Tips vinden baan? / Hoe baan gevonden?
+6
Shanna
Lavendel
Caro
Jeanette
Ugly Betty
Qiara
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tips vinden baan? / Hoe baan gevonden?
Ik hoop binnenkort af te studeren, en ben al bezig met het zoeken naar een baan. Ik vind het nog best lastig om goede vacatures te vinden. Hoe hebben jullie je baan gevonden? Hebben jullie nog tips bij het vinden van / zoeken naar een baan?
Qiara- Ratel
- Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Tips vinden baan? / Hoe baan gevonden?
Ik heb mijn baan gevonden op de website van de organisatie zelf, hij stond niet op andere vacature sites. Misschien kan jij het op die manier ook in de gaten houden bij organisaties die jou leuk lijken.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb een contract aangeboden gekregen op mijn eindstage. Maar zoals Ugly Betty al zegt, goed de sites van de organisaties die je wat lijken in de gaten houden.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn huidige baan heb ik gevonden via een werving en selectiebureau. Ik ben al die wervind en selectiebureaus afgegaan na mijn afstuderen en na ongeveer 5 maanden (en heel veel sollicitaties) kwam ik hier terecht. Mijn nieuwe baan (start 1 september) heb ik gevonden via Monsterboard en hun eigen website.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Ik moet over een weekje ook aan het solliciteren geloven. Ik kijk er echt enorm tegenop. Ben zo bang dat ik niks van vinden, dus nog meer tips zijn welkom!
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ik ben vorig jaar ook afgestudeerd en in de organisatie gebleven waar ik heb stage gelopen, alleen andere locatie. Nu ben ik al een jaar aan het rondneuzen en solliciteren naar een andere baan maar het valt echt tegen qua vacatures. Ik heb nu twee keer gesolliciteerd naar een andere baan maar steeds afgewezen vanwege te weinig werkervaring
Shanna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 52
Punten : 68
Registratiedatum : 21-11-10
Ik heb mijn baan via een advertentie in de krant
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Mijn eerste baantje heb ik gevonden op de interne vacature site van mijn laatste stage.
Hier een halfjaar gewerkt en tussendoor veel via uitzenbureaus gewerkt. Bij 1 organisatie, waar ik veel voor werkte als uitzendkracht, werk ik nu vast. Zij hebben mij bij het uitzendbureau uitgekocht.
Hier een halfjaar gewerkt en tussendoor veel via uitzenbureaus gewerkt. Bij 1 organisatie, waar ik veel voor werkte als uitzendkracht, werk ik nu vast. Zij hebben mij bij het uitzendbureau uitgekocht.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Via websites waar vacatures opstaan die specifiek zijn voor mijn vakgebied.
Gast- Gast
Ik heb zelf nog nooit een sollicitatiebrief geschreven. Mijn stage en baantje heb ik door netwerken gekregen.
Ken je mensen in die sector waar je wel eens stage hebt gelopen, een dag mee bent geweest, een oom/vriend/buurman die in die sector werkt. Al die mensen gewoon bellen en vragen of ze nog wat weten:) De beste baantjes zijn zo snel opgevuld dat je het uit eerste hand moet weten naar mijn idee ipv via advertenties.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het in jouw sector makkelijk is, dus misschien gaat de vlieger niet op.
Ken je mensen in die sector waar je wel eens stage hebt gelopen, een dag mee bent geweest, een oom/vriend/buurman die in die sector werkt. Al die mensen gewoon bellen en vragen of ze nog wat weten:) De beste baantjes zijn zo snel opgevuld dat je het uit eerste hand moet weten naar mijn idee ipv via advertenties.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het in jouw sector makkelijk is, dus misschien gaat de vlieger niet op.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Via een advertentie in de krant. Begon als verkoopmedewerker en ben inmiddels leidinggevende. Helaas is het seizoen eind oktober afgelopen, dus moet nu ook weer op zoek.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Brabantzorg en gewoon overal op solliciteren, ben niet kieskeurig meer!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Angst geen baan te vinden
» Hoogopgeleid maar toch moeite met het vinden van een baan?
» Baan tips?
» Wie heeft het gevonden?
» Leuk gevonden!
» Hoogopgeleid maar toch moeite met het vinden van een baan?
» Baan tips?
» Wie heeft het gevonden?
» Leuk gevonden!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: