Jong: ik ben zwanger en wat nu?
+38
Marsy28
Paper Crown
Bolleke
loesje
Teddyaapje
Alex
Supertalentje
Lejow
PapillonRose
Coccinelle
Makamba
CCC
Muurvlindertje
joyce0606
Monte
Aimee
Ayla
_Mashimaro_
banjer49
Lindsya
Cupcake
Viva
Flower_L
jena
Happy
TGR
Atelier Madame
Pussycat
Happydobby
blondje1313
Phileine
TukTuk
Tania
Rush
Susan
Laced
Macelka
Clapperdie
42 plaatsers
Pagina 3 van 8
Pagina 3 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Jong: ik ben zwanger en wat nu?
Viva schreef:TGR schreef:Ik snap dat jullie het moeilijk vinden om te accepteren dat er abortus wordt gepleegd tot zo ver in de zwangerschap. Maar veel mensen zijn echt niet geschikt om (zo vroeg) moeder te worden. Het zou dan voor zowel moeder (en vader) als voor het kind een heel ongezonde situatie zijn.
Ok, maar ik vind dat die grens best omlaag kan. Ze had eerder kunnen belissen of ze het wilde houden of niet.
naar mijn idee denk je daar al gelijk over na als je weet dat je zwanger bent.
Een kindje is dan al zo groot.
(Ik ben sowieso tegen abortus)
Dit is een meisje van 15 dat echt heel onvolwassen en onverstandig voor haar leeftijd is. En ze wilde uit eenzaamheid dat kindje houden. Ik heb het van dichtbij meegemaakt dat de keuze wordt uitgesteld. Beetje het negeren van het probleem met alle gevolgen van dien.
Het andere meisje in de aflevering is voor haar leeftijd al veel volwassener.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Soms is het ook gewoon beter, dat heb ik zelf ook wel ervaren toen ik 17 was. Het lijkt dan wel leuk en schattig, maar dat was het echt niet geweest op die leeftijd/in die situatie.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Elodie schreef:niet levensvatbaar nee, maar al wel een mooi gevormd kindje. Misschien is het ook wel een gevoelskwestie.TGR schreef:Dat begrijp ik. Maar waarom is dat dan ineens anders? Het blijft een ongeboren vrucht die buiten de baarmoeder niet levensvatbaar is.
Dat denk ik ook, maar daar is niks mis mee. Het is lastig om het te zien vanuit alle oogpunten als je zo sterk iets anders ervaart.
TGR- Kletskop
TGR schreef:Viva schreef:TGR schreef:Ik snap dat jullie het moeilijk vinden om te accepteren dat er abortus wordt gepleegd tot zo ver in de zwangerschap. Maar veel mensen zijn echt niet geschikt om (zo vroeg) moeder te worden. Het zou dan voor zowel moeder (en vader) als voor het kind een heel ongezonde situatie zijn.
Ok, maar ik vind dat die grens best omlaag kan. Ze had eerder kunnen belissen of ze het wilde houden of niet.
naar mijn idee denk je daar al gelijk over na als je weet dat je zwanger bent.
Een kindje is dan al zo groot.
(Ik ben sowieso tegen abortus)
Dit is een meisje van 15 dat echt heel onvolwassen en onverstandig voor haar leeftijd is. En ze wilde uit eenzaamheid dat kindje houden. Ik heb het van dichtbij meegemaakt dat de keuze wordt uitgesteld. Beetje het negeren van het probleem met alle gevolgen van dien.
Het andere meisje in de aflevering is voor haar leeftijd al veel volwassener.
Ik heb alleen het voorstukje gezien, en ik geef toe dat het echt heel dom was dat ze alleen al voor abortus koos omdat ze dan een nieuwe telefoon zou krijgen.
Alsnog heb ik dan zoiets, als de grens lager was, tot wanneer er een abortus gepleegd mag worden, dan komt er meer druk op te staan, en kunnen mensen eerder beslissen.
Rush, dat verschilt per persoon. Ik was nog net 17, en ben tijdens de zwangerschap volwassener geworden.
Maar je zegt dan ook, soms is het gewoon beter.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Ik kan toch ook alleen maar voor mezelf spreken?Viva schreef:
Rush, dat verschilt per persoon. Ik was nog net 17, en ben tijdens de zwangerschap volwassener geworden.
Ik was altijd al volwassen voor m`n leeftijd, maar ik wilde absoluut geen kind zonder vriend, geld, woning en ga zo maar door.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Maar het kan toch áltijd gebeuren dat je er te laat achterkomt dat je zwanger bent, dat moet toch geen reden zijn? De grens ligt nu bij 22 weken, iemand die er bij 23 weken achterkomt kan er ook wel helemaal niet klaar voor zijn en iemand die er met 28 weken achterkomt ook niet. Op een gegeven moment houdt het wel gewoon op en persoonlijk vind ik (en meerdere mensen met mij) dat dat 'gegeven moment' nu erg ver in de zwangerschap ligt.
Overigens denk ik dat het relatief weinig voorkomt dat je gewoon blijft menstrueren en voor de rest ook nog eens niks merkt aan je lichaam en dat de meeste vrouwen die ongewenst zwanger zijn het al veel eerder weten. Sowieso vind ik dat als je pertinent geen kind wil, je er alles aan moet doen om het te voorkomen en daar hoort in mijn ogen ook bij dat je bij de minste twijfel over een zwangerschap meteen een test doet, zodat je niet in de positie komt dat je er pas in de tweede helft achterkomt dat je zwanger bent.
Overigens denk ik dat het relatief weinig voorkomt dat je gewoon blijft menstrueren en voor de rest ook nog eens niks merkt aan je lichaam en dat de meeste vrouwen die ongewenst zwanger zijn het al veel eerder weten. Sowieso vind ik dat als je pertinent geen kind wil, je er alles aan moet doen om het te voorkomen en daar hoort in mijn ogen ook bij dat je bij de minste twijfel over een zwangerschap meteen een test doet, zodat je niet in de positie komt dat je er pas in de tweede helft achterkomt dat je zwanger bent.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Rush schreef:Ik kan toch ook alleen maar voor mezelf spreken?Viva schreef:
Ik was altijd al volwassen voor m`n leeftijd, maar ik wilde absoluut geen kind zonder vriend, geld, woning en ga zo maar door.
Ah, die vriend had ik gelukkig nog wel;)
Achja, ieder zijn mening.
Ik ben heel erg anti-abortus dus zal het nooit eens zijn met zulke beslissingen.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Susan schreef:Maar het kan toch áltijd gebeuren dat je er te laat achterkomt dat je zwanger bent, dat moet toch geen reden zijn? De grens ligt nu bij 22 weken, iemand die er bij 23 weken achterkomt kan er ook wel helemaal niet klaar voor zijn en iemand die er met 28 weken achterkomt ook niet. Op een gegeven moment houdt het wel gewoon op en persoonlijk vind ik (en meerdere mensen met mij) dat dat 'gegeven moment' nu erg ver in de zwangerschap ligt.
Ben ik helemaal met je eens. Maar niet iedereen is zo verstandig, denkt zo goed na, is al zo volwassen om de gevolgen te overzien, weet wat een kind krijgen betekent, weet hoe de pil werkt, weet hoe je zwanger raakt, weet wat abortus betekent en wat het met je kan doen.
Er zijn zoveel redenen waarom ik blij ben dat die wet er bestaat, maar ik heb er erg veel moeite mee als mensen de knoop niet door kunnen hakken en daardoor met 20 weken nog een abortus plegen. Niet goed kunnen beslissen voor het één of het ander vind ik al een reden waarom die persoon beter geen kind kan krijgen.
Ik kwam net een nogal indrukwekkend filmpje tegen van een abortus op zo'n laat moment. Een Russisch filmpje. In Rusland gebeurt het trouwens heel vaak dat een zwangerschap zo laat nog wordt afgebroken.
TGR- Kletskop
TGR, ik kan me bij je aansluiten, je hebt het goed verwoord hoe ik het ook zie.
Gast- Gast
Het is eigenlijk gewoon heel erg zielig.
Ze heeft er zelf zoveel verdriet van. Maar hierin hadden haar ouders/tante blijkbaar toch de overhand.
Maar sowieso is het een beetje een ''aparte'' familie volgens mij.
Hoewel ik dat andere meisje ook nog veel te jong vind. Komt zij wel verstandiger over en zij red zich wel.
Maar dat meisje die abortus had gepleegd is volgens mij zo labiel als wat.
Ze heeft er zelf zoveel verdriet van. Maar hierin hadden haar ouders/tante blijkbaar toch de overhand.
Maar sowieso is het een beetje een ''aparte'' familie volgens mij.
Hoewel ik dat andere meisje ook nog veel te jong vind. Komt zij wel verstandiger over en zij red zich wel.
Maar dat meisje die abortus had gepleegd is volgens mij zo labiel als wat.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik heb net even gekeken en jemig, het spat er wel echt enorm vanaf dat het EO is. Het is dat ik het onderwerp zo interessant vind, maar ik krijg behoorlijk de kriebels van deze manier van programmamaken.
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:Toch gaan mijn nekharen overeind staan van dat meisje met die abortus: 'ja mijn vader beloofde mij een nieuwe telefoon als ik het kindje weg zou laten halen. En ja ik wilde toch wel weer gewoon mn sport kunnen oppakken en mn school enzo.'
Omg een kind vergelijken met een telefoon
En ik snap die ouders ook écht niet, natuurlijk is het heel erg dat je kind zwanger is geworden op een jonge leeftijd, maar volgens mij is het krijgen van een kindje op die leeftijd nou ook weer niet het einde van de wereld. Er is denk ik altijd wel een mouw aan te passen met heel erg veel moeite en inspanning, dat wel. Maar goed dat is ieder zijn eigen beslissing en mening. Maar wel vind ik dat je als ouder je kind onvoorwaardelijk moet steunen en alle opties moet laten zien, ipv een telefoon te bieden als ze abortus plegen.
Je hebt helemaal gelijk maar kom op, ze was 15!
Zo denken verl tieners nou eenmaal... Ze ging
gewoon met een vent nog ouder als haar vader naar bed
op de 2e date zonder voorbehoedsmiddel...
Cupcake- Fluisteraar
- Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10
Toen ik 15 was dacht ik echt niet zo, hoor. Ik denk een heleboel meisjes van 15 niet.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb het ook gekeken gisteren en vond het echt heel schokkend. Vooral toen ze vertelde hoe de abortus in zijn werk ging. Met het knippen van de navelstreng in je buik, het kindje stik gewoon in je buik. Ik kreeg gewoon kippenvel bij de gedachten. Maar ik vond de voorwaarden van de telefoon ook heel raar bedacht van die tante, ze konden ook iets anders bedenken. Het was gewoon al een kindje.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Susan schreef:Toen ik 15 was dacht ik echt niet zo, hoor. Ik denk een heleboel meisjes van 15 niet.
Wederom staat er: veel meisjes... Dus niet iedereen!!!
Jeetje alles wordt zo letterlijk opgevat.
Ik dacht ook niet zo maar er zijn nou eenmaal
naieve tieners en toevallig was dig meisje er 1 van!
Cupcake- Fluisteraar
Laat ik het zo zeggen: ik vind dat jij het neerzet alsof het op die leeftijd heel begrijpelijk is dat ze zo denkt (zo van: kom op, ze is 15), alsof het heel typerend is voor tieners om zo te denken, en ik denk dat dus niet, ik denk dat dat een uitzondering is en ik vind het ook niet begrijpelijk voor iemand van die leeftijd.
Ik krijg overigens een beetje de indruk dat jij het niet echt fijn vindt als er iemand tegen je in gaat, maar dat gebeurt nou eenmaal in een discussie.
Ik krijg overigens een beetje de indruk dat jij het niet echt fijn vindt als er iemand tegen je in gaat, maar dat gebeurt nou eenmaal in een discussie.
Susan- Lady Post-a-lot
Ondanks dat ik het heel erg vind om zo laat een abortus te plegen vind ik het ergens toch wel weer 'goed' (weet even niet hoe ik het anders moet typen) dat het kan.
Die meid was overduidelijk nog niet klaar voor het moederschap, haar denkwijze de manier hoe ze omgaat met haar ouders en de situatie. Ik weet bijna zeker dat niemand daar gelukkig van was geworden inclusief het ongeboren kind.
De situatie die eraan vooraf ging zegt al genoeg. Voor zulke labiele personen vind ik het 'goed' dat er zo'n regeling bestaat.
Die meid was overduidelijk nog niet klaar voor het moederschap, haar denkwijze de manier hoe ze omgaat met haar ouders en de situatie. Ik weet bijna zeker dat niemand daar gelukkig van was geworden inclusief het ongeboren kind.
De situatie die eraan vooraf ging zegt al genoeg. Voor zulke labiele personen vind ik het 'goed' dat er zo'n regeling bestaat.
Gast- Gast
Susan schreef:Laat ik het zo zeggen: ik vind dat jij het neerzet alsof het op die leeftijd heel begrijpelijk is dat ze zo denkt (zo van: kom op, ze is 15), alsof het heel typerend is voor tieners om zo te denken, en ik denk dat dus niet, ik denk dat dat een uitzondering is en ik vind het ook niet begrijpelijk voor iemand van die leeftijd.
Nee hoor geen probleem.
Maar ik krijg de indruk dat jij alles te letterlijk leest en jou
standpunt wil doordrammen.
En als we voor elkaar denken krijg je misverstanden!
Edit: er zijn veeeeeeel 15 jarigen op de wereld.
Er zijn er genoeg die verstandig nadenken op die leeftijd, maar er zijn ook
flink wat labiele type'tjes ertussen. Dan heb ik het niet eens
over de amerikaanse 15 jarige.
Ze had het graag willen houden. Helaas koos ze voor onderdak thuis en een nieuwe gsm.
Ze had ook bij dr 45 jarige vriend die graag papa wilde worden kunnen intrekken.
Ieder maakt zijn eigen keuzes, alhoewel ik ook geen abortus had laten plegen.
( en ik denk dat haar redenen om dit kind te krijgen ook niet echt gezond waren)
Cupcake- Fluisteraar
Ten eerste snap ik wel dat je niet letterlijk iedere 15-jarige bedoelt en wilde ik dus zeggen dat ik denk dat de meeste 15-jarigen juist níet zo denken. Ten tweede dram ik niet door, ik ben gewoon aan het discussiëren. Ik vind een discussie niks aan als iedereen een keer zijn zegje doet en dat het daar dan bij blijft, bij een discussie hoort ook dat je weer op elkaars standpunten ingaat en er iets tegenin brengt als je het er niet mee eens bent. Kennelijk zie jij dat als doordrammen, ik niet.
Susan- Lady Post-a-lot
Cupcake schreef:Susan schreef:Toen ik 15 was dacht ik echt niet zo, hoor. Ik denk een heleboel meisjes van 15 niet.
Wederom staat er: veel meisjes... Dus niet iedereen!!!
Jeetje alles wordt zo letterlijk opgevat.
Ik dacht ook niet zo maar er zijn nou eenmaal
naieve tieners en toevallig was dig meisje er 1 van!
Ik denk dat ongeveer 1% van de meisjes van 15 er zo over denkt; toevallig precies net zoveel als dat er meisjes zijn met een IQ onder de 70.
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Wat verschrikkelijk! Hoe ik dat meisje hoor praten over de abortus en hoe de zwangerschap tot einde kwam. Ik snap die ouders ook niet van dat meisje, zoals ze al aangeeft dat haar ouders weinig met haar doen.
Tja dan gaat je dochter dan aandacht zoeken bij iemand anders, in dit geval een kerel van 42..het is niet gezond lijkt me. En dan de vergelijking, haal jij je kind weg krijg je van ons een nieuwe mobiel..alsof je daarmee je kind een hoop ellende bespaart?
DIt meis zal de rest van haar leven het ontzettend moeilijk hebben met deze keus, misschien is het wel beter zo, op je een 15e een kind krijgen lijkt me zoiezo niets, maar hoe dit op zijn einde kwam vind ik ook heel erg..
Heb erg eigenlijk maar heel weinig worden voor...
Tja dan gaat je dochter dan aandacht zoeken bij iemand anders, in dit geval een kerel van 42..het is niet gezond lijkt me. En dan de vergelijking, haal jij je kind weg krijg je van ons een nieuwe mobiel..alsof je daarmee je kind een hoop ellende bespaart?
DIt meis zal de rest van haar leven het ontzettend moeilijk hebben met deze keus, misschien is het wel beter zo, op je een 15e een kind krijgen lijkt me zoiezo niets, maar hoe dit op zijn einde kwam vind ik ook heel erg..
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Wat verschrikkelijk! Hoe ik dat meisje hoor praten over de abortus en hoe de zwangerschap tot einde kwam. Ik snap die ouders ook niet van dat meisje, zoals ze al aangeeft dat haar ouders weinig met haar doen.
ik denk eerlijk gezegd wel dat háár én haar ind een hoop ellende bespaard is gebleven hierdoor.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Anniej_S schreef:Wat verschrikkelijk! Hoe ik dat meisje hoor praten over de abortus en hoe de zwangerschap tot einde kwam. Ik snap die ouders ook niet van dat meisje, zoals ze al aangeeft dat haar ouders weinig met haar doen.
ik denk eerlijk gezegd wel dat háár én haar ind een hoop ellende bespaard is gebleven hierdoor.
Misschien wel, maar het echt weten zul je nooit.
Gast- Gast
Ze hadden ook de keus kunnen maken om het kindje wel geboren te laten worden en het af te staan voor adoptie. Vooral omdat het al zo ver in de zwangerschap was. Maar volgens mij hebben ze in dit geval die optie niet eens meegenomen.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 3 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Jong zwanger en opleidingsniveau?
» "Jong" moeder zijn
» Jong
» Programma "Jong"
» Houding oud t.o.v. jong
» "Jong" moeder zijn