Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vooroordelen over je baan / studie

+33
Aziraphale
Fiwen
Joli86
Lynn_
M@niek
Lien
Puk
Zwoesj
Boelie
RYW
dyingbride
Aimee
Fred
Angela_1986
Rosa
Jeanette
Blond
Caroow
Caresses
JD
Beachgirl
Alias
Zora
Gizmo
Highway
mzcharlotte
blondie29
SparklingEyes
Lejow
Zininzon
_Lacey_
Laquisia
Milamber
37 plaatsers

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Fiwen vr 21 jan 2011 - 9:07

Als ik ergens vertel dat ik student verloskunde ben krijg je eerste te horen "wat geweldig, dat lijkt me zo leuk" gevolgt door "als ik het opnieuw zo mogen doen zou ik ook verloskundige worden" en dan volgt hun eigen zwangerschaps + bevallingsverhaal.

En ja, mijn (toekomstig) beroep is heel mooi en is geweldig, zolang alles goed gaat en het kind gezond ter wereld komt. Maar het is ook regelmatig heel zwaar, want het gaat soms ook niet goed. Miskramen, aangeboren afwijkingen, heftige bevallingen... Toen ik in een week moest begeleiden bij een overleden kind na 41 weken zwangerschap en een moeder die 6 dagen na de bevalling overleed vond ik het helemaal niet meer leuk, heb ik thuis de ogen uit mijn kop gejankt en even serieus overwogen te stoppen. Gelukkig heb ik geweldige begeleiding gekregen in het ziekenhuis waar ik toen stage liep, maar zo'n week hoop ik niet nog eens mee te maken.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 10:54

Lynn_ schreef:
Lejow schreef:Ik werk in het onderwijs en daar zijn ook genoeg vooroordelen over.
- Zo, lekker in het zonnetje zitten zeker, tijdens het buitenspelen? Heerlijk op het randje van de zandbak?
- Dat is makkelijk, je bent zeker elke dag om 4 uur thuis? De kinderen zijn er toch maar tot 3 uur?
- De hele dag knutselen, makkelijk geld verdienen
- Jullie hebben ook veel vakantie!!

Die laatste is toch ook gewoon zo? Ik vind dat geen vooroordeel. Ik zit zelf ook in het basisonderwijs.

Is ook zo, maar als je bedenkt dat je eigenlijk non stop bezig bent met je werk, ook als je thuis zit.. Pfoe, die vakanties had ik wel nodig om bij te komen. En ik liep alleen nog maar stage!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Aziraphale vr 21 jan 2011 - 11:52

Liva schreef:
Lynn_ schreef:
Lejow schreef:Ik werk in het onderwijs en daar zijn ook genoeg vooroordelen over.
- Zo, lekker in het zonnetje zitten zeker, tijdens het buitenspelen? Heerlijk op het randje van de zandbak?
- Dat is makkelijk, je bent zeker elke dag om 4 uur thuis? De kinderen zijn er toch maar tot 3 uur?
- De hele dag knutselen, makkelijk geld verdienen
- Jullie hebben ook veel vakantie!!

Die laatste is toch ook gewoon zo? Ik vind dat geen vooroordeel. Ik zit zelf ook in het basisonderwijs.

Is ook zo, maar als je bedenkt dat je eigenlijk non stop bezig bent met je werk, ook als je thuis zit.. Pfoe, die vakanties had ik wel nodig om bij te komen. En ik liep alleen nog maar stage!
En qua uren die je per jaar draait, kloppen die 'vakanties' ook gewoon hoor vergeleken met een andere baan met hetzelfde salaris bijv.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  JD vr 21 jan 2011 - 13:36

@puk, goed gedicht...

zo heb ik deze over mijn werk:

Het vak van pedagogisch medewerkster, denken mensen vaak, is een zeer eenvoudige zaak.
Lekker een beetje met de kinderen spelen, en op zijn tijd een beetje fruit ronddelen.
Als je zegt: "Het is best zwaar", vinden mensen dat maar raar.
Het lijkt zo makkelijk: de kinderen in een bak met zand, en de leidsters zitten te zonnen op de rand.
Maar wie zo denkt heeft het mis, want het werk van een pedagogisch medewerkster is zeker geen kattepis.
Observeren, rapporteren, vergaderen en notuleren.
Luisteren naar ouders, beleefd reageren, in de groep een fijne sfeer creeeren.
Niet chagerijnig zijn, maar warm en liefdevol, niet misselijk worden van een drol.
Stimuleren, motiveren, steeds maar weer opnieuw proberen.
Schoonmaken en schriftjes schrijven, van alles op de hoogte blijven.
Voorlezen en liedjes zingen, het bedenken van leuke dingen.
Op ziektes en op voeding letten, de kinderen op de potjes zetten.
En zo zijn er nog veel meer zaken, die het werk van een pedagogisch medewerkster zo veeleisend maken.
Rijk wordt je er niet van, dus waarom doe je het dan??

Het zijn de kinderen, die maken veel goed, zij zijn de reden dat je het doet!!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 13:38

Ik kan met mijn opleiding in de kinderopvang en in het basisonderwijs werken. Daarnaast heb ik mijn diploma kraamzorg, maar toch wil ik aan een nieuwe studie beginnen in september..

Verder eens met Liva.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 13:42

Ik blijf erbij dat ik het onderwijs zwaarder vind dat de kinderopvang. Ik vind het gedicht van Puck ook niet allesomvattend. Maar ik heb geloof ik een beetje een haat-liefde verhouding met het onderwijs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  JD vr 21 jan 2011 - 13:46

Smikkell schreef:Ik blijf erbij dat ik het onderwijs zwaarder vind dat de kinderopvang. Ik vind het gedicht van Puck ook niet allesomvattend. Maar ik heb geloof ik een beetje een haat-liefde verhouding met het onderwijs.

echt? ik heb geen ervaring in t onderwijs hoor...
t zware aan t onderwijs lijkt me inderdaad je in een bepaalde week of op een bepaalde dag echt dingen moét afhebben (wat in de kinderopvang ook wel is, maar ietsje minder streng)
op t dagverblijf is het lichamelijk denk ik een stuk zwaarder, het hele verzorgen.....

maar werk je nu in t onderwijs dan of niet? en je hebt ook ervaring in de kinderopvang?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 13:56

Mijn opleiding is gericht op onderwijs maar kan er ook mee werken in de kinderopvang. Hierna wil ik iets met pedagogoek gaan doen. Nog steeds toe te passen op beide beroepsvelden. Na mijn bezoek aan de ouderparticipatiecreche is mijn visie wel veranderd. De onderwijsvorm van de school waar ik nu stage loop werkt daar ook aan mee. Ik weet niet zo goed wat ik van het onderwijs vind...
Maar de richting van mijn interesses is wel duidelijk, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Susan za 22 jan 2011 - 1:55

Fiwen schreef:Als ik ergens vertel dat ik student verloskunde ben krijg je eerste te horen "wat geweldig, dat lijkt me zo leuk" gevolgt door "als ik het opnieuw zo mogen doen zou ik ook verloskundige worden" en dan volgt hun eigen zwangerschaps + bevallingsverhaal.

Maar dat is toch geen vooroordeel? Ik denk dat die mensen ook wel snappen dat het niet altijd een roze wolk is, juist als ze zelf ook zwanger zijn geweest zijn ze zich echt wel ervan bewust dat het ook mis kan gaan, maar ik neem aan dat de mooie kant toch de overhand heeft, ook voor jou.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Atelier Madame za 22 jan 2011 - 2:53

Oooh zoo verschrikkelijk veel vooroordelen gehad al, en alleen over bijbaantjes!
-Callcentermedewerker bij een klantenservice zorg. verz.: oooh je werkt op een callcenter, bah dan moet je zeker hard verkopen! Waarom denken mensen toch altijd dat je aan harde vekroop doet, bellen ze zelf nooit naar een klantenservice?
-Supermarkt bijbaantje tijdens studie: ooooh werk je in een supermarkt, haha das alleen voor domme mensen, kan je echt niets anders vinden? Dat ik hoofdcasierre ben en gemiddeld veel meer verdien dan leeftijdsgenoten vergeten ze dan ff Very Happy
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Susan za 22 jan 2011 - 2:56

Het valt me wel op dat veel mensen hier heel rare, onaardige opmerkingen over hun baan krijgen. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik ooit tegen iemand zou zeggen dat zijn of haar baan voor domme mensen is of dat het niets voorstelt wat diegene doet of zoiets dergelijks.

Ik schrijf doktersromans en daar reageren de meeste mensen heel grappig verrast op, dat ze zich nooit hadden gerealiseerd dat er ook mensen zijn die dat doen. Alsof die boekjes ergens aan een boom groeien of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Fiwen za 22 jan 2011 - 5:21

Susan schreef:
Maar dat is toch geen vooroordeel? Ik denk dat die mensen ook wel snappen dat het niet altijd een roze wolk is, juist als ze zelf ook zwanger zijn geweest zijn ze zich echt wel ervan bewust dat het ook mis kan gaan, maar ik neem aan dat de mooie kant toch de overhand heeft, ook voor jou.

Natuurlijk overheerst de mooie kant voor mij, anders was ik er al lang mee gestopt. Maar je zult er van versteld staan hoe veel mensen juist alleen maar denken dat het alleen maar geweldig en mooi is en pas inzien dat het ook echt pittig kan zijn als je verteld wat je naast al die mooie momenten meemaakt. Daar staan ze echt niet bij stil meestal.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 5:53

Susan schreef:Het valt me wel op dat veel mensen hier heel rare, onaardige opmerkingen over hun baan krijgen. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik ooit tegen iemand zou zeggen dat zijn of haar baan voor domme mensen is of dat het niets voorstelt wat diegene doet of zoiets dergelijks.

Ik schrijf doktersromans en daar reageren de meeste mensen heel grappig verrast op, dat ze zich nooit hadden gerealiseerd dat er ook mensen zijn die dat doen. Alsof die boekjes ergens aan een boom groeien of zo.

Dat eerste is mij ook echt opgevallen. Zeggen vrienden van jullie dat? Wat een onaardige mensen zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Vooroordelen

Bericht  Miccie zo 23 jan 2011 - 23:03

Ik krijg ook genoeg vooroordelen naar mijn hoofd. Ik werk bij de overheid en die staan natuurlijk bekend om het niets doen en vooral koffie drinken.

Natuurlijk zijn die mensen er wel. Dat zijn vooral de oudere mensen die bijna met pensioen gaan. Onze afdeling is een jonge afdeling met een gemiddelde leeftijd van 28 jaar. Wij moeten super hard werken om onze targets te halen en het is bij ons ook altijd enorm druk.
Het komt niet voor dat wij zeggen van: Hmm wat zal ik nu eens gaan doen. Er is altijd werk.

Wat niet echt een vooroordeel is, maar wel vervelend is: Mensen zeggen vaak: Ik betaal jouw salaris...
Ja dus?? Ik betaal ook belasting en indirect ook mijn eigen salaris??
Miccie
Miccie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 127
Punten : 134
Registratiedatum : 19-12-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Pannetoet ma 24 jan 2011 - 4:29

Atelier Madame schreef:-Supermarkt bijbaantje tijdens studie: ooooh werk je in een supermarkt, haha das alleen voor domme mensen, kan je echt niets anders vinden?

Jaaa ik werk zelf ook als cassiëre/infobalie en ik kan daar ook zo moe van worden.. ik ben dan geen hoofdcassiere maar doe wel eens een paar taken van een hoofdcassiere (lades opmaken, bestellingen maken) maar daarnaast cassiere lijkt heel makkelijk, tis ook niet moeilijk maar de hele dag vrolijk blijven, altijd geconcentreerd zijn (je kan niet teveel geld of te weinig geld teruggeven..erop letten dat mensen niks jatten etc etc) maakt dat het soms best stressie werk is.. Denk dat jij dat wel kan beamen Wink
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 4:40

Als ik zeg dat ik een rechtenstudie doe, zeggen de mensen: 'Zo zo, dat is moeilijk! Dan wordt jij zeker advocaat! '.

Alsof er niets meer is dan dat..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 5:17

Als ik zeg dat ik Engels heb gestudeerd zeggen mensen ook altijd: wordt je dan lerares Engels? (nee) Daarna vragen ze of ik tolk wordt (nee). En dan zeggen ze altijd: eh wat wordt je dan? Vooral als ik van mijn master vertel (westerse (engelse) literatuur) snappen ze het helemaal niet meer. Maar goed, dat kan ik ze ook niet echt kwalijk nemen, met Engelse literatuur an sich kan je niet zoveel in Nederland.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 21:01

Susan schreef:Het valt me wel op dat veel mensen hier heel rare, onaardige opmerkingen over hun baan krijgen. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik ooit tegen iemand zou zeggen dat zijn of haar baan voor domme mensen is of dat het niets voorstelt wat diegene doet of zoiets dergelijks.

Ik schrijf doktersromans en daar reageren de meeste mensen heel grappig verrast op, dat ze zich nooit hadden gerealiseerd dat er ook mensen zijn die dat doen. Alsof die boekjes ergens aan een boom groeien of zo.

Wat een leuke baan zeg! Ik wil wel eens een boek van je lezen Very Happy

Ik studeer "Lifestyle, Interieurvormgeving en Styling (een hbo opleiding) en mensen denken vaak dat ik alleen kussentjes uitzoek, of een likje verf op de muren smeer.. Ohh wacht dat is eigenlijk ook zo Embarassed haha nee.. Ik vind mijn opleiding niet moeilijk, en het is inderdaad niet meer dan een concept ontwikkelen wat past bij een bedrijf/bewoners en aan de hand van dat concept opzoek gaan naar meubels/kleuren/stoffen en in inrichting schetsen die past bij dat concept.. (waarom plaats je meubelstukken op die plaats.."gewoon mooi" is geen goede reden)..

Ik verdedig mezelf ook nooit, het is namelijk makkelijk als je stijlgevoel hebt en trendgevoelig bent en het leuk vind om daar mee bezig te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 21:42

Darcy schreef:Als ik zeg dat ik Engels heb gestudeerd zeggen mensen ook altijd: wordt je dan lerares Engels? (nee) Daarna vragen ze of ik tolk wordt (nee). En dan zeggen ze altijd: eh wat wordt je dan? Vooral als ik van mijn master vertel (westerse (engelse) literatuur) snappen ze het helemaal niet meer. Maar goed, dat kan ik ze ook niet echt kwalijk nemen, met Engelse literatuur an sich kan je niet zoveel in Nederland.

Maar dat is toch geen vooroordeel? Het is meer dat mensen gewoon echt niet weten wat je daarmee kan, en interesse tonen. Ik zou het ook niet weten smile Wat kun je doen/worden met je studie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 21:45

Misschien een beetje een vooroordeel, weet niet of het past. Maar toen ik op zoek was naar een andere baan als secretaresse, kreeg ik van mijn vriendin de functie telefoniste/receptioniste doorgestuurd. Tja dat is heel iets anders, been there, done that. En -nu- ver onder mijn niveau.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 21:49

Ja precies, dat zei ik zelf ook haha dat ik het wel snapte. Ik haakte in op een van mijn voorgangsters die iets zei over haar studie smile Met een master Westerse literatuur kan je de uitgeverijenwereld in, maar ook de journalistieke kant, een cultureel beroep doen, recensent worden, in een internationaal bedrijf werken, en verder heb je een bepaald instroomniveau waardoor je ook de kant van de overheid of de politiek in kan. Het is heel breed (en dat is soms, bij mij bijvoorbeeld, ook juist een probleem :P).

Edit: ik vind het wel een vooroordeel dat mensen denken dt je maar twee dingen kunt worden met een studie Engels, als je even nadenkt weten de meesten ook wel dat je ook iets internationaals kan doen (bijvoorbeeld). Met mijn master snap ik de verwarring helemaal.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 2:24

ZachtCookie schreef:Als ik zeg dat ik een rechtenstudie doe, zeggen de mensen: 'Zo zo, dat is moeilijk! Dan wordt jij zeker advocaat! '.

Alsof er niets meer is dan dat..

Ik had begrepen dat jij een HBO-opleiding deed, waarmee je niet eens advocaat kan worden. Vanuit dat oogpunt snap ik het dus niet zo goed. Maar toen ik nog rechten studeerde was dat bij velen inderdaad een aanname; je wordt advocaat of rechter en hebt een mentaliteit van over lijken gaan.;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 7 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum