Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jong: ik ben zwanger en wat nu?

+38
Marsy28
Paper Crown
Bolleke
loesje
Teddyaapje
Alex
Supertalentje
Lejow
PapillonRose
Coccinelle
Makamba
CCC
Muurvlindertje
joyce0606
Monte
Aimee
Ayla
_Mashimaro_
banjer49
Lindsya
Cupcake
Viva
Flower_L
jena
Happy
TGR
Atelier Madame
Pussycat
Happydobby
blondje1313
Phileine
TukTuk
Tania
Rush
Susan
Laced
Macelka
Clapperdie
42 plaatsers

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Jong: ik ben zwanger en wat nu? - Pagina 6 Empty Re: Jong: ik ben zwanger en wat nu?

Bericht  Ayla do 9 feb 2012 - 9:25

Oh bah van dat kindje in stukken knippen gedeelte en de navelstreng doorknippen wordt ik echt even niet goed, en ik kan heel veel hebben.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jong: ik ben zwanger en wat nu? - Pagina 6 Empty Re: Jong: ik ben zwanger en wat nu?

Bericht  Supertalentje do 9 feb 2012 - 9:25

Monte schreef:
Jolicious schreef:Die mensen in die kliniek doen natuurlijk ook gewoon hun werk, dus om daar nou meteen geen respect voor te hebben.. Ik denk dat een abortus met 22 weken ook niet veel voor komt trouwens. Zoals ik het las worden de meeste ingrepen tot en met week 12 gedaan.
Ja maar dat werk hebben ze doelbewust gekozen en daar sta ik niet achter en zeker niet dat je bereid bent om tot 22wk weg te halen(of het nauwelijks voorkomt of niet). Maar goed dat is mijn mening.

Hebben ze dat doelbewust gekozen? Ik denk dat je er ook een soort van inrolt. Althans, ik ken niemand die van kleins af aan heeft geroepen graag in een abortuskliniek te willen gaan werken omdat ze de abortussen met 22 weken zo leuk vindt.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Monte do 9 feb 2012 - 9:59

Supertalentje schreef:
Monte schreef:
Jolicious schreef:Die mensen in die kliniek doen natuurlijk ook gewoon hun werk, dus om daar nou meteen geen respect voor te hebben.. Ik denk dat een abortus met 22 weken ook niet veel voor komt trouwens. Zoals ik het las worden de meeste ingrepen tot en met week 12 gedaan.
Ja maar dat werk hebben ze doelbewust gekozen en daar sta ik niet achter en zeker niet dat je bereid bent om tot 22wk weg te halen(of het nauwelijks voorkomt of niet). Maar goed dat is mijn mening.

Hebben ze dat doelbewust gekozen? Ik denk dat je er ook een soort van inrolt. Althans, ik ken niemand die van kleins af aan heeft geroepen graag in een abortuskliniek te willen gaan werken omdat ze de abortussen met 22 weken zo leuk vindt.
Nee natuurlijk niet, maar al krijg ik die baan aangeboden en krijg ik een topsalaris, dan zou ik het niet doen. Dus dan heb je toch zeker een keuze. Als je tegen (late) abortus bent, of in ieder geval niet voor, dan ga je daar neem ik aan niet werken. Dat bedoel ik met doelbewust gekozen hebben.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Alex do 9 feb 2012 - 10:02

Ik zag gisteren in de gids dat het op TV zou komen en ik heb gelijk gezegd dat ik dat niet wilde kijken. Ik vind het zo walgelijk om met 18 weken je kind nog te aborteren. Walgelijk.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Supertalentje do 9 feb 2012 - 10:08

Monte schreef:
Supertalentje schreef:
Monte schreef:

Nee natuurlijk niet, maar al krijg ik die baan aangeboden en krijg ik een topsalaris, dan zou ik het niet doen. Dus dan heb je toch zeker een keuze. Als je tegen (late) abortus bent, of in ieder geval niet voor, dan ga je daar neem ik aan niet werken. Dat bedoel ik met doelbewust gekozen hebben.

Wat dat betreft zijn alle keuzes doelbewust :P . Ik denk dat je er idd niet gaat werken als je tegen abortus bent, maar ik kan me ook niet voorstellen dat er 'gevochten' wordt wie er de 22-weken abortus mag doen. Er zal niet expliciet gekozen zijn voor het doen van late abortussen, dat bedoel ik meer.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Teddyaapje do 9 feb 2012 - 12:39

Ik denk dat dat meisje, als ze een jaar of 30 is, het haar ouders (en tante) heeel erg gaat kwalijk nemen wat er is gebeurd (doet ze nu ook al, ze werd in mijn ogen gewoon gedwongen) en dat ze er de rest van dr leven een soort van trauma aan zal overhouden. Het is natuurlijk haar eigen schuld, ze heeft zichzelf in deze positie gebracht (zwanger raken van een veel oudere man, al doet de leeftijd er eigenlijk niet eens toe) en heeft zich laten overhalen om abortus te laten plegen, maar ik denk dat ze zo naief en bang is dat ze in haar ogen geen andere keus had. Ik kan me niet voorstellen dat ze, toen haar tante haar de telefoon aanbood als ze abortus zou laten plegen opeens zei 'oh dan, had dat meteen gezegd! Kom op, waar is die kliniek?'

Wat ik niet snap is dat er geen instanties zijn geweest die hebben ingegrepen om het meisje (en haar ouders) te helpen om met de situatie om te gaan.

En waarom heeft ze het kindje niet laten komen en aan de vader 'gegeven', hij had toch een grote kinderwens?

Ik denk dat als ik in haar schoenen had gestaan dat ik de abortus niet gepleegd zou hebben (ik zou in eerste instantie al niet met zo'n oude man het bed zijn ingedoken zonder condoom, maar los daarvan), en ik zou niks meer met mn ouders te maken willen hebben. Ook in het geval dat ik wel de abortus had laten doen, ik zou mijn ouders nooit kunnen vergeven dat ze zo met hun dochter om zouden gaan, ik vind dat ronduit respectloos. (Al snap ik dat al je net te horen krijgt dat je 15 jarige dochter zwanger is van een 42 jarige man die ze amper kent dat je in eerste instantie in shock bent en er vanalles uitgooit, maar je komt toch weer tot bezinning lijkt me?)
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 12:44

Ik word helemaal koud van de verhalen hier over late abortussen. Ik was er al heel erg op tegen, maar nu ik hier lees hoe dat gaat en ik er zo expliciet over nadenk word ik er helemaal naar en rillerig van. Bah, ongelooflijk dat dat hier mag Sad Sad .

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 9 feb 2012 - 19:40

Monte schreef:
joyce0606 schreef:Wat walgelijk zeg, om ziek van te worden....ik snap dan ook niet de persoon die dit over zijn hart kan verkrijgen om dit te laten doen, dan moet je wel heeel diep in de put zitten, ik vind dit ook echt moord! waarom kunnen ze op dat termijn niet gewoon bevallen?
Ik denk dat dat emotioneel te moeilijk is. Als je kan bevallen met 22 weken kun je ook wel voldragen en dan adoptie. Maar dan hecht je denk ik waarde aan het kindje, dat doe je niet(en hoeft niet) met 22wk abortus. Erg laf dus

Jong: ik ben zwanger en wat nu? - Pagina 6 394967
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 20:42

Ik vind het ook walgelijk om zo laat je kind nog te laten aborteren...ik kan veel hebben en ben vrij ruimdenkend, maar dát snap ik gewoon niet, uitzonderingen uitgesloten natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Makamba do 9 feb 2012 - 22:09

Teddyaapje schreef:Ik denk dat dat meisje, als ze een jaar of 30 is, het haar ouders (en tante) heeel erg gaat kwalijk nemen wat er is gebeurd (doet ze nu ook al, ze werd in mijn ogen gewoon gedwongen) en dat ze er de rest van dr leven een soort van trauma aan zal overhouden. Het is natuurlijk haar eigen schuld, ze heeft zichzelf in deze positie gebracht (zwanger raken van een veel oudere man, al doet de leeftijd er eigenlijk niet eens toe) en heeft zich laten overhalen om abortus te laten plegen, maar ik denk dat ze zo naief en bang is dat ze in haar ogen geen andere keus had. Ik kan me niet voorstellen dat ze, toen haar tante haar de telefoon aanbood als ze abortus zou laten plegen opeens zei 'oh dan, had dat meteen gezegd! Kom op, waar is die kliniek?'

Wat ik niet snap is dat er geen instanties zijn geweest die hebben ingegrepen om het meisje (en haar ouders) te helpen om met de situatie om te gaan.

En waarom heeft ze het kindje niet laten komen en aan de vader 'gegeven', hij had toch een grote kinderwens?

Ik denk dat als ik in haar schoenen had gestaan dat ik de abortus niet gepleegd zou hebben (ik zou in eerste instantie al niet met zo'n oude man het bed zijn ingedoken zonder condoom, maar los daarvan), en ik zou niks meer met mn ouders te maken willen hebben. Ook in het geval dat ik wel de abortus had laten doen, ik zou mijn ouders nooit kunnen vergeven dat ze zo met hun dochter om zouden gaan, ik vind dat ronduit respectloos. (Al snap ik dat al je net te horen krijgt dat je 15 jarige dochter zwanger is van een 42 jarige man die ze amper kent dat je in eerste instantie in shock bent en er vanalles uitgooit, maar je komt toch weer tot bezinning lijkt me?)

Eens.

PrinsesBo; ik denk dat dat meisje zelf niet eens het besef had/heeft van wat allemaal is gebeurd! Ze had er enorm veel spijt van en ik denk dat haar omgeving haar in een positie heeft geplaatst waarin ze dacht en voelde dat ze geen andere keus had. Dat ze reageert op de manier die voor anderen niet gebruikelijk is, wil niet zeggen dat het haar niks doet of dat ze doet alsof ze het over haren vlechten heeft. Iedereen gaat er anders mee om en drukt zich op een andere manier uit.

Meisje zag er overigens ook uit alsof ze ontzettend beinvloedbaar was/is. Die man moet dat ook geweten hebben, dat zal wel de reden zijn dat hij haar had 'uitgekozen' had. En haar ouders, die hebben gruwelijk veel druk uitgeoefend op hun kind. Vond het trouwens wel heel triest (en dat is nog zacht uitgedrukt) dat moeder op tv in het bijzijn van haar dochter vertelde dat het moord was. Ze heeft haar dochter zelf zover gedreven met de rest van de omgeving en om dan zoiets te zeggen, dat gaat er bij mij maar moeilijk in.

Verder vond ik het een heel heftige situatie en ik heb dan ook echt met tranen in mijn ogen zitten kijken. Echt gruwelijk dat zoiets kan (gebeuren). Vind ook niet dat abortus nog moet kunnen in zo'n ver stadium.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Makamba do 9 feb 2012 - 22:21

Atelier Madame schreef:
Elodie schreef:Wat zouden jullie dan een goede grens vinden?

Helemaal geen abortus, maar van te voren goede voorzorgsmaatregelen nemen.. maar goed ik ben dan gevoelsmatig en rationeel sterk tegen abortus (uitzonderingen daar gelaten).

Nogmaals, ik ben geen voorstander van abortus, maar ik vind dit altijd zo'n voor het hoofd stotende en kwetsende reactie! Vrouwen zitten écht niet te wachten op een abortus. Niemand doet dat voor z'n lol en in zo'n kliniek is het alles behalve leuk en gezellig. Iedereen die daar komt schaamt zich kapot en voelt verdriet en pijn. Er is echt niemand die op zo'n situatie als een abortus ondergaan zit te wachten.

Al doe je alles wat je kunt doen wat voorzorgsmaatregelen betreft, het kán altijd mis gaan. En dan? Moet je je kindje dan maar laten komen ondanks dat je er niet voor kunt zorgen, of er hele andere dingen gaande zijn in je leven waardoor het niet kan? Ik vind dat je je in bepaalde situaties ook moet afvragen of je het recht wel hebt om je ongeboren kind, en jezelf dit aan te doen.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Bericht  loesje do 9 feb 2012 - 22:23

Makamba schreef:
Atelier Madame schreef:
Elodie schreef:Wat zouden jullie dan een goede grens vinden?

Helemaal geen abortus, maar van te voren goede voorzorgsmaatregelen nemen.. maar goed ik ben dan gevoelsmatig en rationeel sterk tegen abortus (uitzonderingen daar gelaten).

Nogmaals, ik ben geen voorstander van abortus, maar ik vind dit altijd zo'n voor het hoofd stotende en kwetsende reactie! Vrouwen zitten écht niet te wachten op een abortus. Niemand doet dat voor z'n lol en in zo'n kliniek is het alles behalve leuk en gezellig. Iedereen die daar komt schaamt zich kapot en voelt verdriet en pijn. Er is echt niemand die op zo'n situatie als een abortus ondergaan zit te wachten.

Al doe je alles wat je kunt doen wat voorzorgsmaatregelen betreft, het kán altijd mis gaan. En dan? Moet je je kindje dan maar laten komen ondanks dat je er niet voor kunt zorgen, of er hele andere dingen gaande zijn in je leven waardoor het niet kan? Ik vind dat je je in bepaalde situaties ook moet afvragen of je het recht wel hebt om je ongeboren kind, en jezelf dit aan te doen.

+1 mee eens
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 22:30

Lejow schreef:Ik word misselijk van dit topic..
Zeker nu ik weet hoe volmaakt ons meisje al is, geboren met net geen 30 weken..
Bah...

+1 Ik wordt er ook helemaal naar van.
Ik vind het ook ronduit belachelijk dat het mag. Ik dacht altijd dat het tot 22 weken mocht als er afwijkingen op de 20 weken echo waren.
Van mij mogen ze de zwangerschapsduur flink naar beneden schroeven.
Sowieso moet het ongeboren kind meer rechten hebben en moet daar meer voor opgekomen worden, vind ik.
Dit is gewoon brute moord.

Gast
Gast

Bericht  Rush do 9 feb 2012 - 22:31

Eens met Makamba
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  TGR do 9 feb 2012 - 22:38

Het probleem dat ik heb met mensen die tegen abortus zijn, is dat ik vind dat ze vrouwen dingen opleggen die ze niet willen. Het probleem wat ik met diezelfde mensen heb is ook dat het kind na de geboorte de spreekwoordelijke tering kan krijgen, want dan is er niemand die er meer naar omkijkt behalve de instanties.

De grootste schreeuwers bekommeren zich het minst over het lot van moeder en kind.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  TGR do 9 feb 2012 - 22:40

Hoe denken de dames die tegen abortus zijn over het verwijderen van het vruchtje bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bolleke do 9 feb 2012 - 22:41

Ik kijk er misschien vanavond naar.. Mijn moeder vertelde er al over dat het walgelijk is hoe zo' n abortus word uitgevoerd..

Ik vind dat de 12 weken gewon de grens moet zijn.. Later niet, voor die tijd weet je normaal gesproken dat je zwanger bent. Ik ben niet tegen abortus maar wel tegen abortus op zo' n termijn!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Makamba do 9 feb 2012 - 22:44

kruimelje schreef:Ik kijk er misschien vanavond naar.. Mijn moeder vertelde er al over dat hetwalgelijk is hoe zo' n abortus word uitgevoerd..

Ik vind dat de 12 weken gewon de grens moet zijn.. Later niet, voor die tijd weet je normaal gesproken dat je zwanger bent. Ik ben niet tegen abortus maar wel tegen abortus op zo' n termijn!

Daar schrok ik ook heel erg van toen ik hoorde hoe dat in z'n werk gaat!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan do 9 feb 2012 - 22:45

TGR schreef:Hoe denken de dames die tegen abortus zijn over het verwijderen van het vruchtje bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Dat lijkt me een kromme vergelijking aangezien een vruchtje bij een baarmoederlijke zwangerschap NOOIT zal uitgroeien tot een kind. Het vruchtje sterft hoe dan ook omdat het niet meer kan groeien, alleen sterft de moeder mee als je de natuur haar gang laat gaan. Ik snap dus niet echt wat voor punt je hiermee wil maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 22:45

TGR schreef:Het probleem dat ik heb met mensen die tegen abortus zijn, is dat ik vind dat ze vrouwen dingen opleggen die ze niet willen. Het probleem wat ik met diezelfde mensen heb is ook dat het kind na de geboorte de spreekwoordelijke tering kan krijgen, want dan is er niemand die er meer naar omkijkt behalve de instanties.

De grootste schreeuwers bekommeren zich het minst over het lot van moeder en kind.

Volgens mij doen de vrouwen dat nog steeds zelf. Penetratie is niet verplicht.
Als ik absoluut niet zwanger kan of wil worden, zorg ik dat, dat niet gebeurd.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 22:48

die 22 weken grens ligt er niet voor niets. Ouders moeten na de 20-wekenecho de mogelijkheid hebben om het kindje te kunnen laten aborteren als er iets ernstigs aan de hand is. Wat mij betreft mogen er wel voorwaarden komen aan een abortus zo ver in de zwangerschap. Dat er ondragelijk leiden is voor het kindje of dat het kindje geen menswaardig bestaan heeft na de geboorte o.i.d.
Voor een abortus omdat het kindje niet gewenst is mag van mij de grens naar zo'n 12 weken.

Gast
Gast

Bericht  TGR do 9 feb 2012 - 22:51

kruimelje schreef:Ik kijk er misschien vanavond naar.. Mijn moeder vertelde er al over dat het walgelijk is hoe zo' n abortus word uitgevoerd..

Ik begrijp dat het idee van een minimensje aborteren weerzinwekkend is. Maar naar mijn idee is het meer een gevoelskwestie dan iets wat daadwerkelijk heel anders behandeld zou moeten worden. Als je op 12 weken de grens legt en het dan geen moord noemt, waarom dan met 20 weken wel?

Het is een ingrijpende ingreep, maar vooral voor de zwangere. In theorie komt het in Nederland ook maar erg weinig voor dat er na de 20e week nog een abortus wordt gepleegd.

Het is een lastige kwestie en ik snap dat veel vrouwen met een kinderwens of die zelf kinderen hebben hier niet eens over na willen denken. Maar het gebeurt wel en ipv je zo hevig af te zetten en je afkeur uit te spreken zou het je sieren om je te verplaatsen in de keuzes van een ander. Ik spreek trouwens niemand in het speciaal aan. Ik denk dat de mensen die hier echt een heel sterke mening, gebaseerd op primaire gevoelens, over hebben dit topic niet eens lezen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  TGR do 9 feb 2012 - 22:54

Susan schreef:
TGR schreef:Hoe denken de dames die tegen abortus zijn over het verwijderen van het vruchtje bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Dat lijkt me een kromme vergelijking aangezien een vruchtje bij een baarmoederlijke zwangerschap NOOIT zal uitgroeien tot een kind. Het vruchtje sterft hoe dan ook omdat het niet meer kan groeien, alleen sterft de moeder mee als je de natuur haar gang laat gaan. Ik snap dus niet echt wat voor punt je hiermee wil maken.

Misschien een kromme vergelijking. Maar een vrouw die tegen haar wil zwanger is en abortus laat plegen, die is zwanger van iets wat nooit zal uitgroeien tot kind en als je de natuur zijn gang laat gaan maak je het leven van haar en het kind dat dan geboren wordt, misschien ook wel kapot.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan do 9 feb 2012 - 22:55

TGR schreef:

Ik begrijp dat het idee van een minimensje aborteren weerzinwekkend is. Maar naar mijn idee is het meer een gevoelskwestie dan iets wat daadwerkelijk heel anders behandeld zou moeten worden. Als je op 12 weken de grens legt en het dan geen moord noemt, waarom dan met 20 weken wel?

Als je zo gaat redeneren kun je je ook wel de andere kant op en je afvragen waarom het met 22 weken geen moord is en met 30 weken wel. Of waarom met 38 weken wel. Je moet ergens een grens stellen en voor veel mensen ligt die grens nu blijkbaar te ver weg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan do 9 feb 2012 - 22:58

TGR schreef:
Susan schreef:

Misschien een kromme vergelijking. Maar een vrouw die tegen haar wil zwanger is en abortus laat plegen, die is zwanger van iets wat nooit zal uitgroeien tot kind en als je de natuur zijn gang laat gaan maak je het leven van haar en het kind dat dan geboren wordt, misschien ook wel kapot.

Ik blijf die vergelijking echt krom vinden, maar goed, het blijft mogelijk om een zwangerschap te beëindigen, alleen vinden veel mensen dat de termijn waarop dat moet omlaag moet. Niemand zegt daarmee dat alle ongewenste zwangerschappen uitgedragen moeten worden, alleen moet de beslissing eerder worden genomen. En ja, dan is er het risico dat je er pas met 20 weken achterkomt, dat risico hou je, net als het risico dat je er pas met 36 weken achterkomt. Het is puur een kwestie van afwegen. Bij 36 weken zal vrijwel iedereen vinden dat het leven van het ongeboren kind zwaarder weegt, bij 22 weken zijn de meningen daar meer over verdeeld, maar vindt ook een groot aantal mensen dat het leven van het ongeboren kind dan zwaarder weegt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: