Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jong: ik ben zwanger en wat nu?

+38
Marsy28
Paper Crown
Bolleke
loesje
Teddyaapje
Alex
Supertalentje
Lejow
PapillonRose
Coccinelle
Makamba
CCC
Muurvlindertje
joyce0606
Monte
Aimee
Ayla
_Mashimaro_
banjer49
Lindsya
Cupcake
Viva
Flower_L
jena
Happy
TGR
Atelier Madame
Pussycat
Happydobby
blondje1313
Phileine
TukTuk
Tania
Rush
Susan
Laced
Macelka
Clapperdie
42 plaatsers

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Jong: ik ben zwanger en wat nu? Empty Jong: ik ben zwanger en wat nu?

Bericht  Clapperdie wo 8 feb 2012 - 23:06

Ik heb zojuist de aflevering van gisteravond gekeken van Jong: Ik ben zwanger en wat nu?

Heeft iemand van jullie dit ook gezien? Ik ben echt geschrokken dat er in nederland gewoon met 18 weken nog abortus gedaan mag worden aan een totaal gezond kindje.. :shock:
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jong: ik ben zwanger en wat nu? Empty Re: Jong: ik ben zwanger en wat nu?

Bericht  Macelka wo 8 feb 2012 - 23:07

Heb hem niet gezien, maar ga zo terug kijken.
Macelka
Macelka
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 369
Punten : 375
Registratiedatum : 02-07-11

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:08

daar stond ik laatst ook van te kijken er mag geloof ik zelf nog abortus gepleegd wordt tot 22 weken ofzo, terwijl als een baby te vroeg geboren wordt met 24 weken het hier in nederland recht op behandeling heeft. (vind die grenzen nogal scheef)

Gast
Gast

Bericht  Laced wo 8 feb 2012 - 23:08

Owja, gisteren is dat weer van start gegaan hé! Helemaal vergeten.. Ga het morgen eens even terugkijken.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan wo 8 feb 2012 - 23:08

Clapperdie schreef:Ik heb zojuist de aflevering van gisteravond gekeken van Jong: Ik ben zwanger en wat nu?

Heeft iemand van jullie dit ook gezien? Ik ben echt geschrokken dat er in nederland gewoon met 18 weken nog abortus gedaan mag worden aan een totaal gezond kindje.. :shock:

Nog wel veel langer voor zover ik weet. En ja, dat vind ik ook schokkend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush wo 8 feb 2012 - 23:09

Clapperdie schreef:
Het mag om sociale redenen tot 22 weken.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Tania wo 8 feb 2012 - 23:09

Ik vind die grens ook schokkend en de manier waarop het kindje weggehaald wordt ook.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:10

Ik vond het ook echt schokkend! Maar dat vond ik sowieso van het verhaal van dat meisje.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 8 feb 2012 - 23:12

Ik heb de aflevering niet gezien verder, maar ik vind eigenlijk wel goed dat die mogelijkheid er is om tot een x aantal weken abortus te plegen. Natuurlijk is de ene situatie de andere niet.. Als iemand gewoon lui en laks is geweest en abortus ziet als een vorm van anti conceptie, dan vind ik het wel kwalijk. Maar als je echt niet zwanger wilt worden en er pas laat achter komt, dat je gewoon toch ongesteld blijft etc, het kan altijd gebeuren. Dan vind ik het goed dat er die mogelijkheid nog is.

Van de week nog een bizarre "discussie" over gehad met een studiegenoot (de discussie kreeg een beetje bizarre wending).. Meisje is 19, en begon er over dat ze graag zwanger wilde worden (heeft een vriend van 27, zijn verloofd, maar zij is net met haar opleiding begonnen).
Dus ik maakte een opmerking er over dat ik nu echt geen kindje zou willen krijgen, en als het toch ondanks de voorzorgsmaatregelen ik toch zwanger zou worden, ik abortus zou laten plegen, gezien de situatie waarin ik nu zit, nog studeer etc.
Kreeg ik als reactie "ja waarom niet adoptie dan?! Want door mensen zoals jij moeten mensen die een kindje hier willen adopteren, een kind uit het buitenland halen, en straks zijn er geen blanke mensen meer, en sterf het blanke ras hierdoor uit want er komen daardoor steeds meer zwarten hier!"

Ik zat echt zo: :shock:

(Edit: Van mij mogen mensen uiteraard tegen abortus zijn, ik snap die mensen ook wel, het ging me in dit geval dus om de wending van de discussie)

Laatst aangepast door AngelNyn op wo 8 feb 2012 - 23:14; in totaal 2 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Rush wo 8 feb 2012 - 23:13

Beter begint die nog niet aan het opvoeden van kinderen met zo`n denkwijze.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Phileine wo 8 feb 2012 - 23:14

Ik wist dat het tot 22 weken kan, maar ik vind het echt absurd. Op de echo foto die ze lieten zien was het gewoon al een echt mensje. Ik snap abortus in sommige gevallen, maar van mij mogen ze die grens flink naar beneden stroeven.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  Susan wo 8 feb 2012 - 23:15

AngelNyn schreef:Ik heb de aflevering niet gezien verder, maar ik vind eigenlijk wel goed dat die mogelijkheid er is om tot een x aantal weken abortus te plegen. Natuurlijk is de ene situatie de andere niet.. Als iemand gewoon lui en laks is geweest en abortus ziet als een vorm van anti conceptie, dan vind ik het wel kwalijk. Maar als je echt niet zwanger wilt worden en er pas laat achter komt, dat je gewoon toch ongesteld blijft etc, het kan altijd gebeuren. Dan vind ik het goed dat er die mogelijkheid nog is.

:shock:

Dat vind ik zelf geen argument om de grens zo ver te leggen. Je kunt er ook met acht maanden pas achter komen, dan zul je er ook mee moeten dealen. In mijn ogen geldt dat ook als je er met 20 weken achter komt.

Die reactie van je studiegenootje raakt echt kant noch wal trouwens, de dommigheid druipt er vanaf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Rush wo 8 feb 2012 - 23:15

Phileine schreef:Ik wist dat het tot 22 weken kan, maar ik vind het echt absurd. Op de echo foto die ze lieten zien was het gewoon al een echt mensje. Ik snap abortus in sommige gevallen, maar van mij mogen ze die grens flink naar beneden stroeven.
Een tijdje geleden heeft de regering het erover gehad om de sociale grens naar 18 weken bij te stellen. -4 weken dus, dat is al een begin. Maar helaas is het niet doorgegaan!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  blondje1313 wo 8 feb 2012 - 23:19

Wat is de sociale grens, dat je abortus pleegt terwijl het kindje wel gewoon gezond is, maar het niet 'gelegen' (en dan bedoel ik het niet zo bot als het er nu staat, maar kan even geen omschrijving vinden) komt?

Blijft abortus bij ernstige afwijkingen wel tot langer mogelijk?

Ik heb alleen voorstukjes op de radio gehoord, ben eigenlijk wel beniewd naar de uitzending, morgen maar eens terugkijken denk ik.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:20

Wat zouden jullie dan een goede grens vinden?

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 8 feb 2012 - 23:20

blondje1313 schreef:Wat is de sociale grens, dat je abortus pleegt terwijl het kindje wel gewoon gezond is, maar het niet 'gelegen' (en dan bedoel ik het niet zo bot als het er nu staat, maar kan even geen omschrijving vinden) komt?

Blijft abortus bij ernstige afwijkingen wel tot langer mogelijk?
Ja dat is inderdaad de sociale grens. De medische grens ligt nu op 24 weken, daarboven 'moet' je gewoon bevallen, of hoe werkt zoiets?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Happydobby wo 8 feb 2012 - 23:21

Rush schreef:
Phileine schreef:Ik wist dat het tot 22 weken kan, maar ik vind het echt absurd. Op de echo foto die ze lieten zien was het gewoon al een echt mensje. Ik snap abortus in sommige gevallen, maar van mij mogen ze die grens flink naar beneden stroeven.
Een tijdje geleden heeft de regering het erover gehad om de sociale grens naar 18 weken bij te stellen. -4 weken dus, dat is al een begin. Maar helaas is het niet doorgegaan!

Volgens mij is dat ook vanwege de 20 weken echo, wat als blijkt dat je kindje een ernstige afwijking heeft en voor/tijdens of na de bevalling zal overlijden, dan zijn er vrouwen die het liever direct geboren laten worden dan door te lopen tot 9 maanden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:21

Rush schreef:

weet je misschien ook waarom het niet is doorgegaan? 22 weken vind ik namelijk echt absurt ver in een zwangerschap dat je nog abortus mag plegen, en ja een minimensje is het ook al bij 12 weken maar bij 22 weken is het natuurlijk al bijna levensvatbaar.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 8 feb 2012 - 23:22

Happydobby schreef:
Rush schreef:

Volgens mij is dat ook vanwege de 20 weken echo, wat als blijkt dat je kindje een ernstige afwijking heeft en voor/tijdens of na de bevalling zal overlijden, dan zijn er vrouwen die het liever direct geboren laten worden dan door te lopen tot 9 maanden.
Dat is medisch, dat is sowieso al anders Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:24

Happydobby schreef:
Rush schreef:

Dat lijkt me een uitzonderingssituatie en dan vind ik ook dat ouders de keuze nog moeten kunnen maken. Maar snap niet dat het hierdoor niet vervroegd is.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat wo 8 feb 2012 - 23:24

Wel moeilijk hoor wat dan een goede grens zou zijn...
Als ik kijk naar mijn echo van 9 weken gewoon al een gevormd kindje.

Jong: ik ben zwanger en wat nu? Eersteecho

Zelf zou ik het sowieso nooit over mijn hart kunnen krijgen om abortus te plegen, maar goed ik heb dan ook nog nooit in een situatie gezeten waarbij ik daarover moest nadenken.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Rush wo 8 feb 2012 - 23:25

Lily schreef:
Rush schreef:

weet je misschien ook waarom het niet is doorgegaan? 22 weken vind ik namelijk echt absurt ver in een zwangerschap dat je nog abortus mag plegen, en ja een minimensje is het ook al bij 12 weken maar bij 22 weken is het natuurlijk al bijna levensvatbaar.
Naast de sociale grens, wilden sommige politieke partijen ook een medische grens bijstellen naar 18 weken, maar dat kan niet omdat alles met de 20 weken echo het meest optimaal is om alles te controleren. Die echo kan niet vervroegd, dan zijn de verhoudingen niet meer optimaal.

Waarom de sociale grens toen niet aangepast is, is me niet echt duidelijk geworden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:26

maar het geboren laten worden kan ik dat geval dan toch ook in een ziekenhuis niet?
Bovendien als het kind ernstige afwijkingen heeft wordt geloof ik al getest bij 10-13 weken, dan moet je bloedprikken en wordt een nekplooimeting gedaan, als daaruit blijkt dat er iets niet goed is dan worden er nog verdere onderzoeken gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame wo 8 feb 2012 - 23:27

Elodie schreef:Wat zouden jullie dan een goede grens vinden?

Helemaal geen abortus, maar van te voren goede voorzorgsmaatregelen nemen.. maar goed ik ben dan gevoelsmatig en rationeel sterk tegen abortus (uitzonderingen daar gelaten).

Maar als er dan een grens moet zijn vind ik een week of 14-16.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:29

Lily schreef:maar het geboren laten worden kan ik dat geval dan toch ook in een ziekenhuis niet?
Bovendien als het kind ernstige afwijkingen heeft wordt geloof ik al getest bij 10-13 weken, dan moet je bloedprikken en wordt een nekplooimeting gedaan, als daaruit blijkt dat er iets niet goed is dan worden er nog verdere onderzoeken gedaan.
Niet iedereen laat een nekplooimeting doen en op een 20 weken echo kun je weer andere dingen zien.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: