
loura
Tinus
Angela_1986
Rapunzel
Japie
Caresses
sanskie
Sorella
ijsjemeisje
Lady Starstruck
Twellie
Rush
Rose
Susan
Bubbelicious
Beachgirl
Lejow
SparklingEyes
48 plaatsers
Pagina 7 van 10
Pagina 7 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Re: Welke uitspraken erger jij je aan?
Lima schreef:Op facebook, als iemand een foto plaats met een baby dat er dan altijd wel iemand reageerd met: Staat je goed.
Ik heb voor mijn verjaardag enorm veel vreetwerk gekregen. Als ik dat dan zeg, dan krijg ik de opmerking; ja maar jij kan het hebben. Nou en ik hoef toch geen kilo's suiker naar binnen te werken omdat ik toevallig slank ben.
Ooh, zo vreselijk +1!
Gast- Gast
Toen ik iemand vertelde dat op opnieuw zwanger was na de miskraam:
'Zou je dat nu al wel vertellen? Het kan ook nog mis gaan'
ALsof ik dat niet besefte We hadden niet voor niets 5 rottige maanden achter ons.
'Zou je dat nu al wel vertellen? Het kan ook nog mis gaan'
ALsof ik dat niet besefte We hadden niet voor niets 5 rottige maanden achter ons.
Nyah schreef:Ik erger me aan mensen die een 'rugzakje' hebben (als in veel hebben meegemaakt). Sowieso eigenlijk aan mensen die blijven benadrukken dat ze zoveel hebben meegemaakt in hun leven (en ik niet)... Ja misschien heb ik wel minder meegemaakt of misschien loop ik er gewoon een stuk minder mee te koop...
Ik erger me ook aan mensen die bijna alle woorden verkleinen.. Brr..
Bij ons wordt de kreet rugzak juist veel gebruikt. Ik zie het ook wel zo, je hebt dingen meegemaakt stopt het in je rugzak als een stukje levenservaring. Maar ik het woord rugzak juist al een positief iets.
Gast- Gast
Hier irriteer ik mij ook aan. Dan vooral in de trant dat mensen daardoor beter zijn en meer weten of juist zielig zijn omdat ze veel hebben meegemaakt en jij totaal niet. Het stukje bepalen voor een ander en jezelf op een manier plaatsen, dat vind ik vervelend.Nyah schreef:Ik erger me aan mensen die een 'rugzakje' hebben (als in veel hebben meegemaakt). Sowieso eigenlijk aan mensen die blijven benadrukken dat ze zoveel hebben meegemaakt in hun leven (en ik niet)... Ja misschien heb ik wel minder meegemaakt of misschien loop ik er gewoon een stuk minder mee te koop...
Verder vind ik het vervelend als mensen alleen vragen hoe het met mijn gezondheid/darmen gaat en verder niet en dat telkens weer. Ik besta uit meer dan darmen Hoewel ik het ook wel vervelend vind dat mijn moeder doet alsof het er niet is, er nooit naar vraagt en verwacht/doet alsof ik alles kan.
Over eten inderdaad; neem maar nog een stukje, jij kan het hebben. Doordat ik niet telkens neem, ben ik zoals ik ben.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Dennenappel schreef:Hier irriteer ik mij ook aan. Dan vooral in de trant dat mensen daardoor beter zijn en meer weten of juist zielig zijn omdat ze veel hebben meegemaakt en jij totaal niet. Het stukje bepalen voor een ander en jezelf op een manier plaatsen, dat vind ik vervelend.Nyah schreef:Ik erger me aan mensen die een 'rugzakje' hebben (als in veel hebben meegemaakt). Sowieso eigenlijk aan mensen die blijven benadrukken dat ze zoveel hebben meegemaakt in hun leven (en ik niet)... Ja misschien heb ik wel minder meegemaakt of misschien loop ik er gewoon een stuk minder mee te koop...
Verder vind ik het vervelend als mensen alleen vragen hoe het met mijn gezondheid/darmen gaat en verder niet en dat telkens weer. Ik besta uit meer dan darmen Hoewel ik het ook wel vervelend vind dat mijn moeder doet alsof het er niet is, er nooit naar vraagt en verwacht/doet alsof ik alles kan.
Over eten inderdaad; neem maar nog een stukje, jij kan het hebben. Doordat ik niet telkens neem, ben ik zoals ik ben.
Ik heb serieus nooit het idee gehad dat mensen met een rugzakje beter zijn dan andere mensen. Ieder mens heeft een rugzak, de een wat meer dan de ander. Maar eenieder neemt de levenservarin mee. Het is alleen hoe ga je met je eigen rugzak om? Hoe sta je in je leven? En hoe breng je het over? Maar jezelf beter voeler omdat je iets hebt meegemaakt, nee zo zie ik dat niet. Nooit meegemaakt trouwens, wel dat mensen zieliger doen dan dat ze zijn, maar denk dat dit meer een stukje onverwerkt iets is wat nog niet 'echt' in je rugzak zit
Gast- Gast
Hier irriteer ik mij aan... Dat dus
Verder, hullie. Ik ken echt iemand die serieus hullie gebruikt, dan voel ik steken door mijn ziel. Hun als onderwerp vind ik ook irritant, maar het ligt er ook aan van wie. Taalfouten van docenten kan ik vooral slecht verdragen. Me als bezittelijk voornaamwoord vind ik ook vreselijk.
En nu in de categorie niet-fout-maar-wel-vervelend: funky. Het is gewoon een dom woord, waar ook geen enkele goede reden voor bestaat om te gebruiken. Koning in de zin van leuk: 'dat is echt koning'. Knorrig uit het corpsballenvocabulaire. En dan nog alles wat de Oh oh Cherso mensen hebben toegevoegd aan de Nederlandse taal.
Verder, hullie. Ik ken echt iemand die serieus hullie gebruikt, dan voel ik steken door mijn ziel. Hun als onderwerp vind ik ook irritant, maar het ligt er ook aan van wie. Taalfouten van docenten kan ik vooral slecht verdragen. Me als bezittelijk voornaamwoord vind ik ook vreselijk.
En nu in de categorie niet-fout-maar-wel-vervelend: funky. Het is gewoon een dom woord, waar ook geen enkele goede reden voor bestaat om te gebruiken. Koning in de zin van leuk: 'dat is echt koning'. Knorrig uit het corpsballenvocabulaire. En dan nog alles wat de Oh oh Cherso mensen hebben toegevoegd aan de Nederlandse taal.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Uhhhh oke, zal nu wel erg dom zijn maar wat betekent hullie?....is dat een ander woord voor jullie ofzo?
Gast- Gast
Cimic schreef:Uhhhh oke, zal nu wel erg dom zijn maar wat betekent hullie?....is dat een ander woord voor jullie ofzo?
Ja, althans zo wordt het hier in Brabant wel gebruikt.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Dispuut taal! Al is dit wel erg grappig.
Lima- Fluisteraar
- Aantal berichten : 110
Punten : 127
Registratiedatum : 06-09-11
Hun gingen, de enigste en me fiets. En "ik en Henk gingen.." ipv Henk en ik.
O, en ik krijg die kriebels van "even lekker de boel de boel laten".
O, en ik krijg die kriebels van "even lekker de boel de boel laten".
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Oh sorry, dan begreep ik je verkeerd.Caro schreef:Stofzuiger schreef:Caro: is dat zo'n rare vraag dan? Ik heb meerdere clienten die ook niet te genezen zijn, maar die wel hormonen of bestraling krijgen om te voorkomen dat de tumor groter wordt en bijv een dwarsleasie gaat veroorzaken als iemand een tumor rond het bekkengebied heeft. Dus niet gericht op genezing maar op voorkomen van verdere complicaties.
Dus kan me voorstellen dat mensen dat soort vragen stellen. Al lijkt het me als het je persoonlijk aan gaat wel zeer confronterend om iedere keer uit te moeten leggen dat het niet meer beter zal worden. Sterkte!
Gaat meer erom dat die mensen dan vragen of hij niet alsnog kans heeft overleven. Niet of en welke behandeling hij krijgt .
Gast- Gast
Nou inderdaad, ik denk dat mijn vriend naar buiten was gevlogenSweety schreef:Daar zeggen jullie dan toch wel wat van als dat gebeurt en je ziet het? Zowel tegen de kinderen als tegen de ouders?Charlie schreef:
Ik ben heel hard doorgelopen, vond het maar een eng kereltje. Hier in de straat wonen ook twee van die draken, stonden laatst met een bal te gooien tegen onze auto, en appelsap eroverheen gegoten.
Gast- Gast
wat irriteren/ergeren mensen zich snel soms zeg. Ik heb heb dat helemaal niet aan uitspraken zo erg.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ik zie het ook zo dat het uitmaakt hoe je ermee omgaat. Ik bedoel het meer in de trant van zulke uitspraken; je denkt dat je slim bent, omdat je een opleiding hebt gedaan maar je weet helemaal niets. Je hebt geen levenservaring, ik daar en tegen heb heel veel meegemaakt.Cimic schreef:Ik heb serieus nooit het idee gehad dat mensen met een rugzakje beter zijn dan andere mensen. Ieder mens heeft een rugzak, de een wat meer dan de ander. Maar eenieder neemt de levenservarin mee. Het is alleen hoe ga je met je eigen rugzak om? Hoe sta je in je leven? En hoe breng je het over? Maar jezelf beter voeler omdat je iets hebt meegemaakt, nee zo zie ik dat niet. Nooit meegemaakt trouwens, wel dat mensen zieliger doen dan dat ze zijn, maar denk dat dit meer een stukje onverwerkt iets is wat nog niet 'echt' in je rugzak zitDennenappel schreef:
Hier irriteer ik mij ook aan. Dan vooral in de trant dat mensen daardoor beter zijn en meer weten of juist zielig zijn omdat ze veel hebben meegemaakt en jij totaal niet. Het stukje bepalen voor een ander en jezelf op een manier plaatsen, dat vind ik vervelend.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Cimic schreef:Dennenappel schreef:Hier irriteer ik mij ook aan. Dan vooral in de trant dat mensen daardoor beter zijn en meer weten of juist zielig zijn omdat ze veel hebben meegemaakt en jij totaal niet. Het stukje bepalen voor een ander en jezelf op een manier plaatsen, dat vind ik vervelend.Nyah schreef:Ik erger me aan mensen die een 'rugzakje' hebben (als in veel hebben meegemaakt). Sowieso eigenlijk aan mensen die blijven benadrukken dat ze zoveel hebben meegemaakt in hun leven (en ik niet)... Ja misschien heb ik wel minder meegemaakt of misschien loop ik er gewoon een stuk minder mee te koop...
Ik heb serieus nooit het idee gehad dat mensen met een rugzakje beter zijn dan andere mensen. Ieder mens heeft een rugzak, de een wat meer dan de ander. Maar eenieder neemt de levenservarin mee. Het is alleen hoe ga je met je eigen rugzak om? Hoe sta je in je leven? En hoe breng je het over? Maar jezelf beter voeler omdat je iets hebt meegemaakt, nee zo zie ik dat niet. Nooit meegemaakt trouwens, wel dat mensen zieliger doen dan dat ze zijn, maar denk dat dit meer een stukje onverwerkt iets is wat nog niet 'echt' in je rugzak zit
Ik bedoelde het ook meer als twee aparte dingen: mensen die blijven benadrukken hoeveel ze wel niet hebben meegemaakt (en ik niet) en mensen die het hebben over een rugzakje. Bij dat laatste is het gewoon de manier van uitdrukken die mij ergert en niet perse dat die mensen zich beter voelen. Ik zie mezelf namelijk totaal niet met een denkbeeldige rugzak door het leven gaan waar ik al mijn levenservaring in stop.
Gast- Gast
Waarom wil je niet meer voor de klas? Je hebt toch een lekker makkelijk baantje?
Op jouw leeftijd was ik allang getrouwd en begonnen we aan kinderen
Op jouw leeftijd was ik allang getrouwd en begonnen we aan kinderen
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Overigs en eigenlijks
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Zelda schreef:Nou inderdaad, ik denk dat mijn vriend naar buiten was gevlogenSweety schreef:Daar zeggen jullie dan toch wel wat van als dat gebeurt en je ziet het? Zowel tegen de kinderen als tegen de ouders?Charlie schreef:
Ik ben heel hard doorgelopen, vond het maar een eng kereltje. Hier in de straat wonen ook twee van die draken, stonden laatst met een bal te gooien tegen onze auto, en appelsap eroverheen gegoten.
Ja met die auto natuurlijk wel, maar die reactie sloeg op die opmerking van dat andere kind.
Gast- Gast
Desalnietteplus
Out of the box denken
Een vraag 'even parkeren'
Euries
Foutje, bedankt!
Goeiemoggel (kan je eeeecht niet meer mee wegkomen...)
Out of the box denken
Euries
Foutje, bedankt!
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Sogood schreef:Aan mijn vriendin, die ene waar ik al een topic over had geopend. Niet aan haar uitspraken (of eigenlijk wel.. "mij/me telefoon" overal 'eej' achterplakken.. "Leuk eej" ) maar voornamelijk dat ze om alles lacht.
Ik: "Ik zet even mijn zonnebril op"
Zij: "Haha"
Haha raar is dat he? Ik heb zo'n collega. Wij kunnen ons bureau zelf in hoogte verstellen en aan de hand van de hoogte van mijn hakken stel ik mijn bureau elke dag bij, anders krijg ik last van mijn rug. En als ik dat ding dus verstel, begint zij altijd te lachen. Heel apart.
Gast- Gast
RYW schreef:Desalnietteplus
Out of the box denken
Euries
Foutje, bedankt!
Ik ken 'm als desalwelteplus.
Aanvulling:
Comfortzone
Dinnetje
Al die zwangerschapstermen als NOD, ongie, vlos, klussen, babydancen, et cetera
Enten (in plaats van inenten)
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Volgens mij iets van Niet-Ongesteldheids Dag of Niet Ongesteld Dag of zo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Carrie schreef:Sogood schreef:Aan mijn vriendin, die ene waar ik al een topic over had geopend. Niet aan haar uitspraken (of eigenlijk wel.. "mij/me telefoon" overal 'eej' achterplakken.. "Leuk eej" ) maar voornamelijk dat ze om alles lacht.
Ik: "Ik zet even mijn zonnebril op"
Zij: "Haha"
Haha raar is dat he? Ik heb zo'n collega. Wij kunnen ons bureau zelf in hoogte verstellen en aan de hand van de hoogte van mijn hakken stel ik mijn bureau elke dag bij, anders krijg ik last van mijn rug. En als ik dat ding dus verstel, begint zij altijd te lachen. Heel apart.
Ik had het vanmiddag nog.
Een vriendin smst: ga je vanavond mee even een drankje doen in S.?
Ik stuur terug: nee, ik ga vroeg op bed. Slaap al een paar nachten slecht. Ik voel me beroerd.
Vriendin smst: haha
...... sorry???
Gast- Gast
Hier op het forum erger ik me vreselijk aan de uitspraak '' mijn ei'' voor de ovulatie. Elke keer als ik het lees krijg ik er kriebels van. Het is ook net alsof je een kip bent, zo stom vind ik het staan.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Pagina 7 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Soortgelijke onderwerpen
» Leuke uitspraken?
» Irritante uitspraken
» Grappige/domme uitspraken
» Lieve uitspraken.
» Leuke uitspraken!
» Irritante uitspraken