Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vooroordelen over je baan / studie

+33
Aziraphale
Fiwen
Joli86
Lynn_
M@niek
Lien
Puk
Zwoesj
Boelie
RYW
dyingbride
Aimee
Fred
Angela_1986
Rosa
Jeanette
Blond
Caroow
Caresses
JD
Beachgirl
Alias
Zora
Gizmo
Highway
mzcharlotte
blondie29
SparklingEyes
Lejow
Zininzon
_Lacey_
Laquisia
Milamber
37 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Milamber za 8 jan 2011 - 7:49

Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig naar welke vooroordelen er over bepaalde beroepen zijn. Bijvoorbeeld: ambtenaren zijn lui, verpleegsters zijn lief en zorgzaam, stewerds zijn homo, boeren zijn dom, etc. Vooroordelen kunnen natuurlijk zowel positief als negatief zijn.

Hebben jullie een beroep waar veel vooroordelen over bestaan? Heb je hier "last" van en hoe ga je ermee om. En welke vooroordelen heb je zelf.
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 115
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 7:57

Ik werk in de kinderopvang en daarvan zeggen mensen vaak> oow lekker met de kinderen spelen in de zandbak, lekker van het weer genieten en dat soort dingen.
Ik zeg altijd dan kom maar eens meedraaien. Kijken of je er dan nog zo over denkt. Wink

Ik heb er geen last van verder gelukkig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Laquisia za 8 jan 2011 - 8:03

Ik werk in de zorg en hierin moet ik de ADL van 'mijn' clienten volledig overnemen. Ik hoor vaak van mensen dat zij dit niet zouden kunnen.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 8:13

Mijn functietitel is Agent, wat zou impliceren dat ik in een callcenter werk. Dit is niet het geval. Maar er bestaan dus vooroordelen over Agents. Voornamelijk dat ze er niet zitten voor de klant, niet willen meewerken, domme studentjes zijn, opleidingslozen etc.

Laatst had ik een directeur van een basisschool aan de lijn, die het niet eens was over mijn antwoord, en toen ging hij los. Callcentermedewerkers waren het laagste van het laagste in de maatschappij. Ik heb hem aangesproken op het feit dat zijn denigrerende houding hemzelf en callcentermedewerkers geen goed zouden doen en daarnaast heb ik hem gevraagd waarom hij in hemelsnaam schooldirecteur is, als hij zich uitlaat over het laagste van het laagste volgens hem. Want zo iemand kan toch geen schooldirecteur zijn?

Je raad het al, hij hing mij op. Maar goed, ben het spuugzat dat mensen zo laagdunkend over callcentermedewerks spreken. Ook al ben ik zelf geen callcentermedewerker meer, ik weet wel hoe het is om er één te zijn en het is hardwerken, echt doorpoten voor weinig geld, en dan komt het wel eens voor dat het allemaal niet zo goed gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 8:14

_Leah_ schreef:Ik werk in de zorg en hierin moet ik de ADL van 'mijn' clienten volledig overnemen. Ik hoor vaak van mensen dat zij dit niet zouden kunnen.

Ik werk ook in de zorg. Ook ik krijg dit vaak te horen, maar mensen die totaal geen ervaring met zorg hebben hoor ik ook vaak zeggen, dat is een beroep die totaal niet zwaar is. Zeg dan vaak ruilen voor een dagje?? Lichamelijk hoeft het niet zwaar te zijn, maar psychisch is het wel zwaar..
Uhm.. Ik vind ieder beroep wel zwaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 8:16

Als ik zei dat ik bij een telecombedrijf werkte dan kreeg ik steevast de opmerking 'Oh op de klantenservice?' Blijkbaar denken mensen dat dat het enige is dat een telecombedrijf heeft of het enige is dat ik kan haha! Ik reageerde dan altijd door te zeggen 'Nee, op een technische afdeling' en maakte er dan het liefst een zo technisch mogelijk verhaal van :P. Ik heb bijna altijd wel gewerkt bij bedrijven waar mensen altijd wel een mening over hadden. Soms best vervelend, soms ook erg leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  _Lacey_ za 8 jan 2011 - 8:24

Ik ben ambtenaar (gemeente) en ik krijg dus wel eens de geijkte grapjes te horen als: "Zit je ook de hele dag uit het raam te staren?" of "Drink je ook zoveel koffie op een dag?"

Kan er alleen maar om lachen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Laquisia za 8 jan 2011 - 8:36

plumke schreef:
_Leah_ schreef:Ik werk in de zorg en hierin moet ik de ADL van 'mijn' clienten volledig overnemen. Ik hoor vaak van mensen dat zij dit niet zouden kunnen.

Ik werk ook in de zorg. Ook ik krijg dit vaak te horen, maar mensen die totaal geen ervaring met zorg hebben hoor ik ook vaak zeggen, dat is een beroep die totaal niet zwaar is. Zeg dan vaak ruilen voor een dagje?? Lichamelijk hoeft het niet zwaar te zijn, maar psychisch is het wel zwaar..
Uhm.. Ik vind ieder beroep wel zwaar.

Oh, ik hoor juist van mensen die geen ervaring in de zorg- sector hebben dat zij denken dat het een heel zwaar beroep is. Daar ben ik het zeker mee eens, zowel lichamelijk als geestelijk.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 8:40

Mensen zeggen over mijn beroep vaak dat het allemaal parelkettingtrutten zijn. En dan klopt vaak wel! Heb onlangs zelf ook en parelketting aangeschaft hahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 8:42

Isa schreef:Mijn functietitel is Agent, wat zou impliceren dat ik in een callcenter werk. Dit is niet het geval. Maar er bestaan dus vooroordelen over Agents. Voornamelijk dat ze er niet zitten voor de klant, niet willen meewerken, domme studentjes zijn, opleidingslozen etc.

Laatst had ik een directeur van een basisschool aan de lijn, die het niet eens was over mijn antwoord, en toen ging hij los. Callcentermedewerkers waren het laagste van het laagste in de maatschappij. Ik heb hem aangesproken op het feit dat zijn denigrerende houding hemzelf en callcentermedewerkers geen goed zouden doen en daarnaast heb ik hem gevraagd waarom hij in hemelsnaam schooldirecteur is, als hij zich uitlaat over het laagste van het laagste volgens hem. Want zo iemand kan toch geen schooldirecteur zijn?

Je raad het al, hij hing mij op. Maar goed, ben het spuugzat dat mensen zo laagdunkend over callcentermedewerks spreken. Ook al ben ik zelf geen callcentermedewerker meer, ik weet wel hoe het is om er één te zijn en het is hardwerken, echt doorpoten voor weinig geld, en dan komt het wel eens voor dat het allemaal niet zo goed gaat.

Maar als je geen callcentermedewerker bent...waarom heb je dan iemand aan de lijn en die iemand zegt ook nog tegen jou allemaal beledigende dingen over callcentermedewerker?????

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 8:45

Ik heb nog nooit vooroordelen over mijn werk gehoord.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 8:47

_Leah_ schreef:
plumke schreef:
_Leah_ schreef:Ik werk in de zorg en hierin moet ik de ADL van 'mijn' clienten volledig overnemen. Ik hoor vaak van mensen dat zij dit niet zouden kunnen.

Ik werk ook in de zorg. Ook ik krijg dit vaak te horen, maar mensen die totaal geen ervaring met zorg hebben hoor ik ook vaak zeggen, dat is een beroep die totaal niet zwaar is. Zeg dan vaak ruilen voor een dagje?? Lichamelijk hoeft het niet zwaar te zijn, maar psychisch is het wel zwaar..
Uhm.. Ik vind ieder beroep wel zwaar.

Oh, ik hoor juist van mensen die geen ervaring in de zorg- sector hebben dat zij denken dat het een heel zwaar beroep is. Daar ben ik het zeker mee eens, zowel lichamelijk als geestelijk.

Bij mij is het lichamelijk niet altijd zwaar.. Ik werk vaak in de avondduren dus heb weinig tot geen ADL zorg..
Ben er dan meer voor de sociale controle, en bij iedereen, al heb je 14 mensen op je route, een ander gesprek, is zwaar..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Zininzon za 8 jan 2011 - 8:54

Ik verdien mijn geld met koffie drinken en kletsen...
En ben een geitenwollensokkentype!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Laquisia za 8 jan 2011 - 8:55

plumke schreef:
_Leah_ schreef:
plumke schreef:
_Leah_ schreef:Ik werk in de zorg en hierin moet ik de ADL van 'mijn' clienten volledig overnemen. Ik hoor vaak van mensen dat zij dit niet zouden kunnen.

Ik werk ook in de zorg. Ook ik krijg dit vaak te horen, maar mensen die totaal geen ervaring met zorg hebben hoor ik ook vaak zeggen, dat is een beroep die totaal niet zwaar is. Zeg dan vaak ruilen voor een dagje?? Lichamelijk hoeft het niet zwaar te zijn, maar psychisch is het wel zwaar..
Uhm.. Ik vind ieder beroep wel zwaar.

Oh, ik hoor juist van mensen die geen ervaring in de zorg- sector hebben dat zij denken dat het een heel zwaar beroep is. Daar ben ik het zeker mee eens, zowel lichamelijk als geestelijk.

Bij mij is het lichamelijk niet altijd zwaar.. Ik werk vaak in de avondduren dus heb weinig tot geen ADL zorg..
Ben er dan meer voor de sociale controle, en bij iedereen, al heb je 14 mensen op je route, een ander gesprek, is zwaar..

Ja, in geestelijk opzicht is de zorg ook heel zwaar. Dat merk ik zelf ook heel erg. De sociale controle, alle gesprekken die je met bewoners voert, deze moeten ook pedagogisch verantwoord zijn dus je moet letten op je taalgebruik en wat je zegt.
Maar ook de bijkomende factoren als het overlijden van bewoners, bewoners die ziek zijn. Je krijgt er allemaal mee te maken en ook al houdt je een professionele afstand. Dit zijn situaties die je wel aan je hart gaan.

Mijn werk is lichamelijk ook zwaar. Ik werk met mensen met een zeer ernstig en meervoudige beperking. Ik neem alle ADL- taken van hen over, alle bewonerszijn rolstoel geboden waarbij ik continue gebruik moet maken van tilliften. Ik moet mensen draaien in bed, bij terminale bewoners bedden verschonen waar zij nog in liggen, bewoners liggend verschonen etc. Dat merk je aan het eind van de dag echt wel aan je rug.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 8:58

mozzarella schreef:
Isa schreef:Mijn functietitel is Agent, wat zou impliceren dat ik in een callcenter werk. Dit is niet het geval. Maar er bestaan dus vooroordelen over Agents. Voornamelijk dat ze er niet zitten voor de klant, niet willen meewerken, domme studentjes zijn, opleidingslozen etc.

Laatst had ik een directeur van een basisschool aan de lijn, die het niet eens was over mijn antwoord, en toen ging hij los. Callcentermedewerkers waren het laagste van het laagste in de maatschappij. Ik heb hem aangesproken op het feit dat zijn denigrerende houding hemzelf en callcentermedewerkers geen goed zouden doen en daarnaast heb ik hem gevraagd waarom hij in hemelsnaam schooldirecteur is, als hij zich uitlaat over het laagste van het laagste volgens hem. Want zo iemand kan toch geen schooldirecteur zijn?

Je raad het al, hij hing mij op. Maar goed, ben het spuugzat dat mensen zo laagdunkend over callcentermedewerks spreken. Ook al ben ik zelf geen callcentermedewerker meer, ik weet wel hoe het is om er één te zijn en het is hardwerken, echt doorpoten voor weinig geld, en dan komt het wel eens voor dat het allemaal niet zo goed gaat.

Maar als je geen callcentermedewerker bent...waarom heb je dan iemand aan de lijn en die iemand zegt ook nog tegen jou allemaal beledigende dingen over callcentermedewerker?????

Ja inderdaad. En dan nog, als je daar ervaring in hebt dan weet je dat de klant terug beledigen niet echt optioneel is. Je kunt hem aanspreken op de toon en hem waarschuwen dat je de verbinding verbreekt als hij niet normaal kan doen maar zo in discussie gaan is wel het laatste dat je moet doen natuurlijk. Daar maak je zo'n gesprek alleen maar erger mee haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Lejow za 8 jan 2011 - 9:08

Ik werk in het onderwijs en daar zijn ook genoeg vooroordelen over.
- Zo, lekker in het zonnetje zitten zeker, tijdens het buitenspelen? Heerlijk op het randje van de zandbak?
- Dat is makkelijk, je bent zeker elke dag om 4 uur thuis? De kinderen zijn er toch maar tot 3 uur?
- De hele dag knutselen, makkelijk geld verdienen
- Jullie hebben ook veel vakantie!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  SparklingEyes za 8 jan 2011 - 9:12

Ik werk in het onderwijs en de vooroordelen zijn:

* jullie hebben lekker veel vakantie, zo'n 10 weken! (maak daar maar 8 van en wij kunnen niet zomaar tussendoor vrij krijgen..)

* Jullie gaan lekker om kwart over drie naar huis (euh... 't is eerder tegen vijven, soms wel later).

* Jullie knippen en plakken alleen maar bij de kleuters (euh.... en we gaan tellen, zijn bezig met rijmen, hakken, plakken, we gymmen heel hard, we zingen liedjes, leren wat letters zijn, dat je er woorden mee kunt maken en wat de functie er van is en nog zóveel meer...

* bij de kleuters werken alleen maar oude juffen .. bij ons ook veel jonge juffen én een meester!

En zo kan ik eigenlijk nog wel even door gaan..

Ow dit vind ik ook een mooie:

* Veredelde oppas.. je doet toch niks met ze...

* jouw kinderen kunnen niks (en dat alleen maar omdat ze een nederlandse taalachterstand hebben.. waar sláááát het op!!)

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  SparklingEyes za 8 jan 2011 - 9:13

Lejow schreef:Ik werk in het onderwijs en daar zijn ook genoeg vooroordelen over.
- Zo, lekker in het zonnetje zitten zeker, tijdens het buitenspelen? Heerlijk op het randje van de zandbak?
- Dat is makkelijk, je bent zeker elke dag om 4 uur thuis? De kinderen zijn er toch maar tot 3 uur?
- De hele dag knutselen, makkelijk geld verdienen
- Jullie hebben ook veel vakantie!!

ahahah smile hai leo!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Lejow za 8 jan 2011 - 9:16

haaaaaaaaaaaaaj Very Happy Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 9:19

Isa volgens mij ben jij stiekum callcentermedewerker maar wil je dat liever niet zijn 👅 .

Zoiets zeg maar als poetsvrouwen die zich interieurverzorger noemen lol! .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 9:26

mozzarella schreef:Isa volgens mij ben jij stiekum callcentermedewerker maar wil je dat liever niet zijn 👅 .
.
Neehee Mozz, ze is echt Agent maar lijkt op een callcentermedewerker. Dat weet je toch wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 9:28

Kapsters staan er bekend om dat ze dom zouden zijn, tenminste dat heb ik wel ervaren.
Mensen vinden het vaak een minderwaardig beroep.
Ik zat op de HAVO en mijn mentor bleef maar zeggen dat ik misschien wel VWO kon halen en dan koos ik voor kapster, ging er bij hem niet in.

Ik ben nu op de administratie van McDonald's beland en ook daar bestaan veel vooroordelen over.
Zo denken mensen dat je dan alleen telt hoeveel hamburgers er elke dag verkocht worden.
Inmiddels hebben we ruim 250 medewerkers en daar moet heel wat voor geregeld worden.
Over McDonald's zelf is het trouwens nog erger met de vooroordelen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  blondie29 za 8 jan 2011 - 9:29

_Leah_ schreef:Ik werk in de zorg en hierin moet ik de ADL van 'mijn' clienten volledig overnemen. Ik hoor vaak van mensen dat zij dit niet zouden kunnen.

Hier precies het zelfde!
blondie29
blondie29
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 47
Punten : 63
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 9:47

mozzarella schreef:
Isa schreef:......

Maar als je geen callcentermedewerker bent...waarom heb je dan iemand aan de lijn en die iemand zegt ook nog tegen jou allemaal beledigende dingen over callcentermedewerker?????

Omdat je ons kunnen benaderen via een algemeen telefoonnummer. Meestal als je een algemeen 0800/0900 nummer, dan kom je uit bij een callcenter. Bij ons is er een keuze administratie en dan kom je bij ons uit. Medewerkers welke amper telefoon krijgen, meestal bezig is met het uitzoeken van kwesties met andere afdelingen, meestal niet op hun werkplek zitten etc. Maar als we er zitten en we krijgen een klant aan de lijn i.c.m. het algemeen nummer, dan zijn wij ook al snel callcentermedewerkers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  mzcharlotte za 8 jan 2011 - 9:51

De meeste mensen begrijpen niet wat ik doe, het is een beetje vaag ook om uit te leggen. Maar waarschijnlijk denken de meeste mensen dat ik in een mannenwereld werk en dat is ook wel waar. Alleen zijn de vrouwen die er werken niet zo mannelijk als dat men soms zou denken. Ik heb een aantal mooie vrouwen als collega's.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vooroordelen over je baan / studie Empty Re: vooroordelen over je baan / studie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum