Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vooroordelen over je baan / studie

+33
Aziraphale
Fiwen
Joli86
Lynn_
M@niek
Lien
Puk
Zwoesj
Boelie
RYW
dyingbride
Aimee
Fred
Angela_1986
Rosa
Jeanette
Blond
Caroow
Caresses
JD
Beachgirl
Alias
Zora
Gizmo
Highway
mzcharlotte
blondie29
SparklingEyes
Lejow
Zininzon
_Lacey_
Laquisia
Milamber
37 plaatsers

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 23:21

Even terugkomend op het telefoongesprek met de schooldirecteur. Ik zeg wel 'heel erg stoer' dat ik hem even heb verteld hoe ik erover dacht, maar om eerlijk te zijn heb ik het alleen gedacht. nerd


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 23:32

*Marietje* schreef:
Theedoosje schreef:Ik werk in de kinderopvang en daarvan zeggen mensen vaak> oow lekker met de kinderen spelen in de zandbak, lekker van het weer genieten en dat soort dingen.
Ik zeg altijd dan kom maar eens meedraaien. Kijken of je er dan nog zo over denkt. Wink

Ik heb er geen last van verder gelukkig.

ja inderdaaaaad, zo herkenbaar!!!
ook zo vervelend is als ouders hun kind droppen en dan tegen me zeggen "fijne dag vandaag!" ...komt ook altijd zo over alsof ik alleen maar op mn kont zit, theeleuten, en in t zonnetje op de rand van de zandbak....t is gewoon werk hoor....en zwaarder werk dan veel mensen denken...

Van ouders heb ik dat niet zo. Die zeggen soms juist van pff zoveel kinderen ik zou dat niet kunnen. Heb er aan 2 (of wat ze dan ook hebben :P) mijn handen al vol Very Happy


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 23:32

Isa schreef:Even terugkomend op het telefoongesprek met de schooldirecteur. Ik zeg wel 'heel erg stoer' dat ik hem even heb verteld hoe ik erover dacht, maar om eerlijk te zijn heb ik het alleen gedacht. nerd

Okeeee..waarom lieg je daarover dan? Je zegt toch letterlijk dat je het tegen hem gezegd hebt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 23:48

SparklingEyes schreef:Ik werk in het onderwijs en de vooroordelen zijn:

* jullie hebben lekker veel vakantie, zo'n 10 weken! (maak daar maar 8 van en wij kunnen niet zomaar tussendoor vrij krijgen..)

* Jullie gaan lekker om kwart over drie naar huis (euh... 't is eerder tegen vijven, soms wel later).

* Jullie knippen en plakken alleen maar bij de kleuters (euh.... en we gaan tellen, zijn bezig met rijmen, hakken, plakken, we gymmen heel hard, we zingen liedjes, leren wat letters zijn, dat je er woorden mee kunt maken en wat de functie er van is en nog zóveel meer...

* bij de kleuters werken alleen maar oude juffen .. bij ons ook veel jonge juffen én een meester!

En zo kan ik eigenlijk nog wel even door gaan..

Ow dit vind ik ook een mooie:

* Veredelde oppas.. je doet toch niks met ze...

* jouw kinderen kunnen niks (en dat alleen maar omdat ze een nederlandse taalachterstand hebben.. waar sláááát het op!!)

SE
Ik moet hier stiekem een beetje om lachen. 8 weken vakantie = 40 vakantiedagen. Dat is bijna het dubbele wat ieder ander krijgt. Je hebt dus wél heel veel vakantie. Dat is dan toch geen vooroordeel? Je hebt gewoon om de haverklap vrij. Lijkt me heerlijk, maar het is een feit geen vooroordeel. Daarbij heb je toch zomervakantie 6 weken, meivakantie 1 week, herfstvakantie 1 week, kerstvakantie 2 weken en voorjaars/carnavals vakantie 1 week. Je zal vast wat van die dagen doorwerken, maar dat zijn er alsnog ongelooflijk veel als je bedenkt dat ieder ander in 1 jaar tijd maar 24 dagen krijgt (nog geen 5 weken)


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 23:50

Storm schreef:
Isa schreef:Even terugkomend op het telefoongesprek met de schooldirecteur. Ik zeg wel 'heel erg stoer' dat ik hem even heb verteld hoe ik erover dacht, maar om eerlijk te zijn heb ik het alleen gedacht. nerd

Okeeee..waarom lieg je daarover dan? Je zegt toch letterlijk dat je het tegen hem gezegd hebt?

Het is geen liegen. Althans, zo zie ik het absoluut niet. Wink

Ik heb het namelijk wel tegen iemand gezegd, maar dat waren mijn collega's en ouders. Daarnaast hoef ik mij niet te verantwoorden en hoef ik al helemaal niet te worden teruggefloten als een klein kind. Ik heb het gedacht, wel gezegd, maar niet tegen de klant zelf. Punt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 23:51

Ik ben geen docent maar werk wel op en met scholen, dus heb ook de schoolvakanties 'verplicht' vrij. Dit houdt in dat ik buiten deze dagen om NOOOOOOOOOOOOIT vrij mag nemen en dat ik IN de vakanties gewoon doorwerk, maar dan administratief, klantteamvergaderingen of intervisie of iets dergelijks. Het is gewoon alleen zo dat ik alleen vakantie mag opnemen tijdens de schoolvakanties. Hoogstens is er met een beetje geluk niets te doen en heb ik echt een weekje langer vrij tijdens een schoolvakantie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Caroow za 8 jan 2011 - 23:54

Ik werk bij McDonald's dus vooroordelen genoeg helaas. Maar ik ga met plezier naar mijn werk en dat vind ik belangrijker dan wat andere mensen erover denken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 23:56

Ik heb ook vrienden die in het (basis) onderwijs werken en die zijn echt iedere schoolvakantie vrij. Soms moeten ze nog naar een vergadering of nog een les voorbereiden. Maar dat zal vast verschillen per school etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Lejow zo 9 jan 2011 - 0:02

Vera schreef:
SparklingEyes schreef:Ik werk in het onderwijs en de vooroordelen zijn:

* jullie hebben lekker veel vakantie, zo'n 10 weken! (maak daar maar 8 van en wij kunnen niet zomaar tussendoor vrij krijgen..)

* Jullie gaan lekker om kwart over drie naar huis (euh... 't is eerder tegen vijven, soms wel later).

* Jullie knippen en plakken alleen maar bij de kleuters (euh.... en we gaan tellen, zijn bezig met rijmen, hakken, plakken, we gymmen heel hard, we zingen liedjes, leren wat letters zijn, dat je er woorden mee kunt maken en wat de functie er van is en nog zóveel meer...

* bij de kleuters werken alleen maar oude juffen .. bij ons ook veel jonge juffen én een meester!

En zo kan ik eigenlijk nog wel even door gaan..

Ow dit vind ik ook een mooie:

* Veredelde oppas.. je doet toch niks met ze...

* jouw kinderen kunnen niks (en dat alleen maar omdat ze een nederlandse taalachterstand hebben.. waar sláááát het op!!)

SE
Ik moet hier stiekem een beetje om lachen. 8 weken vakantie = 40 vakantiedagen. Dat is bijna het dubbele wat ieder ander krijgt. Je hebt dus wél heel veel vakantie. Dat is dan toch geen vooroordeel? Je hebt gewoon om de haverklap vrij. Lijkt me heerlijk, maar het is een feit geen vooroordeel. Daarbij heb je toch zomervakantie 6 weken, meivakantie 1 week, herfstvakantie 1 week, kerstvakantie 2 weken en voorjaars/carnavals vakantie 1 week. Je zal vast wat van die dagen doorwerken, maar dat zijn er alsnog ongelooflijk veel als je bedenkt dat ieder ander in 1 jaar tijd maar 24 dagen krijgt (nog geen 5 weken)


Maar er wordt vergeten dat de dagen dat we werken, we langer doorwerken om deze dus te kunnen compenseren met de vakantiedagen. Naast je lesgebonden uren heb je nog een belachelijke rits aan niet lesgebonden uren, om zo aan je aantal werkuren te komen. Daarnaast is het salaris ook iets lager, zodat je in de vakanties gewoon doorbetaald krijgt.

En we hebben wel veel vakantie, maar daar blijft het dan ook bij. Iemand die een feest geeft doordeweeks, de dag erna moet je gewoon werken. Een dag geen zin? Je kunt niet zomaar een dag vrij nemen en die een andere keer inhalen. Een lang weekend weg? Gaat niet, want vrijdag en maandag moet je gewoon werken.

En inderdaad, in de zomervakantie loop je de laatste week alweer op school bijvoorbeeld. Je klas inrichten, alle administratie op orde brengen voor de nieuwe klas, overdracht doen met je collega over de kinderen, startvergadering enz enz.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:03

Ik werk in de kinderopvang, en als ik met de kindjes ouders 's morgens uitzwaai, dan zeg ik altijd zoiets als 'Werk ze, vandaag!'. Ik merk dat er maar weinig ouders zijn die me andersom ook een prettige werkdag wensen. De meeste ouders zeggen tegen mij hetzelfde als tegen hun kinderen, 'veel plezier vandaag!'
Ach, vind het eigenlijk niet eens zo erg. Vind 't meer grappig Laughing

De vooroordelen over de kinderopvang zijn er genoeg, naar het schijnt. Het werk zou ondergewaardeerd worden, het zou niet meer zijn dan oppassen, etc etc. Maar zelf merk ik daar eigenlijk niet zoveel van, bij mij op de groep zijn er zelfs genoeg ouders die keer op keer aangeven hoeveel respect ze voor ons hebben en hoe gestresst zij zouden raken als er meer dan twee kindjes huilen. Terwijl ik op dat moment fluitend m'n werk loop te doen, mét een aantal huilende kinderen op de achtergrond die vaak allemaal met een kleine moeite weer stil en vrolijk zijn, die druk ervaar ik zelf helemaal niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:07

tot hoe laat werk je langer door dan lejow? hoeveel uren staan er eigenlijk in een fulltime leraren contract? Mijn vrienden die leerkracht zijn (wel basisonderwijs) verdienen goed voor de uren en vakantiedagen die ze ervoor krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Blond zo 9 jan 2011 - 0:07

Ik heb mijn Pabo diploma gehaald, maar werk niet als juf. Kreeg tijdens de Pabo al genoeg vooroordelen over de Pabo te verduren (over de taaltoets, over de rekentoets, dat we alleen maar zitten te knutselen, pff).
En ik heb een bijbaantje gehad in een verzorgingstehuis. Als ik dat zei kreeg ik vrijwel altijd het antwoord: "oh dan moet je vies werk doen". Nee hoor, ik werkte in de keuken, niets vies aan..

En mijn huidige opleiding is zo onbekend dat er geen vooroordelen over bestaan haha!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:09

Dat werken in het onderwijs zwaar is wil ik wel geloven, maar ik snap het motief over langer doorwerken op een dag nooit zo. Laat zeggen dat je op een schooldag van 8 tot 5 op je werk aanwezig bent, is dat nou zo verschrikkelijk veel, dan? Het spijt me, maar ik vind dat altijd zo verschrikkelijk lui klinken. Iedereen heeft een werkdag van gemiddeld 8 uur op een dag, ik ben zelf ook altijd van half 8 tot 5 of van half 9 tot 6 aanwezig, en in het onderwijs krijg je daar gewoon 8 vakantieweken voor terug. Een ieder ander krijgt er vier.
Ik heb het idee dat leraren hun baan altijd nog nét even een stuk zwaarder willen laten lijken dan het daadwerkelijk is, terwijl het echt niet zoveel zwaarder is dan een gemiddelde andere baan.

Na schooltijd nog aanwezig zijn tot 17:00, dat heet gewoon een baan. En daar vind ik eigenlijk niets abnormaals aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Lejow zo 9 jan 2011 - 0:12

Vera schreef:tot hoe laat werk je langer door dan lejow? hoeveel uren staan er eigenlijk in een fulltime leraren contract? Mijn vrienden die leerkracht zijn (wel basisonderwijs) verdienen goed voor de uren en vakantiedagen die ze ervoor krijgen.


Ik ben om half 8 op mijn werk (tenzij de file tegen zit), en ga vaak pas later dan 5 uur naar huis. Natuurlijk is het zo dat als je een afspraak heb staan ik ook om 4 uur weg kan, maar meestal is het 5 uur of later eer ik de deur van mijn klas dichttrek. En dan ben ik vaak nog niet klaar en ben ik 's avonds nog bezig met werkbladen zoeken, knutsels uitzoeken, rapporten maken, gespreksverslagen maken, Daarnaast nog alle ouderavonden, kerstdiner, project-kijk avonden, zomerfeest, afscheid van groep 8 enz. waar je tot 22 uur op school bent.

Ik wil hier echt niet mee zeggen van 'oh kijk eens hoe zwaar ik het heb', maar het is echt niet zo zwart wit als 'oh heerlijk veel vakantie' en dat is het smile
*edit* en ik knijp zeker in mijn handen hoor met zoveel vakantie, want het is ook gewoon echt heerlijk. Maar dat je daarna helemaal niets noppes nada meer hebt, is soms wel eens lastig. Mijn neef gaat bijvoorbeeld trouwen in Brazilie. De dag voor mijn herfstvakantie. Ik had er dolgraag bij willen zijn, lijkt me echt supervet. Maar ik heb geen extra vrije dagen, en moet zo iets dus aan mijn neus voorbij laten gaan.

En als ik kijk wat ik verdien met mijn HBO diploma in vergelijking met andere HBO'ers vind ik het nou niet bijster veel hehe


Laatst aangepast door Lejow op zo 9 jan 2011 - 0:14; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:14

Maple schreef:Dat werken in het onderwijs zwaar is wil ik wel geloven, maar ik snap het motief over langer doorwerken op een dag nooit zo. Laat zeggen dat je op een schooldag van 8 tot 5 op je werk aanwezig bent, is dat nou zo verschrikkelijk veel, dan? Het spijt me, maar ik vind dat altijd zo verschrikkelijk lui klinken. Iedereen heeft een werkdag van gemiddeld 8 uur op een dag, ik ben zelf ook altijd van half 8 tot 5 of van half 9 tot 6 aanwezig, en in het onderwijs krijg je daar gewoon 8 vakantieweken voor terug. Een ieder ander krijgt er vier.
Ik heb het idee dat leraren hun baan altijd nog nét even een stuk zwaarder willen laten lijken dan het daadwerkelijk is, terwijl het echt niet zoveel zwaarder is dan een gemiddelde andere baan.

Na schooltijd nog aanwezig zijn tot 17:00, dat heet gewoon een baan. En daar vind ik eigenlijk niets abnormaals aan.
Eens. Mijn officiele werktijden zijn 09.00 tot 17.30 maar ik ben er altijd om 8.30 tot 18.00 (vaak langer). Daarbij werk ik ook weleens in t weekend als er evenementen zijn en daar krijg ik echt geen compensatie voor terug. Dat hoort gewoon bij de baan.
Als ik trouwens van half 8 tot 5 tussen 10 (zijn het er 10?) kinderen moest werken en die allemaal bezig moest houden zou ik na een week afgevoerd kunnen worden. Lijkt me echt zwaar, vooral als ze nog zo klein zijn en zichzelf nog niet goed kunnen vermaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:14

Mensen in de kinderopvang zijn in hun vrije tijd ook genoeg met hun werk bezig, maar gek genoeg hoor ik die nooit klagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:16

Lejow schreef:
Vera schreef:tot hoe laat werk je langer door dan lejow? hoeveel uren staan er eigenlijk in een fulltime leraren contract? Mijn vrienden die leerkracht zijn (wel basisonderwijs) verdienen goed voor de uren en vakantiedagen die ze ervoor krijgen.


Ik ben om half 8 op mijn werk (tenzij de file tegen zit), en ga vaak pas later dan 5 uur naar huis. Natuurlijk is het zo dat als je een afspraak heb staan ik ook om 4 uur weg kan, maar meestal is het 5 uur of later eer ik de deur van mijn klas dichttrek. En dan ben ik vaak nog niet klaar en ben ik 's avonds nog bezig met werkbladen zoeken, knutsels uitzoeken, rapporten maken, gespreksverslagen maken, Daarnaast nog alle ouderavonden, kerstdiner, project-kijk avonden, zomerfeest, afscheid van groep 8 enz. waar je tot 22 uur op school bent.

Ik wil hier echt niet mee zeggen van 'oh kijk eens hoe zwaar ik het heb', maar het is echt niet zo zwart wit als 'oh heerlijk veel vakantie' en dat is het smile
*edit* en ik knijp zeker in mijn handen hoor met zoveel vakantie, want het is ook gewoon echt heerlijk. Maar dat je daarna helemaal niets noppes nada meer hebt, is soms wel eens lastig. Mijn neef gaat bijvoorbeeld trouwen in Brazilie. De dag voor mijn herfstvakantie. Ik had er dolgraag bij willen zijn, lijkt me echt supervet. Maar ik heb geen extra vrije dagen, en moet zo iets dus aan mijn neus voorbij laten gaan.

En als ik kijk wat ik verdien met mijn HBO diploma in vergelijking met andere HBO'ers vind ik het nou niet bijster veel hehe
Dat zijn toch leuke extra's? Sorry het blijft gewoon heel veel vakantie en je maakt echt geen extreem langere dagen dan anderen. Het is toch niet erg dat je zoveel vakantie hebt? Ik snap niet dat t zo verdedigt moet worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Lejow zo 9 jan 2011 - 0:16

Vera schreef:
Maple schreef:Dat werken in het onderwijs zwaar is wil ik wel geloven, maar ik snap het motief over langer doorwerken op een dag nooit zo. Laat zeggen dat je op een schooldag van 8 tot 5 op je werk aanwezig bent, is dat nou zo verschrikkelijk veel, dan? Het spijt me, maar ik vind dat altijd zo verschrikkelijk lui klinken. Iedereen heeft een werkdag van gemiddeld 8 uur op een dag, ik ben zelf ook altijd van half 8 tot 5 of van half 9 tot 6 aanwezig, en in het onderwijs krijg je daar gewoon 8 vakantieweken voor terug. Een ieder ander krijgt er vier.
Ik heb het idee dat leraren hun baan altijd nog nét even een stuk zwaarder willen laten lijken dan het daadwerkelijk is, terwijl het echt niet zoveel zwaarder is dan een gemiddelde andere baan.

Na schooltijd nog aanwezig zijn tot 17:00, dat heet gewoon een baan. En daar vind ik eigenlijk niets abnormaals aan.
Eens. Mijn officiele werktijden zijn 09.00 tot 17.30 maar ik ben er altijd om 8.30 tot 18.00 (vaak langer). Daarbij werk ik ook weleens in t weekend als er evenementen zijn en daar krijg ik echt geen compensatie voor terug. Dat hoort gewoon bij de baan.
Als ik trouwens van half 8 tot 5 tussen 10 (zijn het er 10?) kinderen moest werken en die allemaal bezig moest houden zou ik na een week afgevoerd kunnen worden. Lijkt me echt zwaar, vooral als ze nog zo klein zijn en zichzelf nog niet goed kunnen vermaken.


Ik had er in de kinderopvang meestal rond de 12. En ik heb er nu 25, en dat zijn kleuters, die zich ook echt nog niet altijd evengoed zelf kunnen vermaken smile

Maar nogmaals. Ik wil er echt niet mee zeggen dat het in het onderwijs zwaarder is dan in andere beroepsgroepen. Ik wil alleen maar zeggen dat we die vakanties niet zomaar krijgen en er langer voor doorwerken. Dat dat in andere beroepsgroepen ook zo is, zonder compensatie geloof ik ook best. Maar bij mijn vriend bijvoorbeeld, hij krijgt zijn overuren uitbetaald, of er vrije dagen voor terug.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Lejow zo 9 jan 2011 - 0:19

Maple schreef:Mensen in de kinderopvang zijn in hun vrije tijd ook genoeg met hun werk bezig, maar gek genoeg hoor ik die nooit klagen.

Ik klaag ook niet. Ik vind het leuk om met mijn werk bezig te zijn en weer met een origineel idee te komen om te knutselen en hier vervolgens complimentjes over te krijgen van collega's.
Er werd alleen gevraagd hoe het zat, en daar gaf ik antwoord op.


En Vera, die dagen zijn zeker leuk, maar ik vind het soms wel zwaar.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:22

Lejow schreef: Maar bij mijn vriend bijvoorbeeld, hij krijgt zijn overuren uitbetaald, of er vrije dagen voor terug.
Jij krijgt er 8 weken vakantie voor terug. Echt, ik kan daar eigenlijk best wel slecht tegen, tegen dat gemiep. Ik heb ook vergaderingen (altijd in de avond), ouderavonden, oudergesprekken, zomerfeesten, thuis activiteiten voorbereiden, thuis administratie bijwerken, thuis notulen uitwerken, observaties, groepsoverleggen op mijn vrije dag, etc etc. En ik krijg ze dan misschien wel uitbetaald, maar bij mij staat daar tegenover dat ik maa 4 vakantieweken heb. Dus jouw baan is echt niet zo hele veel zwaarder en zo veel meer ondergewaardeerd als het mijne.
Ik vraag me altijd af of die leerkrachten die het altijd maar moeten aanhalen dat ze zo lang door moeten werken en 's avonds langer moeten blijven enzo, of zij wel een voor hen goede baan hebben gekozen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Lejow zo 9 jan 2011 - 0:25

Ik kap met hier tegen in gaan Maple.
Ik miep niet en heb al 1000 keer gezegd dat ik enorm blij ben met de vakantiedagen die we hebben, want het is gewoon heerlijk. Maar je krijgt ze niet zomaar op je bordje geflikkerd.
Maar ik zou het ook wel eens lekker vinden om doordeweeks een dagje vrij te kunnen nemen, en dat gaat niet. Zo is het gewoon.

En ik heb zeker wel het goede beroep gekozen.

Zo, en nu ben ik klaar met deze discussie.

Over vooroordelen gesproken...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:28

En ik vind dat allemaal de normaalste zaak van de wereld, dat er wel wat tegenover die 8 vakantieweken hoort te staan, dus ik snap niet waarom je dat per sé keer op keer moet aanhalen. En dan doel ik niet zozeer op deze discussie, maar gewoon het feit dat dit soort opmerkingen altijd maar weer d ekop opsteken als het werk in het onderwijs besproken wordt. Dat is mijn punt. Want door het keer op keer aan te halen, komt het bij mij wel over alsof je je baan zo ontzettend zwaar vindt. En dan denk ik: goh, het onderwijs kan best zwaar zijn, maar is niet zwaarder als een andere gemiddelde baan, waar je ook wat extra's hoort te doen voor extra vrije tijd.
Het valt mij op dat sommige leraren zó wanhopig bezig zijn om vooroordelen de wereld uit te helpen, dat juist dát die vooroordelen voor mijn gevoel nog extra bevestigt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Jeanette zo 9 jan 2011 - 0:32

_Leah_ schreef:
plumke schreef:
_Leah_ schreef:Ik werk in de zorg en hierin moet ik de ADL van 'mijn' clienten volledig overnemen. Ik hoor vaak van mensen dat zij dit niet zouden kunnen.

Ik werk ook in de zorg. Ook ik krijg dit vaak te horen, maar mensen die totaal geen ervaring met zorg hebben hoor ik ook vaak zeggen, dat is een beroep die totaal niet zwaar is. Zeg dan vaak ruilen voor een dagje?? Lichamelijk hoeft het niet zwaar te zijn, maar psychisch is het wel zwaar..
Uhm.. Ik vind ieder beroep wel zwaar.

Oh, ik hoor juist van mensen die geen ervaring in de zorg- sector hebben dat zij denken dat het een heel zwaar beroep is. Daar ben ik het zeker mee eens, zowel lichamelijk als geestelijk.

Bij mij zeggen ze dat ook. Ik werk ook in de zorg en hoeveel mensen er wel niet zeggen dat zij dat zo knap vinden en het zelf niet zouden kunnen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Lejow zo 9 jan 2011 - 0:33

Dat bedoel ik je ook alleen maar duidelijk te maken!
Dat er juist wat tegenover die vakantiedagen staat, en dat we niet alleen maar vakantie hebben, zoals er vaak gedacht wordt.

En ik vind het onderwijs op sommige punten zeker zwaar. Wanneer de thuissituatie bij een kind verschrikkelijk is, wanneer een kind niet goed mee kan komen met leren, alle administratie die er verwacht wordt door de inspectie waardoor de tijd die je daadwerkelijk aan de kinderen kan besteden steeds minder wordt. Dit zijn dingen die ik zwaar vind ik het onderwijs.

Maar ik heb ook de kinderopvang meegemaakt, dus weet ook dat dat ook een zware baan is (waar vaak dezelfde vooroordelen over zijn. Zoals hier al gezegd wordt, dat er tegen je gezegd wordt 'veel plezier'. Of wanneer van de 12 kinderen die je op de groep heb, er 8 de hele ochtend aan het janken zijn omdat ze geen Nederlands verstaan en ze naar 'Anneh'(mamma) willen..)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:33

Oftewel het is geen vooroordeel dat je zoveel vakantiedagen hebt. Dat is gewoon zo. (om er even een conclusie aan te verbinden)

Over mijn vakgebied zijn volgens mij geen vooroordelen. Over het bedrijf en de bedrijfstak waarin ik werk zijn HEEL veel vooroordelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 4 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum