Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baan ongerelateerd aan studie

5 plaatsers

Ga naar beneden

Baan ongerelateerd aan studie Empty Baan ongerelateerd aan studie

Bericht  Qiara di 29 nov 2011 - 11:37

Ik heb deze week een baan aangenomen die eigenlijk niet direct gerelateerd is aan mijn studie, wel zijdelings. Nu twijfel ik heel erg of ik hier goed aan doe, ook wat betreft de gevolgen voor mijn eventuele carriere. Ik geef toch eigenlijk ook wel de voorkeur aan iets inhoudelijks, mede om het loon wat er aan gekoppeld is. Wat is jullie mening over het aannemen van een baan die niet inhoudelijk met je opleiding te maken heeft?

Ik kan sowieso natuurlijk nog verder zoeken, want het is in eerste instantie voor een half jaar. Ik heb ook eerst een proeftijd, maar vind het ook zowat om in de proeftijd te komen met het nieuws dat ik toch wat anders heb, of later.
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan ongerelateerd aan studie Empty Re: Baan ongerelateerd aan studie

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 11:54

Het schijnt heel vaak voor te komen dat mensen in een sector terecht komen die niet gerelateerd is aan de studie. Is het onder je niveau of dat niet direct?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baan ongerelateerd aan studie Empty Re: Baan ongerelateerd aan studie

Bericht  Qiara di 29 nov 2011 - 11:57

Yasmin schreef:Het schijnt heel vaak voor te komen dat mensen in een sector terecht komen die niet gerelateerd is aan de studie. Is het onder je niveau of dat niet direct?

Ja, eigenlijk is het wel onder mijn niveau, maar misschien zijn er wel mogelijkheden om door te groeien binnen het bedrijf.
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan ongerelateerd aan studie Empty Re: Baan ongerelateerd aan studie

Bericht  ixis di 29 nov 2011 - 12:02

Lijkt me lastig als je er zo over twijfelt. Ik zou goed de voor- en nadelen op een rijtje zetten. Het is dan wel niet inhoudelijk, maar het is ook maar voor een half jaar (fijne inkomsten, staat goed op je cv en zorgt voor enige ervaring). Je moet nagaan hoe belangrijk je het zelf vind dat dit nu iets onder je niveau is en eigenlijk niet inhoudelijk met je studie te maken heeft. Zie je dit meer als een bijbaan of juist als kans zoals je zegt om door te groeien binnen het bedrijf.


Laatst aangepast door ixis op di 29 nov 2011 - 22:33; in totaal 1 keer bewerkt
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan ongerelateerd aan studie Empty Re: Baan ongerelateerd aan studie

Bericht  Qiara di 29 nov 2011 - 12:11

Ik vind het op dit moment het belangrijkst dat ik inkomsten heb, en dat ik overdag lekker bezig ben. Dat vind ik op dit moment belangrijker dan het niveau. Misschien kan ik ook nog andere manieren bedenken om me toch met mijn vakgebied bezig te blijven houden. Ik zie het niet direct als kans om door te groeien binnen het bedrijf. Ik weet ook niet of dat wel tot de mogelijkheden behoort. Ook zie ik het niet als bijbaan, maar als een eenvoudige baan. Ik kan sowieso altijd om me heen blijven kijken.
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan ongerelateerd aan studie Empty Re: Baan ongerelateerd aan studie

Bericht  Toet di 29 nov 2011 - 12:16

Tja je hebt nou eenmaal werk/inkomsten/dagbesteding nodig. Als je dan niks kan vinden wat gerelaveerd is aan jouw studieof precies voldoet aan jouw wensen dan moet je wel iets anders. Het is nou niet zo dat je deze baan gelijk 40 jaar lang moet behouden, je kunt toch doorsolliciteren en ondertussen gewoon lekker aan het werk zijn en een inkomen hebben. Bovendien heb je ook weinig andere keus, denk ik zo, al weet ik natuurlijk niet hoe jouw financiële plaatje er uit ziet.

Waar twijfel je precies aan Q, wat voor gevolgen zou dit hebben voor je toekomstige carrière?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan ongerelateerd aan studie Empty Re: Baan ongerelateerd aan studie

Bericht  Qiara di 29 nov 2011 - 12:25

Je hebt helemaal gelijk, Toetje! Mijn financiele situatie is dringend aan verbetering toe!

Ja, daar heb ik ook niet zo'n goed zicht op. Misschien wel dat hoe langer ik niet in mijn vakgebied werkzaam ben, hoe lastiger het wordt om daarin nog aan de slag te komen.
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan ongerelateerd aan studie Empty Re: Baan ongerelateerd aan studie

Bericht  Toet di 29 nov 2011 - 12:34

Ja, die kans is er maar je hebt nu niet de keus tussen werken in je vakgebied of een eenvoudige baan maar tussen een eenvoudige baan of helemaal niet werken. Dan lijkt me dat geen moeilijke keus?

Ik zou het echt aannemen en er voor gaan Q, daarna heb je dan ook iets meer de tijd/ruimte om verder te kijken en kun je op je gemak verder solliciteren. Er kom heus een baan die bij jou past en waar jij je kwaliteiten in kwijt kan. Alleen komen die helaas niet altijd op het perfecte moment aanwaaien.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan ongerelateerd aan studie Empty Re: Baan ongerelateerd aan studie

Bericht  Qiara di 29 nov 2011 - 12:40

Nee, dat is ook zo en ik heb de baan al aangenomen :o . True, nee helaas niet, zo'n feest is het niet...
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan ongerelateerd aan studie Empty Re: Baan ongerelateerd aan studie

Bericht  Rovine di 29 nov 2011 - 19:49

Ik denk dat van mijn ex-klasgenoten misschien maar 10% precies doet waarvoor ze opgeleid zijn. De rest doet iets zijdelings of totaal iets anders.

Ik ben ook met iets zijdelings begonnen, maar toen de markt wat aantrok en ik wat werkervaring had ben ik alsnog teruggeswitcht.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan ongerelateerd aan studie Empty Re: Baan ongerelateerd aan studie

Bericht  ixis wo 30 nov 2011 - 0:05

Qiara schreef:Ik vind het op dit moment het belangrijkst dat ik inkomsten heb, en dat ik overdag lekker bezig ben. Dat vind ik op dit moment belangrijker dan het niveau. Misschien kan ik ook nog andere manieren bedenken om me toch met mijn vakgebied bezig te blijven houden. Ik zie het niet direct als kans om door te groeien binnen het bedrijf. Ik weet ook niet of dat wel tot de mogelijkheden behoort. Ook zie ik het niet als bijbaan, maar als een eenvoudige baan. Ik kan sowieso altijd om me heen blijven kijken.

Dit is wat ik bedoelde en je eigenlijk wilde meegeven smile Gewoon aangrijpen deze kans, lekker iets bijverdienen en ondertussen kun je altijd rondkijken. Je gaf nog aan het stom te vinden anders in de proeftijd te zeggen dat je er mee stop, maar bedenk wel dat daar een proeftijd juist voor dient. Dus dat je dat niet raar hoeft te vinden mocht te daartoe komen.
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan ongerelateerd aan studie Empty Re: Baan ongerelateerd aan studie

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 0:08

Maar als je een opleiding hebt gevolgd tot verpleegkundige en uiteindelijk sta je bij de Etos make-up en medicijnen te verkopen snap ik dat je niet helemaal blij bent. Ook binnen de Etos kun je doorgroeien, maar je komt niet op het niveau van je studie (Even een ander voorbeeld gebruikt)

Dit is nou niet een functie waar je je studie voor gevolgd hebt. Aan de andere kant weet je ook hoe je nu leeft en je, je nu voelt en zou een baan, wat geld en een dagbesteding heel erg fijn zijn.

Of je nu thuis zit en verder zoekt of dit aanneemt en verder zoekt.


Laatst aangepast door Smikkell op wo 30 nov 2011 - 22:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baan ongerelateerd aan studie Empty Re: Baan ongerelateerd aan studie

Bericht  Jeanette wo 30 nov 2011 - 5:22

Gewoon de baan aannemen! Je kunt in die tussentijd rustig rond kijken en mocht er iets anders op je pad komen wat wel aan sluit bij je studie, kun je altijd switchen!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan ongerelateerd aan studie Empty Re: Baan ongerelateerd aan studie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum