Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jong: ik ben zwanger en wat nu?

+38
Marsy28
Paper Crown
Bolleke
loesje
Teddyaapje
Alex
Supertalentje
Lejow
PapillonRose
Coccinelle
Makamba
CCC
Muurvlindertje
joyce0606
Monte
Aimee
Ayla
_Mashimaro_
banjer49
Lindsya
Cupcake
Viva
Flower_L
jena
Happy
TGR
Atelier Madame
Pussycat
Happydobby
blondje1313
Phileine
TukTuk
Tania
Rush
Susan
Laced
Macelka
Clapperdie
42 plaatsers

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Jong: ik ben zwanger en wat nu? - Pagina 2 Empty Re: Jong: ik ben zwanger en wat nu?

Bericht  TGR wo 8 feb 2012 - 23:29

Ik snap dat jullie het moeilijk vinden om te accepteren dat er abortus wordt gepleegd tot zo ver in de zwangerschap. Maar veel mensen zijn echt niet geschikt om (zo vroeg) moeder te worden. Het zou dan voor zowel moeder (en vader) als voor het kind een heel ongezonde situatie zijn.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jong: ik ben zwanger en wat nu? - Pagina 2 Empty Re: Jong: ik ben zwanger en wat nu?

Bericht  blondje1313 wo 8 feb 2012 - 23:30

Rush schreef:
Lily schreef:
Rush schreef:
Phileine schreef:Ik wist dat het tot 22 weken kan, maar ik vind het echt absurd. Op de echo foto die ze lieten zien was het gewoon al een echt mensje. Ik snap abortus in sommige gevallen, maar van mij mogen ze die grens flink naar beneden stroeven.
Een tijdje geleden heeft de regering het erover gehad om de sociale grens naar 18 weken bij te stellen. -4 weken dus, dat is al een begin. Maar helaas is het niet doorgegaan!

weet je misschien ook waarom het niet is doorgegaan? 22 weken vind ik namelijk echt absurt ver in een zwangerschap dat je nog abortus mag plegen, en ja een minimensje is het ook al bij 12 weken maar bij 22 weken is het natuurlijk al bijna levensvatbaar.
Naast de sociale grens, wilden sommige politieke partijen ook een medische grens bijstellen naar 18 weken, maar dat kan niet omdat alles met de 20 weken echo het meest optimaal is om alles te controleren. Die echo kan niet vervroegd, dan zijn de verhoudingen niet meer optimaal.

Waarom de sociale grens toen niet aangepast is, is me niet echt duidelijk geworden.

Ik dacht dat die politieke partijen de medische grens juist wilden bijstellen zodat er geen abortussen nav de 20 weken echo zouden zijn.

Wat mij betreft leggen ze de grens ook wat eerder, maar het is ook lastig. Als het onverwacht is kom je er misschien pas rond 8 of 10 weken achter, dan nog wat bedenktijd, want een abortus is niet niks, dan zit je al gauw aan 14 weken denk ik.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:30

Elodie schreef:
Lily schreef:maar het geboren laten worden kan ik dat geval dan toch ook in een ziekenhuis niet?
Bovendien als het kind ernstige afwijkingen heeft wordt geloof ik al getest bij 10-13 weken, dan moet je bloedprikken en wordt een nekplooimeting gedaan, als daaruit blijkt dat er iets niet goed is dan worden er nog verdere onderzoeken gedaan.
Niet iedereen laat een nekplooimeting doen en op een 20 weken echo kun je weer andere dingen zien.

nee dat klopt hebben wij ook niet als gedaan, maar mochten er afwijkingen zijn o.i.d. dan hebben wij dat nu geaccepteerd doordat wij deze testen niet hebben laten doen.

En TGR, ik snap dat mensen die niet aan kinderen toe zijn of wat dan ook abortus laten plegen, maar die grens op 22 weken zetten vind ik wel erg hoog. 16-18 weken vind ik al wat acceptabeler

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:30

TGR schreef:Ik snap dat jullie het moeilijk vinden om te accepteren dat er abortus wordt gepleegd tot zo ver in de zwangerschap. Maar veel mensen zijn echt niet geschikt om (zo vroeg) moeder te worden. Het zou dan voor zowel moeder (en vader) als voor het kind een heel ongezonde situatie zijn.
Maar wellicht maken ze dan ook eerder een beslissing. Dit meisje had het bijv pas met 3 maanden tegen haar moeder verteld.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 8 feb 2012 - 23:31

De sociale grens mag wat mij betreft terug naar 16 weken.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  TGR wo 8 feb 2012 - 23:32

Elodie schreef:
TGR schreef:Ik snap dat jullie het moeilijk vinden om te accepteren dat er abortus wordt gepleegd tot zo ver in de zwangerschap. Maar veel mensen zijn echt niet geschikt om (zo vroeg) moeder te worden. Het zou dan voor zowel moeder (en vader) als voor het kind een heel ongezonde situatie zijn.
Maar wellicht maken ze dan ook eerder een beslissing. Dit meisje had het bijv pas met 3 maanden tegen haar moeder verteld.

Soms is het niet zo gemakkelijk. Ik ben blij dat het nog kan op een later moment. Niemand zou moeder moeten worden of geboren moeten worden als het eigenlijk niet gewenst is.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  TukTuk wo 8 feb 2012 - 23:35

+1!
Ik zou op dit moment écht niet voor een kindje kunnen zorgen, de middelen zijn er gewoon niet, (en kom niet met die onzin dat alleen liefde voldoende is, want dat ís gewoon niet zo!)
Dan zou ik een eventueel kindje zoveel te kort doen. Die moet daar vervolgens zijn/haar hele leven mee leven. Nee dan liever abortus.

Overigs test ik regelmatig, ondanks dat ik de pil slik, als ik het niet helemaal vertrouw, zodat ik er sowieso met max een aantal weken achter zou komen. Stel dat je iedere 3 maanden test voor de zekerheid, dan zou je er met max 12 weken achter komen, dan vind ik dat abortus nog makkelijk moet kunnen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:35

TGR schreef:
Elodie schreef:

Soms is het niet zo gemakkelijk. Ik ben blij dat het nog kan op een later moment. Niemand zou moeder moeten worden of geboren moeten worden als het eigenlijk niet gewenst is.
Dat zo'n keuze niet gemakkelijk is, daar weet ik alles van maar ik blijf erbij dat als je het weet, je gewoon redelijk snel moet handelen. Het is anders al echt een kindje met alles erop en eraan.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 8 feb 2012 - 23:36

AngelNyn schreef:
Overigs test ik regelmatig, ondanks dat ik de pil slik, als ik het niet helemaal vertrouw, zodat ik er sowieso met max een aantal weken achter zou komen. Stel dat je iedere 3 maanden test voor de zekerheid, dan zou je er met max 12 weken achter komen, dan vind ik dat abortus nog makkelijk moet kunnen.
Dat doe ik ook. :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:37

De grens mag van mij omlaag naar 14 weken. Maar dan nog blijft het kwalijk.

Kan er met mijn verstand niet bij. Er zijn zoveel mensen die jarenlang moeite doen om überhaupt zwanger te raken en iemand anders laat het gewoon even weghalen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:38

Balloon schreef:

Kan er met mijn verstand niet bij. Er zijn zoveel mensen die jarenlang moeite doen om überhaupt zwanger te raken en iemand anders laat het gewoon even weghalen.

Dit heeft natuurlijk geen zak met elkaar te maken.

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie wo 8 feb 2012 - 23:38

Dit geval was ook wel extreem. Meisje van 15 en de vader was een man van 42. Maar het meisje heeft het 3 maanden voor haar ouders verborgen gehouden en haar ouders (voornamelijk haar vader) wilde dat ze het liet weghalen. Oh en toen kwam haar tante er nog bij dat als ze het weg liet halen ze een nieuwe telefoon zou krijgen.... *zucht*

Totaal ook nog niet klaar om een kind te krijgen. Maar ze wist het al met 6 weken en niet pas met 15 weken ofzo.

Achteraf heeft ze veel spijt en haar moeder ook.. Hele vreemde situatie.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Rush wo 8 feb 2012 - 23:38

Balloon schreef:
Dat vind ik zo`n stomme vergelijking en daarbij voor 99% van de vrouwen is het niet GEWOON even weg laten halen hoor.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Atelier Madame wo 8 feb 2012 - 23:41

Toch gaan mijn nekharen overeind staan van dat meisje met die abortus: 'ja mijn vader beloofde mij een nieuwe telefoon als ik het kindje weg zou laten halen. En ja ik wilde toch wel weer gewoon mn sport kunnen oppakken en mn school enzo.'

Omg een kind vergelijken met een telefoon :shock:

En ik snap die ouders ook écht niet, natuurlijk is het heel erg dat je kind zwanger is geworden op een jonge leeftijd, maar volgens mij is het krijgen van een kindje op die leeftijd nou ook weer niet het einde van de wereld. Er is denk ik altijd wel een mouw aan te passen met heel erg veel moeite en inspanning, dat wel. Maar goed dat is ieder zijn eigen beslissing en mening. Maar wel vind ik dat je als ouder je kind onvoorwaardelijk moet steunen en alle opties moet laten zien, ipv een telefoon te bieden als ze abortus plegen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Happy wo 8 feb 2012 - 23:41

Heftig onderwerp, behoorlijk dubbel ook.

Ik heb altijd gezegd vanaf het moment dat ik sexueel actief was, wat klinkt dat wijs Jong: ik ben zwanger en wat nu? - Pagina 2 827601 , ik geen abortus zou plegen. Als ik zou rollebollen met iemand zou ik mijn verantwoordelijkheid nemen en had dat andersom (in een relatie sowieso) ook verwacht. Mijn vriend had daar altijd best een grof weerwoord op. Maar in een gezonde situatie zou het nooit in mij opkomen.

Vanaf 16 weken voelde ik dit kindje al, Ik kan me dan echt niet voorstellen dat mensen het nog over hun hart kunnen krijgen om zo'n compleet mensen weg te laten halen.Maar aan de andere kant, verkrachtingen e.d daar gelaten dat zijn andere situaties. Het kindje kan het niet helpen dat ie een smeerlap heeft als vader, maar als vrouw/moeder kan ik me voorstellen dat je hele andere gedachten en gevoelens hebt bij zo'n kindje.

Maar met 20/22 weken nog abortus plegen vind ik echt te hoog. 14-16 weken zou wat mij betreft beter zijn. Nog verschrikkelijk, maar natuurlijk heb je bijzondere situaties. Maar mensen die zelf met gezond verstand nalatig zijn geweest met anticonceptie daar kan ik geen respect voor opbrengen..

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:43

Clapperdie schreef:Dit geval was ook wel extreem. Meisje van 15 en de vader was een man van 42. Maar het meisje heeft het 3 maanden voor haar ouders verborgen gehouden en haar ouders (voornamelijk haar vader) wilde dat ze het liet weghalen. Oh en toen kwam haar tante er nog bij dat als ze het weg liet halen ze een nieuwe telefoon zou krijgen.... *zucht*

Totaal ook nog niet klaar om een kind te krijgen. Maar ze wist het al met 6 weken en niet pas met 15 weken ofzo.

Achteraf heeft ze veel spijt en haar moeder ook.. Hele vreemde situatie.

Tja als je het als familie niet wil doe je er toch alles aan om ervoor te zorgen dat ze het weg laat halen, dus dan maar een nieuwe telefoon beloven.

En spijt tja, dat had ik in het begin ook toen ik abortus liet plegen niet normaal. Nu jaren verder vind ik toch dat het de juiste keuze is geweest (niet quoten)

En dan mensen zwanger proberen te raken en het niet lukt en andere mensen abortus plegen heeft natuurlijk helemaal niks met elkaar te maken.

Gast
Gast

Bericht  TGR wo 8 feb 2012 - 23:45

Elodie schreef:
TGR schreef:
Elodie schreef:

Dat zo'n keuze niet gemakkelijk is, daar weet ik alles van maar ik blijf erbij dat als je het weet, je gewoon redelijk snel moet handelen. Het is anders al echt een kindje met alles erop en eraan.

Dat begrijp ik. Maar waarom is dat dan ineens anders? Het blijft een ongeboren vrucht die buiten de baarmoeder niet levensvatbaar is.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  jena wo 8 feb 2012 - 23:46

Moeilijke discussie: gevoelsmatig zou ik in eerste instantie misschien ook meer moeite hebben met aborteren bij een langere zwangerschapsduur dan bij een kortere zwangerschapsduur, maar ik zou geen grens (in weken) kunnen aangeven. Maar rationeel denk ik: waarom maakt het wat uit? Abortus is abortus en waarom zou dat voor 10 weken anders zijn dan voor 20 weken?

Geheel offtopic en een andere discussie, maar ik ben eerder voor het sterk in de gaten houden van de grens waarop pre-matuurtjes 'in leven gehouden' worden.
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  TGR wo 8 feb 2012 - 23:49

En kom op, die Annieck pleegt abortus omdat ze dan een nieuwe telefoon krijgt. Die moet toch geen kind krijgen laughcry

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  jena wo 8 feb 2012 - 23:51

TGR schreef:En kom op, die Annieck pleegt abortus omdat ze dan een nieuwe telefoon krijgt. Die moet toch geen kind krijgen Jong: ik ben zwanger en wat nu? - Pagina 2 394967

Serieus?? Dit nieuws doet mij besluiten om z.s.m. deze aflevering te bekijken. Wat een gekkigheid!
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Tania wo 8 feb 2012 - 23:51

TGR schreef:En kom op, die Annieck pleegt abortus omdat ze dan een nieuwe telefoon krijgt. Die moet toch geen kind krijgen laughcry

Zo vertelt ze het misschien, maar als je 15 bent en je vader zegt dat hij jou met je babytje het huis uit schopt als je het niet weg laat halen, kan ik me voorstellen dat je voor je gevoel toch al geen keus hebt. Ik geloof niet dat ze het kindje alleen weg heeft laten halen voor een telefoon.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flower_L wo 8 feb 2012 - 23:53

* gaat even uitzendinggemist kijken * word nu wel heel nieuwsgierig.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  TGR wo 8 feb 2012 - 23:54

Tania schreef:
TGR schreef:En kom op, die Annieck pleegt abortus omdat ze dan een nieuwe telefoon krijgt. Die moet toch geen kind krijgen laughcry

Zo vertelt ze het misschien, maar als je 15 bent en je vader zegt dat hij jou met je babytje het huis uit schopt als je het niet weg laat halen, kan ik me voorstellen dat je voor je gevoel toch al geen keus hebt. Ik geloof niet dat ze het kindje alleen weg heeft laten halen voor een telefoon.

Wat ik geloof is dat Annieck gewoon nog niet in staat is voor verstandige keuzes te maken voor zichzelf en dat die ouders zich geen raad weten met zo'n dochter.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Viva wo 8 feb 2012 - 23:54

Ok, maar ik vind dat die grens best omlaag kan. Ze had eerder kunnen belissen of ze het wilde houden of niet.
naar mijn idee denk je daar al gelijk over na als je weet dat je zwanger bent.
Een kindje is dan al zo groot.
(Ik ben sowieso tegen abortus)
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 23:55

TGR schreef:
Elodie schreef:
TGR schreef:
Elodie schreef:

Dat begrijp ik. Maar waarom is dat dan ineens anders? Het blijft een ongeboren vrucht die buiten de baarmoeder niet levensvatbaar is.
niet levensvatbaar nee, maar al wel een mooi gevormd kindje. Misschien is het ook wel een gevoelskwestie.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: