Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vooroordelen over je baan / studie

+33
Aziraphale
Fiwen
Joli86
Lynn_
M@niek
Lien
Puk
Zwoesj
Boelie
RYW
dyingbride
Aimee
Fred
Angela_1986
Rosa
Jeanette
Blond
Caroow
Caresses
JD
Beachgirl
Alias
Zora
Gizmo
Highway
mzcharlotte
blondie29
SparklingEyes
Lejow
Zininzon
_Lacey_
Laquisia
Milamber
37 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 6:13

Ik ben van alle kinderopvangers eigenlijk wel benieuwd waar zij werken?

Wij zijn ook van 7:00 tot 19:00 open. Maar de kdv-PM'ers werken alleen tussen 7:30 en 18:00, die paar kinderen die we voor en na die tijd hebben worden opgevangen door PM'ers van de bso, omdat die over het algemeen al kortere dagen maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Fred zo 9 jan 2011 - 7:22

Tsja, met een finananciele baan op kantoor.. Denkt men al snel dat het allemaal cijfertjes en rekenwerk is en kantoormensen worden vaak als saai gezien. Maar niets is minder waar natuurlijk....
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 7:39

Maple schreef:Ik ben van alle kinderopvangers eigenlijk wel benieuwd waar zij werken?

Wij zijn ook van 7:00 tot 19:00 open. Maar de kdv-PM'ers werken alleen tussen 7:30 en 18:00, die paar kinderen die we voor en na die tijd hebben worden opgevangen door PM'ers van de bso, omdat die over het algemeen al kortere dagen maken.

Ik stuur je wel een pm Wink Gooi het liever niet zo op het forum.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Aimee zo 9 jan 2011 - 8:36

Ik werk in de zorg; op een woongroep voor LVG kinderen met gedragsproblemen...

Ten eerste denken veel mensen dat ik met kwijlende en niets kunnende 'gehandicapten' werk, terwijl mijn clienten er gewoon uitzien als alle andere kinderen, maar dan een iets lager IQ en een veel lager EQ...
Ook de gedragsproblemen vinden mensen vaak raar. ' Je laat je toch niet slaan?' of ' ik had al 10x teruggeslagen' hoor ik dagelijks... Zelfs bij mensen uit de zorgsector maar die werken met volwassen zeggen regelmatig 'oh, maar kinderen til je toch gewoon even op en zet je op hun kamer?'. Ik vraag ze altijd een dagje mee te komen draaien, maar dat zien ze toch vaak niet zitten smile Kinderen zijn bij ons ook jongens van 12-16, vaak groter en sterker dan dat wij zelf zijn. Maar ook een kind van 8 kan je niet in je eentje houden, wanneer deze echt boos en agressief is. Kinderen zijn veel soepeler en inventiever dan volwassen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  dyingbride zo 9 jan 2011 - 9:24

Ik moet wel eens lachen wanneer mensen tegen mij zeggen: wat een dankbaar werk. Wanneer ik dan zeg dat de dankbaar zich uit in een scheldkanon of een trap (dit is natuurlijk niet altijd), dan kijken mensen soms zo vreemd. Ik vind het maar een ouderwetse uitspraak.
Ik werk overigens op een woonvorm voor volwassen met een lichamelijke beperking (met name NAH clienten). We krijgen steeds meer te maken met een vorm van dubbele diagnose (psychiatrie). Ik vind mijn werk erg leuk en afwisselend, maar krijg wel steeds meer frustraties omdat overal steeds minder tijd voor is en tja dan heb je ook vaak een hele berg administratie (zorgplannen, overlegmomenten, familiegesprekken, administratie van clienten en alles wat daar weer bij komt kijken). Ik baal vooral van het vele poetswerk, wat ik als HBO'er, heel erg veel moet doen. Daarnaast moeten we ook zeker 3 dagen per week voor 30 personen koken, tja ik moet zeggen, ik ben wel multifunctioneel (tijdens het koken met de telefoon in mijn hand (want wij nemen altijd op, hebben geen centrale ofzo), een vechtpartij proberen op te lossen, mensen naar het toilet helpen, omdat je andere collega ook haar benen onder haar lijf vandaan rent, en tja, dan proberen de boel niet aan te laten branden...)
En slaapdiensten zijn slopend, dan ben ik wel vrij om 7.00 uur en ook normaal gesproken een ochtendmens, maar ik ben gewoon brak, ik slaap slecht en het lijkt bij ons net of je onder een afzuigkap ligt (ventilatie), dat is wel balen.
Maar het is nooit saai, en ik leer elke dag wel weer iets bij.
dyingbride
dyingbride
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 63
Punten : 69
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  RYW zo 9 jan 2011 - 11:16

Ik ben van het regulier onderwijs overgestapt naar een bijzondere sector van het onderwijs, waarbij ik dus ook niet de schoolvakanties krijg van het regulier onderwijs. En ik kan je vertellen: het is echt een enorm verschil! Ik dacht dat het heftig was om in het regulier onderwijs te werken met alles wat het met zich meebracht, maar eerlijk gezegd, achteraf gezien vind ik dat enorm meevallen als ik zie hoe het ook kan. Ik heb ook minimaal vakantie, maar ben ook vaak verplicht dat in de zomer op te nemen. Zomaar een dagje vrij kan niet, omdat de roosters al zes maanden van te voren gemaakt worden, dus daar moet je vroeg bij zijn. Vroeg naar huis? Vergeet het maar. Ik kan nog geen lunchpauze nemen zonder dat de studenten me aan mijn mouw trekken.

Tuurlijk heb je dat ook in het regulier onderwijs, maar daar heb je de vakanties die het goedmaken. Dat heb je niet buiten het onderwijs.

Verder verwachten mensen van mij dat ik heel stoere dingen doe (ik werk in het politieonderwijs) op de schietbaan enzo. Maar ik heb nog nooit een wapen afgevuurd, ik doe voornamelijk ontwikkeling, taal en juridische vakken. De saaie dingen dus. Nou ja, ik vind het superleuk om te doen, maar niet de macho dingen die mensen verwachten. Oh, en mensen denken ook vaak dat het een mannenwereld is. Dat klopt wel, we zitten met 85% mannen op het moment.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 4:15

weg ivm kans op herkenning


Laatst aangepast door Break Of Day op wo 16 feb 2011 - 4:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Boelie ma 10 jan 2011 - 5:42

Ook ik werk in het onderwijs (VMBO) en daar zijn ook genoeg vooroordelen over, vooral als ik zeg dat ik in de laagste niveaus lesgeef.

* Poeh zwaar hoor, die asociale pubers, die willen toch niks leren? Ben je niet alleen politieagent aan het spelen? (Ook in het VMBO zijn er genoeg leerlingen die wel willen leren. Eerst ben je vooral bezig met de groep leren kennen en ben je veel meer met gedrag bezig, maar uiteindelijk willen ook zij een voldoende halen en het examen halen. Natuurlijk heb je ook uitzonderingen, maar die zijn er ook op HAVO/VWO.)
* VMBO is toch alleen maar opvoeden, geen lesgeven? (Vaak wordt gedacht dat er kinderen zitten van ouders die niet kunnen of willen opvoeden. Geen idee hoe ze bij die opvatting komen, maar ik hoor het regelmatig. Natuurlijk breng je een stukje opvoeding bij, maar zeker niet alles!)
* Heerlijk, kinderen om 16.00 naar huis, nooit lange werkdagen (Ben net als in andere banen 8-9 uur op mijn werk. Omdat ik niet op mijn werk nakijk/voorbereid, ben ik wel vaak wat eerder thuis, maar ben dan thuis aan het werk. Ik werk op papier 36 uur, maar ben altijd tussen de 42-50 uur per week bezig)
* Onderwijs: Heerlijk, bijna alleen maar vakantie! (Ik snap het gezeur hierover nooit zo. De kinderen hebben vakantie nodig, dat is voor ons een bijkomstigheid. Maar zoals al eerder wordt gezegd: in de vakantie heb je geen dagen vrij, maar ben je ook gewoon bezig met je werk. Ik vind het heerlijk!)

Daarnaast nog even de korte discussie die hier werd gehouden: Mensen die in het onderwijs zitten laten altijd weten hoe druk ze het hebben. Ik hoor het inderdaad ook veel op mijn werk en doe er zelf ook wel onbewust aan mee, maar ik denk dat er ook een reden is, omdat ze er altijd op worden aangesproken. Het maakt mij niet uit wie ik zeg dat ik in het onderwijs zit of die maakt er wel een opmerking over.

Maar goed ik vind het heel erg leuk werk en ik vind het heerlijk dat ik na een aantal weken dat ik heb gewerkt weer een rustiger weekje ertussen heb zitten.
Boelie
Boelie
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 4
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Zwoesj ma 10 jan 2011 - 5:50

Grootste vooroordeel vind ik dat het mannenberoepen zouden zijn (werk in het transport). Maar dat is echt verre van waar, de vrouwen zijn juist in opkomst. Maar er wordt wel erg snel gezegd o dan zul je wel een archiefopruimster oid zijn, en dan ook echt verbaast zijn als ik uitleg wat ik precies doe, alsof wij vrouwen dat niet kunnen Mad
Wij vrouwen zijn nou eenmaal slimmer dan dat de meeste mannen denken!
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Lejow ma 10 jan 2011 - 6:56

Boelie schreef:Ook ik werk in het onderwijs (VMBO) en daar zijn ook genoeg vooroordelen over, vooral als ik zeg dat ik in de laagste niveaus lesgeef.

* Poeh zwaar hoor, die asociale pubers, die willen toch niks leren? Ben je niet alleen politieagent aan het spelen? (Ook in het VMBO zijn er genoeg leerlingen die wel willen leren. Eerst ben je vooral bezig met de groep leren kennen en ben je veel meer met gedrag bezig, maar uiteindelijk willen ook zij een voldoende halen en het examen halen. Natuurlijk heb je ook uitzonderingen, maar die zijn er ook op HAVO/VWO.)
* VMBO is toch alleen maar opvoeden, geen lesgeven? (Vaak wordt gedacht dat er kinderen zitten van ouders die niet kunnen of willen opvoeden. Geen idee hoe ze bij die opvatting komen, maar ik hoor het regelmatig. Natuurlijk breng je een stukje opvoeding bij, maar zeker niet alles!)
* Heerlijk, kinderen om 16.00 naar huis, nooit lange werkdagen (Ben net als in andere banen 8-9 uur op mijn werk. Omdat ik niet op mijn werk nakijk/voorbereid, ben ik wel vaak wat eerder thuis, maar ben dan thuis aan het werk. Ik werk op papier 36 uur, maar ben altijd tussen de 42-50 uur per week bezig)
* Onderwijs: Heerlijk, bijna alleen maar vakantie! (Ik snap het gezeur hierover nooit zo. De kinderen hebben vakantie nodig, dat is voor ons een bijkomstigheid. Maar zoals al eerder wordt gezegd: in de vakantie heb je geen dagen vrij, maar ben je ook gewoon bezig met je werk. Ik vind het heerlijk!)

Daarnaast nog even de korte discussie die hier werd gehouden: Mensen die in het onderwijs zitten laten altijd weten hoe druk ze het hebben. Ik hoor het inderdaad ook veel op mijn werk en doe er zelf ook wel onbewust aan mee, maar ik denk dat er ook een reden is, omdat ze er altijd op worden aangesproken. Het maakt mij niet uit wie ik zeg dat ik in het onderwijs zit of die maakt er wel een opmerking over.

Maar goed ik vind het heel erg leuk werk en ik vind het heerlijk dat ik na een aantal weken dat ik heb gewerkt weer een rustiger weekje ertussen heb zitten.

Hier ben ik het wel mee eens. Het wordt vaak op een neerbuigende manier gezegd, waardoor ik de neiging krijg om me gelijk te moeten verdedigen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Lejow ma 10 jan 2011 - 6:57

Smikkell schreef:
Lejow schreef:
Ja, en aangezien het speciaal onderwijs steeds minder toegankelijk wordt en de kinderen dus in het reguliere onderwijs blijven, zijn er steeds meer met een speciale leerlijn (al dan niet hoger of lager dan de rest van de klas).
Maar daar ben ik dan weer heel erg voor.

Ja ik ook hoor!! Alleen het is niet altijd haalbaar. Zeker op een school bij ons, er zitten ZO veel zwakke leerlingen, je wordt er zowat tuureluurs van.. En dat is jammer, want dan kunnen ze niet altijd de aandacht krijgen die ze verdienen en nodig hebben.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Puk za 15 jan 2011 - 0:07

Maple schreef:
Lejow schreef: Maar bij mijn vriend bijvoorbeeld, hij krijgt zijn overuren uitbetaald, of er vrije dagen voor terug.
Jij krijgt er 8 weken vakantie voor terug. Echt, ik kan daar eigenlijk best wel slecht tegen, tegen dat gemiep. Ik heb ook vergaderingen (altijd in de avond), ouderavonden, oudergesprekken, zomerfeesten, thuis activiteiten voorbereiden, thuis administratie bijwerken, thuis notulen uitwerken, observaties, groepsoverleggen op mijn vrije dag, etc etc. En ik krijg ze dan misschien wel uitbetaald, maar bij mij staat daar tegenover dat ik maa 4 vakantieweken heb. Dus jouw baan is echt niet zo hele veel zwaarder en zo veel meer ondergewaardeerd als het mijne.
Ik vraag me altijd af of die leerkrachten die het altijd maar moeten aanhalen dat ze zo lang door moeten werken en 's avonds langer moeten blijven enzo, of zij wel een voor hen goede baan hebben gekozen.

Ik snap niet zo goed hoe jullie bij die 8 weken vakantie komen! Ik heb er 12! En ik sta ook voor de klas in het basisonderwijs.

En Maple, ik heb een jaar in de kinderopvang gewerkt en nu werk nu dus in het onderwijs, maar ik kan echt zeggen dat het werken in het onderwijs geestelijk zwaarder is. Je hebt de verantwoording over plus minus 25 kinderen. Ook heb je te maken met hun veeleisende ouders. En de kinderen moeten ook nog eens de kerndoelen halen die gesteld worden, dat is echt keihard werken. Je hebt zoveel zorgenkindjes en de daarbij behorende handelingsplannen, soms word je er tuureluurs van. Je bent een soort duizendpoot, maar het hoort er allemaal bij. In de kinderopvang(het woord zegt het al, het gaat over opvang) staat vooral de zorg voor de kids centraal, lichamelijk en pedagogisch, en je moet alert zijn op signalen die kinderen uitgeven, maar in principe zijn er geen doelen die behaald moeten worden op didactisch gebied. En dat maakt het verschil vind ik.

In de kinderopvang zijn de dagen langer, maar geestelijk echt wel minder zwaar, de verantwoordelijkheid is er wel, maar op een heel ander vlak. Ik heb veel respect voor mensen in de kinderopvang, maar het is echt totaal niet te vergelijken met het onderwijs.
Daar komt bij: ik zeur nooit over mijn werkdagen, ik vind het werken heeeeeerlijk! En die 12 weken vakantie zijn ook heerlijk, dat is vooral een leuke bijkomstigheid:-D En toch ben ik na die 6 weken zomervakantie blij dat ik weer mag werken, wat veel mensen dan weer niet snappen. Dan ben ik weer ondankbaar. Oftewel: het is nooit goed;)
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Lien za 15 jan 2011 - 0:51

Lejow schreef:
Boelie schreef:Ook ik werk in het onderwijs (VMBO) en daar zijn ook genoeg vooroordelen over, vooral als ik zeg dat ik in de laagste niveaus lesgeef.

* Poeh zwaar hoor, die asociale pubers, die willen toch niks leren? Ben je niet alleen politieagent aan het spelen? (Ook in het VMBO zijn er genoeg leerlingen die wel willen leren. Eerst ben je vooral bezig met de groep leren kennen en ben je veel meer met gedrag bezig, maar uiteindelijk willen ook zij een voldoende halen en het examen halen. Natuurlijk heb je ook uitzonderingen, maar die zijn er ook op HAVO/VWO.)
* VMBO is toch alleen maar opvoeden, geen lesgeven? (Vaak wordt gedacht dat er kinderen zitten van ouders die niet kunnen of willen opvoeden. Geen idee hoe ze bij die opvatting komen, maar ik hoor het regelmatig. Natuurlijk breng je een stukje opvoeding bij, maar zeker niet alles!)
* Heerlijk, kinderen om 16.00 naar huis, nooit lange werkdagen (Ben net als in andere banen 8-9 uur op mijn werk. Omdat ik niet op mijn werk nakijk/voorbereid, ben ik wel vaak wat eerder thuis, maar ben dan thuis aan het werk. Ik werk op papier 36 uur, maar ben altijd tussen de 42-50 uur per week bezig)
* Onderwijs: Heerlijk, bijna alleen maar vakantie! (Ik snap het gezeur hierover nooit zo. De kinderen hebben vakantie nodig, dat is voor ons een bijkomstigheid. Maar zoals al eerder wordt gezegd: in de vakantie heb je geen dagen vrij, maar ben je ook gewoon bezig met je werk. Ik vind het heerlijk!)

Daarnaast nog even de korte discussie die hier werd gehouden: Mensen die in het onderwijs zitten laten altijd weten hoe druk ze het hebben. Ik hoor het inderdaad ook veel op mijn werk en doe er zelf ook wel onbewust aan mee, maar ik denk dat er ook een reden is, omdat ze er altijd op worden aangesproken. Het maakt mij niet uit wie ik zeg dat ik in het onderwijs zit of die maakt er wel een opmerking over.

Maar goed ik vind het heel erg leuk werk en ik vind het heerlijk dat ik na een aantal weken dat ik heb gewerkt weer een rustiger weekje ertussen heb zitten.

Hier ben ik het wel mee eens. Het wordt vaak op een neerbuigende manier gezegd, waardoor ik de neiging krijg om me gelijk te moeten verdedigen..

Wat heerlijk dat je ook in het VMBO werkt en ik sluit me zo aan bij wat jij zegt! Mensen denken dat VMBO kinderen dom en asociaal zijn en dat het alleen maar buitenlanders zijn. Maar hoe trots kan een VMBO kind zijn op zichzelf als ze een rekensom uit het hoofd goed kunnen (en hoe trots kan ik als docent dan zijn!). Je krijgt er zoveel voor terug van deze kinderen. Ik heb nu net een operatie aan mijn knie gehad, krijg ik van mijn 4e klas leerlingen een zelfgemaakte kaart met dat ze me missen en of ik snel weer terugkom! Heerlijk, het VMBO!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Puk za 15 jan 2011 - 4:08

Nog ff een toevoeging aan mijn post:-D;-)

Het vak van leerkracht, denken mensen vaak,
Is een zeer eenvoudige zaak.
Rekenen, taal, lekker een beetje met kinderen spelen,
En op zijn tijd schriftjes en boeken uitdelen.
Als je zegt: “het is best zwaar”
Vinden mensen dat vaak raar.
Het lijkt zo gemakkelijk: de kinderen in een bak met zand,
En de leerkrachten zitten te zonnen op de rand.
Lange vakanties zijn toch wel heel erg fijn.
Om 15.30 naar huis, dat wil ik ook wel, hoor je voor de gein.

Maar wie zo denkt die heeft het mis;
Want het werk van een leerkracht is niet niets.
Observeren, rapporteren,
vergaderen en notuleren.
Luisteren naar ouders, beleefd reageren.
En in de groep een fijne sfeer creëren.
Niet chagrijnig zijn, maar warm en liefdevol;
Naschoolse activiteiten niks is te dol.
Stimuleren, activeren, motiveren,
Het steeds maar weer opnieuw met een moeilijke leerling proberen.
Stapels schriften nakijken, rapporten schrijven,
Van nieuwe ontwikkelingen op de hoogte blijven.
Handvaardigheid, voorlezen en zingen,
Het bedenken van leuke dingen.
Op zorgleerlingen en pestgedrag letten;
In de zoveelste vergadering de punten op de I zetten.
En zo zijn er nog veel meer zaken;
Die het werk van een leerkracht zo veeleisend maken.
Rijk word je er ook niet van;
Dus waarom doe je het dan?

………Het zijn de kinderen, die maken veel goed;
Zij zijn de reden dat je het doet!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Lien za 15 jan 2011 - 4:30

Hij is mooi Puk! Alles zit erin!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  M@niek za 15 jan 2011 - 8:30

Dat doktersassistentes altijd sagerijnig zijn en dat wij er alles aan doen om iemand maar geen afspraak te geven. Dat is wel de meest gehoorde vooroordeel!

M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 10:39

Ik ben secretaresse en men denkt vaak dat ik alleen maar afspraken plan en de telefoon beantwoord.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 21:07

Wat doen je dan allemaal nog meer Jen? Je bent toch de rechterhand van een management type? Ik denk dat ook altijd, lunch regelen, notulen maken, afspraken maken, vluchten/hotels regelen, telefoontjes afhandelen, mensen ontvangen. Als ik erover nadenk, ik weet eerlijk gezegd gewoon helemaal niet wat een secretaresse allemaal doet!! Ik heb een jaar achter een secretaresse gewerkt en die had t altijd stomend druk, maar wat ze allemaal precies deed weet ik gewoon echt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Puk zo 16 jan 2011 - 0:41

M@niek schreef:Dat doktersassistentes altijd sagerijnig zijn en dat wij er alles aan doen om iemand maar geen afspraak te geven. Dat is wel de meest gehoorde vooroordeel!


Oja? Ik vind de doktersassistentes juist altijd zo aardig in mijn dokterspraktijk:-D
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Lynn_ zo 16 jan 2011 - 0:50

Lejow schreef:Ik werk in het onderwijs en daar zijn ook genoeg vooroordelen over.
- Zo, lekker in het zonnetje zitten zeker, tijdens het buitenspelen? Heerlijk op het randje van de zandbak?
- Dat is makkelijk, je bent zeker elke dag om 4 uur thuis? De kinderen zijn er toch maar tot 3 uur?
- De hele dag knutselen, makkelijk geld verdienen
- Jullie hebben ook veel vakantie!!

Die laatste is toch ook gewoon zo? Ik vind dat geen vooroordeel. Ik zit zelf ook in het basisonderwijs.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Lejow zo 16 jan 2011 - 0:55

Lynn_ schreef:
Lejow schreef:Ik werk in het onderwijs en daar zijn ook genoeg vooroordelen over.
- Zo, lekker in het zonnetje zitten zeker, tijdens het buitenspelen? Heerlijk op het randje van de zandbak?
- Dat is makkelijk, je bent zeker elke dag om 4 uur thuis? De kinderen zijn er toch maar tot 3 uur?
- De hele dag knutselen, makkelijk geld verdienen
- Jullie hebben ook veel vakantie!!

Die laatste is toch ook gewoon zo? Ik vind dat geen vooroordeel. Ik zit zelf ook in het basisonderwijs.

Ik ga niet opnieuw de discussie aan hehehe.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Joli86 zo 16 jan 2011 - 1:08

Theedoosje schreef:Ik werk in de kinderopvang en daarvan zeggen mensen vaak> oow lekker met de kinderen spelen in de zandbak, lekker van het weer genieten en dat soort dingen.
Ik zeg altijd dan kom maar eens meedraaien. Kijken of je er dan nog zo over denkt. Wink

Ik heb er geen last van verder gelukkig.

Ik werk ook in de kinderopvang en herken heel goed van Theedoosje beschrijft. Of als je zegt dat je moe bent omdat het druk was op het werk, krijg je wel eens te horen 'oh heb je vandaag dan zoveel spelletjes moeten doen met je kids..?'
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:30

Veer schreef:Wat doen je dan allemaal nog meer Jen? Je bent toch de rechterhand van een management type? Ik denk dat ook altijd, lunch regelen, notulen maken, afspraken maken, vluchten/hotels regelen, telefoontjes afhandelen, mensen ontvangen. Als ik erover nadenk, ik weet eerlijk gezegd gewoon helemaal niet wat een secretaresse allemaal doet!! Ik heb een jaar achter een secretaresse gewerkt en die had t altijd stomend druk, maar wat ze allemaal precies deed weet ik gewoon echt niet.

Ben jij dezelfde als Vera? Wat heb jij nou voor avatar? Very Happy

Nou jij noemt al een hoop meer dingen meer dan de telefoon opnemen en afspraken maken smile Die bovenstaande dingen doe ik allemaal inderdaad. Plus bijeenkomsten organiseren, brieven opstellen en verzenden, brieven controleren op (spel)fouten, je moet prioriteiten kunnen stellen, snel kunnen schakelen. En nog heel veel meer, omdat het veel 'ad hoc' werk is. Ik vind het hartstikke leuk werk, superdruk inderdaad, maar geen dag is hetzelfde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 8:22

Het is een dronken barbie die aan het kotsen is in de wc!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 9:54

Veer schreef:Het is een dronken barbie die aan het kotsen is in de wc!

Haha ja dat zie ik!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie - Pagina 6 Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum