Jong: ik ben zwanger en wat nu?
+38
Marsy28
Paper Crown
Bolleke
loesje
Teddyaapje
Alex
Supertalentje
Lejow
PapillonRose
Coccinelle
Makamba
CCC
Muurvlindertje
joyce0606
Monte
Aimee
Ayla
_Mashimaro_
banjer49
Lindsya
Cupcake
Viva
Flower_L
jena
Happy
TGR
Atelier Madame
Pussycat
Happydobby
blondje1313
Phileine
TukTuk
Tania
Rush
Susan
Laced
Macelka
Clapperdie
42 plaatsers
Pagina 8 van 8
Pagina 8 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Jong: ik ben zwanger en wat nu?
TGR schreef:Star007 schreef:Lily schreef:Star, en wat als je verkracht zou worden? Zou je het dan ook uitdragen?
Deze vraag verwachtte ik al, maar mijn antwoord is ja. Nu krijg ik waarschijnlijk over me heen dat ik niet weet wat ik zeg omdat ik het nooit meegemaakt heb. Maargoed ik vind echt dat ik een kind zijn leven niet af mag nemen. Dit regelt de natuur zelf. Ik weet alleen niet of ik het kindje dan zou kunnne houden, maar dat is een andere discussie denk ik.
We grijpen op zo'n beetje alles in wat de natuur regelt.
Daar heb je wel een punt. Maar laat ik het zo zeggen; wat dit betreft heb ik sterk het gevoel dat ik dit de natuur moeten laten regelen.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
even een vraagje, in die docu zie je dan ook hoe de abortus wordt gedaan?
Gast- Gast
Lily schreef:even een vraagje, in die docu zie je dan ook hoe de abortus wordt gedaan?
Nee, maar het meisje verteld hoe ze het gedaan hebben.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
oke zou het eigenlijk ook raar gevonden hebben maar oke, twijfel er nog over of ik `m ga kijken.
Gast- Gast
Ik heb net de aflevering gekeken en vond het behoorlijk heftig, en dan met name hoe ze het kindje verwijderen.. bah zeg..
Vond het wel bijzonder hoe dat andere meisje zo veranderd is, hopelijk blijft ze op het goede pad en doet ze het goed als moeder.
Vond het wel bijzonder hoe dat andere meisje zo veranderd is, hopelijk blijft ze op het goede pad en doet ze het goed als moeder.
Gast- Gast
Lily schreef:oke zou het eigenlijk ook raar gevonden hebben maar oke, twijfel er nog over of ik `m ga kijken.
Ik wou dat ik niet gekeken had!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Star007 schreef:Ik heb net de uitzending terug gekeken en wat vond ik het afschuwelijk om te horen hoe het kindje geaborteerd is. Ik zelf zal nooit en te nimmer abortus plegen. Ik kan er gewoon niet bij dat er een mensje in mijn lichaam zou groeien ik dan even zou bepalen dat haar/zijn leven gestopt moet worden . Dat is niet aan mij. Hoe anderen hier tegen over staan zal ik ook nooit bekritiseren. Maar ik zelf zou het nooit van mijn leven doen. Ik zou dan waarschijnlijk de keuze afstaan nog eerder overwegen dan aborteren. Allebei lijkt het me super heftig om mee te maken en ik geloof ook echt niet dat de vrouwen die hun kind laten aborteren er op deze manier 'snel' vanaf proberen te zijn. Want emotioneel dragen ook zij het hun hele leven met zich mee.
Zo'n keuze maak je ook niet zomaar! En ik vind dat het wel aan jou is, want als jij je kind wilt opvoeden in een onmogelijke situatie of al kinderen hebt en die lijden onder de komst van dit kindje (omdat bepaalde factoren van buitenaf dat niet toelaten, dan vind ik (zoals ik al eerder zei) dat je jezelf echt eens moet gaan afvragen of je het recht hebt om het kindje in zo'n situatie ter wereld te laten komen en eventueel je andere kinderen ook nog op te zadelen met alles wat gaat komen. En ik blijf erbij dat ik niet voor abortus ben, maar ik kan wel begrijpen waarom mensen soms tot deze ontzettend verdrietige beslissing komen.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Ben hem nu aan het kijken, echt bizar als je ziet hoe zo' n kindje met 18 weken al uitziet!
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
kruimelje schreef:Ben hem nu aan het kijken, echt bizar als je ziet hoe zo' n kindje met 18 weken al uitziet!
ja dat vond ik ook, had ook wel met dat meidje te doen hoor.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik blijf erbij, ik kijk niet. Ik kan dat echt niet.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Het verhaal is schokkend maar ze laten geen enge beelden zien ofzo hoor.
Gast- Gast
+1Alex schreef:Ik blijf erbij, ik kijk niet. Ik kan dat echt niet.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
+2Flip Fluitketel schreef:+1Alex schreef:Ik blijf erbij, ik kijk niet. Ik kan dat echt niet.
Ik heb een MK gehad met 15 weken en heb het kindje gezien en er zat al alles erop en eraan. Laat staan met 18 weken. Moet er niiet aan denken!! Nee ik ga het niet kijken.
Stond in de Visie ook een heel stuk over in trouwens over deze ' Jong' aflevering.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Pagina 8 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Jong zwanger en opleidingsniveau?
» "Jong" moeder zijn
» Jong
» Programma "Jong"
» Houding oud t.o.v. jong
» "Jong" moeder zijn