Jong: ik ben zwanger en wat nu?
+38
Marsy28
Paper Crown
Bolleke
loesje
Teddyaapje
Alex
Supertalentje
Lejow
PapillonRose
Coccinelle
Makamba
CCC
Muurvlindertje
joyce0606
Monte
Aimee
Ayla
_Mashimaro_
banjer49
Lindsya
Cupcake
Viva
Flower_L
jena
Happy
TGR
Atelier Madame
Pussycat
Happydobby
blondje1313
Phileine
TukTuk
Tania
Rush
Susan
Laced
Macelka
Clapperdie
42 plaatsers
Pagina 4 van 8
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Jong: ik ben zwanger en wat nu?
Clapperdie schreef:Ze hadden ook de keus kunnen maken om het kindje wel geboren te laten worden en het af te staan voor adoptie. Vooral omdat het al zo ver in de zwangerschap was. Maar volgens mij hebben ze in dit geval die optie niet eens meegenomen.
In deze situatie leken het mij ook ouders de voor de 'makkelijkste' oplossing zochten.
Gast- Gast
Punk'd schreef:Clapperdie schreef:Ze hadden ook de keus kunnen maken om het kindje wel geboren te laten worden en het af te staan voor adoptie. Vooral omdat het al zo ver in de zwangerschap was. Maar volgens mij hebben ze in dit geval die optie niet eens meegenomen.
In deze situatie leken het mij ook ouders de voor de 'makkelijkste' oplossing zochten.
Ik denk eerder dat de vader het er gewoon in gedrild heeft, want moeders vond Abortus moord.
Gast- Gast
ik heb het net ook ff terug gekeken, belachelijkste van hele stukje vond ik nog wel dat haar tante haar een nieuwe telefoon had beloofd als ze abortus zou plegen en ik vind het ook niet kunnen hoor met 18 weken nog abortus, kijk als er iets met het kindje zou zijn helemaal niet levensvatbaar of zo dan vind ik het een heel ander verhaal.
banjer49- Prater
- Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10
Anniej_S schreef:Punk'd schreef:Clapperdie schreef:Ze hadden ook de keus kunnen maken om het kindje wel geboren te laten worden en het af te staan voor adoptie. Vooral omdat het al zo ver in de zwangerschap was. Maar volgens mij hebben ze in dit geval die optie niet eens meegenomen.
Ik denk eerder dat de vader het er gewoon in gedrild heeft, want moeders vond Abortus moord.
Die moeder vond ik helemaal een belachelijke vrouw. Zichzelf een beetje in de slachtofferrol plaatsen. Misschien wat meer aandacht aan je dochter schenken.
Gast- Gast
Lindsya schreef:Ik heb het ook gekeken gisteren en vond het echt heel schokkend. Vooral toen ze vertelde hoe de abortus in zijn werk ging. Met het knippen van de navelstreng in je buik, het kindje stik gewoon in je buik. Ik kreeg gewoon kippenvel bij de gedachten. Maar ik vond de voorwaarden van de telefoon ook heel raar bedacht van die tante, ze konden ook iets anders bedenken. Het was gewoon al een kindje.
Helemaal mee eens.
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Is er dan helemaal niemand die het belachelijk vind dat een volwassen kerel van 42 geen condoom gebruikt? Een meisje van 15 denkt er nog niet eens over na dat ze zwanger kan raken, is is/wordt gewoon g**l en heeft sex. Ik vind het veel kwalijker dat haar toenmalige vriend geen voorbehoedsmiddel gebruikt heeft.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.Ayla schreef:Is er dan helemaal niemand die het belachelijk vind dat een volwassen kerel van 42 geen condoom gebruikt? Een meisje van 15 denkt er nog niet eens over na dat ze zwanger kan raken, is is/wordt gewoon g**l en heeft sex. Ik vind het veel kwalijker dat haar toenmalige vriend geen voorbehoedsmiddel gebruikt heeft.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Oké anders gezegd, ze denkt nog niet aan de consequenties.
Ayla- Kletskop
En dat slaat ook nergens op. De meeste pubers die seks hebben, weten de consequenties daar echt wel van.
Rush- Lady Post-a-lot
De meeste wel, niet allemaal.
Ayla- Kletskop
Oh ik vind het ook wel dommer van die man hoor... kom op, hij was 42!
Gast- Gast
Nee, niet allemaal.Ayla schreef:De meeste wel, niet allemaal.
Maar wat je dus als eerst zegt, gaat niet op. Maar daar heeft Susan ook al discussie over gevoerd geloof ik
Volgens mij heeft in dit geval die man alleen maar gedacht; ik ben geil en wil sex.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:En dat slaat ook nergens op. De meeste pubers die seks hebben, weten de consequenties daar echt wel van.
en toch vind ik het bij dit meisje wel heel duidelijk dat zij de consquenties van de abortus niet heeft kunnen overzien. Het leek haar een goede deal; een telefoon in de ruil voor abortus, maar ze lijkt er nu toch psychisch behoorlijk door in de knoop te zitten. Ik vind het walgelijk dat het in NL mogelijk is om met termijn nog abortus te plegen, maar ik vind het ook wel heel verdrietig om te zien wat het met zo'n meisje doet.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik had het niet over de consequenties van abortus. Ik heb het programma niet gezien, dus daar kan ik geen oordeel over geven.Aimee schreef:Rush schreef:En dat slaat ook nergens op. De meeste pubers die seks hebben, weten de consequenties daar echt wel van.
en toch vind ik het bij dit meisje wel heel duidelijk dat zij de consquenties van de abortus niet heeft kunnen overzien. Het leek haar een goede deal; een telefoon in de ruil voor abortus, maar ze lijkt er nu toch psychisch behoorlijk door in de knoop te zitten. Ik vind het walgelijk dat het in NL mogelijk is om met termijn nog abortus te plegen, maar ik vind het ook wel heel verdrietig om te zien wat het met zo'n meisje doet.
Ik denk persoonlijk trouwens dat de gevolgen van een abortus voor de meeste vrouwen niet te overzien zijn.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik vind 22 weken ook veel te laat, van mij mag die grens naar 12-14 weken. Het is niet zo dat deze mensen graag een abortus wilde in week 28 of zelfs 22, maar meer omdat het nog wel kon en een beslissing makkelijk uit te stellen is. Ik denk dat als je die grens omlaag haalt en dat duidelijk zijn, mensen sneller gedwongen worden tot een keuze. Dan moeten ze het wel eerder laten doen. En dat ze dan nog steeds een keuze maken voor abortus vind ik heel erg, maar dan is het wel vroeger.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Dat meisje heeft dat inderdaad niet kunnen overzien. En zoals ze nu overkwam zou het me ook geen fantastische moeder lijken maar je weet natuurlijk niet hoe ze zich, met kind, anders had kunnen ontwikkelen.
Ze heeft zich ongelofelijk om laten praten volgens mij. Niet handig maar niet helemaal gek hoor. Het is zo heftig als jong meisje..helemaal als je ouders dan ook nog zeggen dat je anders het huis moet verlaten.
Ze heeft zich ongelofelijk om laten praten volgens mij. Niet handig maar niet helemaal gek hoor. Het is zo heftig als jong meisje..helemaal als je ouders dan ook nog zeggen dat je anders het huis moet verlaten.
Laatst aangepast door Elodie op ma 13 feb 2012 - 8:57; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb het gezien, en wat krijg ik de kriebels over de werkwijze van de abortus, bah gewoon een bijna levensvatbaar "gezond" kindje.
Dit meisje had meteen hulp moeten krijgen om een weloverwogen beslissing te kunnen nemen en de verwerking door haar naiviteit zal ze dit haar hele levn bij haar moeten dragen.
De school vijv. Had haar toch hulp aan kunnen bieden? I.v.p. Haar tante die haar omlult voor een mobieltje, gewoon walgelijk...er zijn meer wegen die naar rome leiden....
Dit meisje had meteen hulp moeten krijgen om een weloverwogen beslissing te kunnen nemen en de verwerking door haar naiviteit zal ze dit haar hele levn bij haar moeten dragen.
De school vijv. Had haar toch hulp aan kunnen bieden? I.v.p. Haar tante die haar omlult voor een mobieltje, gewoon walgelijk...er zijn meer wegen die naar rome leiden....
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Ik vind dat eerste meisje met pruik op wel erg sneu. Maar denk dat het toch het beste is geweest voor haar. Die familie spoort niet van haar.
Dat tweede meisje vind ik een aso. Asociale uitstraling en lijkt me ook niet al te snugger.
Dat tweede meisje vind ik een aso. Asociale uitstraling en lijkt me ook niet al te snugger.
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Ik heb het ook net even gekeken, jeetje wat een verhaal van dat meisje met de abortus. Vind het eigenlijk heel erg naar, vooral de manier waarop haar ouders hiermee omgegaan zijn. Het komt op mij over dat ze erg is gedwongen en omgekocht is, vooral dat telefoonverhaal vind ik echt belachelijk. Ook dat vader niet in beeld wilt komen en moeder anoniem wilt blijven, vind het echt walgelijk wat ze hun dochter hebben aangedaan. Natuurlijk was ze er misschien niet helemaal klaar voor, en is ze niet verstandig geweest maar blijkbaar durfde ze haar ouders ook al niet eerder in vertrouwen te nemen... Vind het aardig wat zeggen over de band die ze in het gezin hebben, en moeder heeft ook mooi haar praatje klaar over eenzaamheid en liefde.... Vind het heel apart. Wbt de abortus, daar moet ik maar niet teveel overnadenken... word er helemaal naar van eigenlijk... bah....
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Ik heb het nog steeds niet kunnen zien, maar iedereen lijkt hier zo negatief over diegene die het meisje probeerde om te kopen met een mobieltje.. Nou dan ben ik blij dat ze abortus heeft laten plegen, iemand die zich voor zo iets laat omlullen, zo'n moeder wens je toch geen 1 kind toe?!
En iemand die die opmerking maakte over dat zoveel mensen zwanger willen worden blabla.. Dat staat volledig los van elkaar. Als iemand stinkend rijk is, en het geld over de balk smijt, moet dat ook maar niet kunnen omdat aan de andere kant van de wereld kindjes omkomen van de honger?
En iemand die die opmerking maakte over dat zoveel mensen zwanger willen worden blabla.. Dat staat volledig los van elkaar. Als iemand stinkend rijk is, en het geld over de balk smijt, moet dat ook maar niet kunnen omdat aan de andere kant van de wereld kindjes omkomen van de honger?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
AngelNyn schreef:Ik heb het nog steeds niet kunnen zien, maar iedereen lijkt hier zo negatief over diegene die het meisje probeerde om te kopen met een mobieltje.. Nou dan ben ik blij dat ze abortus heeft laten plegen, iemand die zich voor zo iets laat omlullen, zo'n moeder wens je toch geen 1 kind toe?!
Ben ik niet helemaal met je eens, die ouders en familie hebben haar onder druk gezet... Dat is nog walgelijker dan het feit of ze een goede moeder zou wezen. Het is een proces wat je doormaakt als moeder als er een kindje in je groeit, en ook al is zij zelf een kind, zij had kunnen veranderen als ze de steun, vertrouwen en liefde van haar familie had gekregen. Of ze had zelf de mogelijkheid om de keuze te maken, zonder dat iemand haar omkocht of een oordeel zou geven. Wat denk je dat dit alles, met dit meisje heeft gedaan? Ook dit meisje is getekend voor haar leven door haar ouders...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Ayla schreef:Is er dan helemaal niemand die het belachelijk vind dat een volwassen kerel van 42 geen condoom gebruikt? Een meisje van 15 denkt er nog niet eens over na dat ze zwanger kan raken, is is/wordt gewoon g**l en heeft sex. Ik vind het veel kwalijker dat haar toenmalige vriend geen voorbehoedsmiddel gebruikt heeft.
Tuurlijk is het belachelijk dat die man ten eerste al seks heeft met een meisje van 15 en geen condoom gebruikt. Maar hij deed het met een reden omdat die vader wilde worden en haar als zijn kans zag om vader te worden. Die man had ook een ziekelijke gedachten.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Ik denk dat je nog geen weloverwogen beslissing kunt maken als je nog te chanteren bent met een mobieltje. Daarnaast vind ik het inderdaad van de zotten dat iemand zoiets bedenkt. Echt walgelijk. Ik heb vanmiddag ook de aflevering gekeken en was echt in shock. De hele situatie van dat meisje was echt bizar. Hoe ze zwanger was geraakt, haar ouders, haar abortus, zij..
Gast- Gast
Phileine schreef:Ik wist dat het tot 22 weken kan, maar ik vind het echt absurd. Op de echo foto die ze lieten zien was het gewoon al een echt mensje. Ik snap abortus in sommige gevallen, maar van mij mogen ze die grens flink naar beneden stroeven.
+1
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Jong zwanger en opleidingsniveau?
» "Jong" moeder zijn
» Jong
» Programma "Jong"
» Houding oud t.o.v. jong